Op 25-03-08 heb ik handmatig de kosten van orange overmoeten maken. hier door is er een foutje in geslopen. Ik heb perongeluk het gironummer van Orange mobiele telefonie gebruikt in de plaats van orange breedband.
Ik had al verschillende keren gebeld maar het schijnt erg moeilijk te begrijpen te zijn dan mensen fouten maken.
Ik werd ineens 3 weken geleden afgesloten van telefonie en mailbox, internet bleef gewoon.
Ik weer bellen en weer uit gelegt wat er is gebeurd dat ik een foutje heb gemaakt. nu kreeg ik iemand die zag wat ik fout had gedaan en hij zo het snel in orde maken. dus 2 a 3 dagen gewacht. nog steeds niet. vanaf 3 april regelmatig gebeld met mobiele telefoon want ja je heb niets anders. 22 april een bewijsje door gefax dat ik wel degelijk had betaald maar NAAR het verkeerde gironummer.
De volgende dag werd de mailboxen weer open gesteld, maar telefoon niet. ik weer bellen wordt je gewoon niet te woord gestaan hangen ze de telefoon op of zetten je terug naar het menu. ik heb nu al meer dan 100 aan kosten gemaakt om mijn telefoon te laten werken maar vandaag 28 april nog steeds niet. dus weer bellen, moest het hele modum gerest worden, hielp niet, dus ging die met spoed een ticket aan maken ja dat is al 10 a 12 keer gedaan. Ik weet het niet meer wat moet ik doen om de telefoon weer aan de praat te krijgen, het is niet zomaar afgesloten maar we zijn nu onbekend dus niemand kan ons bereiken. en als wij bellen krijgen we te horen (u bent niet gemachtig dit nummer te bellen) wat voor mensen werken er bij de telefoondienst, is het nu zo moeilijk de begrijpen dat de telefoon weer moet werken.
Ik ben radeloos wat moet ik nu nog doen!!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange laat klant al 3 weken flink stikken
-
ladydolphin
Re: Orange laat klant al 3 weken flink stikken
[quote Ik ben radeloos wat moet ik nu nog doen!!!!]
Mogelijk plan van aanpak
Met identiteitsbewijs naar de bank en daar nagaan of het mogelijk is om het bedrag wat u overgemaakt heeft gestorneerd ( teruggehaald) kan worden door de bank.
Zo niet. Fax naar Orange mobiel waar u de verkeerde overboeking heeft gemaakt met het verzoek terug te boeken - bewijs van verkeerde overboeking + uitleg wat hier de gevolgen voor u zijn erbij.
Termijn stellen waarbinnen u graag antwoord wilt van Orange Mobiel.
Als het geld terug geboekt wordt kunt u alsnog de overboeking naar het juiste nummer doen.
Of
Nu overboeken naar het juiste nummer en daarnaast proberen bij Orange Mobiel het geld terug te krijgen
Sterkte!
Mogelijk plan van aanpak
Met identiteitsbewijs naar de bank en daar nagaan of het mogelijk is om het bedrag wat u overgemaakt heeft gestorneerd ( teruggehaald) kan worden door de bank.
Zo niet. Fax naar Orange mobiel waar u de verkeerde overboeking heeft gemaakt met het verzoek terug te boeken - bewijs van verkeerde overboeking + uitleg wat hier de gevolgen voor u zijn erbij.
Termijn stellen waarbinnen u graag antwoord wilt van Orange Mobiel.
Als het geld terug geboekt wordt kunt u alsnog de overboeking naar het juiste nummer doen.
Of
Nu overboeken naar het juiste nummer en daarnaast proberen bij Orange Mobiel het geld terug te krijgen
Sterkte!
volgens mij valt orange mobiel onder t-mobile en orange breedband onder orange/france telecom(?), kortom 2 verschillende bedrijven.
Oplossing: geld overmaken naar orange breedband, kijken wat er gebeurd met het andere geld, waarschijnlijk wordt dat verrekend met je mobiele abonnement of teruggestort, alleen duurt dit wel even omdat bedrijven nou eenmaal niet zo snel werken met terugbetaling.
Oplossing: geld overmaken naar orange breedband, kijken wat er gebeurd met het andere geld, waarschijnlijk wordt dat verrekend met je mobiele abonnement of teruggestort, alleen duurt dit wel even omdat bedrijven nou eenmaal niet zo snel werken met terugbetaling.
-
hoelangnog
Ik heb een ADSL-Direct abonnement bij Orange en vorig jaar juni 2007 kreeg ik bericht dat de snelheid verhoogd zou worden. Is nooit gebeurd. Nu in mei 2008 weer een bericht de snelheid wordt verhoogd. Ook kreeg ik mijn abo. gegevens toegestuurd daar staat een fout in ; ADSl telefoonlijn van mijn vorige adres in andere stad . Ik ontvang al 3 1/2 jaar ADSL op mijn huidige adres via de partner van Orange BBned. Ik voel nattigheid en stuur een aangetekende brief met het verzoek of ze deze fout willen herstellen en ik heb gelijk mijn abon. opgezegd met de vermelding dat ik dit telefonisch zal bevestigen. 2 dagen later ontvang ik bericht dat ik mijn KPN telefoonlijn heb opgezegd en Orange mij € 9,95 p.m. in rekening gaat brengen voor lijnhuur KPN. Ik kan U verzekeren ik heb niets opgezegd en mijn huidige telefoonlijn werkt nog steeds goed en ADSL wordt door BBned de partner van Orange verzorgd.. Dus ik ben bij KPN gaan informeren of er misschien iets met mijn vorige tel.lijn in andere stad aan de hand was. KPN heeft alles voor mij uitgezocht en nadat ik mijn oude tel heb laten verhuizen is dit nummer nooit meer door KPN aan een ander uitgegeven. DIt alles aan Orange per aanget.brief opgegeven en gemeld dat zij onrechtmatig geld van mijn rekening afschrijven. (mijn AOW is toch al geen vetpot). Maar Orange hult zich in stilzwijgen en reageerd niet .Ik heb tel. mijn abon. opgezegd maar een bevestiging nog niet van Orange ontvangen. Wie weet een oplossing voor dit probleem?Het is te gek voor woorden dat deze bedrijven in 2008 nog bestaansrecht hebben.
tilzwijgen en reageerd niet .Ik heb tel. mijn abon. opgezegd maar een bevestiging nog niet van Orange ontvangen. Wie weet een oplossing voor dit probleem?Het is te gek voor woorden dat deze bedrijven in 2008 nog bestaansrecht hebben.Sad
U heeft alle reden om verdrietig te zijn. Mijn advies: lees het stappenplan onder forum: internetproviders: startonderwerp: Telfort maakt fout op fout. Op 1ste bladzijde staat bericht: stappenplan bij problemen rond providers etc.
Begin met eerst bij u zelf alles op orde te brengen door een map te maken met daarin alles wat u aan bewijsmateriaal heeft t.a.v. deze kwestie. Dit is uw dossier wat zo nodig gebruikt kan worden mocht u hiermee in de toekomst naar de Geschillencommissie willen gaan.
U legt alles op datum:
b.v. datum : brief met verkeerde gegevens m.b.t. aansluiting
datum: aangetekende brief hierover met bewijsstuk dat u deze brief verstuurd heeft wat het postkantoor u verstrekt heeft enz.
U zegt nogmaals schriftelijk op ( aangetekend met ontvangstbevestiging, dan heeft u bewijs dat u gestuurd heeft + dat brief is aangekomen)
U geeft aan dat u binnen 2 weken schriftelijke bevestiging van opzegging abonnement met onmiddellijke ingang van Orange wilt ontvangen.
U voegt bij rode kaart waarmee u toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang intrekt) Kopie's maken van brief + rode kaart en thuis met bewijs van verzending meteen in dossier doen.
U gaat ook even met een geldig identiteits bewijs langs bij uw bank en staat daar op een selectieve blokkade op degene die de automatische incasso's incasseert. De bank kan dat nagaan. Wel in de gaten houden of deze selectieve blokkade inderdaad bewerkstelligd wordt, want ik heb er 3 x voor de bank bezocht inclusief een afspraak met een medewerker daar om e.e.a. naar mijn wens te regelen. Dan kan er geen geld meer zonder uw toestemming van uw rekening gehaald worden en is Orange genoodzaakt u facturen te sturen waarna u weer kunt beoordelen wat u dan doet.
U kunt dan meteen aan een bankmedewerker vragen of het mogelijk is of de bank het geld storneert ( terugvordert). Dit kan als Orange geen toestemming tot automatische incasso van u kan overleggen tot een jaar nadat de onterechte incasso's hebben plaats gevonden.
Sterkte!
-
hoelangnog
Vriendelijk bedankt voor Uw snelle reactie