LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal geen overzicht gehad?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Essebes71
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 21:12

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Essebes71 »

Ook hier wel Fortis ARS Waerdye polissen, maar nog geen overzichten.

Begin april met de adviseur gesproken, deze gaf aan dat er kleine vertraging was. Dit werd bevestigd door een mededeling op de website, waarin gesproken werd over verzending in de maand april.

Die mededeling is nu weg, maar nog steeds niks binnen.
Bij de klantenservice is mijn vraag naar deze overzichten genoteerd, maar dit zou zeker twee weken duren voor dit uitgezocht zou zijn.
Ik verwacht dat ze dat ook niet halen, helaas.

Pas over een week of twee ga ik zwaarder geschut inzetten.

andre28
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:41

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door andre28 »

hier ook geen overzicht gehad (Waerdye lijfrente verzekering van stad rotterdam)
Boeven zijn het...weet iemand iets over een switch van
SR Mix Fonds naar Fortis ASR Solide Mixfonds heb hier nooit
informatie over gehad wij hebben 17500 euro ingelegt. :cry:

http://www.fortisasr.nl/Fondsen_en_koer ... lectie.cmt

Harrie1956
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 17:07

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Harrie1956 »

Het enige wat ik weet is dat Stad Rotterdam destijds stilzwijgend in Fortis is overgegaan. Ook ik ben de gelukkige ;-) bezitter van een Waardye-polis

Essebes71
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 21:12

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door Essebes71 »

Vandaag de klantenservice gesproken...

de waardeoverzichten voor alle Waerdye-polissen zijn nog niet verstuurd. Er kwam een vaag verhaal over dat ze het waardeoverzicht tegelijk wilden versturen met het kostenoverzicht en dat dat kostenoverzicht dus nog niet gereed was.

Intern hebben de mensen gecommuniceerd gekregen dat er uiterlijk 15-6-2008 verstuurd gaat worden! Heb 'm wel verteld dat ze dat de klanten ook wel eens mogen vertellen, op de website staat helemaal niks!

andre28
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:41

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door andre28 »

Hoi iemand al een overzicht gekregen van fortis asr
betreft Waerdye levensverzekering?

andre28
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:41

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door andre28 »

wij hebben vandaag een brief gekregen van fortis asr.


Geachte meneer *****


u heeft ons verzocht om een opgave van de waarden van belegginsverzekering (dat niet alleen ook om een kostenoverzicht
model 3)

wij hebben een brief met de door u gevraagde informatie gestuurd
naar u verzekeringsadviseur.

zij zullen er voor zorgen dat u de door ons gestuurde informatie ontvangt.


waarom niet rechtstreeks deze gegevens van mijn belegginsverzekering?

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door ad »

Ik neem aan dat ze bij Fortis liever zien dat je bij je adviseur gaat klagen.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Helemaal geen overzicht gehad?

Ongelezen bericht door KR1275 »

Ik heb ook een SAB van De Goudse/Tiel Utrecht. Deze polis is me kort na mijn studententijd in het centrum van Utrecht op straat verkocht. Mijn doel was om wat te sparen voor de toekomst. Voor beide partijen was duidelijk dat ik weinig van de materie begreep, maar ik werd wel lekker gemaakt met flinke rendementen. Van de jaarlijkse overzichten begreep ik weinig en ze waren ook heel sumier. Pas nu die woekeraffaires er zijn en de WFD zich bemoeit met de duidelijkheid van overzichten, zijn ze enigszins leesbaar. Dat je in deze tijden verliest op de beurs, kan ik me voorstellen. Die risico's hadden we kunnen voorzien. Wie geduld heeft, zal de waarde van zijn pakket in de toekomst ongetwijfeld zien stijgen. Maar waar ik me erg kwaad om maak, is om het aandeel wat uiteindelijk wordt geïnvesteerd. Als je wilt dat het oopgebouwde kapitaal naar je nabestaanden gaan bij jouw overlijden, moet je daar premie voor betalen! Waarom? Het is toch mijn geld?? Kortom: WINST! Die premie is niet eens redelijk, maar echt een flink aandeel van de termijn, uit het hoofd tegen de 30%. Daar hoeven ze niets voor te doen en ze lopen geen enkel risico, waar deze premie tegenover staat.

Ik wist dat levensverzekeraars tot de grootste boevenbendes behoren en ook deze verzekeraar bewijst dat met deze polis. Zelfs met superrendementen hou je er weinig aan over, omdat een veel te groot deel door de verzekeraar aan winst is opgegaan en geïncasseerd. Ik wilde de polis afkopen voordat de kredietcrisis begon, maar toen werd er zoveel aan kosten in rekening gebracht, dat ik nauwelijks de helft van mijn inleg terug zou krijgen. Puur punt van machtsmisbruik.

Ik hoop dat Rada en/of Kassa deze polis ook onder de loep neemt en ik zou willen weten welke claimmogelijkheden er zijn.

Richard K.
Den Haag

Gesloten