LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pomp CV-installatie na 3,5 jaar kapot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Wouter60

Pomp CV-installatie na 3,5 jaar kapot

Ongelezen bericht door Wouter60 »

Onze Nefit CV-installatie hebben we pas 3,5 jaar, maar de pomp is er nu al mee opgehouden. Gebeurde in het weekend, zodat de reparatiekosten extra hoog uitvalllen (340 euro!).
Voor de pomp geldt een garantietermijn van slechts 2 jaar. Maar mag je van een nieuwe CV-installatie niet verwachten dat hij langer dan 3,5 jaar probleemloos draait?
Ik heb de rekening nog niet betaald. Wat kan ik het beste doen?

sjoegel

Re: Pomp CV-installatie na 3,5 jaar kapot

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gewoon betalen. 2 jaar garantie is 2 jaar garantie. Een pomp kan nu eenmaal kapot gaan. U had hem ook op maandag kunnen laten repareren.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zeer kort door de bocht sjoegel.
persoonlijk zou ik dit ook niet accepteren.
En zeer zeker de verkopende partij daar op aanspreken.

T

hpb

Ongelezen bericht door hpb »

wouter60, een cv-installatie van Nefit moet ook langer dan 3,5 jaar meegaan. Reactie van Sjoegel en anderen die vinden dat je gewoon pech hebt svp negeren: ook na het verstrijken van de schriftelijke garantieperiode heb je als koper nog rechten. Ik heb een zelfde akkefietje met mijn ketel gehad en Nefit gaat uit van 12 jaar economische en technische levensduur (= opgaaf Nefit zelf, dus svp geen discussie hierover).

Richt je tot de verkoper voor het defect en de kosten. Stel voor dat de winkel een gedeelte van de kosten draagt (12-3,5/12). Let wel een gedeelte wordt voor eigen rekening (3,5/12). Dat is zuur, maar de ketel heeft 3,5 jaar wel goed gefunctioneerd. Kijk eens op www.consuwijzer.nl voor advies en de te nemen stappen. Ik zou de reparatie wel betalen, zeker als het reparatiebedrijf een andere is dan waar de ketel is gekocht. Evt. betaal je onder protest. Suc6

Gesloten