LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ennas
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:41

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door ennas »

Beste mensen van dit forum,
ik lees en begrijp al jullie vragen en kritische opmerkingen, maar....ik moet toch zeggen, als trialmember van club la costa, dat ik prima ervaringen heb met deze club tot nu toe (na aanvankelijk bedenkingen, doorzoeken van forums en zeer kritische vragen aan la costa en contact met forum leden )en ook een prima retour vlucht heb kunnen vinden voor 5 volwassen naar tenerife in het hoog seizoen voor nog geen 1100 euro.
Als je even de tijd neem kun je echt met ryanair voor max. 29,99 p/p retour naar bijv. Madrid, vandaar uit is het ook prima boeken van madrid naar zuid spanje of tenerife (in ons geval).
Iedereen is volkomen vrij in zijn/haar keuze, de wijn en de reis a 29.00 euro p/p krijg je toch wel inclusief de kadobon,daar hoef je niet aan te twijfelen.
Ik begrijp de kritische opmerkingen, maar wordt ook een beetje moe van de eenzijdig weergave.
Als het je ligt, je houdt van veel en wellicht ver reizen tegen een redelijke prijs en je hebt geen zin (meer) in die eindeloos dronken russen en engelsen in resorts, dan kan dit een goed alternatief zijn.
Mocht ik van mening veranderen door opgedane ervaring dan zal ik dat zeker op dit forum laten weten,. maar ik voelde nu toch de behoefte een wat positiever verhaal te houden over la costa.
Ga als je wilt naar Maarssen. luister goed en kritisch (wij hadden een gesprek van minstens 5 uur), overweeg of het iets voor je is en neem de aanbieding van 29.00 euro p/p aan of niet.

Je zit nergens aan vast.
groeten ennas

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Nog een laatste reactie op hetgene wat Dizzy miss Lizzy hieronder schrijft. We kunnen dit alleen maar beamen. Wat zij beschrijft is ook onze mening. Het zijn uw en onze €uro's en wij bepalen zelf waar we die aan uit geven. En wellicht behoren wij ook wel tot de vierde categorie maar dan is een rekensommetje ook makkelijk gemaakt en zouden we niet gebruik willen maken van CLC. Want een klein tochtje over internet leert ons dat je voor minder dan € 500,= 1 week, all inclusive, met vlucht en transfers en boekingskosten in Turkije of elders kunt zitten.

Neemt niet weg dat de mogelijkheid die CLC biedt misschien ook niet verkeerd is voor veel mensen. Kennismaken van het product alvorens een uiteindelijke keuze te maken. Neemt niet weg, en ook dat hebben we in een eerder bericht al aangegeven, dat alleen de zon voor niets op gaat ondanks dat CLC ons anders probeert te laten geloven. Ook hebben we in een eerder bericht te kennen gegeven dat het CLC zou sieren om in het voortraject al kenbaar te maken waarom het gaat en welke kosten daar mee gemoeid zouden zijn. En dan doelen we op de timesharing.

Eerlijkheidshalve willen we ook niet achterwege laten dat elke persoon op zich een eigen afweging moet maken en zelf de rekensom moet maken of het inderdaad de waarde heeft om gebruik te maken van het aanbod van CLC. Waarschijnlijk zullen veel mensen kennis voldoende in huis hebben om die rekensom te maken en let wel, het heeft even wat tijd gekost aan deze kant, de berekening die wij hier op dit forum neergezet hebben is volgens ons één van de voordeligste opties die we hebben gevonden. En zelfs dan praat je nog van meer dan € 750 om er gebruik van te maken. Een beste prijs voor iets wat als gratis begrepen kan worden. Nogmaals, het zou CLC sieren dit mee te nemen in hun uitnodiging en uitleg, aan de andere kant heeft iedere persoon een eigen verantwoordelijkheid. Zelfs op de huishoudbeurs of welke beurs dan ook worden producten aangeboden waarvan men eenmaal thuis bedenkt dat het misschien toch niet zo'n goede zet is geweest. Helaas gaat het hier om enorme bedragen voor vele mensen en daardoor is voorzichtigheid en bedachtzaamheid niet alleen geboden maar zeer zeker vereist.

Wij ondersteunen je verhaal maar.... we kijken ook naar de andere kant en neem van ons aan, na de presentatie zullen we hier een heel duidelijk en objectief verhaal neerzetten. En uiteraard zullen we tijdens de presentatie zeer kritisch zijn. wellicht worden we wel verzocht om de prijs in ontvangst te nemen en rechtsomkeert te maken omdat ook CLC dit forum schijnbaar nauwlettend volgt.

U allen hoort nog van ons.

Groetend, Helderkijken.

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Een snel berichtje wat betreft de meeting in Maarssen. Om 15:00 volgens afspraak aangekomen. Om 15:15uur een info formulier ingevuld. Om 15:35 een begin van van de uitleg gekregen maar om 15:50uur werd het onderbroken. Storend maar de persoon die ons de uitleg gaf was ergens anders dringerder nodig schijnbaar. Koffie was er trouwens wel

De uitleg op zich was duidelijk, veel ruimte tot vragen stellen en over het algemeen kregen we ook een duidelijk antwoord. Helaas waren die antwoorden nergens schriftelijk in te zien mits men een contract zou ondertekenen. Dat was dus niet onze bedoeling maar dat lag niet aan het product maar meer aan de manier van verkoop. Een mooi bod maar gelijk ondertekenen. Je kent dat wel, je hebt een nieuwe keuken nodig, je gaat naar een keukenspecialst en ook daar is soms en misschien wel vaak gebruikelijk dat je alleen die dag die aanbieding kunt krijgen. Wat anderen mensen doen moeten ze uiteraard zelf weten maar dat is niet onze manier van een product aanschaffen.

Er wordt één product(€ 4995) aangeboden en dat is 6 weken vakantie in welk (aangesloten)5 sterren ressort dan ook waar dan ook ter wereld. Dit verblijf is gratis alleen komen er boekingskosten bij. Deze zijn in onze ogen te overzien. De ressorts die we op film en boeken hebben gezien zijn schitterend en daar valt niets op aan te merken.

Het andere product(€ 16700) wordt in Spanje aangeboden. Dit houdt in, onbeperkt aantal weken een gratis verblijf met dezelfde boekingskosten. Deze zijn hetzelfde als bij het eerste product en eveneens te overzien.

We hebben de uitleg en presentatie als prettig ervaren, even het wachten niet meegeteld, en ook erg nuttig en informatief. Wat ons tegenviel was dat je die dag moest tekenen wilde je van het product gebruik maken. Was dat anders geweest en zouden we wat meer tijd krijgen, al was het maar om vertrouwen te krijgen en er nog eens goed over na te denken, wellicht hadden we dan wel besloten met Club la Costa in zee te gaan. Maar dat is een puur persoonlijk iets, wellicht dat er mensen zijn die binnen 2 uur wel overtuigd zijn van en het vertrouwen hebben in.....

Dus in onze ogen geen dwang, je hebt gewoon de keus om ja of nee te zeggen en ook geen agressieve verkoop technieken. We voelden ons op ons gemak. Niet anders dan bij bijvoorbeeld een keukenspecialst die ook verlangt dezelfde dag te beslissen. In mijn ogen niet meest gewaardeerde verkooptechniek maar anderen denken daar waarschijnlijk anders over.

Aan het eind van de uitleg etc hebben we ons afgemeld met de boodschap dat we in spanje misschien wel eens tot een ander idee kunnen komen. We willen in ieder geval een dagje in zo'n ressort kijken, gewoon om eens te proeven en te snuiven van het product wat aangeboden wordt.

Bij het verlaten van het gebouw kregen we nog 2 flessen wijn en de beloofde cadeaubon.

Wat dit alles betreft heeft Club la Costa zich helemaal aan hun woord gehouden. Het produkt, en dan praten wij over het produkt van € 16700 spreekt ons heel erg aan maar dat is mede door de situatie waarin wij verkeren. Daardoor levert ons het produkt meer op dan dat het ons ooit zal kosten via anderen waar we hetzelfde zouden afnemen. Uiteraard, als we gezond blijven maar dat geldt eigenlijk voor alles.

Voor diegene die echt een duidelijk beeld willen hebben van beide produkten kunnen we alleen maar adviseren om eens een paar uurtjes vrije tijd te investeren en het verhaal eens goed aan te horen. Je kunt namelijk alleen maar per persoon(gezin) uit maken of het produkt voor je eigen situatie rendabel zal zijn. En denk daarbij goed na en beredeneer dan ook wat je wel of niet kan opbrengen en wat het je in de toekomst zal opbrengen.

Nogmaals, wij hadden alle commentaren gelezen maar vanaf het begin hebben we al gemeend, eerst zelf beleven, daarna oordelen. Dat doen we nu bij het schrijven van dit stukje. En het is ons echt niet tegen gevallen. Wel vonden we het jammer dat we geen meer bedenktijd kregen maar dat is nu ook eenmaal een manier van verkoop, alleen niet de onze. Mochten er vragen zijn dan horen we die nog wel maar het antwoord laat even op zich wachten want we zijn nu eerst een weekje op vakantie in eigen land.

Groetjes van ons,

Helderkijken.

P.s. Voor Cees Peek. Heel even hebben we nog het onderwerp vakantiepunten aangehaald maar we kregen al gelijk te horen dat ze vanuit Nederlnd daar niet(meer) aan deden en wellicht dat we over dat onderwerp zouden horen ter plekke in Spanje. Nu hebben we daar sowieso geen interesse in maar we wilden toch even polsen hoe dat nu allemaal zit.[/b][/i]

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Helderkijken,

Ik hoop inderdaad dat je helder kijkt naar Club La Costa, want het product wat jullie erg aanspreekt van € 16.700,00 daar komen nog wel wat kosten bij, namelijk de jaarlijkse kosten van lidmaatschap en onderhoud en management ( ik weet niet of ze jou dit ook verteld hebben), die ook nog behoorlijk op lopen, voor het pakket wat wij hebben betalen wij ongeveer € 1.400,00, alleen al hiervoor kan ik elders in een drie sterren hotel zitten voor veertien dagen inclusief ontbijt en diner.

Maar goed ik begrijp dat de kosten jou niet zoveel uitmaken, en voor hoeveel jaar het jou beloofd is dat je er gebruik van kan maken, dit houd in dat boven op de kosten van aanschaf € 16.700,00 ook nog eens, het aantal jaren x lidmaatschap € 120,00 + onderhoud + managementkosten bij komen.

Als je er voor kiest, dan wens ik je heel veel geluk, want naderhand het pakket verkopen, dat kan je wel uit je hoofd zetten, er is niemand aan wie het particulier kan verkopen gezien het feit dat time-share een hele negatieve naam heeft binnen nederland.

Kijk ook eens op de onderstaande Amerikaanse site:

http://www.ripoffreport.com/reports/0/1 ... htm#246716
hierop staan de time-share bedrijven welke op de zwarte lijst voorkomen, ook Club La Costa staat daar bij.

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Allemaal,

Ik ben nog even verder op Tros Radar Forum's wezen kijken, en ben ook nog deze tegen gekomen is zeker goed om even te lezen.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... sc&start=0

Gaat ook over Club La Costa, het begin is al in 2003 als eerste reactie.

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Hallo allemaal en in het bijzonder ook Cees Peek,

Mijn bedoeling was, zoals we al eerder schreven, zelf te gaan kijken wat er zoal speelde daar in Maarssen, te kijken wat voor product er aangeboden werd en of wij daar zelf de voor en tegen van konden beredeneren. Ook hebben we getracht te achterhalen waar de truc in zat. Want, ook wij weten, alleen de zon gaat voor niets op.

Ik heb in het achterhoofd gehouden, de commentaren die op bijvoorbeeld dit forum te lezen waren. Helaas, ondanks alle waarschuwingen, hebben we het tot nu toe niet zo kunnen beamen dat het één grote zwendelarij zou zijn zoals sommigen doen geloven. We hebben de middag als prettig ervaren, geen dwang, geen pressie en geen must. Wel hebben we een uitgebreide uitleg gekregen. De uitleg ging over een ander product dan hetgeen waar wij interesse in hadden. Het product van 6 weken voor € 4995,=, met dien verstande dat deze inleg verrekend wordt bij het alsnog aanschaffen van het "grote" prodcut, is dus niet waar wij in geïnteresseerd zijn.

Even een opmerking naar Cees Peek. De conclusie die u trekt, dat mij of ons de financiële kant niet zo veel uit maakt, is wat voorbarig en niet op z`n plaats. Zoals ik al eerder schreef zijn het mijn(onze) euro’s en CLC moet mij maar overtuigen dat het product wat ze mij of ons aanbieden het waard is. Ook ben ik benieuwd, u bent zeker van uw zaak of u doet het in ieder geval zo overkomen, of u deze materie al inmiddeld voorgelegd heb bij Radar of welke andere consumenten instantie dan ook. Zo ja, graag uw bevindingen.

Als men een kleine rekensom maakt met de kosten die het met zich meebrengen, de €16700,= en telkens weer de boekingskosten van € 75,= , € 150,= of € 225,= per vakantie en men gaat van een leeftijd uit van rond de veertig en men weerspiegeld deze feiten op bijvoorbeeld Jan Modaal, met een 40 urige werkweek, dan komt men al snel tot de conclusie dat het niet of nagenoeg niet rendabel kan zijn. Edoch, wanneer Jan Modaal klaar is met werken zo rond de 58, misschien iets eerder of iets later, dan is dit wellicht een zeer goed systeem om op wat latere leeftijd wat vaker op pad te gaan en dan ook nog eens in zeer mooie en luxe accommodaties. Want voor zover wij het begrepen hebben loopt de termijn af op het moment dat men de leeftijd van 65 bereikt. Zeker weten doen we het niet maar dat is ons verteld.

De rekensom: Iemand van 45 heeft nog 20 jaar de tijd om gebruik te maken van het product. Wanneer men er van uit gaat dat Jan Modaal in die tijd 4 weken per jaar gebruik maakt van het product dan betaald men aan kosten sowieso (€ 16700,= : 80 weken) € 208,75. Daar komen boekingskosten bij van, in de duurste situatie, € 225,= per boeking. Voor dat geld heb je ook een mooi appartement op een vakantiecomplex en of dit product dan rendabel is voor Jan Modaal dat is voor een ieder zelf uit te maken. In mijn situatie is dat zeer zeker het geval want als alles gaat zoals het moet gaan ben ik klaar met werken op het moment dat ik zo rond de 58 jaar ben. De laatste 7 jaar kan ik dan, of beter gezegd, kunnen wij dan meerdere malen per jaar gebruik maken van de diverse ressorts en dat zijn er nogal wat wereldwijd, meer dan 4000. En dan is onze situatie zeer geschikt voor dit product en zijn het de euro’s meer dan waard. Dus geachte heer Peek, ook hier zit een Jan Modaal, er is aan deze kant echt over nagedacht en is het zeker niet dat mij of ons de kosten niet kunnen schelen. Ook ik en wij moeten aardig doorwerken voor onze euro’s. Wellicht dat u uw conclusie enigszins bij zult stellen daar waar het gaat over een situatie die op ons van toepassing is en die u zeer zeker niet bekend is of was en waar u al helemaal geen conclusies aan kunt verbinden. Graag zou ik wel zien een uitleg van de € 1400,= die u omschrijft. Is dat per jaar, is dat over een termijn gerekend van meerdere jaren, zo ja hoeveel jaren, welke kosten zijn dit, en op welk product is dit van toepassing? Wellicht het vakantiepuntensysteem?

Daarmee besluit ik dan wederom dit relaas. De tip die ik al eerder meegaf is nog steeds valide. Krijg je zo’n aanbod, het kan m.i. geen kwaad om eens aan te horen wat CLC te bieden heeft. Neem geen overhaaste beslissingen en denk er goed over na. Ook voor ons was en is € 16700,= veel geld. Of we zullen besluiten dat product aan te schaffen weten we (nog)niet. Ook hebben we geen contract gezien of door kunnen nemen. Eén ding is zeker, we hebben gekregen wat beloofd is en dat waren in chronologische volgorde: 1. de uitleg in Maarssen, 2. de twee flessen wijn, 3. een voucher voor een verblijf van een week in zuid-Spanje, 4. een cadeaubon van € 25,=. Tot zover heeft CLC zich gehouden aan de afspraken. Dat moet ik CLC echt nageven. Alleen dat alles was al een ritje Maarssen waard. Blijft staan de tweede tip, ook nogmaals richting dhr. Peek, bij twijfel, kijk eerst zelf eens en informeer eens bij de verschillende consumenteninstanties. Wees zeker van je zaak en koop dit product niet met de gedachte het later weer te verkopen, als het al mogelijk mocht zijn.

Met vriendelijk groet,

Helderkijken

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Helderkijken,

Ik ben misschien indertijd erg naief geweest, maar alleen van je fouten kan je iets leren, het is een dure fout geweest, daar ben ik mij heel goed van bewust, daarom probeer ik dan ook zoveel mogelijk mensen te wijzen op de feiten, en nee ik sta hierin niet alleen, met mij nog vele anderen, zoals je misschien wel gemerkt heb, ook deze mensen gingen van de gedachte uit mij overkomt dit niet, helaas je wordt gekoesterd en in de watten gelegd, wanneer je in vakantie stemming ben, dan ben nog al beinvloedbaar.

Om even terug te komen op uw laatste schrijven, een paar kleine dingen, wij hebben inderdaad het vakantie punten systeem gekocht, dat hebben we aangeschaft in Spanje, helaas onder valse voorwendselen, er werdt ons achteraf pas gezegt dat er jaarlijks nog onderhouds / management kosten bij kwamen, op dat moment was nog niet duidelijk hoeveel dat ging bedragen, nu beloopt dat al ruim € 1.400,00 per jaar en deze kosten stijgen per jaar.

Toen we nog twijfelden voor de aankoop van het pakket , is ons duidelijk gezegt dat we niet bang hoefden te zijn, daar de waarde van de punten alleen maar meer zouden worden, en wanneer we ze ooit wilden verkopen, we als eerste bij CLC terecht konden en zeker niet de vrije markt op moesten gaan, niets is minder waar, want toen we bij CLC aanbelden voor verkoop van ons pakket, is ons erg duidelijk gemaakt dat zij nooit iets terug kopen, terwijl het nadrukkelijk is bevestigd door de manager van de verkoopster ( en wij zijn niet de enige waar dit tegen gezegd is).

Om op uw rekensom terug te komen, u zegt dat je tot 65 jaar hier van kan gaan genieten, wanneer je met 58 jaar stopt betekend dit dat je er 7 jaar gebruik van maakt, 4 weken per jaar, dat is totaal dus 28 weken, € 16.700,= : 28 weken dan komt dat neer op € 596,= per week + € 225,= maakt € 821,= ik zit voor minder in een drie sterren hotel, logies met ontbijt en een 4 gangendiner voor twee personen kosten € 515,90 per week, geen zorgen alleen maar verzorgd worden, u moet nog voor de hap zorgen of uit eten gaan maar dat kost toch ook al gauw per dag ontbijt € 20,= + diner € 60,= maakt wederom per dag € 80,= X 7 = € 560,= dus voor twee personen komt dat weekje Spanje al gauw op €1.381,= voor dat geld zit ik 2 1/2 week in mijn hotel met alle gemakken voorzien.

En nee ik heb dit nog niet voor gelegd bij een of andere instantie, maar zelf aan den lijve onder vonden, en gezien de hoeveelheid mensen welke mij benaderd hebben met het zelfde probleem, wordt ik alleen maar meer bevestigd in mijn niet voorbarige conclusie, lees de reacties op andere forums er eens op na binnen Tros Radar, er zijn er nog veel meer, waar ook alleen maar mensen klagen.

In mijn voorgaand schrijven heb ik al eens een verwijzing gedaan naar, een Amerikaanse site over time-share bedrijven moet je ook nog eens op kijken, dit is een zwarte lijst van time-share werkt ook heel verhelderend:
http://www.ripoffreport.com/reports/0/1 ... htm#246716

En als je gaat voor die kadobon en de flesjes wijn en voucher welke toch nog per persoon per week € 29,= kost dan had je het beter zelf kunnen kopen.
Toch met vriendelijke groet
Cees Peek

silkebn
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2008 14:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door silkebn »

Hallo
Wij hebben deze forum eerst gelezen en zijn toen naar Maarsen gegaan om het zelf te ondervinden. 16 April 2008.
De gesprek was keurig. Wij hebben de voucher in ontvangst genomen en zijn naar huis gegaan.
Ik heb wel de brief die we thuis hadden gekregen terug gevraagd want daar stonden de voorwaarden in.
Was een goede zet. Op de voucher staan andere voorwaarde.
Ik wilde boeken .Wij konden in de kerstvakantie terecht en voor het volgend jaar kon nog niet geboekt worden.
In de brief staat dat zekerlijk een van jouw opgegeven weken kon. Dus niet. Ik had voor de afspraak al gebeld om te vragen of onze week kon. Was geen probleem genoeg accomodaties was het antwoord. Zij konden ook zorgen voor goedkopere vluchten.
In de brief staat ook dat je 7 nachten in een van hun luxe accomodaties krijgt. Schijnt niet de echte resort te zijn waar je kom. Ze konden er geeen foto's van laten zien.
Ik heb nu mijn ongenoegen in Maarsen gedeponeerd. Volgende week krijg ik hier uitsluitsel over. Wij hebben oppas voor de kinderen betaald en voor mijn een treinkaartje.Er zijn dus al onkosten gemaakt.

Voor degene die de komende tijd gaat voor de gratis overnachtingen hou in je achterhoofd dat dat pas volgend jaar kan. De voucher is maar een jaar geldig.
groeten Silke

Helderkijken
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:58

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Helderkijken »

Geachte heer Cees Peek,

Het begint er op te lijken dat wij een dialoog gaan onderhouden terwijl dit niet mijn bedoeling is. Evenmin is het mijn bedoeling CLC goed te praten want ook ik ben van mening dat ze bepaalde technieken gebruiken die mij niet bevallen. Derhalve hebben we in Marssen ook niets besloten.

Terugkomend op uw berekening. Ik ben er van uitgegaan dat ik moet werken tot mijn 58ste. Tot die tijd hoop ik uiteraard zo vee mogelijk met vakantie te gaan. In ons geval is dat nu zo'n 5 tot 7 weken per jaar. Als ik uitga van 5 weken dan kom ik tot aan mijn 58ste op zo'n 65 weken. Daarna hopen wij meerdere malen op pad te gaan en ik begin eens met een voorzichtige schatting van zo'n 13 weken per jaar. Dit maal 7, dan kom ik op zo'n 156 weken. Ik denk dat het er meer gaan worden gezien het feit dat we nu ook al eerder 7 weken weg gaan dan 5. Maar goed, ik wil het plaatje niet helemaal rooskleurig maken. Toch kom ik dan op 156 weken tot aan mijn 65ste. Uiteindelijk kom ik dan op zo'n kleine € 330,= per week. In een goed resort voor 2 personen waar dan ook is dat niet veel. Ook de skigebieden behoren daar bij. Ik weet niet of u wel eens met wintersport gaat maar dan kom ik voor € 330,= echt nergens, laat staan in een 5 sterren ressort.

Ik blijf bij mijn mening dat CLC echt wel iets te bieden heeft alleen niet geschikt voor iedereen. Dat ze alleen maar iets willen verkopen binnen een termijn van een paar uur staat mij niet aan maar is me anderzijds ook weer niet vreemd, je komt het ergens anders ook tegen. Maar nogmaals wil ik meegeven dat wanneer er duidelijke feiten op tafel komen te liggen en dat deze aangevuld worden door meerdere mensen ik niet langer me kwaad zou maken maar er gewoon eens wat aan ging doen. Instanties genoeg die, als men denkt een zaak te hebben, mee willen werken. Ik begrijp dan ook niet waarom u deze eventuele stap niet ondernomen heeft. Het schrijven van uw verhaal, hoe triest deze waarschijnlijk ook is, leidt niet tot een gepaste oplossing, daar ben ik zeker van.

Even een reactie aan het adres van Silkebn. Ook wij vonden het gesprek keurig zoals wij al eerder vermeld hadden. Wij kregen in Maarssen wel te horen dat je in een gewoon vakantiecomplex zou verblijven en dat je één dag opgehaald zou worden voor een verkooppresentatie en rondleiding in en ressort van CLC. Tot zo ver klopt bij ons het verhaal nog steeds.

Wij hebben nog niet gereserveerd en doen dat waarschijnlijk pas later in het jaar. We zullen dan een paar weken als optie doorgeven en ook dan moet maar blijken dat CLC zich inzet voor potentiële leden.

Het is duidelijk dat verschillende mensen verschillende meningen hebben. Ons is het niet duidelijk waar we CLC op aan zouden moeten spreken maar vooralsnog hebben we ook nog weinig te maken gehad met hen.

Met vriendelijke groet,

Helderkijken.

dorpstraat
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:17

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door dorpstraat »

Wat ons, mijn man en mij, betreft, heeft Helderkijken de hele gang van zaken precies goed verwoordt.

De omschrijving van het product, de kosten alles is precies zo als ze het in Maarssen vertellen.

Bij ons geen dwang, tuurlijk willen ze graag verkopen, maar zeker geen opdringerige verkooptechnieken.
Ga zelf er naar toe als je benaderd wordt, en ga niet alleen maar op de negatieve berichten op dit forum af.

Je moet natuurlijk wel iets geld te besteden hebben wil je het hele product aanschaffen. Maar vakantie is luxe toch?? Je moet het er voor over hebben of niet.

Nogmaals wij zijn in januari in Maarssen geweest, en hebben voor juni geboekt in Zuid Spanje, met behulp van een heel erg behulpzame medewerkster van CLC in Malaga.

Logisch is er dan al veel volgeboekt door al die zeer tevreden CLC klanten.
Want die boeken allemaal al in januari.

Ondervind het allemaal eens zelf en denk goed na...!

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Geachte Helderkijken,

Voor eerst wil ik even mededelen dat ik beslist geen open dialoog met u wil aangaan, het is alleen mijn bedoeling om toekomstige klanten van Club La Costa te waarschuwen wat ze te wachten staat.

Misschien is mijn ervaren mening met Club La Costa, minder waard dan uw onervaren mening, maar ik blijf toch waarschuwen naar al degene welke mij constant bellen en mailen.

Voor Dorpstraat
Naar Dorpstraat wil ik alleen kwijt, dat vakantie tegenwoordig geen luxe meer is, maar voor iedereen welke hard moet werken, een wel verdiende rust periode om van te genieten, tevens dat zij het steeds heeft over de fantastische kwaliteiten van de mensen in Maarssen en de behulpzame medewerkster in Malage, helaas zij zitten niet in Malaga maar in Mijas Costa ( logisch ze hebben je nog nodig ), je zou je bijna afvragen of deze dorpstraat een medewerkster in maarssen is, want het zijn al die zeer tevreden CLC klanten die het volboeken, maar dan voornamelijk die uit Engeland, dat ervaar je pas als je er geweest ben.

Ze is nog niet eens in Mijas Costa geweest, hoe kan ze dan al een mening hebben zo overduidelijk, of toch Maarssen?

Wat me ook al opvalt is dat jullie beide, geen mail contact aan hebben staan op dit topic, is dat uit voorzichtigheid of weet je niet dat het kan?

adrie1948
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:11

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door adrie1948 »

Beste heer Peek.

Ik ben gisteren terug gekeerd van 1 week vakantie in village heihts van greece resorts .

Deze heb ik vorig jaar in hersonisos gekocht ( 1+2 voor 3250 euro )
Nu hebben ze mij een full membership aan mijn broek gesmeerd van 7400 euro,waarvan ik al 1700 euro heb aanbetaald.
Ik zeg dus aangesmeerd,omdat ik vandaag dit forum onder ogen krijg en de indruk krijg dat het niet allemaar rozegeur is.
Mijn vraag is ; Ik heb nu nog 6 dagen om het op te zeggen,heb U misschien een voorbeeldbrief om dit contract op te zeggen?

Bij voorbaat dank.

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Adrie1948,

Ik heb helaas geen echte voorbeeld brief voorhande.

Maar u moet wel direct per aangetekende post een brief sturen met bericht van ontvangst, waarin u duidelijk aangeeft dat u gebruik wil maken van het recht op annulering en het terug storten van het reeds door u betaalde geld.

Deze brief dient u zo spoedig mogelijk te verzenden, zodat ze hem hebben ontvangen binnen de termijn van deze 6 dagenen.

Wanneer hier niet op gereageerd wordt, dat u dan gerechtelijke stappen zult ondernemen, tevens moet u proberen om via ECC ( Europees Consumenten Centrum )te Utrecht [email protected]
uw voorgaande aankoop terug te verkopen, al is het maar voor een gedeelte van de aanschaf prijsverder, en dat u afziet van verder contact aangaande verkopen.

Wanneer u verder nog iets wil weten dan kunt u mij beter rechtstreeks contacten via mijn mail adres [email protected]

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek
Laatst gewijzigd door Cees Peek op 05 mei 2008 00:40, 2 keer totaal gewijzigd.

adrie1948
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:11

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door adrie1948 »

Geachte Heer Peek.

Hartelijk dank voor het snelle gegeven advies.

yolanda65
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:37

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door yolanda65 »

ik ben net als vele anderen uigenodigd even te gaan babbelen...en uiteraard ga ik uit nieuwsgierigheid eens luisteren, voor niks gaat de zon op dus die fabeltjes geloof ik wel...ik lees allerlei reacties maar nu zoek ik toch een reactie van iemand ( uitgezonderd van mensen de ook op de site van club La Costa als referentie staan) die wel met hun in zee zijn gegaan, en wat hun nu ervaren als voordeel van zo'n memership? ...vertel mij eens wat het voordeel is, het lijkt mij dat je ook vast zit aan hun resorts wat logisch is anders hoef je geen member te worden, wat als je besluit dat je eens iets heel anders wilt op je vakantie? wat zijn dan je verplichtingen bv? ik ben niet van gisteren, maar je verbind je aan iets, dus wat is dat iets? een jaarlijkse "afname?" dat wil ik wel eens weten.... :roll:
btw: wat als je die "gratsi"week accepteert? ik neem aan dat je een week op sleeptouw genomen wordt? of laten ze je daar wel met rust?

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

--
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:36, 5 keer totaal gewijzigd.

bretje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2008 13:56

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door bretje »

Haha, nu begrijp ik pas waarom ik niet met een vriendin mocht komen. Mijn man heeft vliegangst en stapt nooit van zijn leven een vliegtuig in. Ik wilde dus met een vriendin "even" die voucher oppikken omdat ze hem per post niet wilden sturen. Ik moest perse met mijn partner komen en ook de week perse met mijn partner de gratis week vakantie door brengen. Ik begrijp nu, na het lezen van de berichten in dit forum, dat dit is voor de verkoop. Als ik met een stel vriendinnen zo'n weekje op stap ga dan verkopen ze natuurlijk niks. Onder het eventuele koopcontract wat ze me aan willen smeren zal wel een handtekening van mij en partner moeten. Gered door de vliegangst van mijn partner, de eerste keer dat ik er blij mee ben :roll: . Er waren wel allerlei beloftes die gedaan werden toen ik vertelde dat manlief nooit in het vliegtuig zou stappen. Ze wilden best bekijken of ze de reis om konden zetten voor mij en mijn vriendinnen. Ik kreeg zelfs het nummer van John, de big boss volgens de medewerker aan de telefoon. Ik heb John ook gebeld, een leuke joviale vent kreeg ik aan de lijn die me allerlei mooie beloftes deed als ik maar beloofde te komen. Je moet wel een hele knappe verkoper zijn als je mijn man een contract wil laten tekenen waarbij hij moet gaan vliegen :lol: maar we gaan het risico niet nemen. Nu ik dit forum door gespit heb, ben ik er van overtuigd dat dit allemaal loze beloftes zijn en blijf lekker thuis. Ze proberen werkelijk alles om je in Maarssen te krijgen.
Er wordt trouwens in de brief die ik gekregen heb totaal niks verteld over de verplichte voorlichtingsdag in Spanje!

Ik heb trouwens ook totaal geen herinnering dat ik iets van een enquete ingevuld heb, volgens mij hebben ze ons gewoon uit het telefoonboek geplukt!

Bedankt Kees en alle anderen van het forum voor jullie reacties die er mede voor gezorgd hebben dat ik niet naar Maarssen ga!

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

----
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:00, 2 keer totaal gewijzigd.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

---
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:36, 4 keer totaal gewijzigd.

Gesloten