LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @Home ... :S

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mantanna

@Home ... :S

Ongelezen bericht door Mantanna »

Ik zit met een aantal problemen ... o.a. bij @Home.

Ik ben per 7 april gaan samenwonen in Enschede. Eerst al genoeg trammelant gehad met de aanvraag van Casanet (Glasvezel). De woningcoorporatie De Woonplaats vertelde me dat er in het appartement Casanet aanwezig was. Voor 49,95 hadden we telefoon, televisie en 20 mbit internet. Ook zouden de kosten voor het aansluiten (195 euro) betaald worden door de Woonplaats (omdat we daar huren). Dus ik netjes Casanet aangevraagd. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat de glasvezelkabel nog naar de flat gegraven zou moeten worden en naar de 7e verdieping geblazen moet worden. Al met al zou het 800 euro kosten, maar omdat ze ons zo graag als klant wilden, wilden ze ons tegemoet komen als we zelf een eigen bijdrage zouden betalen van 225 euro. Ook dat was voor ons nog een vrij hoog bedrag, aangezien we beide studenten zijn. Daarom hebben we besloten dit pakket niet te nemen.

De keuze was snel gevallen op @Home. 49,95 voor telefoon, televisie en 4 mbit internet. Op 10 april heb ik het pakket via internet aangevraagd. Snel een afspraak gemaakt met een monteur. Deze is op 21 april gekomen om de digitale TV te installeren. Twee weken later kreeg ik een briefje door de bus. We waren afgesloten van de kabel. Dezelfde dag heeft mijn vriendin nog gebeld. Wat schijnt: als je het pakket telefonisch had aangevraagd dan hadden ze ook gevraagd of je al TV Basis van @Home gebruikt. Dit gebeurd niet wanneer je het via internet aanvraagd, volgens de helpdeskmedewerkster. Maar op internet staat toch echt dat je voor 49,95 TV Basis, TV Digitaal, Internet en Telefonie aanvraagt.

Nu moet ik 35 euro aansluitkosten betalen. Dan zou ik binnen 2 weken weer aangesloten worden op de kabel. Ik ben niet echt van plan om dit te gaan betalen, maar hoe sterk sta ik?

En dan komt er ook nog eens bij dat @Home verder gaat onder een andere naam. Namelijk Ziggo. Er is nu een bedrag van 79 euro afgeschreven van mijn rekening bestaande:

Internet Regelmatig van 22-04-2008 tot en met 31-05-2008
Internet Regelmatig van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008
Basisbellen van 24-04-2008 tot en met 31-05-2008
Basisbellen van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008

Uiteraard gaat er nog een combinatiekorting van af. Maar:

Ik ben nog niet persoonlijk op de hoogte gesteld dat @Home verder gaat onder Ziggo, en ik heb tot op heden geen televisie, telefoon en internet. Ik zit waarschijnlijk nog een week zonder televisie, telefoon en internet, terwijl ik daar nu wel voor betaal.

(Ik zit nu op internet omdat iemand hier in de flat zijn of har internetverbinding niet goed heeft beveiligd)

Maar wat kan ik nu het beste doen? De 35 euro aansluitkosten moeten nog geincasseerd worden evenals het abbonement op televisie, terwijl mijn banksaldo dat niet echt toelaat aangezien het samenwonen al duur genoeg is.

Hopelijk weet iemand een oplossing?

Vriendelijke groeten.

roro25

Re: @Home ... :S

Ongelezen bericht door roro25 »

De 35 euro aansluitkosten moeten nog geincasseerd worden evenals het abonnement op televisie, terwijl mijn banksaldo dat niet echt toelaat aangezien het samenwonen al duur genoeg is.
Dit is natuurlijk echt een steekhoudend argument. Not.
@home/Ziggo heeft daar niets mee van doen. Jij gaat een contractuele verplichting aan om een vergoeding ad 49,95 te betalen met als tegenprestatie levering van diensten. Jij zal er altijd vor moeten zorgen dat je voldoende saldo hebt op de rekening om te laten incasseren.

W.b. de 35 eurie. Wat is er afgesproken bij het afsluiten van het contract? Normaal gesproken betaal je aansluitkosten.

Mantanna

Re: @Home ... :S

Ongelezen bericht door Mantanna »

Nee, dat snap ik. Op zich staat er nog wel genoeg saldo op me rekening om het te kunnen betalen, maar ik zou dan niks meer over hebben voor de rest van de maand.

bij het bestellen van het pakket staat niks over aansluitkosten. De vorige bewoner heeft het netjes op tijd allemaal afgezegd. Omdat @Home geen nieuwe aanvraag op mijn adres had voor TV Basis, zijn we afgesloten van de kabel. Echter, met het aanvragen van het pakket op internet kom je wel op een pagina waar staat:

U gaat het volgende online bestellen:
* Voordeelbundel:
Internet Regelmatig 4000
Basisbellen 1 lijn
TV Basis met gratis TV Digitaal.

Nu beweren ze dus dat ik TV Basis apart nog aan had moeten vragen. Echter komt dit nergens bij het online aanvragen te staan. En ik heb dus vernomen dat ik TV Basis hiermee ook heb aangevraagd.

Gesloten