LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 mei 2008 17:01
telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Hallo lui
Eigenlijk dom om pas op websites te gaan kijken hoe een bepaalde leverancier in elkaar zit als het kwaad al geschied is maar ja.
Ik had dus voor mijn vriendin ook telfort internet en bellen aangevraagt op 3 maart.
Zij is ziek en maakt dus veel gebruik van telefoon en internet en haar financiele situatie liet het ook niet meer toe dat ze grote mobiele telefoon rekeningen kon betalen.
Ideaal dus , onbeperkt bellen en sneller internet voor de zelfde prijs als waar ze nu bij @home alleen maar een trage internet verbinding voor heeft.
Eerst de pstcode check gedaan en jawel hoor het was beschikbaar en nog met een behoorlijke snelheid ook.
Toen opgebelt en gevraagt binnen welke termijn de aansluiting actief kon zijn want ze kan echt niet zonder maar kan ook niet maanden een dubbele aansluiting betalen.
Binnen 5 weken zou het allemaal in orde zijn.
Ik heb dus haar oude aansluiting opgezegt en het zou dan allemaal mooi aansluiten op elkaar.
Omdat we na een week of 7 nog niets gehoort hadden ben ik maar eens gaan bellen en kreeg te horen dat het nog een week ging duren.
Na een week maar weer eens gebelt en toen kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat er geen plaats was in de wijk centrale en dat het nog weken kon gaan duren.
Ik heb toen gelukkig het opzeggen van de @home aansluiting kunnen annuleren maar heeft wel tot gevolg dat ze daar weer een maand of 2 a 3 aan vast zit.
Toen kregen we ineens weer (net als vlak na de aanvraag) email met een bedankje voor de bestelling en een nieuw contract .
Maar weer eens gaan bellen en dit was omdat er zoveel mis was gegaan in de oude aanvraag maar men beloofde mij dat dit de snelheid van de verwerking niet zou benadelen.
Weer email met het bericht dat de eerste aanvraag geannuleerd was, maar weer eens gaan bellen , nee hoor meneer dit is in orde komt allemaal goed.
Van de week kregen we het modem binnen en de gegevens dus ik de hele oude instalatie verwijderd inclusief bekabeling en modem en de nieuwe aangesloten, geen adsl signaal op et modem.
Maar weer eens bellen , klopt meneer want dat signaal komt over een dag of 8 pas en dit is binnen de termijn die na een aanvraag geld.
Maar die aanvraag is op 3 maart al gedaan het is nu 2 mei.
Ja maar die eerste aanvraag is geweigerd ivm geen beschibaarheid dus we rekenen nu vanaf de tweede aanvraag (en men had beloofd dat dit de boel niet zou vertragen ? en WIJ hebben nooit een tweede aanvraag gedaan).
Kortom we zijn straks 12 weken verder ipv 5 weken, heb ietsvan 70 euro telefoonkosten gehad, 2 a 3 maal extra @home van 30 euro jonge jonge wat zal ze een geld besparen met dat telfort.
Kortom voor een ieder die er nog aan wil beginnen ... NIET DOEN die paar centen die je uitspaart met overdags gratis bellen ten opzichte van tele2 bijvoorbeeld ben je dubbel en dwars kwijt aan bellen naar de helpdesk en aan de paracetamollletjes van de koppijn die het je opleverd.
Telfort beloofd 5 weken en laat niets weten als het niet mogelijk is,doet vele valse beloftes aan de telefoon en via de postcode check, waarschuwd nergens voor eventuele lange vertraging door dit probleem.. schandalige service.
Eigenlijk dom om pas op websites te gaan kijken hoe een bepaalde leverancier in elkaar zit als het kwaad al geschied is maar ja.
Ik had dus voor mijn vriendin ook telfort internet en bellen aangevraagt op 3 maart.
Zij is ziek en maakt dus veel gebruik van telefoon en internet en haar financiele situatie liet het ook niet meer toe dat ze grote mobiele telefoon rekeningen kon betalen.
Ideaal dus , onbeperkt bellen en sneller internet voor de zelfde prijs als waar ze nu bij @home alleen maar een trage internet verbinding voor heeft.
Eerst de pstcode check gedaan en jawel hoor het was beschikbaar en nog met een behoorlijke snelheid ook.
Toen opgebelt en gevraagt binnen welke termijn de aansluiting actief kon zijn want ze kan echt niet zonder maar kan ook niet maanden een dubbele aansluiting betalen.
Binnen 5 weken zou het allemaal in orde zijn.
Ik heb dus haar oude aansluiting opgezegt en het zou dan allemaal mooi aansluiten op elkaar.
Omdat we na een week of 7 nog niets gehoort hadden ben ik maar eens gaan bellen en kreeg te horen dat het nog een week ging duren.
Na een week maar weer eens gebelt en toen kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat er geen plaats was in de wijk centrale en dat het nog weken kon gaan duren.
Ik heb toen gelukkig het opzeggen van de @home aansluiting kunnen annuleren maar heeft wel tot gevolg dat ze daar weer een maand of 2 a 3 aan vast zit.
Toen kregen we ineens weer (net als vlak na de aanvraag) email met een bedankje voor de bestelling en een nieuw contract .
Maar weer eens gaan bellen en dit was omdat er zoveel mis was gegaan in de oude aanvraag maar men beloofde mij dat dit de snelheid van de verwerking niet zou benadelen.
Weer email met het bericht dat de eerste aanvraag geannuleerd was, maar weer eens gaan bellen , nee hoor meneer dit is in orde komt allemaal goed.
Van de week kregen we het modem binnen en de gegevens dus ik de hele oude instalatie verwijderd inclusief bekabeling en modem en de nieuwe aangesloten, geen adsl signaal op et modem.
Maar weer eens bellen , klopt meneer want dat signaal komt over een dag of 8 pas en dit is binnen de termijn die na een aanvraag geld.
Maar die aanvraag is op 3 maart al gedaan het is nu 2 mei.
Ja maar die eerste aanvraag is geweigerd ivm geen beschibaarheid dus we rekenen nu vanaf de tweede aanvraag (en men had beloofd dat dit de boel niet zou vertragen ? en WIJ hebben nooit een tweede aanvraag gedaan).
Kortom we zijn straks 12 weken verder ipv 5 weken, heb ietsvan 70 euro telefoonkosten gehad, 2 a 3 maal extra @home van 30 euro jonge jonge wat zal ze een geld besparen met dat telfort.
Kortom voor een ieder die er nog aan wil beginnen ... NIET DOEN die paar centen die je uitspaart met overdags gratis bellen ten opzichte van tele2 bijvoorbeeld ben je dubbel en dwars kwijt aan bellen naar de helpdesk en aan de paracetamollletjes van de koppijn die het je opleverd.
Telfort beloofd 5 weken en laat niets weten als het niet mogelijk is,doet vele valse beloftes aan de telefoon en via de postcode check, waarschuwd nergens voor eventuele lange vertraging door dit probleem.. schandalige service.
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Het is vreemd dat u niet op de webside van telfort heeft gekeken bij orderstatus. Hierop had u kunnen zien hoe de status van uw aanvraag was.
U had dan eerder aan de bel kunnen trekken. Bij vertraging had u de helpdesk kunnen emailen wat telefoonkosten scheeld
Natuurlijk heeft Telfort een leveringsplicht binnen een redelijk termijn, maar dit houd niet in dat de klant geen eigen verantwoording heeft. Het is namelijk niet meer zo als vroeger "Wie wacht wacht lang" Met de huidige technologie kan er ook wat van de klant verwacht worden.
Ik hoop voor u dat u snel kunt bellen en internetten
U had dan eerder aan de bel kunnen trekken. Bij vertraging had u de helpdesk kunnen emailen wat telefoonkosten scheeld
Natuurlijk heeft Telfort een leveringsplicht binnen een redelijk termijn, maar dit houd niet in dat de klant geen eigen verantwoording heeft. Het is namelijk niet meer zo als vroeger "Wie wacht wacht lang" Met de huidige technologie kan er ook wat van de klant verwacht worden.
Ik hoop voor u dat u snel kunt bellen en internetten
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 mei 2008 17:01
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Ik heb de order status in de gaten gehouden en deze bleef op de eerste stap staan maar aangezien ik niet dagelijks internet aanvraag was het mij niet duidelijk wat ik hiervan moest denken.
Het gaat echter niet alleen over het lange wachten maar ten eerste het feit dat men ons niet op de hoogte gesteld heeft van het probleem, en ten tweede dat de klantenservice gewoon steeds een termijn beloofde terwijl men helemaal niet wist of dat wel te realiseren was (het zou nog een weekje duren bij mijn eerste contact ).
Ook beloofde men dat het van de kant van telfort vernieuwde contract geen vertraging zou geven maar heb inmiddels de modem binnen en nu verteld men dat het de 10de aangesloten gaat worden maar dat valt op zaterdag dus lijkt me ook erg stug.
Als je 7 helpdesk medewerkers spreekt krijg je 7 verschillende verhalen .
En mijn grootste probleem heb ik met het feit dat men nergens vermeld dat het wel eens anders kan lopen dan de 4 a 5 weken die ze beloven en zelfs het feit dat ze glashard bij navraag VOORDAT je er in stinkt zeggen dat het binnen 5 weken draait zonder er bij te vermelden dat er altijd een kans is dat dat niet lukt ivm te weinig ingekochte plaatsen in de wijkcentrale.
Zou handig zijn dat ze dit in het begin van de aanvrag controleren ipv op het allerlaatst en inderdaad een mailtje naar de wachtende klant zou in dat geval ook vrij normaal zijn lijkt me.
Het gaat echter niet alleen over het lange wachten maar ten eerste het feit dat men ons niet op de hoogte gesteld heeft van het probleem, en ten tweede dat de klantenservice gewoon steeds een termijn beloofde terwijl men helemaal niet wist of dat wel te realiseren was (het zou nog een weekje duren bij mijn eerste contact ).
Ook beloofde men dat het van de kant van telfort vernieuwde contract geen vertraging zou geven maar heb inmiddels de modem binnen en nu verteld men dat het de 10de aangesloten gaat worden maar dat valt op zaterdag dus lijkt me ook erg stug.
Als je 7 helpdesk medewerkers spreekt krijg je 7 verschillende verhalen .
En mijn grootste probleem heb ik met het feit dat men nergens vermeld dat het wel eens anders kan lopen dan de 4 a 5 weken die ze beloven en zelfs het feit dat ze glashard bij navraag VOORDAT je er in stinkt zeggen dat het binnen 5 weken draait zonder er bij te vermelden dat er altijd een kans is dat dat niet lukt ivm te weinig ingekochte plaatsen in de wijkcentrale.
Zou handig zijn dat ze dit in het begin van de aanvrag controleren ipv op het allerlaatst en inderdaad een mailtje naar de wachtende klant zou in dat geval ook vrij normaal zijn lijkt me.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 mei 2008 17:01
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Nou nou we hebben internet en telefoon hoor.
Volgens de helpdesk zou het 10 mei gaan werken, volgens de brieven 13 mei maar op 8 mei ging het dsl lampje aan en na aanmelding een dag later de telefoon.
Nou zou je zeggen dat we na al die ellende die we gehad hebben super gelukkig moeten zijn maar uhhhh.
De snelheid is nog niet de helft van wat maximaal haalbaar is.
Als je de snelheidscheck voor jou postcode doet op hun sit kom je tegen de 20mb aan maar hij blijft in de praktijk net onder de 10 hangen.
gebelt hierover maar volgens hun is de meter op de site een voorbeeld van wat maximaal haalbaar is ( staat er niet bij) en ligt het aan de drukte en het aantal aansluitingen in de buurt.
Vreemd dan dat andere internet gebruikers die bij andere providers zitten en in de zelfde flat wonen hogere snelheden halen.
Oook fijn dat de telefoon werkt, echter ga nou niet bellen als je iets aan het downloaden ben want dan stottert en hakkelt de telefoon als een gek en is normaal bellen niet mogenlijk.
Ook op de brieven met klachten en een verzoek om schadeloos gesteld te worden omdat we de opzegging van de oude aansluiting bij @home hebben moeten anuleren en er dus weer 2 maanden aan vast zitten alleen maar omdat telfort niet heeft laten weten dat er problemen waren bij het aansluiten en de enorme telefoonkosten naar de helpdesk worden niet beantwoord.
Ik heb zelf eigenlijk het vermoeden dat telfort eigenlijk zijn verdiensten uit de telefonische helpdesk haalt en het internet maar bijzaak is
Er was een hele groep mensen in onze omgeving die na ons ook over hadden willen stappen maar die zijn toch maar een deurtje verder gaan kijken en ik raad een ieder die nog twijfeld over telfort aan het zelfde te doen.
En er zal ook best wel eens iets goed gaan hoor bij simpele aansluitingen dus er zullen ook zeker tevreden mensen zijn maar ik denk dat dit maar een hele kleine groep is.
Volgens de helpdesk zou het 10 mei gaan werken, volgens de brieven 13 mei maar op 8 mei ging het dsl lampje aan en na aanmelding een dag later de telefoon.
Nou zou je zeggen dat we na al die ellende die we gehad hebben super gelukkig moeten zijn maar uhhhh.
De snelheid is nog niet de helft van wat maximaal haalbaar is.
Als je de snelheidscheck voor jou postcode doet op hun sit kom je tegen de 20mb aan maar hij blijft in de praktijk net onder de 10 hangen.
gebelt hierover maar volgens hun is de meter op de site een voorbeeld van wat maximaal haalbaar is ( staat er niet bij) en ligt het aan de drukte en het aantal aansluitingen in de buurt.
Vreemd dan dat andere internet gebruikers die bij andere providers zitten en in de zelfde flat wonen hogere snelheden halen.
Oook fijn dat de telefoon werkt, echter ga nou niet bellen als je iets aan het downloaden ben want dan stottert en hakkelt de telefoon als een gek en is normaal bellen niet mogenlijk.
Ook op de brieven met klachten en een verzoek om schadeloos gesteld te worden omdat we de opzegging van de oude aansluiting bij @home hebben moeten anuleren en er dus weer 2 maanden aan vast zitten alleen maar omdat telfort niet heeft laten weten dat er problemen waren bij het aansluiten en de enorme telefoonkosten naar de helpdesk worden niet beantwoord.
Ik heb zelf eigenlijk het vermoeden dat telfort eigenlijk zijn verdiensten uit de telefonische helpdesk haalt en het internet maar bijzaak is
Er was een hele groep mensen in onze omgeving die na ons ook over hadden willen stappen maar die zijn toch maar een deurtje verder gaan kijken en ik raad een ieder die nog twijfeld over telfort aan het zelfde te doen.
En er zal ook best wel eens iets goed gaan hoor bij simpele aansluitingen dus er zullen ook zeker tevreden mensen zijn maar ik denk dat dit maar een hele kleine groep is.
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
het is ook een snelheid TOT 20 mB, ligt aan de afstand, bekabeling thuis, bkabeling in de grond enz.
Maar het werkt toch
Maar het werkt toch
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Zoals queenfan al zeer terecht meedeelde is dit de theoretische maximum snelheid en deze word vrijwel nooit gehaald.De helft is redelijk te noemen al ben ik wel eens dat de advertentie's misleidend zijn.Alle providers hebben dit soort geintjes in meer of mindere mate.Succes met je verbinding.Geplaatst op 12 Mei 2008 10:20 door hamclassics
Nou nou we hebben internet en telefoon hoor.
Nou zou je zeggen dat we na al die ellende die we gehad hebben super gelukkig moeten zijn maar uhhhh.
De snelheid is nog niet de helft van wat maximaal haalbaar is.
Als je de snelheidscheck voor jou postcode doet op hun sit kom je tegen de 20mb aan maar hij blijft in de praktijk net onder de 10 hangen.
Mvg Jor.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 mei 2008 17:01
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Inderdaad het werkt wel.... tenminste af en toe.
Het is vandaag de eerste officiele dag dat het administratief opgeleverd is en zowel de telefoon als de internet verbinding ligt er steeds uit.
Ik ben me inmiddels bewust dat het theoretisch is maar dit word dus niet vermeld bij de postcodecheck en zo men doet daar net alsof dit de snelheid is die op jou postcode gebied gehaald worden.
en nogmaals 3 deuren verder , zelfde verdieping , zelfde wijkcentrale ,zelfde adsl aansluiting maar andere provider en loopt sneller dus het moet kunnen.
Ook op klachten word niet gereageerd , de aansluiting is verkocht en dan kan de klant verder gewoon doodvallen maar dit is in vele verhalen al te lezen op dit en andere forums.
Vandaag is de officiele oplevering en vandaag gaat er voor de zekerheid vast een aangetekende opzeg brief de deur uit en nu maar hopen dat we het komend jaar snel en zonder al te veel problemen doorkomen maar ik vrees het ergste als het de eerste dag al niet goed werkt.
Zelfs nu ik dit bericht wil plaatsen is de verbinding weer weg .
5 jaar @home gebruikt niet 1 keer ellende gehad , 5 dagen telfort en de ellende begint al.
Het is vandaag de eerste officiele dag dat het administratief opgeleverd is en zowel de telefoon als de internet verbinding ligt er steeds uit.
Ik ben me inmiddels bewust dat het theoretisch is maar dit word dus niet vermeld bij de postcodecheck en zo men doet daar net alsof dit de snelheid is die op jou postcode gebied gehaald worden.
en nogmaals 3 deuren verder , zelfde verdieping , zelfde wijkcentrale ,zelfde adsl aansluiting maar andere provider en loopt sneller dus het moet kunnen.
Ook op klachten word niet gereageerd , de aansluiting is verkocht en dan kan de klant verder gewoon doodvallen maar dit is in vele verhalen al te lezen op dit en andere forums.
Vandaag is de officiele oplevering en vandaag gaat er voor de zekerheid vast een aangetekende opzeg brief de deur uit en nu maar hopen dat we het komend jaar snel en zonder al te veel problemen doorkomen maar ik vrees het ergste als het de eerste dag al niet goed werkt.
Zelfs nu ik dit bericht wil plaatsen is de verbinding weer weg .
5 jaar @home gebruikt niet 1 keer ellende gehad , 5 dagen telfort en de ellende begint al.
Re: telfort internet en bellen , nooit aan beginnen !!!!!!!
Quote
Vandaag is de officiele oplevering en vandaag gaat er voor de zekerheid vast een aangetekende opzeg brief de deur uit en nu maar hopen dat we het komend jaar snel en zonder al te veel problemen doorkomen maar ik vrees het ergste als het de eerste dag al niet goed werkt.
______________________
Mocht u binnen 14 dagen geen bevestiging einde contract binnen hebben dan kunt u er niet vanuit gaan dat uw overeenkomst aan het einde van het jaar beëindigd is.
Na 14 dagen is het verstandig actie te ondernemen om de brief ter bevestiging einde overeenkomst te ontvangen. Let op dat de einddatum ook in de brief vermeld staat.
Zie hun Algemene Voorwaarden
Vandaag is de officiele oplevering en vandaag gaat er voor de zekerheid vast een aangetekende opzeg brief de deur uit en nu maar hopen dat we het komend jaar snel en zonder al te veel problemen doorkomen maar ik vrees het ergste als het de eerste dag al niet goed werkt.
______________________
Mocht u binnen 14 dagen geen bevestiging einde contract binnen hebben dan kunt u er niet vanuit gaan dat uw overeenkomst aan het einde van het jaar beëindigd is.
Na 14 dagen is het verstandig actie te ondernemen om de brief ter bevestiging einde overeenkomst te ontvangen. Let op dat de einddatum ook in de brief vermeld staat.
Zie hun Algemene Voorwaarden