LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Vaillant HR solide augustus 2005

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Catanne

Problemen Vaillant HR solide augustus 2005

Ongelezen bericht door Catanne »

In augustus 2005 is bij mij een Vaillant HR solide combiketel geplaatst. De driewegklep heeft niet het binnenwerk van Honeywell (waar zo veel problemen mee waren), maar is een nieuw type.

Ik heb met deze driewegklep ook problemen. Het 'omslaan' zorgt voor een raar geluid in de leidingen. Zijn al diverse monteurs bij geweest ook van Vaillant zelf. Volgens hun eigen monteur was het een bij Vaillant bekend probleem. Het ligt aan de printplaat die de driewegklep niet goed aanstuurt.

Printplaat is vervangen, maar het probleem blijft.

Ben nu in strijd met Vaillant, maar zie geen vergelijkbare ervaringen op internet.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

hpb

Re: Problemen Vaillant HR solide augustus 2005

Ongelezen bericht door hpb »

ik heb ook problemen met de 3-wegklep gehad. Niet een Vaillant-ketel, maar Nefit. Probleem bleek een defecte motor te zijn, dus niet de printplaat of aansturing zelf.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Steek hier je licht eens op. http://cvshop.hotforum.nl/

groens

Ongelezen bericht door groens »

dit is zeer eenvoudig te verhelpen , en moet jaarlijks worden gecotroleerd met onderhoud.

simpel , in je 3-weg klep zit een veer (cartridge)
deze is er uit te draaien rienig deze en vet hem in met soepel hitte bestendig vet, en hij is weer als nieuw en het rattelen is weg !!

Gesloten