LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met verzekeringen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
VanDaelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:29

Problemen met verzekeringen

Ongelezen bericht door VanDaelen »

Geplaatst op 05 Apr 2008 12:39 door Verstuur mail VanDaelen
-Op 22 december 2007 werd ik 18.
-Diezelfde week krijg ik een brief van Agis met een te betalen bedrag van 96 euro.
-Ik besluit 2 weken later over te stappen naar ZEKUR ( hoort bij Unive volgens mij).
- Nadat dat ik erachter kwam dat ZEKUR niet mn andere verzekering opzegt heb ik toch maar een brief gestuurd naar Agis om mn verzekering te beeindigen.
- Op 21 januari krijg ik een brief van Agis dat zij mn brief hebben ontvangen maar dat mn verzekering gwn doorloopt tot 31 december.
- Ik krijg steeds brieven met acceptgiro's en uiteindelijk vandaag krijg ik een brief van Inkasso Unie met een openstaande bedrag van 424 euro Shocked en dit binnen 8 dagen moet betalen. Ook staat er in die brief dat ik niet in termijnen kan betalen en dat het geen zin heeft om naar Agis te bellen.

Is er iemand die me advies kan geven hoe ik dit het best kan aanpakken?
Ik zou dit zeer op prijs stellen.

Mvg


UPDATE:

Inmiddels heb ik een regeling kunnen treffen met het Incassso maar toch heb ik een paar vragen.

Agis stuurde de openstaande factuur met de mededeling dat mn verzekering beeindigd is maar ik kreeg vorige week doodleuk een factuur voor Mei. Kan dit??

Iemand vertelde mij dat ik mn andere verzekering bij Unive kan beeindigen want ik had al na 1 jan. een verzekering bij Agis. Kan dit ook en kan ik dan mn geld terugvragen (ik geen gebruik gemaakt van medische hulp.)?

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Problemen met verzekeringen

Ongelezen bericht door ils »

stel deze vraag ook even op www.zorgwet.info
daar zitten zowiezo ervaringsdeskundigen

VanDaelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:29

Re: Problemen met verzekeringen

Ongelezen bericht door VanDaelen »

die site is net een doolhoof
an1 else??

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Problemen met verzekeringen

Ongelezen bericht door ils »

je kan daar links forumoverzicht aanklikken en
dan in het blauw nieuwe discussie en je vraag stellen
succes

realmontreal
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 20:31

Re: Problemen met verzekeringen

Ongelezen bericht door realmontreal »

Dan hebben we het over een dubbele verzekering, in dit geval is het de bedoeling om je verzekering te beeindigen met terugwerkende kracht en betekent dit dus ook dat de door jou betaalde premie bij Zekur teruggevorderd mag worden.

Gesloten