LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

oke thanks voor het opzoeken. heb ook ff nagekeken wat het zou kosten want dan zou je hem aangetekend moeten versturen kost 6.65 en handtekening retourkaart (dat je weet dat hij getekend is en ontvangen) kost nog eens 1.15 dus dat zou dan 7,80 kosten...

zullen we dit doen, of wachten we af wat radar gaat doen? denk als we met meerdere aangetekend verzenden we meer kans hebben.... maar het risco dat we daar ook niks op horen is er natuurlijk ook en dat zou dan betekenen dat we bijna 8 euro weg hebben gegooid...

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

jah er is een adres in zoetenmeer bekend maar er staan meerdere bedrijven op dat adres :? dus een beetje een probleem.... denk ik... want als een ander bedrijf tekend voor singlecard dan hebben wij een handtekening maar niet van singlecard.....

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

ecila79: het mail adres klopt, ik heb al meerdere mails binnen gehad. Heb zelf via google cache Algemene voorwaarden gevonden van 19 april, even vergelijking gedaan, en er is zonder leden hiervan op de hoogte te stellen e.e.a. gewijzigd in de algemene voorwaarden. Dit lijkt mij absoluut niet legaal.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Frans75 »

Aangetekende brieven (met of zonder bevestiging van ontvangst) kunnen verstuurd worden aan: huisadressen, postbussen en antwoordnummers.

tialdastar
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2008 02:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tialdastar »

Ik heb mij nooit aangemeld, wel een keer een kaart gehad maar dat zat verder geen info bij, heb hem weggegooid als zijnde geadresseerd reclamedrukwerk.

via intrum ben ik niet verder gekomen, consuwijzer kon mij niet helpen dus ik hoop dat het via radar wel gaat ukken er iets tegen te doen.

weet iemand hoe het zit met het wijzigen van algemene voorwaarden zonder mensen daarvan op de hoogte te stellen? mag dat zomaar?

ik heb via innersoul, 1 van de aangesloten bedrijven een nummer kunnen achterhalen: 070-3656666 maar ik heb daar nog geen gehoor gehad.

Ik heb wat mails gestuurd naar alle te achterhalen adressen met het verzoek aan te tonen waarom ze denken dat lid ben.

umm verder...
iedereen mailen naar alle partnerbedrijven? zonder hen is singlecard nergens

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

ecila79: het mail adres klopt, ik heb al meerdere mails binnen gehad. Heb zelf via google cache Algemene voorwaarden gevonden van 19 april, even vergelijking gedaan, en er is zonder leden hiervan op de hoogte te stellen e.e.a. gewijzigd in de algemene voorwaarden. Dit lijkt mij absoluut niet legaal.
Ze zullen zicg beroepen op artikel 11.b en 11.c


[/quote]

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Ik heb indertijd via de Hed Kandi-hyves een bericht gekregen in (ik dacht) maart of april vorig jaar met dat ik de kaart gratis kon krijgen met een bepaalde actiecode i.p.v. er 12 euro voor te betalen. Op die manier ben ik dus aan die kaart gekomen. In dezelfde periode werd de kaart ook op andere manieren (m.n. via een datingsite, maar ook via wedstrijden) 'gratis' weggeven. Door op die manier een kaart aan te bieden, werd de suggestie gewekt dat je een jaar een gratis kaart had en niet dat je dan de kaart tijdig op moest zeggen, om er anders gelijk aan vast te zitten.

Ik vond op internet overigens voorwaarden van Singlecard uit augustus 2007 (een klein half jaar na mijn lidmaatschap) en toen was de card al 25 euro i.p.v. 12, maar zat je er nog niet 2 jaar aan vast (was toen 1 jaar). Kortom: ze hebben de boel in een jaar tijd flink opgeschroefd en aangepast (ook in de vorwaarden zie je steeds veranderingen nl.) en ik heb nooit enig bericht gehad.

Tuurlijk kunnen ze dan op hun site roepen dat ze hun voorwaarden aan mogen passen, maar de vraag is of het juridisch echt zo is (in elk geval zonder mensen te informeren).

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Om eem AV geldig te maken, moeten ze dacht ik gedeponeerd worden bij de KvK. Het is de vraag of dat gebeurd is. Het is ceel leeswerk, maar heel veel van jullie prob;emen zijn terug te voinden in het Huro topic. Die daat je vooedeel mee.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Wanneer er sprake is van gewijzigde algemene voorwaarden.

Dan is uw overeenkomst welke afgesloten is voor die wijziging niet meer wettig geldig en kunt u zonder meer uw lidmaatschap opzeggen!
Aannemend dat u niet op de hoogte bent gesteld van deze wijzigingen en dus deze nieuwe algemene voorwaarden niet geaccepteerd heeft.

Standaard is: Aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u schrijft van: "Kennis genomen hebbend met uw gewijzigde algemene voorwaarden is de wilsovereenkomst tussen u en mij niet meer aanwezig.
Gezien dit ontbreken kan er dus ook geen sprake meer zijn van een wettige overeenkomst en zeg ik hierbij deze overeenkomst met terugwerkende kracht alsnog op.
Ik verwacht dat u alle betalingen, gerekend vanaf de datum waarop uw gewijzigde algemene voorwaarden van kracht werd op mijn rekening teruggestort zal worden voor (datum noemen).

Kom,kom, heren/dames, een beetje assertief aub.

Grootvader

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

@ kanovaarder: geen gebrek aan assertiviteit, maar een gebrek aan juridische kennis (wat wel/niet mag met die algemene voorwaarden). Ik ga zeker bezwaar maken, maar wil een ellenlange mail/briefwisseling voorkomen, omdat ik bepaalde zaken niet weet. In elk geval bedankt voor je nuttige aanvulling!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Neem de tekst maar over zoals ik die neerzette met alleen je persoonlijke gegevens, maar...................

Zet géén handtekening over blanco!! Maar over een achtergrond zoals grote XXXXXX..
Bij die rare firma's die over het scherm komen kun je de gekste dingen verwachten, ook het vervalsen van handtekeningen!

Wat ik schreef moet ruim voldoende zijn.

Succes! En laat nog eens de afloop weten.

Grootvader

tomaesov
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 14:56

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tomaesov »

Wat een reacties op dit onderwerp! Dacht eerst dat ik de enige was met de Singlecard problematiek.

Tros Radar, is het voor jullie mogelijk om ons juridisch een handje te helpen?

Mykim
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2008 13:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mykim »

Nu ik een HEEL klein beetje verstand heb van rechten (student), weet ik dat alle wetten gewoon online te verkrijgen zijn. Zie hier bijvoorbeeld de informatieplicht voor een contract, samengevat op de site van de KvK.

http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Co ... plicht.asp

Er staat onder andere:
Bij zakendoen via internet geldt de 'Richtlijn inzake elektronische handel'. Hierin staat dat de regels voor algemene voorwaarden ook gelden voor overeenkomsten via internet. Zo moet u de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst elektronisch ter beschikking stellen aan de wederpartij. Deze moet de gegevens kunnen opslaan, zodat hij ze later kan nalezen.

Er staat dus dat het contract moet kunnen worden opgeslagen, zodat het op een later tijdstip kan worden terug gelezen. Krijgen wij hiervoor de mogelijkheid? Volgens mij niet, want de voorwaarden staan op de site, en worden steeds herzien. Aan de andere kant weet ik niet of de wetgever hiermee bedoelde dat het echt een mogelijk moest zijn (dat we het uit ons zelf moesten opslaan), of dat we de mogelijkheid geboden kregen (zo van, "wilt u de voorwaarden opslaan?" oid)

Werden de voorwaarden bij iemand bij het sluiten van een overeenkomst getoond? Ik moet eerlijk zeggen dat het vaak wel gebeurt, en veel mensen, waaronder ikzelf, soms gewoon blindelings accepteren, maar dat is meestal bij een computerprogramma oid zo.

Maar als mensen niet eens van het bestaan van de kaart afwisten, dan lijkt het me stug dat ze de voorwaarden ooit hebben gezien voor of tijdens het sluiten van die "overeenkomst".

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

@Mykim
Lees dat vetgedrukte nog eens zorgvuldig over? Kom je dan niet tot een andere conclusie? Er staat n.l. dt de AV moet kunnen worden aangeslagen/

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hoi Gravedigger,

Er staat wel degelijk opgeslagen hoor!
Zowel in de tekst hierboven als in de tekst van de Kamer van Koophandel!

Tsja,zeg het maar eerlijk!
Te lang doorgefeest gisteravond natuurlijk.
Was het gezellig in de stad?

En voor iedereen.
Het lijkt exact op hetzelfde als wat HURO deed!
Eerst "gratis"zonder "addertjes onder het gras" en géén algemene voorwaarden (of andere A.V.) en plotseling die A.V. gaan veranderen en daar diegene die zo'n "gratis"pasje hebben gekregen om de oren slaan met nieuwe algemene voorwaarden die u niet eerder gezien heeft.

Daarom mijn voorbeeldtekst voor een brief.

Grootvader

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

De info die ik in mijn bezit heb is het volgende:

Bedrijfsinformatie (NAW gegevens, beherende vennoot en gegevens uit de onderneming.

Maar ook wie er achter zit. Ook van deze persoon heb ik de NAW gegevens.

Ik ga hier niets posten zolang er geen nieuwe acceptgiro's, brieven of een deurwaarder langskomt.

Denk dat het allemaal wel los loopt.

hotgirl22
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 13:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hotgirl22 »

*hier nog eentje*

ben ook via hyves aanbieding lid geworden (kan helaas de berichten niet meer terugvinden :( ) zat ook zogenaamd bij de eerste 1000 en heb dus ook zo'n brief. Ik moest ff goed zoeken maar heb mn pasje nog wel. Was ook vergeten dat ik m had laat staan dat ik m ooit gebruikt heb.

Mijn eerste reactie op de brief was dan ook om ze te mailen met een opzegging. (zou 2 jaar van te voren vroeg genoeg zijn..) vervolgens kreeg ik dit terug :
" Zodra uw betaling bij ons binnen is wordt er een nieuwe Singlecard voor u aangemaakt. Deze wordt vervolgens naar u opgestuurd en hiermee kunt u - indien gewenst - tot het einde van de (nieuwe) einddatum gebruik van maken.

Hierbij bevestigen wij alvast uw uitschrijving als kaarthouder na deze nieuwe einddatum.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

"

vervolgens heb ik in een mail terug gevraagd of ik de kaart dan dus niet kreeg als ik ook niet betaalde :roll:

kreeg ik :
" Aangezien u zich niet vóór de gestelde termijn van twee maanden heeft afgemeld als kaarthouder is uw inschrijving automatisch verlengd. Dit staat duidelijk vermeld in de Algemene Voorwaarden waarmee u, ten tijde van uw inschrijving, akkoord bent gegaan.

Na ontvangst van uw betaling wordt er een nieuwe Singlecard aangemaakt en opgestuurd.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

"

Ik kan me ook niks herinneren van voorwaarden, laat staan goedkeuren. Volgens mij hadden ze het zelfs nog over de leuke aanbiedingen die zouden komen en was de site nog niet eens af in die tijd.. .

Ik snap ook niet dat een bedrijf dat zegt " Singlecard is een organisatie die een vuist maakt tegen het financieel benadelen van de single. "
probeert geld te krijgen van zoveel mensen die dat duidelijk niet willen

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

@ Marcole: oke, goed dat je die info van kvk.nl hebt. Maarre, wat heb je eraan en waarom meld je het hier als je er verder niets over kwijt wilt?

Mykim
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2008 13:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mykim »

Ik heb tientallen mailtjes gestuurd naar 3 verschillende singlecard adressen. (contact@.., info@.. en [email protected]) Maar zonder resultaat of reactie.

En begin deze week hebben ze een nieuwe link op de site geplaatst met hun "contactgegevens", hoewel hun telefoonnummer nog steeds ontbreekt. Ik zou ze graag mond tot mond te woord willen staan ipv via de mail. Aangezien dit makkelijk te negeren is. Ik ben vast niet de enige die dat vind...

Volgens mij is niemand - of, zijn velen niet - van de door hun gestelde termijn op de hoogte gesteld, want anders zou niemand hier last van hebben en deze topic niet bestaan.

@gravedigger: Wat is jouw functie hier? Word je ook lastig gevallen door Intrum Justitia of Singlecard? Je komt zo vijandig over.. :roll::? (in mijn ogen dan)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee hoor Mykim. Niks van dat alles. Ik probeer alleen jullie te helpen waar mogelijk. Mij viel gelijk de overeenkomst met HURO op, omdat ik dat topic vanaf het begin volg. En veel van de tips zijn hier ook van toepassing.

Gesloten