LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
C200K

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Waarom zou een chauffeur twijfel hebben als de deur op de afleverlocatie wordt opengedaan door een bepaald persoon.

Ook kan de chauffeur er wel naar vragen, maar waarom zal de ontvanger die tonen?!

Daarbij, er is dan nog geen bewijs. Immers later is niet te bewijzen of het wel of niet is gebeurt.

Dan moet je dus gaan werken met foto's maken op locatie van die persoon met een foto van het legitimatiebewijs. Dit wordt onder andere gebruikt door de koerier van Bizner-bank. Maar daar praat je over hele andere zaken.

Daarbij, het kost allemaal geld. En de vervoerder levert het alleen meer werk op.

Heel simpel: naam en handtekening is het klaar. Niet meer, niet minder.

Alle zaken die je daar omheen verzint zijn leuk. Begin dan een bedrijf die die zekerheden aanbiedt.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Waarom zou een chauffeur twijfel hebben als de deur op de afleverlocatie wordt opengedaan door een bepaald persoon
Een pand met meerdere bewoners (zoals een studentenhuis)
Ook kan de chauffeur er wel naar vragen, maar waarom zal de ontvanger die tonen
Zal bij "normale" mensen geen probleem zijn.
Daarbij, er is dan nog geen bewijs. Immers later is niet te bewijzen of het wel of niet is gebeurt
Noteren naam + nummer legitimatiebewijs.
Daarbij, het kost allemaal geld. En de vervoerder levert het alleen meer werk op
Als de afzender daarvoor wil betalen, is dat geen probleem
Alle zaken die je daar omheen verzint zijn leuk
Ik verzin niks, zijn ervaringen uit de praktijk.

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Kan jouw ervaring uit de praktijk zijn......

Dus jij werkt bij een distribuitiebedrijf en gaat daar tevens over de prijzen. Laat mij niet lachen!!!!!!!!

De distributie van goederen MAG in Nederland NIETS kosten. Als er 6,95 per pakket wordt verlangd, wil men nog voor 5,95 de boel versturen. Jij weet domweg niet waar je over praat. Grote opdrachtgevers (dus meer dan 150 zendingen per week) kijken maar naar 1 ding: de laagste prijs.

Waarom denk jij dat alles wat jij zo normaal acht door GEEN ENKEL DISTRIBUTIEBEDRIJF standaard wordt aangeboden?!?!?!?!?!?!?!! Omdat het geld kost, iets wat men graag op zak houdt.

Tot slot is het erg triest dat je een uitzondering (studentenhuis) erbij pakt om zogenaamd je gelijk te bewijzen.

Maar nogmaals, je weet niet waar je over praat. Denk je dat wel te weten begin dan je eigen bedrijf en laat het iedereen zien. Iets wat jou heel normaal lijkt wordt door anderen als vreemd bestempeld.
Jij hebt waarschijnlijk geen problemen met preventief foullieren en een bekeuring krijgen als je je op straat niet kan legitimeren. Anderen hebben dat echter wel.

Tot slot 2: Dit is een nutteloze discussie, klaar ermee!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

en gaat daar tevens over de prijzen. Laat mij niet lachen!!!!!!!!

De distributie van goederen MAG in Nederland NIETS kosten. Als er 6,95 per pakket wordt verlangd, wil men nog voor 5,95 de boel versturen. Jij weet domweg niet waar je over praat. Grote opdrachtgevers (dus meer dan 150 zendingen per week) kijken maar naar 1 ding: de laagste prijs.

Waarom denk jij dat alles wat jij zo normaal acht door GEEN ENKEL DISTRIBUTIEBEDRIJF standaard wordt aangeboden?!?!?!?!?!?!?!! Omdat het geld kost, iets wat men graag op zak houdt.
Gôh, jij leest ook alleen wat jij wilt lezen.
Mijn antwoord was:
Als de afzender daarvoor wil betalen, is dat geen probleem
Bovendien, niet om studenten aan te vallen maar ik gebruikte hun als voorbeeld.

Maar dit geeft helemaal jouw niveau aan:
Jij hebt waarschijnlijk geen problemen met preventief foullieren en een bekeuring krijgen als je je op straat niet kan legitimeren. Anderen hebben dat echter wel.
Waar slaat dit nou op?

qazx117

Ongelezen bericht door qazx117 »

Ik had via redcoon iets besteld, een boksensysteem wat van een grote waarde is voor iemand van mijn leeftijd. Volgens redcoon hebben ze hetverstuurt. Ik kreeg een track en trace link van GLS, ik volgde dat een tijdje. ik had mijn pakket op 27 april besteld , nadelig door de vele feestdagen. (uiteindelijk maandag(een week later) werd er via de link aangegeven dat het dezelfde dag zou komen, ik dus wachten, ik was was vrij en kreeg uiteindelijk NIETS. Een mail gestuurd naar redcoon en kreeg vandaag(dinsdag) reactie en er werd vermeld dat het vandaag zou komen, eindelijk dacht ik. Het rare is dat de track en trace link aangeeft dat GLS die maandag al was geweest, niks van gezien en niks gezien in de bus, nogmaals ik was thuis en ik ging aan mezelf twijfelen :|. Vandaag laat in de avond gekregen khad het al niet meer verwacht al met al goed gekomen, maar wel met gedoe.

robbieS

Ongelezen bericht door robbieS »

BESTEL NET ALS IK HELEMAAL NIETS MEER VIA INTERNET OF POSTORDERS.

BEN VIA TNT OOK AL DIVERSE PAKJES KWIJTGERAAKT EN OOK DIE ZOGENAAMD WAREN AFGELEVERD.

HET IS ÉÉN GROTE PUINHOOP MET DE POSTBEZORGING, VAN WELK BEDRIJF DAN OOK, DE ENE NOG ERGER DAN DE ANDERE.

ZE GEVEN PAKJES AF OP ANDERE ADRESSEN MET BV EEN VERZENDBILJET EROP WAARVOOR GETEKEND MOET WORDEN DOOR DE ONTVANGER.

EN GELOOF MIJ MAAR !!

AL DIE LUI WERKEN VAAK TEGEN EEN WOEKERSALARIS EN ALS ZE EEN VERPAKKING ZIEN VAN BV EEN MOBIELTJE ZULLEN ZE.......................

NOGMAALS, AL JE IETS NODIG HEBT DAT JE IN DE WINKEL KUNT KOPEN DOE HET !!

qazx117

Ongelezen bericht door qazx117 »

Dat kan wel zo zijn wat je zegt, er zit zeker een kern van waarheid in. Ik koop meestal via internet omdat er vaak, producten tegen een lagere prijs worden verkocht dan in de winkel. Ik zal een voorbeeld geven.
Ik was laatst in een grote electronica zaak (mediamarkt), een speakersysteem koste daar E400 terwijl ik het bij internetshops zag, al voor een prijs van E250. Ik geef toe dat het kopen via internet een groot risico met zich meebrengt. Ook als de internetwinkel betrouwbaar kan het zijn dat de bezorgservice waarmme ze werken dat niet is. Ik probeer er op te letten of winkels een thuiswinkel kenmerk voeren, hoewel ik ook wel heb besteld bij andere webshops.
Kortom altijd opassen en infomatie zoeken op het internet over de internetshop waar je van plan bent om te bestellen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mag ik de discussie niet begrijpen?

Ik heb een korte tijd een koeriersbedrijfje gehad en werkte met vrachtbrieven in tweevoud, genummerd.
De verzender en de ontvanger.
De ontvanger moest tekenen.
Uiteraard omschrijving van het verzonden product, of het verzekerd was,franco of betaald, enzovoort.
Één formulier voor de ontvanger, 1 formulier terug naar verzender met handtekening ontvanger .

Dit soort vrachtbrieven zijn zeer gebruikelijk in het koeriersbedrijf.

Geen pakket ontvangen?
Dan zal de verzender aan de hand van een copie van zo'n vrachtbrief kunnen bewijzen dat het door de ontvanger ook ontvangen is aan de hand van de handtekening.
Klopt die niet dan is het aan de verzender te bewijzen dat het pakket wel op het juiste adres is afgelevert.

Logisch toch??

Weiger daarom ook elk pakket waarvoor niet getekend hoeft te worden.

Grootvader

striker

Ongelezen bericht door striker »

Helaas ook niet helemaal tevreden over GLS, ik heb 27-4 een product besteld en dat werd op 29/4 vanuit engeland verzonden. dit zou ongeveer 3 werkdagen duren..
Vervolgens zie ik, enkele dagen later, dat dit pakket op 5 en 6 mei aangeboden zou zijn. Ik was beide dagen thuis, geen chauffeur, geen pakket en ook geen briefje in de bus. Ik heb donderdag de 8e mei gebeld met zowel klantenservice als het depot in Amsterdam: pakket zou 2 keer zijn aangeboden maar mocht niet bij de buren worden afgegeven? Afspraak gemaakt om het pakket alsnog op de 9e mei te laten bezorgen en expliciet toestemming gegeven om het evt. bij de buren af te geven mocht ik onverhoopt even niet thuis zijn. Je begrijpt het al, geen chauffeur, geen pakket en weer geen briefje. Ik vind het gewoon vervelend worden zo. ik ga niet zo ver om dit een criminele organisatie oid te noemen want dat is onzin. het is gewoon erg jammer dat er zogenaamd pakketten worden aangeboden terwijl dat gewoon niet zo is.

ik wacht maar gewoon af...

bmwpowerm3

Ongelezen bericht door bmwpowerm3 »

Ik dacht dat ik de enigste was met klachten over GLS.
Mijn man had een paar maanden geleden een xenonkit voor zijn auto besteld.
Alles was betaald en hij zou het zo snel mogelijk thuisbezorgd krijgen.
Die dag dat het bezorgd zouworden had ik een ochtend vrij genomen, mijn man zou s'middag vrij nemen om elkaar af te wisselen zodat we het pakketje in ieder geval niet mis konden lopen.
Die ochtend kwam er niets, toen mijn man s'middags thuis was om 12 uur keek ie voor dat ie naar boven ging ( flatgebouw ) in de brievenbus.
Helemaal leeg.
Diezelfde middag moest ie de hond uitlaten ( 14:00 ), toch maar even kijken in de brevenbus na het wandelen. Nee weer niets.
Rond 16:00 even snel boodschapje halen bij de c1000 ( 20 meter verderop ). Na terugkomst weer even kijken in de brievenbus.
Ja daar lag een briefje van GLS dat ie om 13:00!!!!!!!!!!!!! geweest was en dat er niemand thuis was. Erg vreemd ( zeker als je na 13:00 zogezegd iets van 5 heb gekeken of er niets lag ). Maar goed,
dus nieuwe afspraak maken.
Bij de nieuwe afspraak kwam die helemaal niet opdagen ( weer voor niets vrijgenomen ).
Boos belde ik om 16:00 diezelfde dag naar GLS of ie nog wel kwam, want mijn voorgevoel klopte toch. Bijna hetzelfde verhaal.
Hij zal nog komen en het zal wel druk zijn op de route.
Hij was die dag nooit gekomen, maar het pakketje werd wel weer teruggestuurd naar de verzender.
Met als gevolg dat mijn man verplicht was om dubbele verzendkosten te gaan betalen.
Toen ben ik zo uit me pannetje gegaan tegen GLS dat ze het pakketje alsnog een paar dagen later hebben bezorgd zonder het eerst terug te sturen naar de verzender.
Ik heb de bestuurder die als enigste deze route heeft elke keer erop aangesproken dat ie geen onzin briefjes in de brievenbus moet gooien.
Hierop kreeg ik een grote mond en hij liep zo weg naar beneden. Ik heb tegen GLS gezegd dat de bestuurder hierop aangesproken moet worden. Dat zou wel gebeuren ( maar ik denk niet dat dat ook echt gebeurd is ).
Op 24 april had ik bij Witjes verzendhuis een bestelling gedaan voor een blafband, vooraf betalen en 5 euro verzendkosten.
Nooit gedacht dat ik weer zon caotische rotzooi met GLS zou moeten meemaken.
Na een twee weken had ik nog niets binnen, ik mail gestuurd naar Witjes.
Zij hebben mij een pakketnummer gegeven en telefoonnummer.
Ik GLS gebeld.
HIeruit bleek dat mijn adres niet overeenkwam met de machine die adressen scant bij GLS zelf, dus ze hadden dat pakketje gewoon zonder dat ik van iets wist liggen in het filiaal van Amsterdam.
Ze noemde het adres op en kwam precies overeen.
Dus ik snapte niet wat er fout was gegaan.
Ik kreeg ook een mail terug van Witjes dat het pakketje teruggestuurd was naar hun.
Ze beloofde mij dat het maandag bij mij bezorgd zou worden ( na dik drie weken ). Dit was op een donderdag dat ik die mail kreeg.
Ik zat vrijdag op mij werk toen ik om 17:00 thuis kwam.
En doodleuk in de brievenbus een briefje van GLS zag liggen.
He!!!! Het was toch teruggestuurd???
Ik had nog 1 kans anders zou het weer teruggestuurd worden naar de verzender.
Ik had een afspraak gemaakt worden voor woensdag, omdat ik maadag en dinsdag echt niet kon.
Woensdag vrij genomen, en weer niets.
Donderdag weer naar werk en na thuiskomst Thadaaaaa, jaa.
Daar lag ie weer het briefje.
Ik heb GLS gebeld, en in de computer stond nergens dat ik voor woensdag een afspraak had, kortom ik had het maar verzonnen en was een leugenaar.
Ik zou zelfs naar het verkeerde nummer hebben gebeld toen ik die afspraak had gemaakt.
Nu heb ik de verzender een mail gestuurd dat ik het pakketje nu teruglaat sturen en dat ik me volledige bedrag inc verzendkosten terug wil hebben.
Ik heb een ontzettend kinderachtige en boze mail terug gehad.
Dat ik niet mee zou hebben gewerkt aan het ontvangen van mijn pakketje en dat het mijn schuld is en dat ik het bedrag MIN de onkosten van de verzender terug krijg.
Dus HARTELIJK NIET BEDANKT GLS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
IK zal NIEMAND GLS aanprijzen.

alk

Ongelezen bericht door alk »

Deze problemen zullen niet alleen met GLS spelen. Ook het DHL depot van dhr. Poland uit Middenmeer kan er wat van. Er werd mij een pakket aangeboden terwijl ik niet wist in welke week het zou komen, dus was ik er niet voor thuis gebleven. Toen ik na enkele dagen thuis kwam, bleken er 2 briefjes in de bus te liggen van DHL. Op de ene stond dat het pakket voor de eerste keer aangeboden was, op de andere dat hij voor de derde keer aangeboden was, n.b. daags na de eerste keer. Verschillende keren gebeld en toen kwam de koerier nogmaals langs. Ik heb hem met de tegenstrijdigheden geconfronteerd, maar daar deed hij nogal laconiek over. Ik moest niet zo moeilijk doen. De koerier, Willem de Vogelaar, was een ex collega van mij en in zijn vorige werkkring stond hij bekend als iemand die zo traag liep, dat hij net niet omviel. Willem gooide er duidelijk met de pet naar en deed het werk niet uit overtuiging

Malou0402

Ongelezen bericht door Malou0402 »

Dit wordt dus ook de laatste keer dat ik iets bestel bij een bedrijf dat met GLS werkt!
Heb dagen moeten wachten totdat het pakket eindelijk in behandeling genomen werd. Was dat eindelijk het geval, dus ik ervoor gezorgt dat ik de hele dag thuis kon blijven.
Was dus totaal onnodig aangezien er helemaal niets gekomen is...en dan zie ik 'savonds ook nog staan dat dat niet gebeurd is omdat er zogenaamd niemand thuis was! Terwijl de voordeur zo ongeveer de hele dag open heeft gestaan en dat zogenaamde kaartje heb ik al helemaal niet door de bus gehad! Lekkere goedkope smoes dus.....

Waardeloze service daar bij GLS, probeer ze nu al enige tijd te bereiken, maar krijg niet eens iemand aan de telefoon...verschillende kantoren gebeld...

EricMc

Ongelezen bericht door EricMc »

Zojuist vernomen dat een pakketje twv ruim 420,- euro 'kwijt' is.
Of ik d afzender maar wil vragen om een nieuw pakket te sturen... ik denk niet dat ze nog via GLS willen gaan versturen...

Daarmee wil ik overigens nog geen oordeel uitspreken over GLS, misschien komt het nog goed ..

console1

Ongelezen bericht door console1 »

Mijn pakketje twv 245 euro is ook kwijt.
Eerst was het verkeerd gesorteerd, daarna bij een verkeerd adres afgegeven.
In het begin reageerde GLS nog wel op e-mails en is de bezorger 2 keer langs geweest op zoek naar het pakketje.
Inmiddels al ruim 2 weken geen reactie van GLS meer gehad.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Heel veel bedrijven krijgen een slecht imago door toedoen van enkele medewerkers. Ik heb persoonlijk enkele jaren via een koeriersdienst gewerkt voor de DPD. Met de DPD op zich is niets mis. Met mijn werkgever wel! Ik heb altijd de belangen van mijn klanten belangrijker gevonden dan mijn baas. Ik heb dan ook in meer dan drie jaar niet een klacht ontvangen. Enkele collegas vonden de klanten totaal niet belangrijk en kregen dan ook talloze klachten. Een collega presteerde het zelfs om bij een client die niet thuis was een briefje in de bus te stoppen met de boodschap: "ik kom wel terug als ik zin heb"
Ik zou dat nooit gedurft hebben en zou het als klant ook nooit accepteren! Dit soort gedrag komt van de chauffeur en niet van de opdrachtgever! Ik kreeg veel te weinig tijd om mijn werk goed uit te voeren. Mijn klanten hebben daar zelden iets van gemerkt!
Het is helaas steeds moeilijker om gemotiveerd personeel te krijgen.
Het personeel wat met wel kan krijgen wordt van boven af afgeschermd.
De "baas" wil ze niet kwijt, dus ze denken dat ze alles kunnen doen waar ze zin in hebben...
De vele goede chauffeurs lijden zo onder de enkele slechte chauffeurs.
Zeer jammer, maar heel erg waar... :cry:
(al een keer of zes aangepast)

EricMc

Ongelezen bericht door EricMc »

Nou mijn probleem is opgelost, wel een vreemde gang van zaken.

Ik belde de leverancier en die heeft GLS weer benaderd. Bleek dat het pakker toch niet kwijt was. Sterker nog een half uur nadat mijn leverancier belde om te vertellen dat het bezorgd zou worden, werd er aangebeld door GLS... Ik begrijp niet hoe een medewerker mij dan kan vertellen dat het kwijt was...

Hoe het ook zij, ik heb mijn pakket.

console1

Vandaag een reactie van GLS ontvangen:
Geachte heer K*****,

Ik krijg de chauffeur niet meer te pakken ivm vakantie periode, ik weet
wel dat hij al drie langs is geweest om het pakket terug te halen en
deze bij u te leveren .

Helaas heeft de vervoerder dit pakket fout afgeleverd en lukt hem nu
niet meer om deze zending op tijd recht te zetten.

De normale procedure binnen GLS is nu dat u bij de verlader en klacht
indient en deze een vervangende zending stuurt .
De verlader zal alle kosten bij de GLS claimen en wij zullen dit met hem
verder afhandelen.

Sorry voor het ongemak .

MVG N******

Passie-1

Ongelezen bericht door Passie-1 »

Gebruikt GLS dit forum om zaken recht te breien ? Console1 schrijft wel erg makkelijk, 'papier' is gewillig. Maar je komt er niet mee weg gezien de ellende die we hebben gehad met GLS zendingen. Wanneer je zoals wij op een iets minder toegangkelijke plaats woont en je weet dat GLS gaat bezorgen? Laat de bestelling achterwege. Een hoop gedoe en je moet half Nederland door om het eventueel op te halen op tijdstippen die niet echt overeenkomen met een overdag werkend persoon. De verzender geeft niet thuis en wat dan ? Ik adviseer iedere verzender zoals webwinkels GLS te mijden, het is ook niet in het belang van een verzender want wij doen geen bestelling meer zodra duidelijk is dat GLS het gaat afleveren.......

En nu geen defensieve praatjes meer Console, ik heb genoeg klachten gelezen op dit forum. GLS met z'n hulpjes lijken een abonnement te hebben om iedere klacht ' recht ' te zetten. Ik wil geen reactie en hoop van harte dat jullie de in klantvriendelijke cursussen opgedane praatjes maar gauw aan de wilgen hangen en de energie in een goede organisatie steken. Kom terug als je de zaken op orde hebt dan heb je recht van spreken. :twisted:

console1

@Passie-1:

check even http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 6859c1e6d4

GLS mag mij dan wel deze reactie gestuurd hebben, ik heb mijn spullen of geld ook nog niet terug.

henkspaan

Ongelezen bericht door henkspaan »

Vandaag een 'niet thuis bericht' van GLS gevonden in mijn brievenbus? Had nog nooit van dit bedrijf gehoord en verwacht ook geen pakketje.
Volgens de bon betrof het een 2e aanbieding. De bon bevat geen tijdstip, geen adres en geen enkele informatie mbt de zending.
De bezorger was ene "Moon".
Volgens zelfde briefje mag ik in depot Rotterdam langskomen om het af te halen? Was bezorgd in Den Haag postcode 2515XS op 18/7/08.
Ik mag ook bellen voor 1€ per minuut.

Kortom: een slecht beheerd bedrijf met onduidelijke procedures en idiote werkwijze.
Adviseer om de bon zodanig aan te passen dat er staat:
- afzender van het pakket
- adres waar het naar toe moet (was het wel voor mij?)
- tijdstip poging tot aflevering
- adres van het depot

Voorlopig gooi ik het 'niet thuis bericht' gewoon weg. Zal mij verder worst zijn.
Mvrgr, Henk

Gesloten