LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek met levenpolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
kogelvis

hypotheek met levenpolis

Ongelezen bericht door kogelvis »

Hallo allemaal, ik wilde graag even mijn verhaal kwijt en hoop dat iemand me een advies kan geven.

In 2004 heb ik samen met mijn partner een huis gekocht.
We hebben hiervoor via een tussenpersoon (via familie dus wij dachten dat zit wel goed) een hypotheek afgesloten bij BLG, prima hypotheek met rente vijf jaar vast tegen 4,6 %, daarnaast hebben we een levenpolis. Het rendement op het fonds waar de premie in wordt gestopt is ook wel goed als je de gemiddelde uitrekend.

Wij gaven van tevoren aan aan de tussenpersoon dat wij geen risico willen lopen en absoluut niet willen beleggen. hij vertelde ons dat we dit niet zouden lopen en dat dit voor ons een prima keuze was.
Wij hebben er maar op vertrouwd dat dit ook zo was aangezien we er gewoon geen verstand van hadden. (dom, dom, dom)

Ik vertelde al dat de hypotheek en het fonds op zich wel goed waren.
Het probleem zit hem echter in het volgende. We kregen in februari 2008 voor het eerst een overzicht van reaal met een duidelijke kostenspecificatie en daar stond op dat de kosten voor de bemiddelaar/ verzekeringsadviseur op een inleg van 2200 in 2007 838 euro bedroegen. Hier zijn we nogal van geschrokken en weten niet precies wat we hier nu mee moeten. We hebben een gesprek aangevraagd met onze tussenpersoon en hem een aantal vragen gesteld en onze zorgen uitgesproken. Onder andere over die kosten (hij verzekerde ons dat hij echt niet zoveel geld kreeg) Gevraagd om een nadere specificatie van die hoge kosten. Ook gevraagd om eens uit te rekenen wat er gebeurd als we de polis premievrij maken en een andere polis afsluiten waarbij de kosten niet zo verschrikkelijk hoog zijn.
Gevraagd om een offerte voor euro levenhypotheek met kans op winstdeling (adviseerde een vriendin)

Tot op heden is het enige wat we hebben ontvangen een offerte voor een losse overlijdensrisicoverzekering. In het verleden werd er slecht gereageerd op onze vragen en pas na dreigen dat we naar een andere tussenpersoon zouden overstappen werden we snel geholpen.
Wij weten het niet meer precies.

Is er iemand die ons een advies kan geven?

Groeten van een jong stel

Erkend Adviseur

Re: hypotheek met levenpolis

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Voor een euro levensverzekering met winstdeling krijgt de tussenpersoon ook gewoon provisie.

Het is overigens waar dat de bedragen die zogenaamd voor de bemiddelaar zijn niet volledig aan hem worden uitbetaald.

De tussenpersoon krijgt in een keer bij het afsluiten de provisie. Deze provisie wordt door de verzekeraar voorgefinancierd, hierbij wordt rekening gehouden met een rentepercentage van 10%. In de overzichten die je de komende jaren voorbij ziet komen, zul je de eerste 5 jaar een hoog bedrag zien staan voor de bemiddelaar en daarna een lager bedrag.

Hij heeft dus direct een hoger bedrag ontvangen en moet bij beeindiging binnen 5 jaar een deel terugbetalen, vandaar dat ze hier niet zo happig op zijn.

Gesloten