LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

Markvo:
heb je wellicht schriftelijk bericht gekregen dat je de ps3 hebt gewonnen? Of zat er een afleverbon bij je ps3? Neem voor de zekerheid contact op met de Sony helpdesk, misschien helpen ze je.....

Markvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2008 13:24

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Markvo »

hey Joke,

Het enigste wat ik heb is een bevestigings mail van dat het product verzonden is:

Hello Mark,

We inform you that your order has just been dispatched :

Quantity Description
1 PlayStation 3 40 GB Games Console (PS3)

To the following address :
Mark ****
******* 10
****AN *******
Holland

Your order has been shipped with UPS under the following delivery number :
1ZWV47610451470***


WARNING: For security reasons, our packages are sent under the name of
CENTRAL. Remember to accept the package under this name from your carrier.

Regards,

Leslie



Kan ik hier iets mee?

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

ik zou ff de Sony helpdesk bellen, als er een datum in de mail staat en je naam staat erbij zullen ze misschien coulant zijn. Succes

WiWaWout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2008 16:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door WiWaWout »

Hee mensen,

nou gelukkig ben ik dus kennelijk niet de enige :lol:

Ps3 60 gig, nu half jaartje in huis en nooit problemen mee gehad, tot op heden. Ik ben nooit gehaast om de updates te installeren op de ps3 maar na een tijdje toch maar versie 2.30 er op gezet vandaag. En verder niets fout gedaan, geen stekkers eruit getrokken of iets dergelijks, gewoon rustig afgewacht. En toen weer geprobeerd een spel te spelen maar bij het spel is hij nooit gekomen. Om vervolgens de foutmelding 80010514 te vermelden. Dat is mijn eerste foutmelding op de ps3, dus vervolgens even op internet gezocht wat het inhield en wat de oplossing is. Maar het bleek al snel dat mijn eerste error meteen een fatale error is :cry: .

En nu ik dit zo allemaal lees ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Morgen eerst maar even de klantenservice bellen voor advies. Maar misschien weten jullie raad? Opsturen lijkt me niet zo'n idee na alles wat ik lees op dit forum. Enorme gezeur geeft dat altijd. Enorme tijdsperioden die verstrijken en waar ze 3 weken zeggen bedoelen ze 3 maanden. Dus daar heb ik ook (nog) niet zo'n zin in.

Misschien de hoop op een volgende update waarmee deze error wordt verholpen? Maar dat klinkt ook niet erg geloofwaardig.

Even afwachtten maar.

Sikora82
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 21:49

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Sikora82 »

goh, klinkt allemaal lekker bekend die verhalen hier...
Mijn 60g ps2 stopte er ook mee tijdje geleden, las helemaal niks meer dus, beetje jammer van de 30 spellen die nu in mn kast aan t wegrotten zijn:(
12 maart opgestuurd, bij schiphol afgelevert op 13 maart volgens tnt, maar wat er daarna gebeurd is geen idee, maar niet veel zo krijg ik dus de indruk. enige telefoontjes naar t callcenter leverde natuurlijk niks op, mij werd de eerste 2x nog verteld dat ie nu echt binnen 15 dagen afgeleverd zou worden, maar nu wacht ik dus nog steeds. Hoop dat er nu wat gebeurd nu dit onderwerp in kassa behandelt is. morgen maar weer callcenter lastigvallen dan....

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

De betrouwbaarheid van de Playstation 3hardware word steeds minder omdat er zich vaker personen zich aanmelden op forums met het bekende lees probleem ( Playstation 3 leest geen enkele disc meer ) en is dus defect .
Ik heb ook een gedupeerden lijst bijgehouden op het forum van Playstation.com die ook steeds blijft groeien , zie hier de link :
http://community.eu.playstation.com/pla ... 780#M13780
Gedupeerden :

1.CubaGerman
2.LuNaLicious
3.Thomasky
4.wimprezawrx
5.northcore
6.ozz8
7.Delta12
8.Reneh
9.Heinz57
10.politrix
11.tersteege
12.ludacriss
13.beanstra53
14.RBG
15.Abruzzese
16.joke66
17.spunz
18.marder43
19.robinsmeets
20.makker1234
21.Daniel84
22.dannynouwen
23.marc70
24.Fabel
25.vincent0907
26.ChrisNL
27.dijeko
28.micdonk
29.civicje
30.rk2004
31.Maantjez
32.CBMA
33.Xinap
34.oksjon
35.GRAD85
36.Drive
37.stoneman321
38.oeroeboeroe 2 keer defect
39.mario24
40.Mikeee
41.karel111
42.Fok83
43.Dion26
44.salademan
45.Yuudai85
46.J-que
47.holypala
48.sjusleef
49.Polski
50.nverha
51.madjoshy
52.toxikon
53.Sikora82
54.WiWaWout
55.Markvo
56.melissa1999
57.Immotheb
58.AIRBEAR
59.x21rutger
60.Delano
61.DirtyDutch
Laatst gewijzigd door abruzzese op 05 mei 2008 20:26, 5 keer totaal gewijzigd.

oksjon
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door oksjon »

Wederom Hallo,

Kan SONY juridisch worden aangepakt ?

Ik bedoel iedereen een beetje en uiteindelijk is er dan een berg!

Valt er dan nog iets uit te slepen?


OKSJON (aka. bennie stuk)

oksjon
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door oksjon »

Ik ben dat wachten zat..............!

Lekker dan GTA 4 en een kapotte ps3.

LEKKERRRRRRRRRRR SONY

ReNoX
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ReNoX »

Nou als ik kassa moet geloven dat is er voor alle PS3 eigenaren die voor 11 april hun PS3 opgestuurd hebben hoop want lees het volgende bericht maar

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=4060262

Eind volgende week (bij een bericht wat geplaatst is op zaterdag 26 april), zou dat eind deze week dan zijn?

En daarnaast alle eigenaren van een PS3 die voor 11 april hun PS3 opgestuurd hadden?... Really hope so, want daar val ik ook onder :D :D

MrLopes
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door MrLopes »

Ik krijg vandaag mijn exemplaar van GTA 4 binnen. Maar ja dat gaat nog moeilijk worden zonder Ps3 :cry: hoop dat ik hem snel heb. Op de website van kassa, worden er ook nog PS3 eigenaren opgeroepen om ze een mail te sturen. Ik heb al gemaild maar hoe meer hoe beter natuurlijk. :wink:

robinsmeets
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 18:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door robinsmeets »

Jullie zullen het niet geloven, maar mijn gerepareerde PS3 is weer thuis!!!! En ook meteen weer kapot!!!!!
Yeah wat gaat het goed bij sony zeg...pfff.. Deze PS3 start nog niet eens op; geprobeerd op HDMI en SCART en op 2 tv's..
Net weer de helpdesk gebeld en ik moet hem nu opsturen naar hun en dan maken ze een dagorder aan. Dan zou mijn PS3 een stuk sneller moeten komen, ongeveer begin volgende week. Hij zei ook dat ze er nu extra vaart achter moesten zetten, omdat ze op Kassa zijn gweest..
Na dit gesprek ben ik weer wat gaan twijfelen en heb ik teruggebeld met de vraag of ik niet een 40Gb kon krijgen. Ze gaan deze vraag nu richting hoofdkantoor sturen en ik hoor vrijdag hopelijk wat mijn opties zijn. Het zit mij in ieder geval niet mee met mijn PS3-avontuur...

Status: PS3 kwijt sinds kerst en NOG STEEDS wachtende op een werkende PS3...

Immotheb
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2008 20:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Immotheb »

Tot op vandaag heb ik nog nooit problemen gehad met mijn ps3 (gekocht in september 2007), en was was nieuwsgierig naar de update van de playstation store en heb de nieuwe update geïnstaleerd.
Bij mijn ps3 leest hij ook helemaal niets meer. :cry:

Waar vind je trouwens dat nummer van de helpdesk ?

robinsmeets
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 18:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door robinsmeets »

Op dit forum kun je heel veel vinden over de problemen met de PS3:
http://community.eu.playstation.com/pla ... ard.id=474

Dit zijn de telefoonnummers van de helpdesk:
- Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
- België = 011 516 406 (tegen lokaal tarief)

De openingstijden zijn:
- maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 22.00 uur
- zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur

AIRBEAR
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 19:50

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door AIRBEAR »

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn PS3 van net een jaar oud begon vreemde geluiden te maken tijdens spelen van COD4. Na herstarten wil hij helemaal geen disks meer lezen (geen spel, geen dvd, geen blu-ray). Nu net maar een RMA bij Sony uitgezet. Wel apart dat dit zoveel voorkomt. Is er al een reactie van uit Sony bekend. Lijkt mij dat er mogelijk een structurele technische fout in de blu-ray speler zit.

Groet
:cry:

x21rutger
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2008 02:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door x21rutger »

Afgelopen 4 maanden nooit problemen gehad met m'n PS3 (40g). Vandaag stop ik de langverwachte GTA4 er in en na 5 minuten spelen valt het geluid uit en gaat het beeld op zwart. Sindsdien leest de Ps3 geen discs meer (geen enkel formaat). Heb al even gebeld met servicedesk, gaven advies om te formateren maar gaf geen resultaat. Morgen maar bellen om de RMA aan te vragen. Ik zie op internet zoveel reacties van melding 80010514 dat ik verwacht dat sony met goede maatregelen komt? Ik hoop op snelle afhandeling, dan kan ik misschien over een maand wel GTA spelen :(

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

Ik heb sinds een paar dagen ook problemen met me playstation 3. Ik was een paar dagen geleden aan het spelen en naar een half uur liep de playstation was, ik wou toen de game beeindigen via de knop op de controller maar die werkte niet meer toen probeerde ik het via de reset knop en daar reageerde die ook niet op toen drukte ik de standby knop in en vervolgens ging de groene indicator wel knipperen maar de playstation schakelde niet uit dus de enigste wat ik kon doen was de main schakelaar aan de achterkant om te zetten vervolgens zet ik hem weer aan en vervolgens sloeg die om 5 minuten vast. De volgende dag ging ik weer playstation spelen en deed er een ander spel in (had op internet gelezen dat het soms aan het spel kan liggen dat die helemaal vast loopt) maar nee hoor naar een halfuur liep de playstation weer vast en reageerde weer helemaal nergens op. Ik de helpdesk gebeld en die zeiden het enigste wat je nog kan doen is de playstation formateren. Naardat het formateren vier uur heeft geduurd ga ik weer spelen en vervolgens slaat de playstation al naar vijf minuten vast ik de helpdesk weer gebeld en moet de playstation opsturen en aan de telefoon zeiden ze dat op de dag dat hun de playstation ontvangen dat het vijftien werkdagen duurt tot ik hem terug heb maar zoals ik hier nu een aantal berichten heb gelezen heb ik er een zwaar hoofd in. Dus moet ik het verlopen maar doen met de playstation 2 waar ik overigens nog nooit problemen mee heb gehad. Ik heb trouwens de playstation 3 60gb uitvoering en heb hem in september gekocht.

DirtyDutch
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008 19:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door DirtyDutch »

Ik heb sinds een paar dagen ook problemen met me playstation 3. Ik was een paar dagen geleden aan het spelen en naar een half uur liep de playstation was, ik wou toen de game beeindigen via de knop op de controller maar die werkte niet meer toen probeerde ik het via de reset knop en daar reageerde die ook niet op toen drukte ik de standby knop in en vervolgens ging de groene indicator wel knipperen maar de playstation schakelde niet uit dus de enigste wat ik kon doen was de main schakelaar aan de achterkant om te zetten vervolgens zet ik hem weer aan en vervolgens sloeg die om 5 minuten vast. De volgende dag ging ik weer playstation spelen en deed er een ander spel in (had op internet gelezen dat het soms aan het spel kan liggen dat die helemaal vast loopt) maar nee hoor naar een halfuur liep de playstation weer vast en reageerde weer helemaal nergens op. Ik de helpdesk gebeld en die zeiden het enigste wat je nog kan doen is de playstation formateren. Naardat het formateren vier uur heeft geduurd ga ik weer spelen en vervolgens slaat de playstation al naar vijf minuten vast ik de helpdesk weer gebeld en moet de playstation opsturen en aan de telefoon zeiden ze dat op de dag dat hun de playstation ontvangen dat het vijftien werkdagen duurt tot ik hem terug heb maar zoals ik hier nu een aantal berichten heb gelezen heb ik er een zwaar hoofd in. Dus moet ik het verlopen maar doen met de playstation 2 waar ik overigens nog nooit problemen mee heb gehad. Ik heb trouwens de playstation 3 60gb uitvoering en heb hem in september gekocht.
Heb precies dezelfde klacht alleen ben ik de PS3 al 4 weken kwijt en werd mij dus verteld dat er leveringsproblemen waren en dat er pas een nieuwe batch was aangekomen en dat heel veel mensen hun PS3 hebben gekregen en hij verwachte binnenkort ook weer een nieuwe batch en BLA BLA BLA BLA.....Ook ff gevraagd dat ALS ik in plaats van een 60GB een 40GB wou hebben of dat dan mogelijk was(en of dat dan sneller geregeld was)maar helaas was dat niet mogelijk bij hem maar moest ik contact opnemen met het hoofdkantoor...Hoelang het nu echt werkelijk zou duren durfde hij me niet te zeggen,het kon nog 1 maand duren maar ook zo maar 3 maanden..Echt niet normaal dus..Hoop dat Radar hier wat mee doet want als ik een beetje google dan zijn er echt talloze gedupeerde..Radar Help!!!!

Yuudai85
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2008 16:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Yuudai85 »

Heb mijn playstation 60 Gb op 13 maart 2008 opgestuurd ter herstelling. Op 2 mei 2008 kreeg ik eindelijk een mail dat hij terug verstuurd is. Normaal gezien moet ik hem morgen 6 mei 2008 terug hebben. Dat zijn dus welgeteld 8 weken dat ik heb moeten wachten. Dikke zever dus van die 15 werkdagen. Nu maar hopen dat ik een werkend exemplaar terug krijg!!!
Goed gewerkt Sony :?

regster
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:49

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door regster »

Vandaag ook m'n ps3 60GB op de post gedaan. Las ook helemaal niks meer na het stilvallen tijdens GTA IV....heb het al met al 1 uurtje kunnen spelen....en nu maar wachten tot wanneer ik het kan vervolgen....15 dagen...ik geloof er nog niks van.

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

Ik heb een aantal dagen geleden mij playstation 3 opgestuurt en via track and trace heb ik vernomen dat de playstation 3 is afgeleverd. Toen ging ik naar de site waar je de RMA status kunt volgen en toen stond er dit.

Spring verzend status
Onbekend

Zou iemand me kunnen vertellen wat ze bedoelen met spring verzend status?

Gesloten