LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
cd

Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door cd »

BESTE SARA ETTY
of iemand anders die deskundig is

Ik weet het niet meer.
dit is mijn situatie

- Mijn Wv3D is in juli j.l. afgelopen. Ben lid EL en SLV.
- Mijn echtgenoot heeft dit contract in februari j.l. vernietigd (met een aangepaste concept brief van Sara).
- Dexia gaat niet accoord ( meldt dit in een brief aan mij en een aan mijn echtgenoot). Ik moet restschuld ca 12000 euro gewoon betalen. In de brief argumenten waarom mijn echtgenoot niet eenzijdig kan vernietigen. (o.a. hierin genoemd de drie deskundigen die Dexia heeft gevonden die vinden dat art 1;88 niet gelden)
- Op aanraden EL besluit mijn echtgenoot de termijnen door te betalen onder protest en voorbehoud van recht. Dit wordt in brief aan Dexia geschreven.
- Mijn contract wv3d loopt af. Ik krijg de eindafrekening en daarna gedurende 2 weken 2 brieven met acceptgiro van Dexia rotterdam met mededeling van betalings achterstand binnen enkele dagen moet worden betaald.
- mijn echtgenote schrijft brief aan Dexia (weer een aangepaste concept brief van sara) dat contract is vernietigd (art 1:88) en dat wij dus een vordering van Dexia hebben (en dus niet andersom). Er wordt een copie gestuurd naar Dexia Rotterdam. Ik hoopte hiermee de betalingsaanmaningen te stoppen of te vertragen. Echter tevergeefs want :
- ik wordt door Dexia Rotterdam (klanten"service") gebeld met de mededeling dat ik mijn restschuld nog moet betalen. Ik leg deze mevrouw de zaak uit en verwijs naar de brief die zojuist aan Dexia is verstuurd en waarvan zij ook een kopie moeten hebben ontvangen.
Er is een hele discussie, die kortweg hier op neer komt: Ik wil wachten op de uitspraak van de rechtbank en pas betalen als de rechter dat dus zegt. Dexia zegt dat er geen uitspraak komt die geldt voor mijn persoonlijke situatie en de wet simpelweg niet zo in elkaar steekt dat ik (of wie dan ook) een contract eenzijdig kan vernietingen. Ik moet dus gewoon nu betalen en doe ik dat niet optijd dan volgt er een brief met de dreiging tot melding BKR en wordt mijn schuld verhoogd met extra incassakosten en kosten voor rechtsmaatregelen.
- ik betaal niet (want ik vind dat ik moet wachten op een rechtsuitspraak) en inderdaad de aangekondigde brief wordt kort daara bezorgd. Een standaardbrief weliswaar want er wordt totaal niet verwezen naar de vernieitigingsbrief en de herinnering daaraan van mijn echtgenoot..
- Als reactie op de brief bel ik weer met Dexia Rotterdam. Of ze wel op de hoogte zijn van de vernietiging etc. en waarom daar in de brief geen aandacht aan geschonken wordt. Er wordt mij gezegd dat ze er wel op de hoogte van zijn want alles staat daar keurig in mijn dossier (overigens ook de telefoontjes met dexia staan daar keurig vermeld) Verder meldt ik weer dat ik wil wachten op een uitspraak en dat ik vind dat dat de meest eerlijke manier is. (ik ben hier denk ik veel te naief)
Dexia herhaalt enkel dat er niet vernietigd is omdat dat nu eenmaal niet eenzijdig kan gebeuren. Er is dus gewoon een contract en een schuld die moet worden voldaan. Dexia meldt wel dat zij mij (en andere klanten) adviseren om Onder protest etc. de restschuld te betalen en beargumenteren dat door te zeggen dat de beide stichtingen EL en SLV dat hun leden ook adviseren. Doe ik dit niet dan ben ik genoeg gewaarschuwd en is alles dus mijn schuld en zijn de oplopende kosten mijn verantwoording.

Al met al denk ik dat dit een gang van zaken is waar veel gedupeerden ook midden in zitten.
MAAR IK WEET NU ECHT NIET MEER WAT IK MOET DOEN. Ik kan het geld wel betalen (onder protest natuurlijk) maar het gaat mij om het principe. Mijn echtgenoot vernietigd en ik ga toch overstag. Dat kan toch niet? Aan de andere kant ben ik van het gezeur en gedreig van Dexia af.
Ik overweeg ook gewoon voet bij stuk te houden en steeds maar weer brieven te schrijven die herinneren aan de contrachtvernietiging en de procedures die lopen via de stichtingen. Ik zou hiervoor de vervolg brieven kunnen gebruiken die jij (Sara) in dit forum hebt geschreven MAAR HET BLIJFT EEN JA/NEE SPELLETJE.


HELP !!!!!! De twijfel of ik wel op de juiste manier bezig ben slaat toe.

Ik heb serieus advies nodig
of anders gewoon positief opbeurend nieuws.

Alvast bedankt

CD

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door lions90 »

CD,

Mijn advies is voorlopig om helemaal nergens op te reageren en ook geen brieven te schrijven..want op die manier blijf je in de picture bij ze en weten ze dat je "bestaat". Mijn contract is vorig jaar oktober afgelopen en ik heb nog geen incassoburo op mijn dak gehad en anderen wel van wie het contract in april dit jaar is afgelopen. Net doen alsof je niet bestaat is even het beste (ok misschien uitstel maar goed)..bij mij werkt het dus. Het schijnt een puinhoop bij Dexia te zijn in de administratie, dus als je overal op reageert dan heb je grotere kans dat ze jullie eruit pikken en incassoburo's op je af sturen etc. Sara Etty zal je beter advies kunnen geven (juridisch) maar ik hoop dat je hier ook wat aan hebt. En niet teveel zorgen maken....je bent niet de enige!!

CD

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door CD »

Beste Lions90

Bedankt voor je reactie
Je zegt dat je al sinds okt vorig jaar niets van je laat horen. Maar heb je dan inmiddels niet ontzettend veel extra kosten boven op je restschuld gekregen? Stoppen de aanmaniningen gewoon als je je stil houdt?

CD

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste CD

Mijn contracten zijn mei jl. afgelopen en zit in exact dezelfd situatie als jij.

Probeer kalm te blijven! ik reageer op geen enkele brief meer na de vernieting door mijn echtgenote.

Van Dexia niets meer vernomen, geen aanmaningen, geen acceptgiro's etc.

Wat je wel moet doen is contact zoeken met een advocaat. Mocht eegalease de procedure winnen, (dat kan denk ik nog wel een paar jaar duren) zul je waarschijnlijk toch nog persoonlijk moeten procederen.

kijk verder voor conceptbrieven van Sara op de site van L.Blok.

Wacht rustig af. Vlgs mijn advocaat heb ik als eegaleaser een sterk argument om een eventuele procedure te winnen.

gr
Robert Jan

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste CD,

natuurlijk blijft Dexia bij het eerder ingenomen standpunt, ze accepteren immers de vernietiging niet, natuurlijk gaan ze gewoon door, dat hebben ze toch ook zo gezegd, nogmaals Dexia accepteert de vernietiging niet.

Echter daarom juist loopt er een rechtzaak tegen Dexia, juist om dit te bestrijden. Alleen een rechter zal juridisch kunnen bepalen wie van de partijen in zijn /haar recht staat, en verder als Dexia de vordering uit handen geeft so be it maar dan zijn de kostten gewoon voor rekening Dexia, Sara schrijft en ik herhaal, Dexia mag deze vordering immers niet uit handen geven, daar er vooralsnog geen vordering is, dit kan Dexia pas dan doen als er een uitspraak is gedaan in deze.

Wat nu, Tja Dexia gaat gewoon domweg door, kijkt nergens naar en zet z'n grote bek open.

Laten gebeuren is mijn advies; stelt niets helemaal niets voor, laten ze je dan maar dagen, dan zal de kantonrechter naar alle waarschijnlijkheid verwijzen naar de zaak van Eegalease en aanhouden, zodat Dexia toch zal moeten wachtten, begrijp jij Dexia nog? ( ik niet)

Dexia kan de vernietiging alleen binnen rechtten betwistten, en dat betekent gewoon afwachtten tot de rechter zin en tijd heeft dat is namelijk de enige weg die voor Dexia te begaan is, jammer, maar helaas. Voor Dexia.

Dexia rekent erop dat ze je bang kunnen maken, of jij dat toestaat dat bepaal jij weer. In hoeverre dat dit alles jou/ons raakt, dat beste CD bepaal jij/wij zelf.


Nogmaals en waarschijnlijk ten overvloede NEE is NEE.

Sterkte en wijsheid bij je strijd tegen de idioterie.

Ton

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Jos1 »

Ik heb dezelfde vraag pas geleden aan Sara gesteld en ze heeft een mooi antwoord met conceptbrief gegeven. Het staat op pagina 4 onder het topic: "Sara klopt dit." Het heeft 69 postings maar daarvan zijn er 50 flauwekul. Ik heb er veel aan gehad en Dexia een brief met die strekking gestuurd.

Succes

Jos

Gast

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Gast »

Ton,

goeie bijdrage van je.

cd

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door cd »

Aan allen hierboven

Ontzettend bedankt voor jullie reacties op mijn "paniekaanval" en jullie heldere kijk op de zaak. Ik zelf begon aardig te twijfelen. Ik vind het punt van vernietiging door partner ook best sterk en ik heb erg veel vertrouwen in de kennis van Sara (ga zo door!) en anderen met juridisch inzicht op dit forum maar Dexia lijkt mij ook niet gek. Dus als Dexia blijft schreeuwen dat de vernietiging absolute onzin is en juridisch niet kan dan weet ik als leek in juridisch recht echt niet meer wat waar is.

Jos1: Dit zijn de brieven die ik bedoel en die zo goed als klaar liggen om verstuurd te worden als ik weer een (dreig)brief van Dexia krijg.. Maar het blijft m.i. mijn NEE tegen hun JA. En ik wordt er zo moe van.
Maar goed:
Als jullie allemaal zeker weten dat wat Dexia zegt "(: nl dat ik als contractant niet zomaar eenzijdig kan (laten) vernietigen") juridisch gezien echt onzin is dan moet ik maar bij mijn standpunt blijven en niet betalen en maar wachten en wachten en wachten....


bedankt allemaal

Misschien dat Sara nog even reageert. Dan ben ik helemaal overtuigd.


CD

Tine
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2003 22:01

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Tine »

Ja ik wou dat ik het ook had ekunt mijn contract was in mei afgelopen en werd constant bestookt met brieven daar heb ik telkens netjes op geantwoord maar toen kwam ggn met extra kosten van bijna 1000 euro toen heb ik onderprotest betaald geeft wel rust maar toch onrechtmatig van dexia!!

volharding
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2003 20:37

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door volharding »

Beste CD,

Ik zou je adviseren om gewoon niet te betalen en voorlopig maar eens af te wachten wat er gaat gebeuren. Zolang wij allemaal niet betalen staan we samen nogal sterk is mijn motto.

Ik ben inmiddels al iets verder in de procedure en heb inmiddels al een incasso buro op m'n dak gehad. Heb hun vervolgens per brief mede gedeeld dat het contract is vernietigd en dat ze verder bij dexia moeten wezen.

Van het incasso buro kreeg ik het amtwoord dat dexia een andere mening is toegedaan, over de contract vernietiging (wat een open deur he). Echter uit de desbetreffende brief kan ik verder niet opmaken of ze nu nog doorgaan met de incasso procedure. We wachten af, ik heb alle tijd.

Van dexia kreeg ik het bericht dat ze nu toch echt mij bij het BKR gaan aanmelden. Wel gek, want ik dacht dat ze dat allang hadden gedaan, tig dreigbrieven geleden. Nou dexia doet z'n best maar, als ik een ding heb geleerd is het wel om nooit meer geld te lenen, komt alleen maar ellende van.

Verder dus niks meer gehoord tot nog toe. Ik vermoed dat dexia aan het bedenken wat ze nu aan moeten met zulke onwillige gevallen zoals jullie en ik.

Lekker poot stijf houden! Succes!

Frank

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door leeuwen »

Kijk, aan zo'n site heb ik nou iets! Ik zit in dezelfde situatie als cd en weet soms ook niet meer wat te doen. Maar nu ik dit allemaal lees kom ik steeds meer tot de overtuiging niet te betalen. Stel, dat ik om van de ellende met Dexia af te zijn, toch besluit te betalen, blijf ik toch met een vieze smaak in m'n mond achter omdat ik me enorm in de maling voel genomen. Zo is het toch? We zijn toch allemaal goed in de maling genomen of niet soms? Dus mensen: als we nou eens en voorgoed besluiten om NIET te betalen, dan geeft dat toch een goed gevoel? In elk geval een beter gevoel dan betalen want daarmee is de ellende echt niet over, integendeel.

sterkte en groeten,

Otira[/b]

volharding
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2003 20:37

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door volharding »

hoe meer mensen er NIET betalen hoe moeilijker onze belgische vrienden het zullen gaan krijgen!

Verder zouden we ook eens ons moeten gaan bezinnen op ludieke acties die dexia flink op kosten jagen en overlast bezorgen. En vooral een hele slechte naam bezorgen. Ik denk dat ze vooral voor het laatste erg gevoelig zullen zijn. En met een medium als Internet moet er toch wel wat te organiseren zijn.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keprosa »

Op dit moment ben ik dezelfde mening toe gedaan: Ze bekijken het maar. Ik reageer nergens meer op en ik zie wel waar het schip strand. Ik heb nooit om een "lening" gevraagd en er door leugenachtige verhalen erin getuind. Mijn echtgenote heeft het contract vernietigd en daar moeten ze het maar mee doen. Ze stond er indertijd al niet achter. Ik heb alle tijd, word wel moe van die dreigbrieven maar troost mij met de gedachte dat de naam dexia voor eens en voor altijd een synoniem is geworden met woorden als colportage, bedrog, misleiding en afpersing. Vaak kom ik in België en moet mij dan echt beheersen als ik dat gehaatte logo van dexia zie. Bijna elk dorp heeft een dependance van deze door listen en bedrog gegroeide bank. Ik hoop echt dat ook de Belgen deze bank preventief zullen ruimen. Mensen, betaal niet!!! Ik doe het ook al heel lang niet.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste CD,

Ik weet ook heus wel dat je door dexia's gedram steeds weer kunt gaan twijfelen, maar het conflict is toch duidelijk?

Speciaal voor de oplossing is toch eegalease ten tonele verschenen, speciaal om deze vraag is er toch een rechtzaak tegen Dexia opgezet.

Tuurlijk bestrijdt Dexia vernietiging, ze zouden gek zijn als ze dit niet deden, maar het antwoordt moet echt van de rechter komen, en zoals zij zelf stellen: dat kan best weleens heel lang duren.

Of zij, Dexia zouden opeens en geheel tegen hun principes moeten besluiten om iets verstandigs te doen, b.v. meewerken aan een oplossing, of een fatsoenlijk voorstel doen, of eieren voor hun geld kiezen, of.... maar dat is wel heel ver gezocht eens een poging doen tot redelijkheid, dit laatste gaat voor Dexia wel héél ver, maar zou kunnen, niet dan?

Al het geld wat nu (door Dexia)uitgegeven is aan juridisch gekrakeel en nutteloze incasso's kan ook besteed worden aan de oplossing v.h. conflict i.p.v. mensen te beschadigen en bedreigen, wat er nu bereikt is door Dexia is weerstand. weerstand en nog eens weerstand van hoog tot laag.

Na al de tijd staan we nog steeds lijnrecht tegenover elkaar, zonde van tijd moeite en energie, onwrikbaar staat Dexia als een moderne Don Quichotte te brullen, dreigen, briezen. Met als enig resultaat, nog meer weerstand. En we staan nog immer bij het begin, ja, nee, ja, nee.

Wie heeft de langste adem? Jammer voor Dexia, zij niet, wij (de gedupeerde) blijven zoeken naar mogelijkheden en wegen, zolang er mensen zijn zoals zij van PAYBACK, mensen die constant plaagstoten uitdelen, mensen die steeds bezig blijven en zich niet laten intimideren
mensen zoals jij, ik en menigeen op dit forum die NEE durven zeggen, Zolang kan dit conflict doorgaan.

Misschien helpt het verhaal een beetje, het zegt in ieder geval iets van mijn gevoel over deze onfrisse zaak.
Blijf bij je standpunt, wees sterk, sta voor jezelf, NEE is NEE

Groetjes Ton

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keprosa »

Goed gezegd Ton. Ik verbaas mij ook al langer over het feit dat dexia geen enkele poging doet om tot een redelijke oplossing te komen. Ze blijven maar dreigen en intimideren. Voor een groot deel hebben ze zichzelf hiermee, want alleen het zien van het logo doet mensen al kotsen. De naam dexia is nu al voor altijd verguisd. Jammer genoeg zijn er gedupeerden die overstag gaan door dit bru(te)neel geweld. Een bank die op deze wijze tekeer gaat en de klanten (helaas zijn wij dat) op een nog nooit eerder voorgekomen manier intimideerd. Deze bank zou zich moeten schamen. Zelf was ik voor een redelijke oplossing wel te porren, maar door deze intimiderende houding van deze instelling begin ik daar steeds minder behoefte aan te krijgen. Persoonlijk vind ik het een plicht om er voor te zorgen dat deze misdadige bank nooit, maar dan ook echt nooit, zich een plaats mag veroveren in Nederland. Op dit soort misdadige instellingen zitten wij hier niet te wachten. Wat mij betreft staat deze instelling, welke zich een bank noemt, op de zwarte lijst. Betalen doe ik pas na een voor ons negatieve uitspraak van een rechter. Ik kan mij niet voorstellen dat welke rechter dan ook dit soort misdadige praktijken zal goedkeuren....

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Keprosa,

Stom van ze, ja jammer genoeg heb jij gewoon gelijk.
Ik heb dat ook ze wakkeren het vuur zo aan, waarom zou dat toch zijn, niemand kan dit toch meer gewoon domheid noemen.
Hoe gekker ze doen des te meer weerstand roept het op, waarom?
Wat mankeren die lui? En dat heb ik al eerder geschreven; er moet professionele hulp naartoe, dit wordt te gek.


Margreet, zo is dat, vakantie is nogal wat belangrijker dan Dexia, goed van Piet, moet toch ook wel een kei van een vent zijn.

Ton

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door lions90 »

Nogmaals zoals ik al in het begin zei van dit bericht..reageer nergens op!!!!!!!! Niet schrijven....net alsof je niet bestaat..mijn contract al sinds oktober 2002 beeindigd en nog geen incassoburo gezien..alleen aanmaningen en heb nergens op gereageerd..dus ik ben 1 van de duizenden.....

Francien
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 aug 2003 15:32

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Francien »

dus ik ben 1 van de duizenden.....




Die straks een dagvaarding krijgen.[quote][/quote]

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sara Etty: Help! ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ja Francien, dat zou kunnen, maar dan wel een dagvaardiging in een zaak die al onder de rechter is, maar gewoon lang duurt omdat Dexia niet de weg in wilde die ze nu zelf verkiest.

Ton

Gesloten