LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop niet bij Woontrend (Rotterdam)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
michellevw
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 17:21

koop niet bij Woontrend (Rotterdam)

Ongelezen bericht door michellevw »

Een ding is zeker: koop nooit meubels bij Woontrend! Het gaat vaak mis met leveringen van meubels, maar dan verwacht je ook wat service en klantgerichtheid. Niets is minder waar bij Woontrend!
Wij hebben daar onze bank gekocht en dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik ben hartstikke blij dat ie er nu is, maar ik heb er dan ook een half jaar op moeten wachten.
Met pinksteren hebben wij namelijk de bank al gekocht, toen hadden we nog niet eens de sleutel van ons huis! Wij dachten slim te zijn, omdat er vaak een levertijd van een aantal weken aan vastzit. Dat was ook het geval: 10-14 weken. Na ruim 10 weken had ik nog niets gehoord. In de 14e week ben ik maar eens gaan bellen (het was toen begin september). Jahoor, hij was er en 5 september kwamen ze leveren. Op 4 september kreeg ik een telefoontje: de bank was niet compleet. We hadden een tweezits met een chaise longue besteld, maar dat laatste zat er niet bij. Het was een gewone tweezits. Dus ik weer met de winkel gebeld, teleurgesteld. Ze moesten een nieuwe bestelling plaatsen, maar dat kon wel even duren, want de bank moet uit Maleisie komen. Maar iemand van het hoofdkantoor was er mee bezig en zou er spoed achter zetten. Ik daarheen gebeld. Is die verantwoordelijke persoon twee weken in het buitenland, zogenaamd op zakenreis! Hoezo spoed? Na twee weken eindelijk contact met die mevrouw. Ze had de opdracht opnieuw gegeven, maar ze kon niet zeggen wanneer we de bank konden verwachten, daarvoor moesten we met de winkel bellen. (kastje naar de muur geval...?)Dus de winkel maar gebeld en eind oktober, begin november zou de bank komen. Begin november: geen bank. "Nee mevrouw, half november". Half november: geen bank. "Mevrouw, de boot komt op 18 november in de haven aan, maar dan weten we nog niet of we er bij mogen van de douane, dat kan ook nog een week duren". Argh!
Dus ergens rond 20 november: de maandag erop mogen we erbij. Die maandag erop (26 nov.) weer gebeld. "Ik ga het transportbedrijf een fax sturen dat ze u zsm moeten bellen". Een week later kreeg ik idd een telefoontje.
Ondertussen heeft het ook nog veel moeite gekost om te onderhandelen over een korting. De winkel wilde eerst afwachten tot de bank er was (in ons huis, dus). Ik wilde graag weten waar ik aan toe was, voordat de bank in ons huis stond. Na veel overtuigingskracht konden ze dat nog wel begrijpen. Maar korting geven op het bedrag deden ze niet, we zouden een kortingsbon krijgen. Ze waren onvermurwbaar. Vandaag kwam ik erachter dat ze ons eigenlijk een kortingsbon van 75 euro wilden aanbieden. Ik was woest! Hoe komen ze erbij! Maar ik moest blij zijn dat ze die zelf al hadden verhoogd naar 100 euro. Jaja, dat vond ik nog steeds te weinig. 200 euro wilde ik, maar dat was echt te veel. Oke, 150 euro dan, precies het bedrag van de aanbetaling, wat we kwijt waren geweest als we de bank hadden geannuleerd. Nee hoor, ik moest begrijpen dat het voor hun toch ook heel erg was dat de bank niet in 1 keer goed was geleverd. Nou, ik moest mijn tong afbijten om niet te zeggen stop die bon maar in je reet! (excuses voor het taalgebruik).
We hebben uiteindelijk een kortingsbon van 125 euro toegezegd gekregen (we moeten het nog binnenkrijgen per post).
En dan gaan we op een lekkere drukke zaterdag naar de winkel om eens luid en duidelijk ons beklag te doen.

Fireball
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2005 20:37

Re: koop niet bij Woontrend (Rotterdam)

Ongelezen bericht door Fireball »

Inderdaad kopen wij ook niets meer bij Woontrend Rotterdam. Wij kochten in april 2006 een tafel bij Woontrend. De tafel werd geleverd in juli 2006 en toen begon de ellende. Het tafelblad bleek beschadigd. Veel bellen, veel beloftes, maar geen nieuwe tafel. Uiteindelijk werd op 2 januari 2007 een nieuw tafelblad geleverd. Maar wat bleek: Over de beschadigingen was gewoon een nieuwe laklaag geverfd, dus de beschadigingen waren nog steeds zichtbaar, maar nu onder een laklaag! Verder was er door de extra lak inmiddels kleurverschil met het onderstel van de tafel. Het tafelblad moest dus terug. Weer veel bellen, veel beloftes, maar geen daden. Toen maar in februari 2007 de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld, ons geduld was inmiddels op. Brieven over en weer, maar Woontrend was niet te overtuigen. Sterker nog, de brieven die we van Woontrend terugkregen, waren gewoon asociaal en beledigend. De woede droop er vanaf, alsof wij criminelen en leugenaars waren. Niet echt klantvriendelijk dus. Via de rechtsbijstand de Geschillencommissie ingeschakeld. Dat maakte Woontrend wakker. Ze wilden meteen een nieuw tafelblad leveren. Wij blij, totdat de bezorgers kwamen. Ze hadden een tafelblad bij zich in de verkeerde maat! Een meubeldeskundige van de Geschillencommissie kwam vervolgens eind november 2007 langs en deed een schikkingsvoorstel: Woontrend moest een nieuwe tafel leveren. Woontrend accepteerde de schikking, handtekeningen eronder en wij opnieuw blij!
2 weken geleden kwamen de bezorgers weer... Met alleen een tafelblad, maar geen nieuwe tafel! Duizend maal excuses van Woontrend, heel vervelend, verkeerd begrepen etc. Terwijl er toch een duidelijke afspraak zwart op wit stond. Ze boden aan een voorstel te doen en een tegemoetkoming in de kosten, want de zaak bleef maar slepen en ze wilden ervan af. Nou, wij ook! Mevrouw moest nog even overleggen met de directie en zou ons afgelopen vrijdag terug bellen.... Het is nu woensdag, nog niets gehoord uiteraard. Het is nu februari 2008, dus zijn we bijna 2 jaar bezig met Woontrend...

babsco
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2008 23:46

Re: koop niet bij Woontrend (Rotterdam)

Ongelezen bericht door babsco »

Hallo,

Ook ik heb verschrikkelijk veel problemen met woontrend, ben zelfs al met mijn advocaat bezig.
Wij hebben ook een eetkamertafel, en eetkamer stoelen van 400 euro's per stuk gekocht. En een salon tafel.

Nou vallen de wieltjes onder de stoelen uit. Ik heb al zo vaak gebeld, en ik kreeg nieuwe wieltjes opgestuurd. Er is zelfs iemand langs geweest voor de wieltjes. In nov. 2006 geleverd gekregen, en het probleem begon in januari. In september 2007 kreeg ik na veel bellen en dreigen met mijn advocaat een brief dat ik 6 nieuwe stoel zou krijgen. Binnen 14 weken werd beloofd. In februari 25 weken verder ben ik maar eens langs gegaan. Ja er was een probleem met de wieltjes maar ze zaten in de container, een week later heb ik weer gebeld, want ik hoorde maar niets. Ja het was erg vervelend maar ze was net een brief aan het schrijven, want het leer was niet leverbaar, want de stoeltjes komen uit polen. En verhip ik kreeg twee dagen later een brief dat mijn stoelen op zijn vroegst begin mei er zouden zijn. Amehoela, ik heb nog steeds niets gehoord. Ik heb een brief naar ze gestuurd met heel mijn verhaal, en het antwoord dat ik terug krijg is alleen maar onbeschoftheid. Gelukkig in een brief dus ik heb deze spullen opgestuurd naar mijn advocaat, en we zullen wel eens zien wie hier aan het koorste eind trekt....

Babs......

Gesloten