LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mykim
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2008 13:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mykim »

Ok :) Just wondering

imke29
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:26

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door imke29 »

Ik zit precies in hetzelfde schuitje,maar ik heb mezelf inderdaad gewoon aangemeld, en zelf de algemene voorwaarden aangevinkt.

Ik wil wel gewoon betalen en heb gelijk mijn afmelding aangevraagd.

Ik kreeg dit terug:

Beste Imke,

Zodra uw betaling bij ons binnen is wordt er een nieuwe Singlecard voor u aangemaakt. Deze wordt vervolgens naar u opgestuurd en hiermee kunt u - indien gewenst - tot het einde van de (nieuwe) einddatum gebruik van maken.

Hierbij bevestigen wij alvast uw uitschrijving als kaarthouder na deze nieuwe einddatum.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen


Maar nu nog het probleem dat ik het nog niet kan overmaken.
ik heb al weer een mailtje gestuurd.
Ik hoop dat het echt goedkomt..,

Ik vind het ziek dat er bijna niks over singlecard te achterhalen valt.

Liefs.!

imke29
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:26

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door imke29 »

Ik krijg wel telkens een mailtje terug van [email protected].

Maar.... nu de vraag, komt dit dan alleen doordat ik misschien wel wel betalen!

maarja... we kijken wel!

Floortje1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 19:10

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Floortje1987 »

Wat fijn dat ik niet de enige ben die zich opgelicht voelt door singlecard..!!
Heb me ooit eens gratis aangemeld maar heb het nog nooit gebruikt, denk niet een dat ik de kaart nog heb en nou moet ik ineens gaan betalen.
Aan de reacties te lezen ga ik denk ik ook maar niet betalen dan..
jullie sturen een aangetekende brief ofwat??

Mykim
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2008 13:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mykim »

@ChrisL: Is dat echt waar?? Hoe weet je dat? Want als dat zo is, dan is het eigenlijk allemaal opgelost, aangezien ze al meerderenmalen de voorwaarden hebben gewijzigd, zonder ons ervan op te hoogte te stellen. Maar.. ze hebben wel in hun voorwaarden opgenomen dat ze hun voorwaarden kunnen wijzigen zonder ons ervan op de hoogte te stellen.

Ik weet niet of er hier sprake is van, de standaard voorwaarden voor een overeenkomst (dus als je je voorwaarden ongemerkt veranderd tov de wederpartij het contract nietig wordt) of dat er sprake is van "tenzij anders is overeengekomen", dus zoals het in de voorwaarden staat (zoals singlecard het dus doet)...

Ik heb al sinds de vorige zomer al geen mailtjes van Singlecard meer heb ontvangen (ook geen nieuwsbrieven oid) en dus totaal ben vergeten dat ik me er ooit voor had aangemeld. Ze hadden op z'n minst een herinnering kunnen sturen, via de mail of post, dan zouden er totaal geen klachten/problemen zijn. Heel stom van ze. Hoewel er denk ik wel een groot aantal mensen zijn die de rekening gewoon betalen.

Ondertussen wacht ik al een week op een mailtje van singlecard.

tialdastar
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2008 02:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tialdastar »

Heb vandaag een mail ontvangen dat ik ben uitgeschreven en niets verschuldigd ben.

Ik krijg een beetje het idee dat ze het niet kwaad bedoelen maar het allemaal een beetje knullig hebben aangepakt.

Nu heb ik mij niet zelf aangemeld, mijn thuisnetwerk is vorig jaar gehacked waarna ik voor wel meer rare dingen ben aangemeld, wat op zich door hun niet te controleren is want: mijn mail adres en mijn ip nummer zijn gebruikt. Toch hebben ze mij zonder morren uitgeschreven, wat ik dan toch wel weer schappelijk vind. Ik vraag me af of echte oplichters zo zouden handelen...

communicatie verliep via [email protected]
met meneer janssen.

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

Ik kreeg naar aanleiding van alle commotie op het forum hier en mijn emails met daarin dus de mededeling dat ik het er allemaal niet mee eens ben de volgende mail:

Geachte heer van Blijderveen,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

Dat uw Singlecard niet meer in uw bezit is (door diefstal) en geen nieuwe bij ons heeft aangevraagd kunnen wij niet weten als u ons hierover niet informeert. U zult begrijpen dat wij er vanuit gaan dat u deze (nog) wel heeft en ook gebruikt aangezien u deze heeft aangevraagd.

Tijdens uw inschrijving bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden.
Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden.
Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Aangezien u zich niet vóór de gestelde termijn van twee maanden heeft afgemeld als kaarthouder is uw inschrijving, conform de Algemene Voorwaarden, automatisch verlengd. Wij gaan er daarom vanuit dat u uw Singlecard wil verlengen omdat u weer van de voordelen van deze kaart wilt genieten.

Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer verschuldigd.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij moeten helaas vernemen dat u de Singlecard beticht van zwendelpraktijken en dat het ons, volgens u, alleen om geldklopperij gaat. U had ook eerst onze reactie af kunnen wachten om te zien of wij er samen uit kunnen komen. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom zeer dat u, door nalatigheid uwerzijds, de Singlecard in een slecht daglicht probeert te stellen.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen


Uiteindelijk dus allemaal goed gekomen. Als Singlecard alle andere singles die zich gedupeerd voelen ook zo geholpen worden zou het helemaal geweldig zijn! 8)

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Vindt dat je een heel nette mail hebt gekregen van hem Koen. Hoop dat ze mijn mail ook eens gaan beantwoorden.

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

@ Marcole: Ja, daarom heb ik hem hier ook gepost. Ik verwacht dat de reactie tijd op je mail misschien wat langer in beslag neemt omdat er relatief veel mail binnen komt.

Mykim
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2008 13:04

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mykim »

Heey!!

Dat is goed om te horen. Ik hoop dat ik ook snel bericht van ze krijg! Heb er gister nog een gestuurd uit angst dat ze niet aankomen :D

cdaniels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2008 15:28

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door cdaniels »

Ook ik voel me besodemietert door hen.

Aangezien ze met de algemene voorwaarden gooien heb ik deze maar even erbij genomen:

Volgens art. 7 lid c wordt de overeenkomst pas geactiveerd als ik aan de betaling heb voldaan. Aangezien ik nog nooit een betaling heb gedaan (ook niet volgens art. 7 lid d) zou er dus geen sprake zijn van een overeenkomst.

Even een copy-paste van de regeltjes:
7. Tarieven en betalingsvoorwaarden

a. De prijs van de Singlecard is € 25,- per jaar.

b. Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.

c. De overeenkomst tussen Singlecard en de kaarthouder wordt geactiveerd op het moment dat aan de voorwaarden voor registratie en betaling is voldaan.

d. De betaling aan Singlecard dient te worden voldaan door middel van een machtiging.

e. De kaarthouder dient zorg te dragen voor een zodanig saldo op zijn of haar rekening dat het totaal verschuldigde bedrag door Singlecard binnen 14 dagen in zijn geheel kan worden afgeschreven.

f. Indien kaarthouder de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, zal hij/zij zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn. Indien gebruiker na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven, in welk geval de kaarthouder naast het dan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten.

g. Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen van verschuldigde betalingen. Onder meer in de volgende gevallen zijn inschrijfgelden niet terugvorderbaar: wanneer u uw inschrijving opzegt binnen de overeenkomstige termijn, wanneer www.singlecard.nl niet of niet volledig beschikbaar is of wanneer uw inschrijving onder omstandigheden genoemd in deze Algemene Voorwaarden door Singlecard moet worden beëindigd.

h. Door middel van een actiecode behoudt Singlecard het recht om singles zich gratis of tegen gereduceerd tarief zich in te laten schrijven als kaarthouder. Hier kan door kaarthouder in de toekomst geen rechten aan worden verleend.

i. Wanneer een kaarthouder gebruik heeft gemaakt van een actiecode betekent dit niet automatisch dat bij een eventuele verlenging van de deelname eenzelfde aanbieding/korting geldig is.


Op de tot 2 keer toe eerder verzonden email heb ik nog geen reactie gehad. Deze mails heb ik gestuurd naar [email protected] Graag wil ik rechtstreeks contact. Dat ga ik morgen dan maar eens proberen te krijgen!

Groet,

Charles

lisettevansloten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2008 15:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lisettevansloten »

Hallo,

Op vrijdag 25 april jl. kreeg ik ook een brief van Intrum Justitia door de brievenbus om een bedrag van 25euro binnen twee weken over te maken (anders werd het 50 euro!!), omdat ik blijkbaar een Singlecard zou hebben aangevraagd. Ik had nog nooit gehoord van Singlecard, blijkbaar heeft iemand anders voor mij dit aangevraagd. Een jaar geleden is mijn computer gehacked geweest.

Heb 2 keer een e-mail gestuurd naar [email protected] (met lees- en ontvangstbevestiging) met daarin het verhaal dat ik nog nooit van Singlecard heb gehoord, en bovendien ook nog nooit zo'n kaart heb ontvangen.

Ben zeker niet van plan om dit bedrag te gaan betalen!
Afwachten op bericht van Singlecard.

M.v.gr.
Lisette van Sloten.

Hansome
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:45

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Hansome »

Geachte heer de Jong,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

Wij hebben uw persoonlijke Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat u uw Singlecard nooit heeft ontvangen kunnen wij niet weten als u ons hierover niet informeert. U zult begrijpen dat wij er dan vanuit gaan dat u deze wel heeft ontvangen en ook gebruikt aangezien u deze heeft aangevraagd.

Tijdens uw inschrijving bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.



Aangezien u zich niet vóór de gestelde termijn van twee maanden heeft afgemeld als kaarthouder is uw inschrijving, conform de Algemene Voorwaarden, automatisch verlengd. Wij gaan er daarom vanuit dat u uw Singlecard wil verlengen omdat u weer van de voordelen van deze kaart wilt genieten.



Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer verschuldigd.




Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen

Deze brief kreeg ik, dezelfde als Koen. Zeer nette afwikkeling, en tevens een zeer wijze les voor mezelf om niet meer in al die gratis dingen te trappen.

:wink:

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Hans, wanneer heb jij een mail gestuurd?

Gr Marco

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

ik kreeg hem rond 13 uur binnen vadaag!

Geachte ,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat u de Singlecard nooit heeft aangevraagd. Volgens onze
gegevens heeft iemand vanaf het IP adres 83.83.190.201 op 10 maart 2007 het
registratieformulier ingevuld op onze site. De aanvrager is tevens akkoord
gegaan met de Algemene Voorwaarden anders wordt de registratie niet
geaccepteerd. Na de aanvraag wordt er direct een validatiebericht verstuurd
naar het e-mailadres wat is opgegeven bij het aanvraagformulier. In uw geval
staat bij ons het e-mailadres @wanadoo.nl geregistreerd. Pas
nadat de aanvrager op de link in dit bericht klikt wordt de aanvraag
geactiveerd.

Wij hebben uw persoonlijke Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als
waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat u uw Singlecard
nooit heeft ontvangen kunnen wij niet weten als u ons hierover niet
informeert. U zult begrijpen dat wij er dan vanuit gaan dat u deze wel heeft
ontvangen en ook gebruikt aangezien u deze heeft aangevraagd.

Tijdens uw inschrijving bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden.
Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een
vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene
Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet
aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden.
Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de
Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt
naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden
zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene
Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit
minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum
wordt doorgegeven.

Aangezien u zich niet vóór de gestelde termijn van twee maanden heeft
afgemeld als kaarthouder is uw inschrijving, conform de Algemene
Voorwaarden, automatisch verlengd. Wij gaan er daarom vanuit dat u uw
Singlecard wil verlengen omdat u weer van de voordelen van deze kaart wilt
genieten.

Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u
zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene
Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen
en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer
verschuldigd.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen

een hele nette maar vrij standaard brief, maar ik ben blij dat het opgelost is!

ecila79
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2008 21:42

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ecila79 »

Graag wil ik iedereen aanraden rustig te wachten op een antwoord mailtje, ik had hem ongeveer 2 weken geleden verstuurd en vorig weekend nog een en gisteren nog 1, vandaag kreeg ik bovenstaande mail terug, op mijn eerste mail, blijkbaar zijn ze overweldigd door alle mailtjes die binnen zijn gekomen en kunnen ze het niet helemaal al, ik merk dat de laatste dagen flink wat mensen terug gemailt zijn... dus heb je nog geen mail gehad... rustig wachten je krijg je antwoord, daar ben ik van overtuigd.

neee werk niet bij singlecard....

cdaniels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2008 15:28

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door cdaniels »

Ook ik heb inmiddels dezelfde email gekregen van Singlecard.nl, afgehandeld door Maarten Janssen. Behalve de knullige manier van aanpak bij het opzetten van de algemene voorwaarden en de vele ontevreden klanten van Singlecard, mag ook deze positieve afhandeling gezien worden. Klasse afgehandeld, zonder een hoop (onnodig) gezeur.

Charles

Hansome
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:45

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Hansome »

Marcole,

Ik heb de e-mail vrijdag verstuurd, dus heb niet lang hoeven wachten!

Marcole
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:41

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Marcole »

Dan stuur ik die van mij nog wel een keer.. Denk dat ze de nieuwe als eerste behandelen dan ;-)

lisettevansloten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2008 15:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lisettevansloten »

Hallo,

Vandaag ontving ik het volgende e-mailtje van Singlecard:

-----

Geachte mevrouw van Sloten,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

U geeft aan dat u de Singlecard nooit heeft aangevraagd. Volgens onze
gegevens heeft iemand vanaf het IP adres 000.000.000.00 op 15 maart 2007 het registratieformulier ingevuld op onze site. De aanvrager is tevens akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden anders wordt de registratie niet geaccepteerd. Na de aanvraag wordt er direct een validatiebericht verstuurd naar het e-mailadres wat is opgegeven bij het aanvraagformulier. Pas nadat de aanvrager op de link in dit bericht klikt wordt de aanvraag geactiveerd.

Wij hebben uw persoonlijke Singlecard naar hetzelfde adres verzonden als waarop u de brief van Intrum Justitia heeft ontvangen. Dat u uw Singlecard nooit heeft ontvangen kunnen wij niet weten als u ons hierover niet informeert. U zult begrijpen dat wij er dan vanuit gaan dat u deze wel heeft ontvangen en ook gebruikt aangezien u deze heeft aangevraagd.

Tijdens uw inschrijving bent u akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene
Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

Aangezien u zich niet vóór de gestelde termijn van twee maanden heeft
afgemeld als kaarthouder is uw inschrijving, conform de Algemene
Voorwaarden, automatisch verlengd. Wij gaan er daarom vanuit dat u uw Singlecard wil verlengen omdat u weer van de voordelen van deze kaart wilt genieten.

Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u
zich toen u zich inschreef niet op de hoogte gesteld van de Algemene
Voorwaarden. Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen en de vordering intern afboeken. U bent ons daarom vanaf heden niets meer verschuldigd.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

Maarten Janssen

-----

Om een singlecard aan te kunnen vragen moet je 18 jaar of ouder zijn (staat op de website). Volgens Singlecard heb ik op 15 maart 2007 een kaart aangevraagd, terwijl ik toen 17 jaar oud was. Heb nooit zo'n kaart aangevraagd (computer was op dat moment een tijd gehackt).

Is het allemaal gelukkig alsnog goed gekomen.

M.v.gr.
Lisette van Sloten

Gesloten