Schoonvader, redelijk op leeftijd, altijd alles bij SNS (niet lang meer!) verkoopt woning. Gaat bij vriendin wonen.
Huis-verzekering bij SNS opzeggen:
Op kantoor van SNS "Daar gaan wij niet over, moet u SNS Assen bellen"
SNS Assen wil niet verzekering beëindigen als hij niet alles doorgeeft van waar en hoe zijn vriendin verzekerd is.
Hebben ze toch geen f.. mee te maken!?
HIJ heeft zijn woning verkocht en wil gewoon zijn verzekering er op beëindigen (ondanks 10(!) jaar velengtijden)
En ook: dat moet hij allemaal schriftelijk doorgeven (pesterij!?), kan niet telefonisch.
Grrrr...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS dienstverlenende sector???
Re: SNS dienstverlenende sector???
Waarschijnlijk is verkoop van de woning op zich geen reden om de polissen te kunnen opzeggen. Zal wel in de voorwaarden staan. Want als je verhuist, dan heb je altijd wel een andere, nieuwe woning waarop de polissen kunnen doorlopen.
Nee, de woonhuisverzekering is voor een bepaald pand.
Dat pand is gewoon niet meer van hem.
Lijkt me nogal logisch, zonder pagina's vol kleine lettertjes te gaan doorspitten
Cas
Dat pand is gewoon niet meer van hem.
Lijkt me nogal logisch, zonder pagina's vol kleine lettertjes te gaan doorspitten
Cas
Opstal is lijkt mij ook gewoon te beeindigen.
Mocht er al een andere huis gekocht worden, dan is het een wijziging van risico.
Meeste maatschappijen royeren vaak de oude polis bij de melding van verkoop, en vragen een aanvraagformulier voor het verzekeren van de nieuwe opstal (hier duidelijk niet het geval!)
Maar gaat het alleen om de opstalverzekeringen, of loopt er meer... inboedel, aansprakelijkheid....
Schriftelijk, met handtekening!! zou trouwens ook mijn voorkeur naar uitgaan. Anders kan iedereen jou polissen aanpassen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Mocht er al een andere huis gekocht worden, dan is het een wijziging van risico.
Meeste maatschappijen royeren vaak de oude polis bij de melding van verkoop, en vragen een aanvraagformulier voor het verzekeren van de nieuwe opstal (hier duidelijk niet het geval!)
Maar gaat het alleen om de opstalverzekeringen, of loopt er meer... inboedel, aansprakelijkheid....
Schriftelijk, met handtekening!! zou trouwens ook mijn voorkeur naar uitgaan. Anders kan iedereen jou polissen aanpassen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Verzekeringen worden altijd voor een periode afgesloten.
Bij opstal wordt er gekeken of er een nieuwe koopwoning voor in de
plaats komt. Is dit het geval, dan loopt de verzekering door, inboedel loopt in principe altijd door, net als een AVP.
Als er een verlenging van 10 jaar in de polis zit, kan je deze in de meeste gevallen terug zetten naar een jaar, daarna kun je hem opzeggen.
Als mensen gaan samenwonen is het een ander verhaal, dan gaan de oudste polissen voor en stuurt men een kopie hiervan naar verzekeraar om de jongste polissen op te zeggen.
Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!
Bij opstal wordt er gekeken of er een nieuwe koopwoning voor in de
plaats komt. Is dit het geval, dan loopt de verzekering door, inboedel loopt in principe altijd door, net als een AVP.
Als er een verlenging van 10 jaar in de polis zit, kan je deze in de meeste gevallen terug zetten naar een jaar, daarna kun je hem opzeggen.
Als mensen gaan samenwonen is het een ander verhaal, dan gaan de oudste polissen voor en stuurt men een kopie hiervan naar verzekeraar om de jongste polissen op te zeggen.
Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!
Als het te verzekeren belang (lees woning ) niet meer bestaat omdat het
in ander eigendom overgegaan is , dan is hiermee tegelijkertijd de verzekering ook beëindigd.
Met alle andere factoren heeft de verzekeraar niets te maken ,omdat dat privé zaken zijn.
De SNS zal heus wel een hoofdkantoor hebben , waar men dat inziet .......
met een interne accountantsdienst.
In elk geval kunt u stoppen met de premiebetaling , totdat de verzekering afgewikkeld is met een eindafrekening.
in ander eigendom overgegaan is , dan is hiermee tegelijkertijd de verzekering ook beëindigd.
Met alle andere factoren heeft de verzekeraar niets te maken ,omdat dat privé zaken zijn.
De SNS zal heus wel een hoofdkantoor hebben , waar men dat inziet .......
met een interne accountantsdienst.
In elk geval kunt u stoppen met de premiebetaling , totdat de verzekering afgewikkeld is met een eindafrekening.
axasjaak en anderen.
Dank je. Het is eigenlijk ook wel duidelijk, maar krijg het maar eens voor elkaar.
Mijn schoonvader wordt van kastje naar muur gestuurd en afgepoeierd door SNS (hoofdk. Soest). In plaats dat daar iemand nu gewoon even hem e.e.a. duidelijk uitlegt, en een telefoontje voor hem pleegt of briefje invult of zo.
Als er iemand van in de 70 aan je balie komt - hele leven klant bij SNS - dan HELP je die toch even
Nou ja, ga ik nu maar op en neer rijden, polissen zoeken, brieven voor hem schrijven, antwoorden bij hem ophalen, ....
( en niet te vergeten: andere bank voor hem zoeken)
Cas
Dank je. Het is eigenlijk ook wel duidelijk, maar krijg het maar eens voor elkaar.
Mijn schoonvader wordt van kastje naar muur gestuurd en afgepoeierd door SNS (hoofdk. Soest). In plaats dat daar iemand nu gewoon even hem e.e.a. duidelijk uitlegt, en een telefoontje voor hem pleegt of briefje invult of zo.
Als er iemand van in de 70 aan je balie komt - hele leven klant bij SNS - dan HELP je die toch even
Nou ja, ga ik nu maar op en neer rijden, polissen zoeken, brieven voor hem schrijven, antwoorden bij hem ophalen, ....
( en niet te vergeten: andere bank voor hem zoeken)
Cas