LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Postbank kan beter de rentepunten afschaffen!

Ja
22
88%
Nee
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 25

huize.R
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008 12:37

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door huize.R »

Blijkbaar zaten er toch niet zoveel mensen om kaarten verlegen, of was de storing toch niet zo algemeen verbreid als gedacht want dan had je hier toch wel meer reakties verwacht. of slikt iedereen dit weer als zoete koek?

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Ik denk het laatste, slikken voor zoete koek.
Dat ik er nogal boos om ben zijn de volstrekt tegenstrijdige berichten van de bank zelf. Zie mijn eerdere bericht boven.

Veel mensen konden misschien pas later op de dag en als er dan wordt gezegd uitverkocht dan denk je al gauw, nou jammer dan, had ik maar eerder moeten zijn.

Maar deze aktie is gewoon flut, ik heb al een brief klaar liggen voor de Postbank die ik ga sturen, want op mails wordt niet gereageerd en ach, door de telefoon heeft het weinig zin om boos te worden want zo'n juffrouw kan er ook niets aan doen. Ondanks dat heb ik wel 2x mijn woede, op een gepaste manier, vis de telefoon kenbaar gemaakt.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door pinky »

Ik hoop dat Radar naar aanleiding van al onze klachten er iets aan kan doen. Sowieso bel ik maandag tijdens de radar uitzending met het radar telefoonteam, als we dat met zijn allen nu doen dan doet radar er misschien iets mee. (Ben ook langdurig bezig geweest om een tankpas te krijgen)

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Consumentt »

Hoi Huize,
Op zich een goed idee, maar ik denk dat die punten niet overdraagbaar zijn.
Ook al zo'n beperking, net als dat ze vervallen na een bepaalde tijd.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door dees »

hoi lilly,
Ik had gisteren om 10.30 uur een tankpas besteld.Maar bij "de bestelling verzenden" bleef de site hangen(2uur lang).Toen ik weer op de computer keek zag ik ineens dat er een foutmelding stond.Nu blijkt dus dat ik er wel doorheen was.
Mijn dochter had ook een tankpas besteld en deze kreeg gelijk te horen dat de bestelling was ontvangen.
Ikzelf kwam er dus vanmorgen achter dat de bestelling er toch door is gegaan.
Huize r: Ik werk echt niet voor de postbank.
Ben zelf gisteren van 9 uur tot 's avonds half 8(toen waren de tankpassen weg) bezig geweest om voor mij een tankpas te bemachtigen.Doordat ik dacht dat het de eerste keer niet was gelukt.
Ik wou deze positieve nieuws ook even laten weten.

stigter26
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2007 22:35

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door stigter26 »

En hoe zit het dan met die Playstations?
Die waren meteen vanaf 9 uur 's ochtends uitverkocht.. dat kan toch niet?
Zijn er hier mensen die wel een PS3 hebben kunnen kopen??

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Hi Stigter,
Ik hoop dat veel meer mensen zullen gaan klagen en dat er aandacht aan op tv aan wordt besteed.
Op de ergernis pagina heb ik gisteren ook al geschreven en is geplaatst.
pag. 318 sub 4 en 5.
Ik koop niks meer bij de postbank.
Ik hoop dat je reactie's krijgt.
En massaal naar radar bellen maandagavond

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik hoop morgen wel een Toyota of een sloep te kunnen bemachtigen :lol: :lol: :lol:

Dan ben je pas genaaid met de rente als je meer als een miljoen van die renteprutpunten hebt :evil: :evil: :evil:

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Hoi Consumentt,
Die auto is vandaag, dus ik hoop voor je dat ze die nog wel hebben tenzij ze weer een "technische storing" hebben

stigter26
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2007 22:35

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door stigter26 »

Vandaag is de iPod Nano toch? Die staat tenminste op uitverkocht (duh).

MPenning
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2004 07:41

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door MPenning »

Vanochtend om kwart voor 8 een zwatre ipod-nano besteld. Bestelling gedaan via internet.

Kreeg geen melding dat het artikel uitverkocht was.

Na 2 uur kreeg ik een email van de postbank dat het artikel niet te leveren is.
Gelijk gebeld met klantenservice...
Ik kon nog wel een groene of roze ipod bestellen. Daar heb ik voor bedankt. Ik wil gewoon een zwarte of zilveren ipod.
Zijn er mee mensen met deze ervaring?

huize.R
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008 12:37

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door huize.R »

Na mijn eerste klacht kreeg ik nog netjes een antwoord, wel niet bevredigend (sorry, overlast, uitverkocht). Maar op mijn antwoord daarop hoor je dan vervolgens niets meer.

Ik ben wel klaar met de Postbank. Ik ga zo snel mogelijk een andere bank uitzoeken. (spaargeld gelukkig al weg naar ASN, de rest volgt!)

xm0128
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:40

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door xm0128 »

Ik heb wel met veel moeite om 8:10 een PS3 kunnen bestellen bij de Postbank.
Ik kreeg een net scherm met daarop dat de bestelling was verzonden.
Om 17:30 kreeg ik een mailtje dat de gegevens die ik had ingevoerd niet overeen kwamen met de gegevens van mijn pas en dat ik hiervoor de klantenservice kon bellen. Dit heb ik natuurlijk gedaan. Hier kreeg ik te horen dat mijn bestelling is afgewezen en dat ze niet kon zien wat ik verkeerd zou hebben ingevuld. Ik kan de PS3 ook niet opnieuw bestellen omdat het een aktie product is.

Ik betwijfel of ik iets verkeerd heb ingevuld. Heb namelijk meerder keren het formulier bekeken.
Hebben andere mensen deze ervaring?

Xiwel
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2008 22:04

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Xiwel »

Hoi stigter26

Met veel geduld is het ons gelukt om een PS3 te bemachtigen.
Eerst dinsdag op woensdag nacht van 00:00 tot 00:45 geprobeerd, maar helaas. Stond toen nog niet in de winkel. Wel was de winkel ontzettend traag.

Daarna om 5 uur 's ochtends opnieuw gekeken. Minder trage winkel en de playstation stond er. Ik had alleen niet het goede pasje bij me en ik weet toch echt niet mijn pasnummer uit m'n hoofd.

Om 7 uur woensdagochtend opnieuw geprobeerd. Geen vuiltje aan de lucht. De winkel was weer snel, pasje bij de hand en vlammen met die bestelling!
In de loop van de ochtend een mail ontvangen dat de bestelling binnen was, binnen 3 dagen gecontroleerd zou worden (aantal punten, geld op rekening, etc) en na accoord binnen 10 dagen geleverd zou worden.
's Middags rond een uur of 5 waren de rentepunten van het totaalsaldo afgetrokken. 's Avonds was ook meteen het geld van de rekening afgeschreven.

En nu is het wachten... Al met al ben ik niet ontevreden over deze actie. Je moet wel een beetje nachtrust voor dit buitenkansje over hebben, maar dan heb je uiteindelijk ook wel wat!

Rob.Beelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2007 16:08

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Rob.Beelen »

Natuurlijk ben je niet ontevreden als je 's nachts je bestelling kunt plaatsen terwijl eigenlijk de actie pas om 9 uur hoort te beginnen.

Volgens mij klopt er niet veel aan de actie van de Postbank.

Gelukkig bestaat de postbank niet lang meer. Van mij mogen ze morgen ING heten.

Een zeer teleurgestelde klant van de Postbank.

Lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:23

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Lilly »

Ja, dat zou ik wel willen weten, iedere aktie begint bij mijn weten om 9 uur 's ochtends.
Vreemd blijft ook dat sommigen wel en andere weer niet op de site konden komen.
Postbank geeft ook aan dat er een technische storing was en "niemand" op de site kon.

AVANO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2005 22:03

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door AVANO »

Deze reactie ontving ik op mijn klacht mail.
En hij is niet beantwoord door de eerste de beste.

Maar antwoord is absoluut onbevredigend.

Geachte meneer,

We begrijpen uw teleurstelling dat u de dagaanbiedingen niet heeft kunnen bestellen. Door de grote belangstelling voor de dagaanbieding is onze Rentepuntenshop overbelast geraakt. Wij vinden het bijzonder vervelend dat u hinder hebt ondervonden bij het bestellen van producten uit onze Rentepuntenshop.

Doordat er veel interesse is, zijn de aanbiedingen ook snel uitverkocht. We kunnen niet het exacte tijdstip aangeven waarop de dagaanbieding aangeboden wordt. De producten worden aangeboden op een moment in de ochtend.

Daarnaast geeft u aan dat u onjuist geinformeerd bent aan de telefoon. Door de storing waren de verkochte producten niet zichtbaar voor onze medewerkers. We begrijpen dat het erg vervelend is als u verteld wordt dat het product nog aanwezig is, en dit achteraf niet zo blijkt te zijn.

Voor meer informatie over de Razende Rentepunten Week actie verwijzen we u naar de actievoorwaarden op onze site.

Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door Jan1 »

En hij is niet beantwoord door de eerste de beste.

Deze mevrouw is het hoofd van de afdeling, er zijn vele medewerkers die DUIZENDEN mails versturen uit naam van de leiding.

dejong224
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008 09:10

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door dejong224 »

Ik heb wel met veel moeite om 8:10 een PS3 kunnen bestellen bij de Postbank.
Ik kreeg een net scherm met daarop dat de bestelling was verzonden.
Om 17:30 kreeg ik een mailtje dat de gegevens die ik had ingevoerd niet overeen kwamen met de gegevens van mijn pas en dat ik hiervoor de klantenservice kon bellen. Dit heb ik natuurlijk gedaan. Hier kreeg ik te horen dat mijn bestelling is afgewezen en dat ze niet kon zien wat ik verkeerd zou hebben ingevuld. Ik kan de PS3 ook niet opnieuw bestellen omdat het een aktie product is.

Ik betwijfel of ik iets verkeerd heb ingevuld. Heb namelijk meerder keren het formulier bekeken.
Hebben andere mensen deze ervaring?
Mijn ervaring is exact hetzelfde. Ik heb ook gevraagd wat er niet klopt, en ze konden mij dit ook niet vertellen. Een jaar of 1.5 geleden heb ik een nieuwe pas genomen (met eigen afbeelding), dus ik denk dat ze misschien mijn oude nummer nog als actueel hebben bij de rentepunten winkel.

Maargoed, dit doet er allemaal verder niet toe. Ik ben gewoon klaar met de Postbank en ik ga mijn spaargeld en betalingsverkeer bij een andere bank onderbrengen. Die rentepunten waren toch maar een gimmick waar geen echt voordeel mee te behalen viel op deze actie na.

rentepuntje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 17:21

Re: Postbank Rentepunten zijn waardeloos

Ongelezen bericht door rentepuntje »

De Razende Rentenpunten-actie van de Postbank is op voor velen op een groot fiasco uitgelopen. Veel spaarders hebben veel tijd gestoken in het proberen om de producten te bestellen. De informatie over hoe de actie gevoerd werd vooraf was minimaal, vaak niet kloppend en inconsequent. Telefonistes van het callcentrum spraken elkaar glashard tegen over de tijden dat de producten online zouden komen. En hoewel de aftelklok naar dinsdag 9.00 uur aftikte en menigeen er dus vanuit ging dat dán de winkel open ging en de producten te bestellen zouden zijn, werden zelfs op de eerste dag al voor die tijd producten aangeboden via de site. Vanaf de eerste dag was de site langere tijd offline. Ook was er soms langere tijd niet in te loggen op de site of werd de verbinding voortdurend verbroken door time-outs.

De Razende Rentenpunten-actie is buitengewoon amateuristisch gevoerd. Wat een leuke actie voor goede loyale klanten had moeten zijn, is uitgedraaid op een teleurstellende ervaring die velen zeer veel tijd achter de pc en uiteindelijk grote frustratie opleverde.
Tussentijds is de FAQ aangepast met wezenlijk andere informatie. Er is geen inzage en openheid in hoe de verkoop is verlopen. De informatie die de telefonistes hier wel over geven, is inconsequent en verwarrend. De servercapaciteit was blijkbaar veel te laag ingeschat terwijl de Postbank natuurlijk wel had kunnen vermoeden dat deze actie veel extra activiteit op de servers en het netwerk zou geven. Klanten werden niet, niet tijdig of niet correct geïnformeerd over hun bestellingen. Zelfs voor de aanschaf van een auto voor weliswaar de helft van de adviesprijs, maar toch nog 13.500 euro, leek het de Postbank niet nodig mij op de hoogte te brengen van het al dan niet slagen van de bestelling en werd ik verzocht om nog maar eens terug te bellen. A 10 cent per minuut en met verplicht aanhoren van de reclameboodschap voor je te woord gestaan wordt…….

Kortom, wat een leuke actie voor vaste goede klanten leek te zijn, bleek een verkapte wedstrijd of loterij. Echter zonder de borging door middel van van te voren vastgestelde regels en uitsluiting van Postbank-medewerkers en hun gezinsleden. Er is doordat de actie niet onder de noemer ‘loterij’ werd gehouden geen enkele vorm van toezicht noodzakelijk geweest, laat staan toezicht door een notaris of andere bij loterijen gebruikelijke en vaak zelfs verplicht notariëel toezicht. Net als bij een loterij is er maar een kleine kans in de prijzen te vallen. Echter, bij deze actie oftewel verkapte loterij betaal je in dat geval zelfs nog een flink deel mee.

Mijn eigen verhaal? Het begon dinsdag met rustig staren naar de aftelklok en om even voor 9.00 uur erachter komen dat er niet is in te loggen op de site en door te klikken naar de winkel. Als om half 3 die middag dat eindelijk lukt, zijn alle benzinebonnen al verkocht. Vervolgens probeer ik op 8 mei een Ipod te bemachtigen. Het lijkt goed te gaan. Ik doorloop de bestelling zodra de Ipod online te verkrijgen is en zie zelfs de bevestiging van de bestelling op het scherm. Helaas, daarna hoor of zie ik niets meer. Er worden geen punten of geld afgeschreven en ik ontvang geen e-mail. Op 9 mei zit ik voor alle zekerheid vanaf 6 uur ’s morgens achter de pc. Ik log in (daarna blijkt dat ook niet meer te kunnen maar ik ben dan al binnen) maar de rentepuntenwinkel is nog wel bereikbaar. Om 7.43 plaats ik mijn bestelling. Wijs geworden door de ervaringen van de afgelopen dagen maak ik van de pagina en de pagina waarin staat dat de bestelling voltooid is printscreens. Wederom hoor, zie of merk ik niets van het feit dat ik een auto besteld heb. Een telefoontje later op de dag levert mij weinig extra informatie op over de Ipod en de auto. Wel biedt de vriendelijke telefoniste mij uit ‘coulance’ de mogelijkheid aan een Ipod aan te schaffen onder dezelfde voorwaarden als die golden voor de actie. Ze kan niet zien of de eerste bestelling nu wel of niet gelukt is en heeft alleen nog groene in de aanbieding en ik betaal hiervoor 104,50 euro plus de benodigde punten. De punten en het geld wordt nu wel direct afgeschreven. Ze vertelt me dat de problemen er zijn doordat er zoveel extra bestellingen zijn en moest zelfs wel lachen toen ik vertwijfeld uitriep dat vijf producten, zelfs als het auto’s zijn, toch niet zo heel veel is.
Vandaag bel ik weer om te informeren waar mijn auto blijft……. Nergens dus, want nu kan wel worden achterhaald dat ik te laat was met bestellen. De klok bij de Postbank geeft 7.46 uur aan, terwijl ik de tijd van mijn horloge en laptop enkele dagen daarvoor nog gesynchroniseerd heb met de aftikklok van de Postbank. Ook vertelt de telefoniste mij dat het 20 minuten duurt voor de producten als ‘onbestelbaar’ worden aangegeven nadat de laatste is verkocht. Dat moet dus al rond 7.26 (7.46 minus 20 minuten) geweest zijn. Gek genoeg heb ik de auto en sloep toen niet op de site gezien. Toch moeten de producten het volgens deze gegevens gedurende deze 20 minuten op de site gestaan hebben. Niet dus.
Conclusie, ondanks mijn doorlopende refreshen van mijn beeldscherm met Ctrl-F5 (hiermee worden de gegevens opnieuw opgehaald van de server) heb ik gedurende deze 20 minuten nooit gezien dat de auto bestelbaar was, behalve toen ik zelf toehapte om 7.42 en de auto om 7.43 bestelde. Om 7.46 was de auto volgens de site pas onbestelbaar. Ik kan onmogelijk 20 minuten lang het product gemist hebben op de site terwijl ik doorlopend refresh als het 20 minuten duurt om het offline te halen. Dit kan dus helemaal niet!
Bovendien vertelde de telefoniste mij toen ik informeerde naar wie de bestellingen konden doen, dat de medewerkers van de Postbank niet uitgesloten zijn van de mogelijkheid te bestellen. Dat is toch vreselijk oneerlijk, want zij weten wél wanneer de producten online zijn en kunnen zelf mogelijk via omwegen sneller bestellen of deals maken met collega’s. Bij loterijen en wedstrijden worden daarom deze groepen uitgesloten, dan is niet voor niets!

Behalve deze feitelijkheden voel ik mij als klant van de Postbank niet serieus genomen, zelfs zwaar in de maling genomen. Dit getuigt niet van respect voor de klant, om over het begrip ‘klantvriendelijkheid’ maar te zwijgen. Ondanks mijn jarenlange loyaliteit naar dit bedrijf en het feit dat ik mij keurig aan de regels houd, getuigt deze actie alleen maar van een onprofessionele en volledig ongeïnteresseerde houding naar de klanten. Naast mijn eigen verhaal lees ik de ervaringen van anderen op de fora op internet en ik kan geen andere conclusie trekken dan dat de Postbank bij deze actie vele steekjes heeft laten vallen. Het benieuwt mij dan ook hoe de Postbank hier verder mee om zal gaan. Ik ga in ieder geval een officiële klacht indienen en mij beraden op het overstappen op een bank die klantvriendelijk en beter te vertrouwen is. Het ontgaat me op dit moment even wat ‘De Kracht van de Postbank’ nu precies is.

Mijn vraag aan jullie……
Hoe waren jullie ervaringen met de actie? Hierbij is het belangrijkste welke zaken er echt mis gegaan zijn. Zijn er dingen in de tijd die niet mogelijk waren? Hoe was de voorlichting voor- en achteraf door de medewerkers van het callcenter? Heeft iemand nog prints van de veranderde voorwaarden die op de FAQ-pagina te zien zijn geweest of andere belangrijke mededelingen op de site, bv begintijden voor het bestellen? Het lijkt me een goede zaak dat er zoveel mogelijk openheid is over deze actie, is het niet van de Postbank, dan maar via de mogelijkheden die communicatie via het internet ons biedt.

Na een week die in het teken stond van het voordelig bestellen van een benzinebon, een Ipod en een auto, welke alle niet gelukt zijn behalve dan de groene coulance-Ipod, vind ik het welletjes…… nu wil ik alleen nog uit coulance graag een auto bestellen…… desnoods dan ook maar een groene! :wink:

Gesloten