LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zo worden wij gefopt

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
John H

zo worden wij gefopt

Ongelezen bericht door John H »

Aan dhr E.Stap van de vereniging van Nederlandse banken.

Beste heer Stap ik schrijf u deze brief i.v.m. mijn problemen met Spaarselect en Dexiabank.
U heeft denk ik wel wat in de media gehoord over leaseproducten en de hoge risico’s.
Ik ga u uit proberen te leggen wat Spaarselect en Aegon/Dexia in de jaren ’90 hebben gedaan.
_Spaarselect heeft middels callcenters en mailings klanten proberen te werven voor haar producten.
Deze producten werden als zeer veilige en risicoloze producten aan de man gebracht.
De verkopers die op provisiebasis deze producten verkochten waren dus uit op omzet en hoge scores,
en niet op eerlijkheid en zorgvuldigheid.
De methodes die werden gebruikt waren listig en geslepen ze waren er bewust op uit om mensen in de val
te lokken.
Mensen werd beloofd dan hun inleg nooit verloren kon gaan en dat hun geld op zeer veilige aandelen werd gezet.
Inmiddels weten ongeveer 60.000 gezinnen dat hun geld weg is en dat de verkoop van hun huis een feit is.
De toekomst van deze mensen is een hel, werken tot je er bij neervalt om de schulden af te betalen aan Dexiabank.
Spaarselect doet of haar neus bloed en legt alles naast zich meer, zij hebben niets fout gedaan zegt men.
Maar als je niets te verbergen hebt waarom bedreig je dan oud medewerkers met een gerechtelijk proces al deze
willen vertellen hoe ze te werk moesten gaan van Spaarselect.
Het is gebleken dat deze verkopers expres misleidende info moesten geven om maar te verkopen, klantenzorg en
een goed financieel advies was maar bijzaak.
Spaarselect maakten er een potje van ,als de kassa maar rinkelde, klanten moeten maar bij Dexia klagen.
Hoe is het mogelijk dat deze dievenbende nog steeds bestaat en dus nog steeds slachtoffers maakt.
Als bakker mag je geen vlees verkopen maar moeilijke beleggingsproducten mag wel iedere gek verkopen.
Mensen die bij Spaarselect weg gingen zijn meubelverkoper geworden of zijn een stomerij begonnen, wat voor een
opleiding hadden deze jongens dan? Waren ze wel voldoende opgeleid om in deze moeilijke en ingewikkelde wereld
van beleggen te werken?

Nu Aegon/Dexiabank.
Deze ondernemingen hebben ook het een en ander verkeerd gedaan en daardoor zijn deze 60.000 gezinnen zo gedupeerd geraakt.
In plaats van ze te begeleiden in het beleggen heeft men alleen maar oog gehad voor omzet.
Als een product dus niet is waarvoor een klant het gekocht heeft moet je mensen begeleiden en een oplossing zoeken
zodat beide partijen tevreden kunnen zijn.
Als je een auto koopt die niet doet wat er beloofd is kan je wel terug maar de garage, maar als een financieel product niet voldoet moet je naar de rechter en dat duurt jaren, die tijd hebben we niet i.v.m. aflossingen en aflopen van contracten.
Dexia heeft verzuimd om klanten andere of betere oplossingen voor hun problemen te bieden, men is passief blijven afwachten en heeft klanten afgepoederd met vage antwoorden en nietszeggende prognoses.
Nu word er door de stichting Leaseverlies en pay-back en leaseleed van alles gedaan om recht te krijgen.
Dexia geeft nu ook Aegon de schuld omdat zij verzwegen hebben wat er aan lijken in de kast zaten met
De leaseproducten van bank Labouchre.
Dus het is een soepzooi waar de klanten de dupe van zijn en blijven.

Wat blijft er voor de klant van de bank?:
Hij kan huis en haard verkopen en hopen dat er in de toekomst ooit nog eens
recht komt en hij nog wat geld terug ziet.
In mijn geval gaat er dus 25jaar hard werken aan en verliezen we ons huis onze gezondheid en geluk en fl300.000,-
Mijn gezin gaat zwaar gebukt onder de slopende ziekte die dit alles is, we worden gek van verdriet en
weten ons geen raad meer.
We dachten onze oude dag goed te verzekeren en een appeltje voor de dorst te hebben, maar kregen er
tegenspoed en zeer veel ellende voor terug.
Waar hebben al deze mensen dit aan te danken, is dat wat een bank mag doen in Nederland.
In deze zaak hadden de DSI, AFM, Min.van Financiën, en ook u veel eerder moeten ingrijpen.
Het is toch de taak van deze clubs om mensen te beschermen tegen dit soort zaken en om dit soort uitwassen
van list en bedrog tegen te gaan.
Ik dacht dat banken bestuurd werden door heren van fatsoen en onbesproken gedrag, dit beeld is bij mij geheel
weg en ik wantrouw nu alles en iedereen bij banken.
Ik heb alle rekeningen opgezegd en doe het hoognodige nog via de bank, je vertrouwd zelf de gevestigde orde niet meer.
Want zij hebben ook schuld in deze zaak, zij verleende maar wat graag een hypotheek en vroegen verder niet te veel.
Nu alles fout dreigt te gaan weten ze wel te vertellen wat er toen had moeten gebeuren, maar in die tijd was het een goudmijn die ze niet dicht gooiden.

Ik en 60.000 zwaar gedupeerde (denk in tonnen schuld) kunnen geen kant meer op, dit zijn dus
de normen en waarden van het bankwezen in Nederland, of niet?
In Nederland zijn ongeveer 700.000 contracten verkocht door ondeskundige charlatans, met misleidende en valse
Verhalen, afgedekt onder een bedrijf dat zich als beleggingbemiddelaar uit mocht geven
Onze brievenbus spoelden over van hun reclames, je was gek als je niet ging beleggen en alle banken deden
vrolijk mee in de euforie van het beleggingsfeest.
Zijn wij die domme mensen die ze alles wijs kunnen maken, nee zelfs zeer hoog opgeleide mensen
zijn door Legio-Spaarselect en Dexia op het verkeerde been gezet.
De contracten waren en zijn voor leken niet of nauwelijks te lezen laat staan te begrijpen.

Ik hoop dat ik u een beetje heb uit kunnen leggen wat mijn probleem is en welke zorgen ik heb.
Ik ben niet zo’n schrijver en hoop dat het een beetje duidelijk is
Als u mij zou kunnen helpen dan hoor ik dat graag.
Inmiddels ga ik verder met inpakken want het doek gaat spoedig vallen voor mij en mijn gezin.

Het antwoord is:
Het spijt ze dat ik door deze producten in de problemen ben geraakt. Wel moet hij er op wijzen dat er in de beginface veel mensen winst hebben gehaald.
Het enthousiasme van indertijd voor dit soort producten moet worden gezien in de euforie van die tijd, het idee dat de beurs voorlopig zou blijven groeien was vrij wijd verbreid.
De NVB kan zich niet voorstellen dat instellingen zich niet aan wettelijke eisen ter zaken heeft gehouden bij ingebreken
blijven van deze instellingen is dat een zaak voor de toezichthouders (wie moesten dat ook weer doe?)
Wij moeten het tot onze spijt bij deze beantwoording in algemene zin laten: In uw concrete geval kunnen wij niets voor u doen. Hoogachtend MR.E.Stap.

CB

Re: zo worden wij gefopt

Ongelezen bericht door CB »

Hallo John,

Helaas kunnen ze niets met zo'n algemeen verhaal. Je moet aan kunnen tonen dat de contracten die met jou zijn afgesloten, niet afgesloten hadden mogen worden volgens de richtlijnen. Indien je behoefte hebt ben ik bereid om er samen met jou naar te kijken. Neem dan contact met mij op via mijn e-mail adres.

mvrgr
CB

jan2

Ongelezen bericht door jan2 »

helemaal mee eens.

Ook mij heeft Spaarselect bericht dat zij onschuldig zijn.
Het is niet hun schuld is dat de AEX is gekelderd..............
En ik heb vrijwillig het contract getekend...........
En in de kleine letterjes stond vermeld dat een restschuld bijbetaald moest worden..................
En ik heb voldoende tijd van ze gekregen om er over na te denken......

M.a.w. De verkoper van Spaarselect heeft tegen mij gezegd :
" Jan, jongen , doe het nu niet, het is te risicovol, als het mis gaat op de beurs hou je er niet alleen een schuld aan over van alle vooruitbetaalde termijnen maar moet je ook de waardevermindering van de aandelen aan de bank bijpassen, want de bank wil geen verlies lijden. Maar Jan was eigenwijs en wilde toch tekenen. Spaarselect was ten einde raad over zoveel domheid maar schoof de te tekenen papieren steeds dichter onder Jan z'n neus. Jan, niet tekenen hoor,
je gaat eraan, hier is de pen, en daar moet de handtekening komen als je perse wilt tekenen. .... :-)))
En de verkoper ging teleurgesteld naar huis, weer iemand erbij die zijn geld goed besteed dacht te hebben, hij wist wel beter.

Alleen Dexia wil ons tegemoet komen.
Als je voor de rest van je leven je hele hebbe en houwe in hun handen
legt en belooft dat je hen nooit voor een rechter zal dagen dan hebben zij een verassingspakket voor je waar je alle vertrouwen in moet hebben.......

En de lening van Spaarselect dan ?????
't Ja, daar moet je bij de tussenpersoon voor zijn....Dexia wist 5 jaar gelden niet dat die vooruitbetaalde tonnen geleend waren, "mischien had u wel goed gespaard of een meevaller gehad".

En zo kaatsen ze de allemaal de bal terug.

reneho

Ongelezen bericht door reneho »

Hallo John,

Je zegt dat je niet zo'n schrijver bent, ik vind het een goed en
duidelijk verhaal.
Je moet dit opsturen naar de media en naar Pay-back e-mail actie.
Volgens mij slaat dit wel aan, laat iedereen maar zo veel mogelijk
weten wat ons is aangedaan.

Groeten,

René

ad

Ongelezen bericht door ad »

Beste John,

Voor mensen die via Spaar Select met een aandelenleaseconstructie
zijn opgezadeld is een aparte stichting opgericht:
kijk op: www.leaseleed.nl
Veel sterkte en succes.

Groet,

melanie

Ongelezen bericht door melanie »

Hoi Jan2, daar is ze weer :lol:
Even een vraagje, ik lees in je mailtje iets over een lening via je tussenpersoon, wat bedoel je daar precie mee?

Smak...alvast bedankt

Inge

Ongelezen bericht door Inge »

Dat je er niets van begrijpt. :evil: :twisted:

melanie

Inge, get a life
Heb je dan daadwerkelijk niets anders te doen dan mensen afzeiken? Ik probeer zo veel mogelijk informatie uit dit forum te halen, om voorbereid te zijn als volgend jaar mijn wvd afloopt en in vele postings kom ik jou weer tegen met lullige opmerkingen. Koop een boksbal, neem een jaarabonnement bij het maatschappelijk werk, maar zeil nie telkens mensen af, het is buitengewoon vervelend......

melanie

ik bedoelde **** niet telkens mensen af, typefoutje

Gesloten