LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault monteur om raad gevraagd

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Renault monteur om raad gevraagd

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Ik heb een Renault Megane cabriolet van bijna 8 jaar oud.
Toen de eerste zonnestralen zich aandienden ruim 2 weken geleden, wilde ik de kap openen. Dit gaat elektrisch bij mijn auto.

Helaas, hij ging niet open, ik hoorde wel het bijpassende geluid, maar open ging ' ie niet. De garage gebeld, dit is een erkende Renault dealer in Leidsche Rijn (Utrecht). Ik kon hem brengen voor we 19 april vakantie gingen. Nog voor we vertrokken werden we gebeld dat de slotvanger defect bleek. Kosten rond de 600 euro. Mijn wilde daar nog over nadenken tijdens onze week vakantie.

Besloten dit voorlopig niet te laten repareren, dus de maandagochtend na onze vakantie (vandaag)vroeg naar de garage en verteld dat ik de auto niet zou laten repareren.
Er werden onderzoekskosten berekend. Toen ik mijn auto wilde openen werkte de automatische portierontgrendeling niet. Ik weer naar binnen waar er een nieuwe batterij in de sleutel werd gezet. Ik weer naar buiten maar nog steeds ging de auto niet open. Er werd een monteur bijgehaald. Toen hij de auto opende ging het alarm af. Hij dacht dat het aan de accu kon liggen, omdat de auto een week stil had gestaan. Nieuwe accu erin, maar steeds als de accu werd aangesloten ging het alarm loeien. Monteur had ook een idee.

Ik naar de receptie en met veel moeite voor elkaar gekregen dat ik een huurauto op hun kosten meekreeg. Ik heb tenslotte een auto ter goeder trouw ter reparatie gebracht en bij ophalen is hij in slechtere staat als bij het brengen.

Ze hebben mijn man gebeld wat betreft de diagnose en kosten, volgens hen alarm stuk (nooit eerder problemen mee gehad!) en kosten ook rond de 600 euro!!! Mijn man gaf aan dat hih dit wel erg gortig vond en gaf geen toestemming voor de reparatie. Ze hebben het alarmkastje verwijderd...

Rond 17.45 uur heb ik de auto opgehaald en de huurauto ingeleverd en richting huis gereden. Bij aankomst thuis had ik wat uit de kofferbak nodig en zag tot mijn grote verbazing een hele scheur in het plastic raam van het dak! Dus ook het dak hebben ze vernield! De auto was bij de garage achteruit ingeparkeerd en daardoor heb ik het daar niet gezien.

Ik was ontzettend boos en heb een brief geschreven, ik heb geprobeerd deze door te mailen, maar op de website is geen mailadres te vinden, faxen lukt niet, want ik heb geen fax thuis. Uiteindelijk via google aan een mailadres komen van een verkoper en daar de brief heengezonden alsmede via een advertentie die ze op marktplaats hadden staan. Ook heb ik foto's genomen met de tijd en datum erop.

Morgen gaan mijn man en ik terug naar de garage om te kijken hoe ze dit op gaan lossen.

Vervolg zal ik hier weer vermelden.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: Renault monteur om raad gevraagd

Ongelezen bericht door hooplol »

Kijk je onderweg niet in je achteruitkijkspiegel?

Achteraf had je beter gelijk je elek. dak kunnen laten repareren!

Beetje slordige dealer.

Gesloten