LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld storten op postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mikec
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 08:19

geld storten op postbank

Ongelezen bericht door mikec »

gisteren heb ik mijn muntgeld gestort op mijn postbank rekening.
en kwam tot de conclusie dat ik daar voor moet betalen vreemd vind ik dat.
niet de stortings kosten moest ik betalen maar 25 cent per zakje die ik inleverde ik had namelijk al het munt geld thuis geteld en netjes in de daarbij behorende postgeld zakjes gedaan precies het aantal dat bij het muntbedrag hoort.
ik had in totaal 31 zakjes dus de kosten daarvoor waren € 9.30 het totaal bedrag dat ik storte was € 507.50 hield ik dus nog € 489.20 over.
ik vroeg wat de beweegreden waren daarvoor. ik kreeg als argument dat de nederlandse bank dit had bepaald.
toch echt bizar vindt ik dit ze hoeven er niets voor te doen en vragen dood leuk 25 cent per zakje terwijl het ook nog eens je eigen geld is en het bij hun plaatst zodat zij evt er ook nog dingen mee doen die je eigenlijk ook niet eens wilt.

mvg :(

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: geld storten op postbank

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit is iets wat al langer gebeurt. Niet echt klantvriendelijk dat ze dat van tevoren niet hadden gezegd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: geld storten op postbank

Ongelezen bericht door roro25 »

volgens mij kunnen ze bij de PB ook niet rekenen. 31*0,25 is 7,75. Dus als er geen andere kosten zijn ben je ook nog genaaid.
Dat verhaal van die kosten van de Nederlandse Bank is echt onzin....
Er zitten gewoon teveel handelingen aan een storting vna muntgeld en die belasten ze aan je door.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: geld storten op postbank

Ongelezen bericht door Noble »

JA, typisch wéér zo'n postbank smoes

we "MOETEN" dat berekenen van........ :evil:

gel^l.. ze kiezen er zélf voor. :twisted:
kijk, dat storten van los geld tijd(dus geld) kost, is duidelijk
maar roemt men niet de postbank SERVICE?? (niet ikke hoor... :wink: )

Veel winkels zijn DOLBLIJ met los geld omdat zij moeten BETALEN voor los geld.

Dus heb je strak weer los geld?? maak pomphouders blij... keer gewoon zo'n zakje om... :lol:

Essebes71
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 21:12

Re: geld storten op postbank

Ongelezen bericht door Essebes71 »

Klein geld storten bij de Postbank kost geld als je het op je eigen betaalrekening laat storten.

Indien je echter verzoekt het op je SPAARrekening te storten is het wel gratis!! Via internetbankieren staat het geld dan toch een dagje later op de door jou gewenste betaalrekening :lol:

Ook zijn er her en der kleingeldautomaten geplaats, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Fun23
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2008 10:02

Re: geld storten op postbank

Ongelezen bericht door Fun23 »

Wellicht kan de postbank wel tellen hoor, want per zakje is het namelijk 0.30 cent. 31x0.30cent is toch echter 9.30 euro :D

Gesloten