LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
louiseria
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 18:57

Miele wasmachine

Ongelezen bericht door louiseria »

11,5 jaar geleden kocht ik een Miele wasmachine. Mede omdat zij 10.000 gebruiksuren min of meer garandeerden. 2,5 jaar geleden had de machine de eerste reparatie nodig: 180 euro. Een half jaar later weer een reparatie: 150 euro. Nu is hij opnieuw kapot. Samen met de monteur besloten dat vervanging van de machine logischer is. Dit bezoek kostte 80 euro, bij elkaar dus € 400 kwijt aan reparatiebezoeken!!!! De laatste 80 euro zou ik terugkrijgen bij aanschaf van opnieuw een Miele, maar daar heb ik geen trek meer in. Uitlezen van het aantal gewassen uren lukte niet, maar als ik het zelf zo uitreken kom ik niet boven de 6500 uur uit. En dat dus niet zonder dure reparaties, in totaal ten bedrage van een wasmachine van een "gewoon" merk...
Ik voel er weinig voor weer zo'n dure machine te kopen en ga dus, met een rotgevoel over Miele, over tot aanschaf van een andere wasmachine. Laat die dan 8 jaar meegaan ofzo, ben ik over 20 jaar gerekend toch niet duurder uit!!!

Toolboy

Re: Miele wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMM ruim 9 jaar zonder problemen Geweldig toch.En de gebruikers uren zijn niet uitgelezen.

Welke hedendaagse machine denkt u nu te kopen die langer dan 5 jaar zonder problemen meegaat

wilg
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:41

Re: Miele wasmachine

Ongelezen bericht door wilg »

Ook onze miele kreeg na 9,5 jaar kuren,bleken versleten lagers te zijn.
monteur langs geweest (€70.60) en ja hoor de lagers waren versleten moesten vernieuwd worden.maar dit kon niet gelijk gebeuren omdat dit +/- 3uur kon duren. Andere afspraak gemaakt en de lagers werden vernieuwd (€363.99). machine weer als een zonnetje, 14 dagen later begon de machine te schudden met centrifugeren. Weer miele gebeld, de schokbrekers waren versleten laten maken(136.59).
dit was in jan 2008 en tot nu geen problemen meer.
De machine had 11.500 uren gedraaid volgens de uitlezing.
Gelukkig hadden we een miele verzekering van 10 jaar er toen bij gekocht.
scheelt ons toch die dure reparatie kosten (totaal€471).
maar als een machine 9.5 jaar intensief gebruikt word (11.500 uur) en dan
pas problemen gaat geven lijkt het mij toch geen slecht merk.
Rij maar een zoveel jaar met een auto, ben je veeeel meer aan onderhoud kwijt

een tevreden miele gebruiker

louiseria
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 18:57

Re: Miele wasmachine

Ongelezen bericht door louiseria »

Ik heb het niet over 11.000 uur gebruik, maar over plm. 6500 uur, waar 10.000 uur in de brochure genoemd wordt....
Letterlijk: "Als het om de kwaliteit van onze wasaut. gaat, nemen we geen enkel risico. De eisen in onze kwaliteitstests zijn daarom uitzonderlijk hoog. (....) En pas wanneer deze apparaten 10.000 uur lang (= gem. ruim 20 jaar) hun conditie bewezen hebben, verdienen ze de naam Miele".
Ik zit dus net over de helft, en heb al qua prijs een halve wasmachine aan reparaties besteed... ben nog steeds niet blij en tevreden!

Ik ontdekte net trouwens een topic uit 2006 (http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38864) waar een soortgelijk probleem wordt aangekaart. Daar wordt in niet mis te verstane bewoordingen in reacties gezegd dat we teveel verwachten... Miele schrijft toch zelf in de brochure en heeft zelf destijds veel reclame gemaakt met de lange levensduur!!! Mijn 1e, veel goedkopere, machine ging 11 jaar mee zonder één enkele reparatie...

Toolboy

Re: Miele wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

@louseria.

Hoe komt u bij 6500 uur wat is uw berekenig geweest,waarom waren de gebruikers uren niet uit te lezen.

T

louiseria
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 18:57

Re: Miele wasmachine

Ongelezen bericht door louiseria »

Hoi Toolboy
de monteur heeft het uitgebreid geprobeerd, maar het lukte niet zei hij. "kon voorkomen bij een wat oudere machine".
Ik heb als volgt gerekend:
11,5 jaar à 52 weken
6 wassen per week
per was 1 uur 3 kwartier = 1,75 uur per was (gem. van 60 gr en 40 gr)
11,5 x 52 x 6 x 1,75 = 6279 uur en dat naar boven afgerond.
Gisteren belde er iemand van Miele die was voorgeprogrammeerd om alleen maar te zeggen "ook aan een Miele kan iets kapot gaan". "Jammer dat u andere verwachtingen had." Maar die verwachtingen heeft Miele zelf gewekt in de reclames destijds, in de brochure en in sterspots etc. Oké, dat er eens iets stuk kan gaan lijkt me logisch, maar 700 euro reparatiekosten als je op 2/3 van de levensduur bent???? Dan heb je een dure machine gekocht en nog eens reparaties tbv 2 goedkopere machines!

Gesloten