LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement @ Home

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
GePerS
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2008 19:22

abonnement @ Home

Ongelezen bericht door GePerS »

Heb vandaag al een dubbele afschrijving van @ Home ontvangen,voor Mei en juni.Heb ook gelijk dat bedrag teruggeboekt naar mijn eigen rekening en daarna mijn abonnementsgeld voor de maand mei weer overgemaakt. Iedere keer als ze veel te vroeg proberen te incasseren,doe ik dat.Stelletje profiteurs.Heb ook een brief naar @ Home geschreven die aan duidelijkheid niets te wensen over laat aangaande hun hebberig gedrag.Hopelijk zijn er nog veel meer mensen,die op de een of andere manier proberen @ Home tot inkeer te brengen.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door anne-x »

Ik heb het vandaag ook terug laten boeken.
Heb jij al bericht gehad van de bank dat je het ook daadwerkelijk retour krijgt?
Dit omdat je zegt de maand mei weer te hebben overgemaakt.
Ik wilde daar mee wachten tot het dubbele weer op mijn rekening staat.
Want straks hebben ze en die dubbele maand en nog een keer de maand mei.
Heb je nog iets speciaals gezet bij de overboeking, als betaalkenmerk?

GePerS
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2008 19:22

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door GePerS »

Voor anne-x

Als je een incasso terugboekt,staat dat bedrag binnen 2 á 3 dagen weer op je eigen rekening.Als je het abonnementsgeld waar ze recht op hebben wilt overmaken,vul dan gewoon giro - of banknummer van @ home in plus hun adres en waar het voor is.Zoals maand,abonnement,b.v TV of Internet.
Dit gaat heel eenvoudig en snel als je internet bankiert.
Want daarin is een optie aanwezig omdat snel en vlug te doen.
Gelukkig maar.Groeten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door queenfan »

ik laat het ook terugstoren, is voor mij inclusief digitale tv dat maakt even €115,80 wat even van mijn rekening wordt afgeschreven.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door anne-x »

Ik had het vanmorgen al terug op mijn bank en heb dus handmatig het bedrag voor mei weer overgemaakt.

Internet en telefoon haal ik bij hun weg, tv gaat vrees ik niet lukken, vind geen andere aanbieder behalve digitenne en dat zie ik niet zitten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb hierover een duidelijke brief gekregen van Essent. Het is eenvoudig zo dat je nu vooraf moet betalen voor de maand (zoals het eigenlijk bij bijna iedere andere dienst als was) in plaats van gedurende de maand.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door queenfan »

geeft niet maar geeft hun nog niet het recht om zonder mijn toestemming 2 keer afteschrijven.

Moet ik altijd nog toestemming voor geven.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door anne-x »

En dan zeker niet op de zesde al voor de maand er op afschrijven.
Mijn zorgverzekering schrijft keurig op de laatste dag voor de nieuwe maand af, daar heb ik ook geen bezwaar tegen.
Wel tegen 3 en halve week rente trekken waar wij niets van terug zien en zonder mijn toestemming gebeurd!

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

Door het samengaan van @Home, Casema en Multikabel gaan verschillende zaken veranderen. Een daarvan is dat wij overstappen op 1 klantsysteem . Dit om in de toekomst een betere dienstverlening aan te bieden. Het overstappen op 1 klantsysteem heeft met name impact op de wijze van factureren. Om de betalingsdata uniform te laten verlopen is besloten om het abonnementsgeld vooraf te incasseren.
In het verleden is het zo geweest dat in de eerste week van elke maand de abonnementskosten in rekening werden gebracht. Het verschil in deze is dat de kosten nu in de laatste week van elke maand worden geïncasseerd.
Voor u als klant betekent het in de praktijk dat in de maand mei eenmalig abonnementskosten voor mei en juni in rekening worden gebracht.
Wegens het overgaan naar het nieuwe systeem zullen de abonnementskosten voor juli ook nog begin juni worden geïncasseerd. Vanaf juli zal elke laatste week van de maand het maandbedrag in rekening worden gebracht.

Dat deze wijziging onverwacht komt begrijpen wij. Uiteraard is het mogelijk om de dubbele kosten van mei verspreid te betalen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


@Home web klantcontacten team
Laatst gewijzigd door Webcontact01 op 08 mei 2008 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door anne-x »

Sinds wanneeer is 6 mei in de laatste week van mei?
Of is dit nav alle commentaar dat ze het aanpassen?

Kan Webcontact01 hier iets meer over vertellen?
Hoe kom je aan deze info?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door queenfan »

@webcontact01, hartstikke leuk allemaal maar hebben jullie toestemming gekregen van de klant om meer geld van hun rekening te schrijven???

Nee he dacht ik al wel, de automatische incasso geldt voor het gene waarvoor je getekend heb en dat is in mijn geval @Home internet intensief 12000 a €47,95.

Er is niet aan mij gevraagd of ik het erg vindt dat deze maand 2 keer het bedrag wordt afgechreven, er is dus geen toestemming gevraagd aan mij.

Stel dat er mensen zijn die door weet ik veel wat een dure maand hebben krijgen dit er ook nog eens over heen.

Ik ga er dus niet mee accoord.

humphry
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 22:02

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door humphry »

Ook ik werd geconfronteerd met een wijziging van @Home,vanwege het
z.g.samengaan van @Home,Casema en Multikabel.Men gaat nu vooraf
het abbonementsgeld innen.Mijn vraag is kan dit zomaar,heb ik recht op
rente en is hiervoor een geschillencommisie?Internet en telf.gaat bij mij
door een AB,terwijl ik Athome(TV)betaal met een giro,deze wil men ook al drie maand van de voren innen. :evil: Graag hoor ik reacties om een
case tegen @Home te beginnen.

sammy100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:27

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door sammy100 »

Webcontact01
Geplaatst op: 07 Mei 2008 15:00 Onderwerp:



Door het samengaan van @Home, Casema en Multikabel gaan verschillende zaken veranderen. Een daarvan is dat wij overstappen op 1 klantsysteem . Dit om in de toekomst een betere dienstverlening aan te bieden. Het overstappen op 1 klantsysteem heeft met name impact op de wijze van factureren. Om de betalingsdata uniform te laten verlopen is besloten om het abonnementsgeld vooraf te incasseren.
In het verleden is het zo geweest dat in de eerste week van elke maand de abonnementskosten in rekening werden gebracht. Het verschil in deze is dat de kosten nu in de laatste week van elke maand worden geïncasseerd.
Voor u als klant betekent het in de praktijk dat in de maand mei eenmalig abonnementskosten voor mei en juni in rekening worden gebracht.
In de laatste week van juni zal het maandbedrag voor juli in rekening worden gebracht.

Dat deze wijziging onverwacht komt begrijpen wij. Uiteraard is het mogelijk om de dubbele kosten van mei verspreid te betalen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


misschien een heel stomme vraag maar waaarom moeten wij als klant ineens met een voorstel aan komen zetten??
ik vind dit ongehoord
ik kom vanavond thuis wat bleek hebben ze 2 x afgeschreven en dat is alleen de kabel ook heb ik inet van hun dus wordt die ook afgeschreven

nee @home hier komen nu problemen van er zijn namelijk mensen die niet eens dat geld kunnen missen en jullie maar doen alsof niets is
en dan nog ff wat ik heb toen der tijd een contract afgesloten met jullie en dat kan je niet zomaar veranderen door een overname

inieder geval gaan ook de laatste betalingen retour op mijn rekening wat deze ongehoorde praktijken werk ik niet aan mee

met vriendelijke groet

humphry
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 22:02

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door humphry »

Reactie van @home is buiten alle proporties!Het briefje van dhr.Joop Evers directeur klantenservice verdiend een kouwe douche!
Hij biedt ook nog eens excuus aan voor het ongemak~!

Joop Evers jij bent een zakenvuller voor Essent!!(Hoeveel eindejaars Bonus?)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

@humphry

wat heeft Essent met @home te maken?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ NijMeGeN, denk omdat het vroeger een onderdeel was van Essent Kabelcom dat het nog steeds het geval is.

Essent KAbelcom bestaat volgens mij niet meer en heet tegenwoordig @Home.

Denk dat dat de verwarring is.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus de uitspraak van humphry slaat nergens op.

GePerS
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2008 19:22

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door GePerS »

Vandaag is er bij mj weer dubbel gefactureert bij mijn internet abonnement.Heb dat dubbele bedrag weer gelijk teruggeboekt.
Ze zijn wel erg hardleers daar bij @ Home.Stelletje zakkenvullers.
Maken ze ook nog reclame op hun homepage dat ze als beste getest zijn,nou niet door mij dus.Er staat nu wel een uitleg bij over het hoe en waarom,maar die is voor mij en vele andere mensen niet echt acceptebel.Het is en het blijft een vorm van stelen en zelfverrijking.
Ieder zichzelf respecterend mens werkt daar niet aan mee.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Maar het rare is dat je zo wie zo vooruit betaal. Kijk maar eens op je online factuur, daar staat dat begin van de maand betal je voor die hele maad dus ook vooruit.

Of zie ik het weer verkeerd.

sammy100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:27

Re: abonnement @ Home

Ongelezen bericht door sammy100 »

heb vandaag alles terug geboekt een bedrag van 130 euro

ze kunnen wat mij betrefd de boom in
heb mijn abbo,s laten stop zetten en ben nu op zoek naar een andere provider

Gesloten