LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppeliers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
yadoo1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:51

Poppeliers

Ongelezen bericht door yadoo1970 »

Update over poppeliers

een tijd terug heb ik een bericht geplaatst van de slechte meubels van poppeliers en de slechte service.

heden heeft mijn zuster ook een bank gekocht bij poppeliers
en die heeft ook niet gekregen wat ze heeft besteld.
de maten kloppen niet, de bank is veel te laag, de kussens zijn te klein, en de vulling van de kussens is van slechte kwaliteit en te weinig vulling/deze vulling is niet wat er in de winkels in de bank zit.

mijn bank die nu een aantal maanden oud is, zit voor geen meter meer
de kussens zijn heel hard geworden en lopen schuin naar voren af.

MENSEN !!!!!!!! weer een reden om niet bij POPPELIERS TE KOPEN

vriendelijke groeten e

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door sjoegel »

eigen schuld voor je zuster :P Maar wat ik niet snap als jouw ervaringen zo slecht zijn waarom koopt de hele familie er dan toch nog meubelen ? Sommige mensen willen gwoon belazerd worden :wink:

benjodemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:37

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door benjodemi »

Na alle meldingen hier met verbazing gelezen te hebben, kan ook ik het niet laten om te reageren.

Wij hebben vorig jaar januari onze hoekbank binnen gekregen, en vanaf het eerste uur klopte hij niet.
We zijn nu ruim een jaar verder en hij klopt nog steeds niet.

De hangen tussen de bank klopten niet, de kussens zakten in en de bovenste laag van het leer liet los (we hebben de bank voor echt leer besteld en betaald) en dit al na 6 maanden.
De hangen hebben ze verzet, en het leer wat los liet hebben ze geschuurd en gespoten (de verf heeft er 1 week opgezeten en was er weeral vanaf) en de ingezakte kussens zouden ze opvullen maar daar is niets aan gedaan.

Na alle telefoontjes met de klantenservice, waar ze inderdaad wel eens heel wat vriendelijker mogen zijn, besloten wij dat de maat vol was en dat we ons geld terug wilden.
Dat kon niet want volgens de CBW voorwaarden moesten wij hun de kans geven om het op te lossen. We kregen de keus of een nieuwe uitzoeken in de winkel of deze zelfde bank opnieuw bestellen.
Wij hebben gekozen voor deze zelfde bank opnieuw bestellen en het zou weer 12-16 gaan duren voordat hij binnen was.
Na 14 weken besloot ik te bellen om te vragen of er al zicht op was wanneer de bank zou komen, en toen werd mij vertelt dat er helemaal geen nieuwe bank besteld was. Foutje, dan was er wat mis gegaan.
Ja het gaat niet anders dan mis bij deze firma, das niets nieuws.
Maar nu wilden wij toch echt ons geld terug.
Dat kon maar dan moesten we een briefje sturen naar juridische zaken.
Na inwinnen van juridisch advies bij de rechtsbijstandverzekering hoe we dat moesten doen, hebben we dat ook gedaan en geeisd dat we ons geld binnen 2 weken op onze rekening terug wilden hebben gestort.
Je begrijpt het natuurlijk al, geen reactie van de kanten van poppeliers.
Wij hebben nu de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en hopen dat zij iets voor ons kunnen betekenen want tegen zulke mensen kun je als gewoon burger niet op en ken je de wettelijke weg niet.

Onze bank koste € 2800 en was dus geen koopje. En ik snap werkelijk niet dat deze firma nog bij het CBW aangesloten is. Daar moeten ze echt wat aan doen. Je denkt dat je bij een goede firma koopt maar uiteindelijk koop je bij een oplichtersbende.
En dan nog de manier waarop je te woord gestaan word aan de telefoon is helemaal schandalig en onbeschoft.

Ik kan er niet over uit dat deze firma nog steeds op deze voet verder kan gaan, zeker als je al deze berichten hier leest. Tuurlijk de slechte berichten hoor je en de goede niet. Zo gaat dat nogal eens.
Maar ik ben blij dat er zoiets als tros radar bestaat want de eerst volgende keer dat ik iets ga kopen kijk ik eerst hier of er meldingen van de betreffende zaak zijn. Ze zijn heus niet allemaal gelogen hoor.

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Ook wij kochten onze meubels bij Poppeliers.
Niets ,maar dan ook niets klopt er van het meubilair.
wil graag weten hoe het bij jullie is afgelopen,zodat wij ook stappen kunnen ondernemen.
vrl groet

KD

benjodemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:37

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door benjodemi »

Vrijdags voor pasen heb ik de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en de dinsdag na pasen kreeg ik een telefoontje van Poppeliers.
Ik dacht; dat gaat snel maar nee hoor de rechtbijstandsverzekering had nog niets gedaan. Poppeliers belde om te zeggen dat ze mijn brief ontvangen hadden.
Zoooo, dat is wel snel na 3 weken zeg. Foutje nummer 15 ongeveer wat daar mis gaat.
Maar goed, ik heb mijn verhaal tegen die mevrouw gedaan en er ook gelijk bij vermeld dat ik niet zo netjes te woord gestaan werd, en zij ging er akkoord mee dat we ons geld terug kregen.
De bank hebben ze gisteren opgehaald en ik kreeg netjes mijn geld overhandigd van de chauffeur.
De rechtsbijstandverzekering is op de hoogte gesteld en de zaak is gesloten.
Wij hebben ons lesje nu wel geleerd en kopen daar nooit niets meer.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft zou ik die gelijk inschakelen want die kunnen toch meer voor u doen dan dat u zelf kunt.
Wij wensen u heel veel succes ermee en hopende komt het ook bij u goed.

tim57
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:45

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door tim57 »

Febr.2007 hebben wij een bankstel bij Poppuliers in Eindhoven gekocht, in eerste instantie goed gehopen, doch echter toen het bankstel na 8 weken werd geleverd hadden wij na ening weken het vermoeden dat dit van een andere kwaliteit was dan besteld. Maar hoe kun je dit bewijzen. Nu na een jaar lijkt het leden bankstel wel een "oude zak" het plooit van alle kanten, ook is er al een naad los. Maar nu we al de verhalen betreffende Poppuliers hier hebben gelezen wil ik nog eens niet gaan klagen, waarom ............... waarom zou ik me die fustatie op m'n hals willen halen. Maar een ding weet ik zeker. NOOIT meer Poppuliers en ik zal dan zeker aan iedereen die het horen wil doorgeven.

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Dat gaan we zeker doen...rechtbijstand hebben we.
-------------------------------------------------------------------
LATEN WE TOCH NOG EVEN VERMELDEN ...WAT ER MIS IS BIJ DE MEUBELS DIE WIJ GEKOCHT HEBBEN VOOR [4160,00 euro]
==============================================
Bij ons gaat het om 2 x2 zitters een eettafel en 6 stoelen.
De banken zitten voor geen meter,je glijd naar elkaar toe.
De vulling in de bank is echt niet het zelfde als in de bank in de winkel.
Overal gaat het leer plooien,omdat de vulling niet klopt.
Hier en daar vertoont het leer kleine blaasjes.
Als je erop gaat zitten zakt ie ook nog verschrikkelijk door.
De eetkamer stoelen hebben wieletjes,die draaien alsof je een verkeerd boodschappenwagentje hebt gepakt!
Aan alle stoelen is wel iets mis,2 hebben behoorlijk in de knel gezeten,
1 daar krijgen we de getekende tekentjes niet van af.
De andere stoelen hebben de rugleuning scheeft op de stoel staan.
Ook vind ik zelf dat het LEER niet klopt,je ziet gewoon een soort olifantenhuid.
De eettafel is gescheurd,de noesten zijn gevuld ,maar...flink gekrompen.
Voor de 3 de keer zijn ze nu geweest,2 keer een jongen met een DIGITALE CAMERA die weer LEEG was. En zo zijn we toch weer 3 maanden verder...
En afgelopen week waren hier een man en een vrouw ,die vonden dat we maar...een stelletje zeikers waren, daar kwam het op neer,want als we de ene stoel...ja, dan is er ook iets mis met de andere en ga zo maar door.
Wij weten wel zeker...we zijn belazerd!!!! door Poppeliers.
We gaan dan ook de rechtsbijstand inschakelen.

DUS...............MENSEN U bent gewaarschuwd!!!!
koop niet /nooit bij deze meubelzaak iets,U word belazerd waar U bij staat.

vrl groet,
KD

benjodemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:37

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door benjodemi »

Ik wens jullie heel veel succes.
Laten jullie de ontwikkelingen horen want daar zijn we heel benieuwd naar.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Wheeler »

Aan Ans 54,

Blaasjes op het leer schrijft u, dat is onmogelijk, mits het nepleer is!
Op echt leer komen geen blaasjes.

Als bij u het leer blaasjes vertoont kunt u er zeker van zijn dat het nepleer is, die blaasjes ontstaan doordat er lucht tussen de lijmlagen zit.

Poppeliers haalt zijn meubelen uit de welbekende oosbloklanden, daar nemen ze het niet zo nou met de kwaliteit.
Uw bankstel heeft hun hooguit 450 euro inkoop gekost, echt te schandalig voor woorden.

Ik wens u veel succes met de verdere afwikkeling via uw rechtsbijstandverzekering.

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Dank voor je reactie!

gelukkig..vertel je me dit. [volgens hen ..was het niets] dat is leer .

Nu zijn we ook nog eens door een eetstoel gegaan na 3 maanden,de zitting heeft het begeven,er staat nog 1 op de nominatie,je bent bang als je gaat zitten.Het voelt als of je de wc pot inzakt!!!
Niets anders als ellende heb je er van.
Het ligt nu bij rechtbijstand...
Ze hadden belooft,dat ze vandaag zouden bellen na dat ik ze vorige week een mail had gestuurd en daar werd ook niet op gerageerd ben ik toch gaan bellen.
Als antwoord kreeg ik: die de mailtjes doet was er 1 week niet en kwam vandaag weer..???????????????????? geloof je dat? ik niet meer..
We zijn blij met dit forum..
groetjes KD

platdak
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:23

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door platdak »

tja mensen ook wij hebben een bank gekocht bij poppeliers!!!! dom dom dom dom dom!!!!! een lederen bankstel kleur bruin. eerste wat misging was dat de kleur niet meer leverbaar was!?!?Maar na "goed"overleg is dat opgelost. Omdat wij niet zo moeilijk waren was dat zo geregeld, tevens ook het enigste wat zo geregeld was. Maar nu komt het>>>>>> Een half jaar later....... ingezakte zittingen!!!! monteur komt en lost het op netjes volgens afspraak.MAAR hij zegt er wel even bij dat wij het bankstel verkeerd gebruiken.Weer een goed jaar later>>>>>>>> ingezakte zittingen!!!!!!!!!!!!!!!!! Even bellen (maar een keer of tien) en wat zegt men: wegens verkeerd gebruik geen garantie meer en/ of verdere afhandeling van klachten.
Dus lieve en slimme mensen kopen geen meubels bij poppeliers!!!!! stelletje prutsers daar!!!

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door 16again »

Bij mijn weten is poppeliers aangesloten bij het CBW. Dit houdt in dat je naar de geschillencommissie kan stappen. Kan Poppeliers daar uitleggen dat jullie geen garantie meer krijgen omdat het bankstel verkeerd gebruikt wordt. Mag je er niet op zitten ofzo??

Na anderhalf jaar dient de winkel sowieso volgens cbw voorwaarden 66% van de reparatie te vergoeden.
Mogelijk ligt dat percentage nog hogerals de te verwachten levensduur van dat bankstel meer dan 3 jaar bedraagt.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Al in de jaren 90 denk ik, hebben mijn ouders een bank gekocht bij Poppeliers... Mijn moeder helemaal blij, mooi blauw (haar kleurtje), mooi hoog, hoge leuningen, goede armleuningen. In ieder geval, iedereen blij.

Na een tijdje zag je de witte naden en trok de stof bij de naden weg. Ook zakte een kant van de bank in. Ouders hebben iets (ik was nog jong) ingeschakeld. Poppeliers kreeg gelijk!!!! Hoe het zat weet ik niet.

Ga ik samenwonen met mijn vriend, juist waar komt de bank vandaan... Poppeliers... Heb hem gezegd dat voor wij naar een huis verhuizen (bank staat er nu 2,5 jaar moet nog wel een jaar mee) dat de bank zou gaan zakken. NEe gebeurde niet volgens hem. Volgens mijn schoonouders overigens wel!!!

Nu: In de hoek aan de korte kant is de rugleuning ingezakt, daar liggen de katten graag. Hoek aan de lange kant is ingezakt, daar zitten we het meest. Middenstuk is een stuk hoger dan de rest...

Maar goed, ook hij weet genoeg...

Klinkt mooi, maar is het niet!!!

amance
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 00:01

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door amance »

ook wy kochten een bank by populiers
we hebben hem nog niet eens en de problemen zyn er al kochten hem op 6 maart levertyd 3 maanden als bank binnen was gingen ze lening aanvragen nou die werd dus sfgewezen of we even contant konden betalen :oops: we hebben geen algemene voorwaarden gekregen dus wisten we ook niet wat die in hielden brief geschrevn naar directie kreeg ik een telefoontje of ik dertig procent van de prys van het bankstel moest betalen voor de anulering daar ben ik het dus niet mee eens heb naar winkel gebeld en ben er wel achter dat er niet valt te praten met die mensen ze zeggen jou nee is net zo goed onze ja bewys het maar eens ga niet in discussie met u door telefoon heb cwb gebeld die zegd ga naar geschillen comissie wat moet ik doen de bank nemen en iedere maand iets betalen of ???????????/zit nu met een bank van 1170 euro omdat ze geen algemene voorwaarden hebben overhandigd ben ook wel een beetje geschrokken van alle klachten hier weeet hier advies over gr astrid

liene1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 22:19

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door liene1 »

Helaas, ook wij deden zaken met Poppeliers...

Augustus 2006 hebben wij hier onze banken gekocht. 2 Maanden geleden zakten we door de bank. Ik ging met mijn 58 kilo naast mijn man zitten. Zou de bank toch tegen moeten lijkt mij...

Gebeld en er kwam een monteur langs. Wij schrokken enorm van het frame van de bank. Zo slap, zo weinig steunpunten... Ook de ingehuurde monteur vond dit belachelijk! Een bank moet ook in het midden een steunpunt hebben en dat heeft onze bank niet.
Binnen 2 weken zouden we bericht krijgen, niks gehoord, dus na 6 weken maar eens gebeld. Het telefoontje werd vaag afgehandeld, ze zouden me er de volgende dag over bellen.
Nu blijkt dat ze de reparatie geplaatst hadden, maar ze hadden niet in de gaten dat de fabriek niet meer bestaat. Ze gaven zelf al aan dat het goed was dat wij gebeld hadden anders hadden ze het nog niet in de gaten gehad.
Nu moet er binnen 2 weken een brief zijn met de reparatiekosten...

Belachelijk vind ik. Ja, we hebben getekend voor het CWB keurmerk, ofwel, het eerste jaar wordt alles vergoed, daarna een gedeelte. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik na 1,5 jaar door mijn bank heen zak??? Ik heb deze bank niet voor 2 jaar gekocht, maar toch wel 10 jaar (net als de verkoper destijds zei).

Ik zit hier behoorlijk mee. Heb ik als consument het recht om mijn gelijk te gaan halen dat een bank langer dan 1,5 jaar mee moet, of moet ik gewoon gaan betalen wat zij zeggen (ondanks het lange wachten)?

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Verloop ...
van de door ons gekochte meubelen bij Poppeliers.[okt 2007]
Inmiddels ligt alles al weer sinds 8 december bij de geschiilencomissie.
Poppeliers heeft uitstel gekregen..tot 18 maart.
Maar.......heeft niets meer van zich laten horen [.bericht geschillencom]
Ook hadden ze[poppeliers] aangegeven om een voorstel te doen,bij de geschillencom. Vandaag werden we gebeld door rechtbijstand die hadden bericht gehad van de geschillen commissie of.........wij misschien een bericht gehad hadden,van Poppeliers NEE dus.......
Hoe slordig ga je met alles om,dat!!! blijkt maar weer..
hou jullie op de hoogte.

groetjes,KD

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Voortgang Poppeliers
Na 5 keer gebeld te hebben en een fax er achteraan reageren ze..naar rechtbijstand
Poppeliers had belooft aan rechtbijstand, te bellen voor een afspraak met ons!
Mooi niets dus...
Ene Meneer R.K heeft nu klantenservice.

Alles wat de deur uit gaat bij ze is en gaat mis..
En intern is het 1 grote puinhoop
We laten het nu maar bij de rechter uitmaken.

KD
Laatst gewijzigd door Ans 54 op 28 apr 2009 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook tevreden klanten, deze week kreeg ik mijn bank maar liefst 5 weken eerder dan belooft!

Ze belden eerst of ze het mogen bezorgen en keurig op tijd zoals afgesproken.
Dit is mijn 2e bank van hun en familie heeft er ook meerdere gekocht.

De service als er iets is kan wat traag en rommelig zijn maar alles is altijd opgelost.
Zelfs een 3½ jaar oude die officieel buiten garantie van 3 jaar viel werd gratis hersteld dus zo kan het ook.

De plooien en kreukels komen in meerdere banken voor en is mede afhankelijk van Uw gewicht en de gebruikte materialen.
Mijn verkoper adviseerde een iets goedkopere te nemen die zachter was want juist de harde zakken eerder in en veren minder terug.

Ik geloofde het eerst niet maar de nieuwe is inderdaad beter als de vorige die slechts 24 jaar bij ons thuis met 4 kinderen, Hond en 2 katten stond.
Dus het kan ook goed gaan bij Poppeliers

Ans 54
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:15

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Ans 54 »

Reactie:
fijn voor U!!! [DAT! U het goed getroffen heeft met ze]

ze lezen mee .. [..]heb ik wel eens gehoord.

Maar..wij blijven het oplichters vinden,dit spelletjes duurt 1 jaar en 3 maanden en voor ons is de maat vol.

KD

stofzuigertje

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat er veel klachten zijn maar.....

1 Ze verkopen vrij veel.

2 De prijzen zijn vrij scherp dus meer kans op problemen.

3 U woonde blijkbaar niet in Noord Holland en per regio andere winkels en medewerkers die bezorgen en repareren.

Dus hoewel ik weet dat er veel fout gaat, er zijn ook duizenden tevreden klanten en ook mijn familie moest vrij lang zeuren voor de klacht maar het is wel opgelost.
Ook deze mensen zullen ondanks de problemen vermoedelijk toch weer naar hun toe gaan.

Seats & Sofa is pas echt.... of Leen Stakker want die zie ik nog eerder bij het groot vuil staan.
Ik wil niet alles goed praten maar er zijn dus klanten die redelijk tevreden zijn.

Gesloten