LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gedupeerde10
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 18:42

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door gedupeerde10 »

Hallo ook ik krijg "vaak" ongewenste sms-jes. In mijn geval van het nummer 7700. Ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van deze dienst. Ik heb al een paar keer STOP en OFF teruggestuurd, maar t gaat gewoon door. Toen ik contact opnam met mijn provider kreeg ik van hun te weten welk bedrijf er bij dit nummer hoort en de mededeling dat KPN hun niet mag blokkeren (ik had gevraagd of dit mogelijk was). Toen ik naar desbetreffende bedrijf (Golden Bytes) een mail stuurde en ook naar de "klantenservice" had gebeld kreeg ik te horen dat ik "verkeerd geïnformeerd" was en dat het een ander bedrijf was. Nou gemaild naar het genoemde bedrijf, wat denk je....juist daar kreeg ik te horen dat het nummer van Golden Bytes was..
:evil: :evil: :evil:
Ik vind dat met het oog op de financiële beschreming van de consument, telefoonproviders, gemachtigd mogen zijn om, op verzoek, deze bedrijven te blokkeren!!!
:evil: :evil: :evil:
Zodat mensen eindelijk eens van deze bedrijven af komen!!!

Krijg gelukkig wel steeds door de provider het geld teruggestort.

dondertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 13:10

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door dondertje »

Ook ik ben de dupe geworden van deze oplichters.
zie onderstaande rekeningspecificatie van kpn hi.
Heb contact hierover gehad met hi maar ze konden hier niets aan doen .
Kreeg wel van hun een 0900 nummer van 80 eurocent per minuut. Heb ik niet gebeld hoor. Ben ik weer zo'n 10 euro kwijt. Als je mij vraagt zijn het allemaal graaiers incl. kpn hi.
jan 21:40 4269 0,21
2 feb 16:39 7222 0,21
2 feb 16:39 Mob\[23]7222-SMS C 1,26
2 feb 16:40 7222 0,21
5 feb 11:41 Mob\[00]4269-GABY 1,26
5 feb 11:41 Mob\[01]4269-GABY 1,26
5 feb 11:41 Mob\[97] 1,26
5 feb 11:41 Mob\[98]4269-GABY 1,26
5 feb 11:41 Mob\[99]4269-GABY 1,26
5 feb 11:41 Mob\[05]4269-GABY 1,26
12 feb 11:02 Mob\[12]4269-GABY 1,26
12 feb 11:02 Mob\[13]4269-GABY 1,26
12 feb 11:02 Mob\[14]4269-GABY 1,26
12 feb 11:02 Mob\[15]4269-GABY 1,26
12 feb 11:02 Mob\[16]4269-GABY 1,26
12 feb 11:24 Mob\[23] 1,26
19 feb 14:21 Mob\[20] 1,26
19 feb 14:21 Mob\[21] 1,26
19 feb 14:21 Mob\[22]4269-GABY 1,26
19 feb 14:21 Mob\[25]4269-GABY 1,26
19 feb 14:21 Mob\[30] 1,26
19 feb 14:21 Mob\[31]4269-GABY 1,26
Totaal SMS informatiediensten :
24,57

nellyjjouwersma
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:09

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door nellyjjouwersma »

Wordt al 3 maanden lastig gevallen door bovenstaand nummer. Heb gister contact op genomen met HI en zij kunnen hier idd niets aan doen! Ik vind het belachelijk voor woorden. Het blijkt om een ringtones te gaan. Ik heb gewoon helemaal geen ringtones besteld en doe hier uberhaupt nooit aan mee. En toch ben ik ook de dupe .... VAAG! Bij mij gaat het inmiddels ook om een bedrag van 40 euro. Je moet MT OFF sturen naar dat nummer. Dan krijg je ook weer drie (x 1.26) keer een sms terug dat het gestopt is.... Ik ben op het politiebureau hiervoor geweest, maar zij willen het niet erkennen. Ze heben niet eens een notie gemaakt!!!!

antalyalover
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2006 17:07

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door antalyalover »

Heeft iemand wel eens gehoord van [email protected]?

heb een een paar smsjes ontvangen met een vraag met als prijs een i-pod.

Ik verwijderde ze meteen,en nu staat er dus 15 euro op mijn factuur voor kosten ontvangen sms.

Hebben meer mensen hiermee ervaring?

wenzhou
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 03:33

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door wenzhou »

De volgende tekst heb ik verstuurd aan:

[email protected] <[email protected]>

[email protected] <[email protected]> {betalingsverkeer KPN Mobiel}

L.s,

Onmiddelllijk stoppen met deze niet bestelde sms berichten {Mob\[xx]4269-GABY, 4269, TFN\[83] , Mob\[30] enz}. Ik heb u nimmer toestemming gegeven om mij deze sms berichten [6 x binnen 30 minuten hetzelfde bericht per 1.26 euro per keer] tegen enige niet overeengekomen vergoeding naar mij te sturen. Ik eis dat u de door u in rekening gemaakte kosten bij KPN zelf gaat betalen aan KPN. Want ik zal deze kosten niet met KPN verrekenen. Zal ze van de rekening aftrekken en ik zal ze naar u door verwijzen om de kosten te verhalen. Ik ga dus KPN over de periode 8 mrt t/m 1 april geen 30,79 [plus de BTW] betalen. U regelt dat maar zelf. Alle kosten voor mogelijke verhaling van dit bedrag door u wijs ik bij voorhand van de hand en deponeer deze bij u ter vereffening met KPN.

IK ga me niet druk maken. Echter indien u niet van plan bent om de door u in rekening gebrachte kosten met KPN te verrekenen en de kosten die u nog denkt te rekening willen brengen, zal ik u aangeven als fraudeur. Gelet op de berichten op internet zal ik voldoende getuigen vinden om deze constatering te kunnen onderbouwen.

Zal mijn invloed aanwenden om te zorgen dat bedrijven zoals het uwe met dit soort praktijken {prijsvraagje op internet, prijsje winnen, en dan een prijs krijgen die niet in de te winnen prijzenlijst staat, maar je wel een heleboel geld kost waar geen enkele wettelijk overeengekomen dienst tegenover staat, te verbieden en waar mogelijk [zoals in dit geval] wegens fraude te vervolgen}. :evil:

ALs je het met me eens bent reageer dan. Samen staan we sterk. Met dit soort acties worden volgens mij de rechten van de mens geschonden.

Ik hoop dat KPN mij als klant wilt behouden, door dit soort SPAM sms berichten tegen te houden.

gedupeerde10
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 18:42

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door gedupeerde10 »

Zo is dat, neerslaan die handel!!!!!!!!!!!!!! :evil: :twisted:

ingeborgf
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2008 21:56

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door ingeborgf »

Ook wij zijn inmiddels de dupe van deze telefoonterreur! Ongevraagd vele smsjes ontvangen en hoge telefoonrekeningen. Vodafone wist ons te vertellen dat Mobilion erachter zit. Dit is ware oplichterij! Ik was van plan vandaag naar de politie te gaan, maar zoals ik gelezen heb doen zij ook al niks????? Wij zijn van plan al onze mobiele telefoonabonnementen af te zeggen en maar helemaal niet meer mobiel te gaan bellen omdat het voor ons niet te betalen is. Dit is gewoon te gek voor woorden!

Als we Tros Radar telefonisch of per brief benaderen, kunnen zij er wellicht een item van maken!
Laatst gewijzigd door ingeborgf op 17 apr 2008 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Riettepetiet
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2008 23:11

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door Riettepetiet »

Mijn man kreeg ook allemaal ongewenste sms'jes. Ik hoop dat Radar wat kan doen aan deze smeerlapperij.

Er zullen ongetwijfeld talloze ouderen of andere mensen zijn die nog niet gereageerd hebben, maar nog wel steeds lastig gevallen worden met deze sms`es. Gelukkig wist de werkgever van mijn man hoe hij er van af kan komen. Hopelijk heeft hij nu geen last meer.

automAID
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:11

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door automAID »

Hoe kwam ik bij MTV terecht, na ontdekking van maandelijkse diefstal van mijn GSM beltegoed:

naar: www.kpn.com en inloggen voor KPN diensten

naar: Naar mobiele diensten
naar: Rekening online (2 x)
naar: Algemene informatie
naar: Veel gestelde vragen, en inkloppen: SMS informatiediensten
dan naar vraag nummer 53: Betaalde SMS berichten:

Waar vind ik informatie over betaalde sms-diensten en hoe meld ik me hiervoor af?

Er zijn verschillende bedrijven die sms-diensten aanbieden. KPN is alleen verantwoordelijk voor die diensten die zij zélf aanbiedt. Dat geldt zowel voor de inhoud als voor de klachtafhandeling.
Sms Info is een dienst van KPN. Alle andere diensten vallen onder verantwoordelijkheid van de betreffende aanbieder. Deze niet-KPN sms-serviceproviders hebben wel via KPN een verkort kiesnummer (telefoonnummer) aangekocht. Ook verzorgt KPN voor deze providers de afhandeling van de kosten. Een voorbeeld van een sms-dienst van een andere content provider is het opvragen van de mop van de dag via 4411.
Sms Info
Een Sms Info-dienst herkent u aan het afzendernummer '969'.
Wilt u zich afmelden voor een Sms Info-dienst, stuur dan een sms-bericht met het trefwoord van de dienst en het woord 'UIT' naar 969.
Sms-diensten van niet-KPN aanbieders
Voor vragen en klachten over deze sms-diensten kunt u alleen terecht bij de helpdesk van de aanbieder. In het overzicht van aanbieders kunt u zoeken naar telefoonnummers en aanvullende informatie, zoals afmelden.
Aanmelden als sms-content provider
Voor bedrijven die een sms-dienst willen aanbieden, biedt KPN SMS Large Account.


dan naar: overzicht van aanbieders
inkloppen de verkorte kiescode: 4269, en dan blijkt :
SMS MMS aanbieders details
Detailgegevens van de SMS/MMS-aanbieder.

SMS/MMS-aanbieder














Type dienst
SMS







Naam van de dienst
BOX TV Chat







Verkorte kiescode
4269







Omschrijving van de dienst
Dienst waarbij de gebruiker direct berichten in de televisie uitzending van muziekzender The BOX kan plaatsen. Berichten worden geplaatst d.m.v. een SMS MO bericht naar 4269. Bericht dient te beginnen met het keyword ‘TV’, gevolgd door het bericht dat op zender wordt geplaatst. De inhoud van de berichten dient te voldoen aan de eisen van het station. Deze eisen worden vooraf gecommuniceerd via teletext. De teletextpagina die gebruikt wordt op The BoX is pag 650.Het betreft geen abonnement. Zodra de gebruiker zelf geen MO berichten meer stuurt, zal er ook geen MT bericht meer worden gestuurd.Voor elk bericht naar 4269 dat voorafgegaan wordt door het commando ‘TV’ ontvangt de gebruiker een SMS MT. Dit bericht kost hem Euro 0,55.







Aanmeld informatie (per SMS)
n.v.t.







Afmeld informatie (per SMS)
n.v.t.







Kosten (p.o.b.)
Euro 0,55 per MT, Euro 0,25 per MO







Dienstaanbieder
"Mobillion,Copernicuslaan 30,Ede"







Website/Teletekst








E-mail
[email protected]







Openingstijden/kosten
Mat/m vr, 09.00 uur t/m 17.00 uur,80 ct p. m.



verdere gegevens zijn vrij op internet: http://www.mobillion.nl/contactinformat ... enst.phtml
deze verwijst naar:
www.mobdesk.com

dan via Google zoeken met “The BOX” en dan kom je uit bij MTV !


[/url]

Frank_H
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 11:47

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door Frank_H »

Ik heb eveneens problemen met de desbetreffende sms dienst. Ik heb echter nooit enige sms ontvangen maar tot mijn verbazing is er wel 30.24 euro aan kosten bij me rekening van mei opgeteld. Ook hier gaat het zoals onderstaand is te zien om het desbetreffende 4269 nummer!


Datum Tijdstip Gekozen dienst Bedrag in €
7 apr 13:13 Mob\[82]4269-GABY 1,26
7 apr 13:19 Mob\[65]4269-GABY 1,26
7 apr 13:21 Mob\[55]4269-GABY 1,26
10 apr 12:08 Mob\[14]4269-GABY 1,26
10 apr 12:11 Mob\[06]4269-GABY 1,26
10 apr 12:19 Mob\[48]4269-GABY 1,26
14 apr 16:38 Mob\[70]4269-GABY 1,26
14 apr 16:40 Mob\[01]4269-GABY 1,26
14 apr 16:42 Mob\[64]4269-GABY 1,26
17 apr 11:27 Mob\[79]4269-GABY 1,26
17 apr 11:32 Mob\[02]4269-GABY 1,26
17 apr 11:35 Mob\[66]4269-GABY 1,26
21 apr 16:37 Mob\[76]4269-GABY 1,26
21 apr 16:39 Mob\[97]4269-GABY 1,26
21 apr 16:41 Mob\[60]4269-GABY 1,26
24 apr 14:16 Mob\[52]4269-GABY 1,26
24 apr 14:19 Mob\[94]4269-GABY 1,26
24 apr 14:21 Mob\[67]4269-GABY 1,26
28 apr 17:38 Mob\[98]4269-GABY 1,26
28 apr 17:40 Mob\[57]4269-GABY 1,26
28 apr 17:43 Mob\[13]4269-GABY 1,26
1 mei 15:40 Mob\[67]4269-GABY 1,26
1 mei 15:43 Mob\[73]4269-GABY 1,26
1 mei 15:47 Mob\[99]4269-GABY 1,26
Totaal SMS informatiediensten :
30,24


Ik heb al reeds een email gestuurd naar mobillion en als cc naar het betalingsverkeer van kpn dat ik de kosten van me rekening aftrek en dat ze de gemaakte kosten moeten betalen aan kpn

Tommy the cat
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 15:35

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door Tommy the cat »

Een vriendin van mij is door zogenaamde Premium SMS, waar we het hier over hebben, 650 euro kwijt dat automatisch door Debitel (zijnde de provider) is afgeschreven van haar rekening.

In oktober 2007 heeft ze zich ergens aangemeld met de shortcode 5858, waarschijnlijk naar het nummer 2200 (aangezien ze alleen dat kan herinneren).

Met de maanden liep haar telefoonrekening steeds verder op, helaas had ze het pas vorige maand in de gaten en heeft ze te lang gewacht met alarmeren. Pas sinds 12 mei is de sms dienst stop gezet.

Er zijn per maand zo'n 150 Premium SMS;jes verzonden waarvor ze dus dik betaalt. Soms 10 per minuut en ze heeft het overgrote deel niet eens ontvangen. Maffiapraktijken zijn het.

Je hebt als gebruiker niet in de gaten dat je je aanmeldt voor zo'n enorm sms bombardement dat je vies geld gaat kosten. Een eenmalige aanmelding KAN mijns inziens niet de vrijbrief betekenen tot het versturen van honderden sms'jes en daarbij een torenhoge telefoonrekening. Daarbij ben ik van mening dat de provider Debitel die het geld van de rekening afschrijft toch ook een zekere verantwoordelijkheid heeft.

Het gaat om de volgende bedrijven:
2game.nu verzorgt de uiteindelijke dienst, de shortcode is van Target Media en Telefuture is uiteindelijk het bedrijf dat de kosten bij de telefoonprovider (Debitel) in rekening brengt. Debitel schrijft het van je rekening af.

Ik ga een klacht indienen bij Debitel en uiteindelijk naar de geschillencommissie. Heeft iemand nog andere tips voor me?

Waarschijnlijk/hopelijk is de sms spam nu gedeactiveerd doormiddel van stopcodes.

lotte 13
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2008 03:04

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door lotte 13 »

:twisted: vanaf 7 mei had ik erg veel last van smsjes soms reageerde ik erop,en zei dat ik met rust gelaten wilde worden. dus niet. om de 2 dagen kreeg ik weer bericht,en werd er doodziek van en voelde me gestalkt . ik heb my hier NOOIT voor aangemeld .ik heb wel alles opgeslagen in het totaal zo'n 45 berichten die ik ontvangen heb en heb verzonden :( hoeveel my het gekost heeft weet ik niet precies,tot nu toe 32 euro meer betaald dan anders,tot 11 mei. de volgende maand weet ik meer. nu ben ik er van8er gelukkig 8er gekomen hoe het zit .ik kan er denk ik niemand aansprakelyk voor stellen. heeft iemand daar tips voor of u mensen van radar . ik heb me nu afgemeld en hopelyk ontvang ik nx meer,ik heb er weinig vertrouwen in. :?:

Groetjes Lotte

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 17 Mei 2008 02:22 door lotte 13

vanaf 7 mei had ik erg veel last van smsjes
Ik vrees dat wij weinig kunnen doen als je niet meld om welk nummer het gaat en dan bedoel ik het nummer waar de sms'jes vandaan komen natuurlijk. Misschien is het makkelijker voor de wat oudere lezer ( waaronder ik ) om geen MSN-taal te gebruiken :wink: .

Mvg Jor

lotte 13
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2008 03:04

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door lotte 13 »

Hoi Jor, en andere mensen :cry:
Het gaat om het nummer 7222, ze beginnen met vertel eens iets over jezelf,dan vertel ik iets over my. niet dus . TRAP er NIET in.het zyn oplichters ,en verdienen veel geld over jouw rug,mobiel via door jou te smssen,de kosten voor het ontvangen smsje gaat van jou rekening af en naar hun toe,hetzelfde met de smsjes die jy erheen verstuurd
mensen wees voorzichtig en ben gewaarschuwd, vertel dit aan iedereen

GRoetjes Lotte :!:

semb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2008 10:21

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door semb »

hey,
ik heb een debitel abonnement van E8,95 per maand.
ik heb onlangs mijn facturen gecheckt, bleek dat ik meer dan dertig euro per maand moest betalen omdat ik smsjes ontving van GABY -4269! ik heb ook nog smsjes ontvangen van bijv. MOB\[86], MOB\[98] etc. weet iemand wat dit inhoud, en hoe ik dit zo snel mogelijk kan stoppen?!

adrihopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 21:42

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door adrihopman »

Hallo allen,

Ook ik ben slachtoffer van Mobillion en zijn praktijken.
Ik ben zeer slechtziend en kan derhalve helemaal NIETS met SMS op mijn telefoon.
Ik heb me ook nimmer voor iets dergelijks aangemeld c.q. een bevestiging verzonden, maar ik ben ook al ruim 50 euro lichter........
Na de hele dag bellen en mailen lijkt het er op dat de SMS-dienst van 4269 gestopt is, ik zal morgen mijn beltegoed maar weer een nakijken.....

Het meest vreemde van de hele zaak is dat ik nooit een SMS'je op mijn telefoon ontvangen heb en derhalve ook niet heb kunnen reageren, maar mijn beltegoed "verdwijnt" wel!
Bij navraag - vandaag - bij Vodafone, wat er toch met mijn beltegoed gebeurde kreeg ik te horen dat ik mezelf geabonneerd had op een SMS-dienst en kwam de naam Mobillion boven water.

Ik heb middels een brief aan Mobillion en aan Vodafone geëist dat ik mijn beltegoed terug wil, hoe dit afloopt????

Misschien moet dit grootser aangepakt worden, als er "getekend" moet worden, doe ik mee!!

Laten we ons mobiliseren en Mobillion aanpakken!

Groet van Adri Hopman

vwolterbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 13:20

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door vwolterbeek »

ben slachtoffer van server 6010 sms-jes.
kreeg een sms berichtje v e. dame genaamd Floor,een week lang hebben we gesmst.Dit alles via server 6010,wat ik al helemaal niet begreep.Hoe ze mij te pakken hebben gekregen,vraag ik me nog steeds af.had geen flauw idee dat ik via deze server per berichtje EURO 1.50 a 2 aan het betalen was.
Begreep uiteindelijk wel wel dat ik via deze server haar kon bereiken,dacht bij mezelf wat kost een smsje,hooguit 55 cent per berichtje.Is nog te overzien.

Ik kon haar tel.nr.niet krijgen via de server.cijfers worden weggecijferd.
ze heeft me aan het lijntje gehouden voor een week,ik met de veronderstelling dat ik een leuke date had met deze blauw ogige dame en dat we na deze week eindelijk elkaar zouden treffen.
Vanaf het begin twijfelde ik ,waarom kan ik haar nummer niet krijgen,waarom doet ze zo geheimzinnig over bepaalde vragen,waarom geeft ze geen antwoord op vragen waarom we via de server kontakt hebben. maar ik toch...gewoon doorgegaan.
natuurlijk is mijn date nooit op komen dagen.Alles blijkt gespeeld.

als ik een mailtje ontving waren dit meestal 2 a 3 berichtjes,terwijl het 1 bericht is.Ik weet niet in hoeveel berichtjes mijn berichtjes zijn verdeeld,maar goed.


Vandaag kreeg ik een bericht van T -Mobile dat mijn telefoon gedrag met smsn deze week erg opliep.Of ik even Euro 300 over wil maken,voordat ik weer gebruik mag maken van hun diensten.Het totale bedrag is Euro 450

Ik ben belazerd waar ik zelf bij was.,ook mijn eigen schuld door mijn naieve gedrag en het vertrouwen dat ik in de mens heb...


Moest er eventjes uit,Vincent

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
-------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

ladybird
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2005 00:24

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door ladybird »

Vandaag mijn telefoonrekening binnengekregen.
Ik ben me wilde geschrokken. :shock:
Bijna 25 euro meer dan normaal.
Een paar weken geleden heb ik meegedaan aan 'een prijsvraag'.
Door mijn telefoonnummer in te vullen kon ik kans maken om een ipod te winnen.
Nu ik het zo intyp schaam ik me dood en vind ik het echt dom van mezelf dat ik erin ben getrapt. :oops:
Gelijk al werd ik bestookt met sms-jes en dit ging weken door.
Maar ik wist niet dat ik voor deze ongevraagde smsjes moest betalen en heb daarom geen actie ondernomen.
Kreeg er soms wel 10 per week en steeds hetzelfde bericht:
veel plezier met een extra week msn op je mobiel, maak er gebruik van.
afz 9988.
Vanmiddag ben ik een beetje gaan speuren op het net en weet wie er achter deze praktijken zit.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Graag hoor ik van medeforummers of er al stappen genomen zijn tegen deze dieven. Ze hebben zo te lezen al vele mensen gedupeerd.
Dat mag niet doorgaan zo! :twisted:

Inmiddels geprobeerd om via sms stop/uit etc deze praktijken te stoppen.
Kreeg ik een sms terug dat ze de code niet herkende en dat ik een 0900 nummer a 0,55 cent pm moest bellen.
Dit heb ik gedaan, ik werd ruim 4 minuten bezig gehouden. Met als resultaat dat ze mijn aanvraag in behandeling zullen nemen.
Dus ben nog niet veel wijzer of ze stoppen met de ongewenste smsjes.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2014 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten