LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Het leukste.......

Het rekeningnummer kan geen acceptgiro's ontvangen!

klaas57
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:44

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door klaas57 »

ik heb ook het zelfde mee gemaakt gebeld naat intrum justitia kreeg een dame aan de lijn vroeg of ze toevallig het telefoonnummer wist van singlecard helaas wist ze dit niet want anders had ze het gegeven ze werd gek van al die telefoontjes die ze al had gehad
Ze hoopte dat het snel werd opgelost

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik zou zeggen blijf lekker bellen, dan hoop ik dat zij er eens iets aan gaan doen.

klaas57
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 11:44

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door klaas57 »

koen

kan je mijn een voorbeeld hier van sturen kan ik hem ook opsturen
Ik ben het er ook mee eens om gezammelijk een actie tegen hun te voeren als ze zo door gaan

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Als ik vanavond thuis ben zal ik e.e.a. online zetten zodat anderen ook gebruik kunnen maken van deze correspondentie.

Giel85
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 13:31

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Giel85 »

Hallo,

Bij mij is het nog mooier, ik heb zelf nog nooit een singlecard ontvangen, laat staan dat ik wist wat het was en waar het voor stond. Na wat zoekacties op internet kwam ik hier terecht. Bij mij komt het echt heel raar over, zo probeerde ik een telefoonnummer te vinden. Een beetje open organisatie met goede bedoelingen is naar mijn idee gewoon bereikbaar met een telefoonnummer. Deze heb ik tot heden nog niet gevonden helaas. Daarbij ben ik absoluut niet van plan één cent aan een dergelijke actie te betalen. Maar hoe nu verder? Hoe pakken jullie het aan? Ik zie voorbeeldbrieven staan, maar wat is jullie resultaat daarop...?Ik hoor 't graag.

Daarbij lijkt het mij ook niet slim te betalen en een rekeningnummer door te geven. Dadelijk schrijven ze nog meer af!

groetjes

Giel

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Net telefonische contact gehad met het telefoonteam van Tros Radar, ik stuur de brief van Singlecard (onder de vlag van Intrum Justitia) vanavond even naar hun door. Ik hoop dat zij hierin iets kunnen betekenen/contact met singlecard kunnen zoeken. Wat betreft gezamelijk actie nemen, ik stel voor dat ik vanavond soort van lijstje opstel hieromtrent en als er van iemand meer informatie komt diegene op de lijst op de hoogte te houden. ivm privacy/vindbaarheid in zoekmachines graag mailen op volgende mailadres: [email protected].

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Ik zoek ook nog wel wat zaken uit. Dit doe ik na de feestdagen.

Grtz Marco

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Singlecard past steeds de voorwaarden aan; ze hebben dit ook gisteren gedaan n.a.v. de klachten van mensen die zich nooit hebben aangemeld en de kaart toch kregen. Ik vind het geen punt om eventueel ongelijk toe te geven en te betalen, maar de manier waarop deze organisatie met hun voorwaarden omgaat (en het feit dat je gelijk 2 jaar lid moet worden) is op z'n zachtst gezegd vreemd...

Hansome
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:45

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Hansome »

Hier nog zo iemand met een mooie brief+acceptgiro in de bus van Singlecard.

Gehaaide oplichters zijn het, wie weet hoeveel duizenden euro's ze via zo'n constructie binnen halen. En het leukste is dat ze het bedrijfje binnen een paar jaar opdoeken en weer een nieuw bedrijfje beginnen met eenzelfde constructie.

Koen, hou me op de hoogte van je vorderingen, evenals de andere mensen!

Morgen koninginnedag vieren en die 25 euro opdrinken, die gaat dus echt niet naar singlecard!

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

De constructie lijkt idd sprekend op die van Huro, maar op KVK.nl en sidn.nl tot dusver geen overeenkomsten gevonden tussen de eigenaars (als ik de goeie huro voor me had trouwens).

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Huro in Leek. Het kan haast niet missen!

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

ik heb precies het zelfde heb ook nog nooit iets van deze singlecard iets gehoord tot vrijdag ik die beruchte brief binnen kreeg..... heb met DAS bijstand gebeld en die raden mij aan om het volgende te doen:

daar vertelde ze dat we aangifte moesten doen bij de politie van mogelijke oplichting, een aangetekende brief moeten sturen waarin we de volgende punten in verwerken... in je eigen woorden....

1- ik stel na mijn idee geen enkele overeenkomst tot stand is gekomen.

2- is er na jullie idee wel een overeenkomst, toon mij dit dan aan, via een hand tekening of via een elektronische handtekening of via een tape die er gemaakt kan zijn bij een eventueel telefonis gesprek.

3- in afwachting van jullie reactie, mocht er spraken zijn van een overeenkomst wil ik deze per ingang van direct annuleren.. volgens artikel 8a.

dit zijn de tips die ik heb doorgekregen via das rechtbijstand.

het artikel 8. Herroepingrecht
Ieder lid kan gedurende de eerste zeven werkdagen na inschrijving een beroep doen op het herroepingrecht. Dit houdt in dat kaarthouder de mogelijkheid heeft van zijn of haar kant de overeenkomst eenzijdig te annuleren. De kosten die gemaakt zijn voor de administratieve verwerking van de gegevens en het produceren van de Singlecard (€ 6,-) komen voor rekening van de kaarthouder. De annulering van de overeenkomst dient de kaarthouder per aangetekend schrijven te versturen naar Postbus 97770, 2509 GD te Den Haag.

hier staat dus ook het adres waar we aangetekend (met ontvangst bevestiging) het heen moeten sturen... en zeker om een ontvangstbevestiging vragen!


verder heb ik andere gegevens naar coen gestuurd... in de hoop dat radar daar wat mee kan...

enne ik ga nie betalen!!!

ps. Das vond het trouwens ook meer een reclame brief dan een incasso brief....

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Dan had ik de goeie Huro voor me. :-)

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

koen je mail adres klopt niet... had je een mail gestuurd maar kreeg hem terug....

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Pas op: ontvangstbevestiging naar een postbus zou wel eens niet mogelijk kunnen zijn.

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

daar had ik dus ook al aan zitten denken, weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat misschien dat ze een briefje krijgen in de postbus dat er een aangetekende brief ligt.... maar goed.... das maar een idee....

misschien iemand die dat weet???

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Geen idee... Maar er is wel een adres in Zoetermeer; dit vind je via www.sidn.nl (webadres invullen en kiezen voor uitgebreid) of via www.kvk.nl. Staat er niks op de site van de postkantoren hierover?

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Aha, op de site van tnt post bij veelgestelde vragen:

Hoe ontvang ik een Aangetekende Zending in mijn Postbus?

Indien er postzendingen voor u binnen zijn gekomen waarvoor u moet tekenen (zoals Aangetekende Zendingen), dan ontvangt u hiervan bericht (een kennisgeving) in uw postbus. Met de kennisgeving kunt u de betreffende postzending dan bij de balie afhalen.

Ze krijgen dus een seintje.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Goed werk! 8)

Gesloten