LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
KrikvdKruK
Ik ( radarbert) ben ook uitgenodigd op 16 mei. Ik mag achter je aan, want ik moet om 14.25 uur verschijnen.
Ik heb n.a.v. een verweerschrift van de advocaten van Pretium nog wel wat ijzers in het vuur. Maar het lijkt me niet goed dit via het forum te doen.
Stel je voor dat de tegenpartij dit ook kan lezen??
Je hebt me al vaker gemaild. Misschien moeten we als lotegenoten maar iets afspreken om een strategie te bepalen??
Kunnen we misschien elkaar nog van adviezen voorzien???
Ik ( radarbert) ben ook uitgenodigd op 16 mei. Ik mag achter je aan, want ik moet om 14.25 uur verschijnen.
Ik heb n.a.v. een verweerschrift van de advocaten van Pretium nog wel wat ijzers in het vuur. Maar het lijkt me niet goed dit via het forum te doen.
Stel je voor dat de tegenpartij dit ook kan lezen??
Je hebt me al vaker gemaild. Misschien moeten we als lotegenoten maar iets afspreken om een strategie te bepalen??
Kunnen we misschien elkaar nog van adviezen voorzien???
Re: Pretium Telecom
Oproep!!!
Ik zou graag in contact komen met gedupeerden die ook al een zitting met de Geschillencommissie hebben bijgewoond.
Zijn er mensen met deze ervaring???
Mail me!!
Ik zou graag in contact komen met gedupeerden die ook al een zitting met de Geschillencommissie hebben bijgewoond.
Zijn er mensen met deze ervaring???
Mail me!!
Re: Pretium Telecom
Ik heb 22-4 een aangetekende opzegbrief naar [Bericht aangepast door de moderator] gestuurd. Op 26-4 kreeg ik al een bevestiging van ze. Ongekend snel! Ze zullen alle medewerking verlenen en mijn contract dat loopt tot 9-8 op die datum beeindigen. Maarrrrr, alleen als zij een overname van het vastnetabonnement van een andere provider krijgen. Als ze die niet krijgen gaan ze ervan uit dat ik bij pretium wil blijven en loopt het contract gewoon door! Als ik er toch vanaf wil moet ik weer een brief sturen voor een verzoek tot opheffing van de telefoonaansluiting!
Ik wil helemaal geen andere provider, ik neem een mobiel abonnement.
Wat moet ik doen? Wéér een brief schrijven? Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Elke cent die ik aan die lijers besteed is er één teveel.
Ik wil helemaal geen andere provider, ik neem een mobiel abonnement.
Wat moet ik doen? Wéér een brief schrijven? Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Elke cent die ik aan die lijers besteed is er één teveel.
Re: Pretium Telecom
Theo S.
Als je vroegtijdig je overeenkomst hebt beeindigd middels een aangetekend schrijven moeten zij daar gehoor aan geven. Via KPN kun je een importeringsformulier aanvragen. Met dit formulier kun je van retium over nar KPN
Als je vroegtijdig je overeenkomst hebt beeindigd middels een aangetekend schrijven moeten zij daar gehoor aan geven. Via KPN kun je een importeringsformulier aanvragen. Met dit formulier kun je van retium over nar KPN
Re: Pretium Telecom
radarbert
Ik wil niet terug naar kpn. Ik wil helemaal geen aansluiting meer. Maar nu wil pretium dat ik een verzoek indien voor opheffing van de telefoonaansluiting anders nemen zij aan dat ik verder wil met pretium.
Waar halen ze het gore lef vandaan! Ik wil helemaal niets meer van pretium!
Ik wil niet terug naar kpn. Ik wil helemaal geen aansluiting meer. Maar nu wil pretium dat ik een verzoek indien voor opheffing van de telefoonaansluiting anders nemen zij aan dat ik verder wil met pretium.
Waar halen ze het gore lef vandaan! Ik wil helemaal niets meer van pretium!
Re: Pretium Telecom
Misschien een brief naar KPN met de vraag of ze je telefoonnummer kunnen opheffen. Zij doen de uitgifte van telefoonnummers toch.
Re: Pretium Telecom
Ik ben het er mee eens, dat pretium zich aan de opzeggingsbrief moet houden. Helaas doen zij dat niet. Het bedrijf blijft rustig afschrijven van je rekening en die kosten varieren elke keer. Iedereen die naar de geschillencommissie moet de komende tijd, heel veel succes.
Re: Pretium Telecom
Blijf verdacht rustig op dit forum is er dan toch nog hoop voor vele pt slachtoffers
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08
Re: Pretium Telecom
Dat vind ik ook.
Zelf vier ik 24 mei het 1 jarig bestaan van mijn "dwangbevel"
Dat was de laatste brief waarin stond dat het nu bij"hun"juridisch adviseur ligt.
Nooit weer iets gehoord.
Als ze geen gelijk hebben en bang zijn voor een rechtzaak haken ze denk ik af.
Ze doen maar ,ik heb nog heel veel achter de hand en als er ook maar één is die een gezamenlijke strijd wil aanbinden ben ik van de partij want ze proberen mensen bang te maken.
Walgelijk toch?
Zelf vier ik 24 mei het 1 jarig bestaan van mijn "dwangbevel"
Dat was de laatste brief waarin stond dat het nu bij"hun"juridisch adviseur ligt.
Nooit weer iets gehoord.
Als ze geen gelijk hebben en bang zijn voor een rechtzaak haken ze denk ik af.
Ze doen maar ,ik heb nog heel veel achter de hand en als er ook maar één is die een gezamenlijke strijd wil aanbinden ben ik van de partij want ze proberen mensen bang te maken.
Walgelijk toch?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mei 2008 01:10
Re: Pretium Telecom
Heb nog nooit van het bedrijf Pretium gehoord,heb geen kpn en zelfs geen vaste telefoon...maar ondertussen hebben ze 21 euro van mijn rekening afgeschreven...
Straks maar is even met postbank contact opnemen om het terug te laten storten.
Iemand verder nog tips wat ik kan doen aan dit rare geval?
Straks maar is even met postbank contact opnemen om het terug te laten storten.
Iemand verder nog tips wat ik kan doen aan dit rare geval?
Re: Pretium Telecom
Dat is wel heel raar. Als je al niet bij de KPN zit en geen vaste telefoon hebt. Dat ze je dan zomaar overzetten. dat hoor ik nu voor het eerst. Als je contact opneemt met de postbank, vraag dan direct een blokkade aan, om te voorkomen dat er weer afgeschreven wordt. Heb je ook al papieren informatie van hen gehad? Misschien heeft iemand anders nog een idee?
Re: Pretium Telecom
Hallo Forum,
Eindelijk kunnen we het verhaal PT bijna afsluiten.
We zijn benaderd door de advocaat van PT en gaan over tot het terug betalen van diverse kosten welke onnodig gemaakt zijn.
Blijkbaar gaan ze toch inzien dat eerlijkheid het langst duurt ook al is dat na tussenkomst van de geschillencommissie.
Alle mensen die nog niet zover zijn veel sterkte toegewenst.
Eindelijk kunnen we het verhaal PT bijna afsluiten.
We zijn benaderd door de advocaat van PT en gaan over tot het terug betalen van diverse kosten welke onnodig gemaakt zijn.
Blijkbaar gaan ze toch inzien dat eerlijkheid het langst duurt ook al is dat na tussenkomst van de geschillencommissie.
Alle mensen die nog niet zover zijn veel sterkte toegewenst.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mei 2008 01:10
Re: Pretium Telecom
nog nooit post van ze gehad, nee.
ik bezit alleen een (T-mobile) GSM-abonnement...dat maakt het juist zo vreemd.
heb vandaag wel telefonisch de incasso terug laten boeken.
tegenrekening van pretium is gelijk voor een jaar geblokkeerd en de postbank heeft er een klachtmelding van gemaakt, mochten er veel klachten verzameld worden bij de postbank ondernemen ze stappen tegen het bedrijf
ik bezit alleen een (T-mobile) GSM-abonnement...dat maakt het juist zo vreemd.
heb vandaag wel telefonisch de incasso terug laten boeken.
tegenrekening van pretium is gelijk voor een jaar geblokkeerd en de postbank heeft er een klachtmelding van gemaakt, mochten er veel klachten verzameld worden bij de postbank ondernemen ze stappen tegen het bedrijf
Re: Pretium Telecom
manima1666nl
Goed zo dat het geblokkeerd is. Dan hoop ik dat de postbank alle blokkades bewaard en verzameld en er wat aan gaat doen. Misschien kunnen ze het samen met andere banken doen, want niet alle gedupeerden zitten bij depostbank.
groeten Johan250
Goed zo dat het geblokkeerd is. Dan hoop ik dat de postbank alle blokkades bewaard en verzameld en er wat aan gaat doen. Misschien kunnen ze het samen met andere banken doen, want niet alle gedupeerden zitten bij depostbank.
groeten Johan250
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Riel,
Gefeliciteerd, ziet er goed uit. Betekent dit dat jullie van het contract af zijn, zonder Pretium iets te hoeven betalen en dat Pretium ook het Geschillengeld betaalt? Wat waren jullie argumenten? Ik kan niet geloven, dat Pretium plotseling zomaar eerlijk is geworden.
Johan, Minimal,
Vanwege verhalen van de advocaat van Pretium in hun verweer, dat automatische incasso via "koude" telefonische werving toegestaan zou zijn heb ik geklaagd bij Currence, die de Incasso-regels bewaakt.
Currence antwoordde, dat de Postbank (de bank van Pretium), naar aanleiding van vele klachten via meerdere banken, actie zal (moeten) ondernemen bij Pretium, omdat dit echt niet toegestaan is.
Ook de Geschillencommissie zal hierover worden ingelicht door Currence.
Een klacht indienen bij je bank helpt!!
Gefeliciteerd, ziet er goed uit. Betekent dit dat jullie van het contract af zijn, zonder Pretium iets te hoeven betalen en dat Pretium ook het Geschillengeld betaalt? Wat waren jullie argumenten? Ik kan niet geloven, dat Pretium plotseling zomaar eerlijk is geworden.
Johan, Minimal,
Vanwege verhalen van de advocaat van Pretium in hun verweer, dat automatische incasso via "koude" telefonische werving toegestaan zou zijn heb ik geklaagd bij Currence, die de Incasso-regels bewaakt.
Currence antwoordde, dat de Postbank (de bank van Pretium), naar aanleiding van vele klachten via meerdere banken, actie zal (moeten) ondernemen bij Pretium, omdat dit echt niet toegestaan is.
Ook de Geschillencommissie zal hierover worden ingelicht door Currence.
Een klacht indienen bij je bank helpt!!
Re: Pretium Telecom
Hallo KrikvdKruK,
We hebben de automatische incasso aangevochten.
Volgens een uitspraak van de Geschillencommissie in de zaak Pretium moet je instemmen met automatische incasso en dit beantwoorden met een duidelijk ja.
In vele gevallen wordt alleen naar een rekeningnummer gevraagd en dat is niet genoeg.
Kosten van de Geschillencommissie, abonnementsgeld en administratie kosten worden terug betaald.
14 dagen geleden werden we zelf door het callcenter gebeld of we niet goedkoper wilden bellen, ze durven wel.En nog steeds hebben ze niks geleerd.Nou die "Truus" hebben we de oren een flink gewassen.
Alleen in het allereerste begin hoor je Pretium vallen en daarna niks meer.Ook vertelt ze niet wat Pretium is en waarvoor ze belt. Alleen KPN zus en KPN zo en dat je goedkoper kunt bellen. Toen ik vroeg wat dan zo goedkoper was en wat hun abonnementsgeld bedroeg kon of wilde ze niet meer beantwoorden en kort daarna verbrak ze de verbinding.
Groet,
We hebben de automatische incasso aangevochten.
Volgens een uitspraak van de Geschillencommissie in de zaak Pretium moet je instemmen met automatische incasso en dit beantwoorden met een duidelijk ja.
In vele gevallen wordt alleen naar een rekeningnummer gevraagd en dat is niet genoeg.
Kosten van de Geschillencommissie, abonnementsgeld en administratie kosten worden terug betaald.
14 dagen geleden werden we zelf door het callcenter gebeld of we niet goedkoper wilden bellen, ze durven wel.En nog steeds hebben ze niks geleerd.Nou die "Truus" hebben we de oren een flink gewassen.
Alleen in het allereerste begin hoor je Pretium vallen en daarna niks meer.Ook vertelt ze niet wat Pretium is en waarvoor ze belt. Alleen KPN zus en KPN zo en dat je goedkoper kunt bellen. Toen ik vroeg wat dan zo goedkoper was en wat hun abonnementsgeld bedroeg kon of wilde ze niet meer beantwoorden en kort daarna verbrak ze de verbinding.
Groet,
Re: Pretium Telecom
krikvdkruk
Ik heb in januari al een blokkade laten zetten bij de postbank en een klacht ingediend. Na die tijd heb ik een brief en een catalogus van hen ontvangen en per kerende post retour gestuurd, dat dit onacceptabel was. Nadien heb ik er niets meer van gehoord. Het jaacontract is al een paar maanden voorbij dus hoop ik er nooit meer iets van te horen. Ik blijf het forum wel volgen.
groet Johan250
Ik heb in januari al een blokkade laten zetten bij de postbank en een klacht ingediend. Na die tijd heb ik een brief en een catalogus van hen ontvangen en per kerende post retour gestuurd, dat dit onacceptabel was. Nadien heb ik er niets meer van gehoord. Het jaacontract is al een paar maanden voorbij dus hoop ik er nooit meer iets van te horen. Ik blijf het forum wel volgen.
groet Johan250
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Riel,
Helaas bevat onze door Pretium geleverde papieren weergave van de voicelog een duidelijk "ja" op de illegale incasso-vraag, dus voor ons gaat deze vlieger niet op.
Helaas bevat onze door Pretium geleverde papieren weergave van de voicelog een duidelijk "ja" op de illegale incasso-vraag, dus voor ons gaat deze vlieger niet op.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 mei 2008 15:55
Re: Pretium Telecom
Hallo,
Wij hebben ook telefonie van Pretium Telecom.
We willen graag adsl + telefonie van Orange, maar door een fout in de database van KPN kan dit niet.
Na contact te hebben gehad met KPN vertellen zij mij dat de fout veroorzaakt wordt door Pretium.
De melding is als volgt:
"Volgens KPN komen de 4 cijfers van de opgegeven postcode niet overeen met je telefoonnummer."
Pretium gebeld en het uitgelegd. Reactie: Het ligt niet aan ons maar aan KPN, tot ziens.
Nouja conclusie.. We kunnen niet overstappen.
Ons meest voor de hand liggende oplossing. Weg bij pretium, zodat het telefoon nummer niet meer bestaat, en het dan opnieuw proberen.
- 2 maanden geleden een brief geschreven dat we op willen zeggen.
Komt er een brief terug dat we tot 30-3-2008 over kunnen stappen. Hebben we het dan nog niet gedaan, dan verlegen ze het contract weer.
- Nog een brief geschreven:
Middels dit schrijven verzoek ik u mijn contract met klant nummer: XXXXXX per heden te beëindigen. Met zon rode kaart van de bank erbij.
We krijgen weer precies dezelfde brief teug dat we over kunnen stappen tot dan en dan, daarna wordt het contract weer verlengt.
Probleem is echter dat we dus niet over KUNNEN stappen door die fout.
Na contact te hebben gehad met de helpdesk werd ons verzocht weer een brief te schrijven dat we de lijn op willen heffen.
Magoed, we zijn geen donald duck die elke week wat moois maakt, en de kosten van die aangetekende brieven zijn ook niet niets
Iemand enigig idee wat het beste is om te doen? Gewoon niet meer betalen, of wéér een brief schrijven
Alvast bedankt
Wij hebben ook telefonie van Pretium Telecom.
We willen graag adsl + telefonie van Orange, maar door een fout in de database van KPN kan dit niet.
Na contact te hebben gehad met KPN vertellen zij mij dat de fout veroorzaakt wordt door Pretium.
De melding is als volgt:
"Volgens KPN komen de 4 cijfers van de opgegeven postcode niet overeen met je telefoonnummer."
Pretium gebeld en het uitgelegd. Reactie: Het ligt niet aan ons maar aan KPN, tot ziens.
Nouja conclusie.. We kunnen niet overstappen.
Ons meest voor de hand liggende oplossing. Weg bij pretium, zodat het telefoon nummer niet meer bestaat, en het dan opnieuw proberen.
- 2 maanden geleden een brief geschreven dat we op willen zeggen.
Komt er een brief terug dat we tot 30-3-2008 over kunnen stappen. Hebben we het dan nog niet gedaan, dan verlegen ze het contract weer.
- Nog een brief geschreven:
Middels dit schrijven verzoek ik u mijn contract met klant nummer: XXXXXX per heden te beëindigen. Met zon rode kaart van de bank erbij.
We krijgen weer precies dezelfde brief teug dat we over kunnen stappen tot dan en dan, daarna wordt het contract weer verlengt.
Probleem is echter dat we dus niet over KUNNEN stappen door die fout.
Na contact te hebben gehad met de helpdesk werd ons verzocht weer een brief te schrijven dat we de lijn op willen heffen.
Magoed, we zijn geen donald duck die elke week wat moois maakt, en de kosten van die aangetekende brieven zijn ook niet niets
Iemand enigig idee wat het beste is om te doen? Gewoon niet meer betalen, of wéér een brief schrijven
Alvast bedankt
Re: Pretium Telecom
nlanaconda:
Alles blokkeren en alle post die je krijg ongeopend terug sturen. Maar jij heb natuurlijk gebruik gemaakt van hun diensten dus weet niet van hoe en wat...maar als ze zo lullig gaan doen moet jij dat ook maar doen dus niet reageren erop:(
Maar je moet wel heeeeeeeeeeel veeeeeeel geduld hebben met pt want wij zijn er denk ik ook niet zomaar vanaf alhoewel ik al twee maanden niets vernomen heb gelukkig:)hopelijk blijf het zo....nou succes er verder mee...
Alles blokkeren en alle post die je krijg ongeopend terug sturen. Maar jij heb natuurlijk gebruik gemaakt van hun diensten dus weet niet van hoe en wat...maar als ze zo lullig gaan doen moet jij dat ook maar doen dus niet reageren erop:(
Maar je moet wel heeeeeeeeeeel veeeeeeel geduld hebben met pt want wij zijn er denk ik ook niet zomaar vanaf alhoewel ik al twee maanden niets vernomen heb gelukkig:)hopelijk blijf het zo....nou succes er verder mee...