LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door Ad 56 »

O, meneer is dus een betwetertje.
Ik wist het al.
Heeft natuurlijk zelf alles veel erger meegemaakt natuurlijk.
Joh, je doet maar.
Lekker boeiend zeg bwaaagg.

ga lekker nog effe verder....

Ik heb wel iets beters te doen, dan met kleine kinderen te mailen.
Groetjes Racer

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste adje,

en je voelt je zeker ook nu weer gediscrimineerd...

dennis2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 19:44

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door dennis2008 »

het wordt misschien wel wat persoonlijk allemaal, maar misschien heb je gelijk.

in het westen, randstad proberen ze je graag uit, kijken hoe je reageerd.

kruip je in je schulpje terug, ja dan hang je, dan ben je de pispaal.

kom je echter voor jezelf op, (dat is wat anders als een boer met kiespijn meelachen) dan hebben ze wel respect voor je.

het is volgens mij dus geen discrimatie omdat je uit een andere streek komt, maar omdat je je niet als iemand gedraagt die respect verdiend.

groeten,

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door The Voice »

Ik heb zo de berichten hierboven eens doorgelezen.

Over het feit of een uitzendbureau bepaalde dingen MAG zeggen valt te twisten, het is meer een kwestie van goed fatsoen of bepaalde dingen wel of niet gezegd kunnen worden.

Sommige uitzendbureaus kunnen heel neerbuigend naar een (potentiële) kandidaat kijken en dat zegt dan vaak meer over de gang van zaken bij dat uitzendbureau dan over de persoon in kwestie (uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk).
Uitzendbureaus zijn daarnaast niet verplicht je werk aan te bieden, aan de andere kant ben je als werkzoekende niet verplicht alles aan te nemen wat ze je voor de voeten gooien.

Over bepaalde eisen valt natuurlijk ook te twisten. Als men in Friesland graag iemand heeft die Fries spreekt en/of verstaat kan dat voor een bedrijf heel belangrijk zijn, omdat bijv. hun klanten Fries spreken of in het Fries te woord gestaan willen worden. Ik kom zelf ook uit Friesland en vind deze regel ook niet altijd even eerlijk. Iemand uit Friesland moet toch ook gewoon Nederlands kunnen spreken, dus de klanten van een bedrijf ook. Gek genoeg mogen de klanten alles spreken wat ze maar willen, de medewerker van het bedrijf moet zich maar aanpassen. Met alle culturen die er in Nederland zijn belooft dat dus nog wat voor de toekomst...

En ook ik heb een accent, maar daar heb ik maar 1 keer een negatieve ervaring mee gehad. Ik had nl. voor een radiostation een paar jingles gemaakt, maar daarop reageerde men dat mijn accent te duidelijk te horen was en daarom geen gebruik zou worden gemaakt van mijn jingles. Jammer, maar zo gaan die dingen.
(Ik kan het altijd nog eens proberen met een Piet Paulusma imitatie ;-) )

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

JR1986 schreef: Ik ben alle uitzendbureaus afgegaan en ik hoor nu dingen als:

- We hebben de komende tijd niks voor je
- We verwachten niet dat we de komende maanden iets voor je binnen krijgen
- Kijk maar op de website ( En dat werd zo gezegt in de trant van kom maar niet meer langs.)

Mogen uitzendbureaus dit uberhaupt tegen je zeggen?
Ja, waarom niet? Is toch alleen maar eerlijk?
Met ander woorden ze willen eigenlijk niks meer voor mij doen....
Als een uitzendbureau niet meer voor je wil bemiddelen, dan zijn er toch nog zat andere uitzendbureau's?
Verder had mijn teamleider van de grote energie leverancier mij belooft een goede referentie te geven, maar als ik zo de uitzendbureaus hoor heeft hij dat niet gedaan... Kan ik hem daarop aanspreken
Hem erop aanspreken kan altijd, als hij het echter weigert is er niets aan te doen, een bedrijf is niet verplichtn goede referentie af te geven. Uiteraard is het niet netjes als hij zijn belofte aan jou niet nakomt, maar helaas is "niet netjes" gedrag vaak niet strafbaar.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Mogen uitzendbureaus dit tegen je zeggen?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik was na 24 jaar vaste dienst ook de pineut door een teamleider die erbij kwam en ik ook niet met hem door een deur kon.
Ik werdt dus eruit gewerkt wel met een vergoeding omdat de rechtbank er niet mee eens was, echter de arbeidsverhouding was verstoort.
Ik heb vervolgens 5 maanden via een uitzendbureau getracht om ergens aan de bak te komen.
Het enige wat ik telkens kreeg was spoed klusje voor een dag, of zelfs voor paar uurtjes.
Of kreeg werk veel te ver weg, maarja werk is werk, en dat doe ik liever dan thuis zitten.
We zijn nu een half jaar verder en heb werk, voor 1 jaar, en mischien voor langere tijd.

Mijn advies:

Ga bij meerdere uitzendbureau's kijken en meld je aan.
Geef aan dat je een baan wilt voor langere termijn.

Ga gerust zelf langs bedrijven en probeer aldaar iets te regelen, das altijd beter dan een papiertje.
Neem in ieder geval een papiertje mee zodat je die kunt af laten stempelen door het bedrijf waar je geweest bent, hierdoor kun je namelijk aantonen dat je inderdaad gesoliciteerd hebt.

P.s aan de telefoon zullen mensen altijd anders reageren dan wanneer je ze strak aankijkt.
Dus als je toch geen werk hebt, ga dan langs bij die bureau's en laat je zien en voornamelijk horen!

Veel succes

Gesloten