LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eindelijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006 01:42

Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door eindelijk »

Hallo, wij hebben een offerte in huis voor een Almat keuken met vnl. Bosch apparatuur (koelkast, vriezer en magnetron) en ATAG (gaskookplaat, oven en eilandschouwkap), maar weten nog niet 100% zeker of dit 'onze' keuken wordt.

Vraag me nu vooral af met welk ander merk ik Almat kwalitatief gezien het best kan vergelijken? Wie heeft een goed advies voor me?

Vriendelijke groeten,

Eindelijk (gaan we een keuken kopen)

lynn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:02

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door lynn »

hallo
wij zijn met ALMAT in zee gegaan, tot de levering en de betaling alles oke en vriendelijk, daarna echter ellende !
onze klachten zijn niet goed afgehandeld, ze zijn nergens bij aangesloten (cbw) , je hebt dus betaald en daarna is het feest over, kijk dus uit !
wij kennen inmiddels ook andere mensen die toch niet zo tevreden zijn over almat als zij doen voorkomen in de mooie praatjes en brochures
succes bij jullie aankoop maar denk goed na en nooit alles vooruit betalen !

kslaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2006 16:31

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door kslaas »

Wij gebruiken reeds 12 jaar een keuken van ALmat, welke geleverd is via Keukenpartners.
App. in hoofdzaak van ATAG ben ik wat minder tevreden over (nogal wat storingen. Afhandeling direct door ATAG service dienst.
Klachten afhandeling door ALMAT loopt naar onze ervaring goed.

het mannetje
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:42

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door het mannetje »

Volgens mij is de kwaliteit van de keukens met de huisselectie van Grando keukens te verglijken hoorde ik zeggen........

eindelijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006 01:42

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door eindelijk »

Beste Lynn,

goh bedankt voor je verhaal. Geen idee dat ze niet zijn aangesloten bij CBW, ik dacht dat hun garantie enzo juist wel heel erg goed zou zijn. Inmiddels hebben we overigens NEE gezegd op de offerte (ong. € 15.350,-) omdat we aan de ene kant de prijs te hoog vonden (waren begonnen met budget van € 10.000,-) en aan de andere kant had ik het idee dat ik nog niet genoeg verschillende keukens gezien had om weloverwogen een keuze te maken. Ben verder geweest bij:

- Wim van der Ham (Zoetermeer): heel vriendelijke verkoper die ons zeker op goede ideeen heeft gebracht, helaas was Bontempi keuken te duur volgens hem en ik wist niet zeker of ik wel een Pönnighaus keuken wilde ...
- Bemmel en Kroon (hier vond ik eigenlijk geen enkel frontje echt mooi)

kslaas en het mannetje, jullie natuurlijk ook bedankt voor jullie reactie. Ik vraag me echter af of het klopt van die vergelijking met Grando - huisselectie. Kan ik me haast niet voorstellen. Kwalitatief had ik toch wel het idee dat de Almat keuken een goede keuze was. Uiteraard met Blum-systeem, waar ze naar eigen zeggen zelfs nog iets aan toevoegen waardoor het nog beter wordt. Tsja, dat kan ik niet beoordelen als leek.

Ga me nu toch verder orienteren op het kopen van een keuken in Duitsland. Heb daar al veel over gelezen op dit forum en wil eens een afspraak maken in Nordhorn bij Ardland.

lynn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:02

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door lynn »

Hallo,
Veel succes, ook in Belgie schijn je trouwens goed terecht te kunnen, kost wel veel tijd allemaal ! Overigens hebben wij ook onze les geleerd en kijken nu altijd bij een grote aanschaf naar garanties, aansluiting bij een branche-organisatie en betalen nooit, maar dan ook nooit meer vooruit ! Accepteren ze het niet, jammer dan, voor u een aantal anderen en dat is ook echt zo ! We hebben voor de badkamer bv alles op een aparte rekening gezet via de bank en toen was het ook goed. Overigens was bij die zaak de service en afhandeling keurig geregeld. Dus ALMAT helaas een teleurstelling maar we heben onze les geleerd.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door Kulta »

Voor de aspirant kopers die er vanuit gaan dat de prijzen over de grens beduidend lager liggen, is het misschien een tip op de terugweg ook bij een (of meerdere) van de nederlandse keukenzaken in de grensstreek een offerte te laten maken.

De aanpak van de grote ketens zal niet afwijken van de manier van werken in de rest van het land, maar de zelfstandige ondernemer, die zich, terwijl hij zo dicht bij het beloofde land zijn vestiging heeft (het is immers veeeeel goedkoper in België en Duitsland) staande kan houden, moet toch iets goed doen.

Het grote verschil in offerteprijzen bij het vergelijken met offertes uit Duitsland en België ontstaat doordat over het algemeen de Bruto prijs van een offerte gemaakt bij de landelijke keten vergeleken wordt met een netto prijs van een buitenlandse leverancier.

Ik ben ervan overtuigd dat in de gehele grensstreek, op het moment dat er appels met appels wordt vergeleken, de prijzen ook vergelijkbaar zijn.

Hoe zou er anders 1 keukenzaak kunnen overleven in bijv Limburg. (afhankelijk van de kijker) links Duitsland, rechts België. Beide landen veeeel goedkoper. Voor de potentiele kopers uit de regio een peuleschil om over de grens even een offerte op te halen, en toch blijven er keukenzaken bestaan!

scots
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 15:18

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door scots »

Almat keukens hmmmm 4 jaar voor gewerkt. Om heeeeeeeeel eerlijk te zijn, zijn ze in 1 ding heeeeeeeeeel goed das de levering. Qua materiaal gebruik deurren, korpussen e.d. is het redelijk. Echter als je de prijs bekijkt is deze te hoog voor het geleverde. Menig simpele duitse keuken is net zo goed al niet beter. Almat is niks anders dan een assembleer bedrijf. Softline en alle andere hpl deuren zagen ze dan nog op maat maar thats it. Oh ja een ze spuiten zelf deurtjes. Advies: KIJK ROND!!

Wat betreft keukens uit belgie. Ik sta daar met grote regelmaat. Enne wat de prijs, maakt NIKS uit. Alleen het verschil van apparatuur daar hebben ze boeken voor de consument met NETTO prijzen(dus wat je er voor moet betalen) en dus niet de Nederlandse adviesprijzen. Echter staat dat ding hier voor 1000 euro staat ie daar voor 700 euro. DWZ hij is nie goedkoper alleen de apparatuur leverancier speelt in op de handelsgeest van de nederlanders. Gezien het feit dat de gem. nederlander het lekker vindt om "genaaid" te worden en dus alleen maar om korting vraagt 30% ofzo betaal je dus uitendelijk het zelfde als in belgie. Zo ook met kasten en werkbladen.

Duitsland: Is goedkoper. Alleen de garantie bepalingen en de cbw voorwaarden kan je op je buik schrijven. Dus met toekomstige problemen heb je geen poot om op te staan. (enne welke keuken is nou in 1 keer goed!!!) Maar als je goed onderhandeld met die nederlanders (helaaas is dat noodzakelijk) is het verschil te verwaarlozen. Wat vaak wel voordeliger is zijn granieten werkbladen (let wel op de kwaliteit)

smissie
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:45

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door smissie »

Beste Eindelijk,

Het verbaasd me dat je voor Zoetermeer alleen WvdHam noemt. Weleens bij Gert van Reeuwijk keukens geweest? Nooit wat slechts over gehoord. Zit onder WvdH achter de roltrap. Scheelt je een ritje Duitsland trouwens.

Bruggie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:23

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door Bruggie »

Wij hebben 11 jaar geleden een Almat-keuken aangeschaft en deze verkeert, behoudens de normale slijtage, nog steeds in prima staat. Wij zijn dan ook DIK TEVREDEN over Almat.
Bij de levering destijds was één plank beschadidg: de volgende dag werd per pakketdienst deze plank nageleverd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Waarvan akte..

Zelfs zo 'tevreden' dat je posts van meer dan 2 jaar geleden gaat opgraven om ons dat duidelijk te maken..

Bruggie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 15:23

Re: Almat keukens kwalitatief vergelijken met ??? keukens

Ongelezen bericht door Bruggie »

Eén hit op Google was genoeg...

Gesloten