LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Beau6
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2008 10:49

Ziggo

Ongelezen bericht door Beau6 »

Ziggo bestaat uit @home, Casema en Multikabel.
Heel leuk dat ze dit hebben gedaan maar sinds vrijdag kan ik als ''oud'' klant van @home niet meer emailen naar een hotmail adres.
Ik heb zojuist geprobeerd via internet naar het probleem te zoeken of een vraag te stellen via internet maar je komt niet verder.
Ik word nog naar Home gestuurd omdat nog de producten nog niet zijn omgezet naar Ziggo. Maar als ik hier het contactformulier in wil vullen kom ik niet verder.
Dan maar bellen naar het nummer wat ik via internet bij Home krijg te zien: welkom bij Ziggo wordt er gezegd. Keuzemenu is beperkt dan maar wat kiezen.
Probleem uitgelegd, ik word doorverbonden. Melding: wachttijd bedraagt ongeveer 5 minuten. Oke dat is nog om te doen. Ik wacht braaf.
Ineens wordt de verbinding verbroken, zomaar.. Ik kijk op de telefoon 12 minuten en 52 seconden! Leuk verdient toch voor Ziggo! En ik nog geen enkel antwoord gekregen op mijn vraag: Waarom kan ik vanaf mijn @home emailadres niet naar hotmail een email sturen sinds alles ineens is overgegaan naar Ziggo?

Iemand die wel al contact heeft gehad met Ziggo hierover? Of wordt bij iedereen zomaar ineens de verbinding afgekapt?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gisteren heb ik een test e-mail verstuurd naar mijn hotmail adres wat zonder problemen aan kwam.
Net vanaf mijn atcasema adres een e-mail verstuurd wat ook probleemloos verliep.

U zou kunnen proberen of het wel via uw webmail kan.

Beau6
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2008 10:49

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Beau6 »

Ik heb nog nooit via de webmail van @home gewerkt. Ik heb 3 emailadressen van @home en ik heb een emailadres van de club waar ik penningmeester van ben (deze gaat via server van home ofzoiets) Hier maak ik wel eens gebruik van webmail.

Maar het is toch van de zotte om dan alles maar via webmail te doen (als ik bij @home al zou weten hoe dat werkt)

Ik wil gewoon via mijn outlook kunnen werken.

Wat ik ook nog erg vervelend en irritant vind is dat ik gewoon geld kwijt ben zonder dat ik geholpen ben. Dat de verbinding wordt verbroken na bijna 13 minuten à 10 cent per minuut.
En dan denk je via het contactformulier van @home te kunnen werken en dat gaat ook niet. Erg irritant.

Beau6
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2008 10:49

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Beau6 »

ik heb naar ruim 10 hotmailadressen gemaild en allemaal zijn ze niet afgeleverd!
Mmm ik weet mijn wachtwoorden niet meer om via webmail te kunnen mailen. Moet ik dus op zoek naar de papieren waar de emailadressen en wachtwoorden op staan.
Ik geef het op. Ik wacht wel af en ga maar via mijn eigen hotmail mijn leden mailen! Dat werkt tenminste wel.
Dit gaat met gewoon teveel tijd en geld kosten op deze manier.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier kunt u email instellingen wijzigen.
Disclaimer
Ik ben geen techneut en heb het niet uitgeprobeerd of het goed werkt.


http://www.ziggo.nl/?%253futm_source=Go ... 2Balgemeen

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door pvd »

De hotmail-mailtjes die ik zou hebben moeten ontvangen op mijn @home-adres, krijg ik niet. Ik heb nog niet geprobeerd om naar een hotmailaccount te mailen. Ik heb ook gehoord dat @home op de zogenoemde blacklist van hotmail staat.

Misschien een conflictje tussen @home en hotmail?

pvd

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door agro »

Misschien een conflictje tussen @home en hotmail?
Er zijn wel meer providers die er last van hebben, ook bij kpn is er een paar maanden terug een periode geweest dat ik niet naar een hotmail adres kon mailen.
Kan je de helpdesk van @home niet per e-mail bereiken en daar je probleem uitleggen? en tevens melding maken van je reeds gemaakte kosten, mogelijk dat je voor een vergoeding in aanmerking komt.

Beau6
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2008 10:49

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Beau6 »

die pagina van ziggo die ik ergens hierboven als link krijg daar kan ik geen touw aan vast knopen. En bij alles wat ik wil doen word ik weer doorgelinkt naar pagina van Home. En wil ik daar wat wijzigen of doorgeven dan loopt het gewoonweg vast.
Ik hoop dat ze toch zeer snel hun zaakjes op orde hebben. Maar goed er staat wel het volgende als ik naar de pagina van Home wordt gelinkt:

Je producten zijn nog niet omgezet naar Ziggo. Daarom kun je de juiste antwoorden op je vragen alleen op de @Home site vinden.

Ga naar de Klantenservice op @Home

Zodra je producten zijn omgezet naar Ziggo, krijg je deze pagina niet meer te zien. Je komt dan gewoon direct op de Klantenservice van Ziggo. Dat is uiterlijk over 2 maanden, maar mogelijk is je postcode al eerder aan de beurt.


Ik net geprobeerd om een nieuw wachtwoord aan te vragen zodat ik via webmail kan gaan werken. Maar helaas er is een fout opgetreden. Ik vrees dat dit ook niet meer gaat lukken......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik probeer ( komend vanaf een Casema gebied) te gaan naar @home site wordt ik direct doorgelinkt naar Ziggo.

Ik ben bang dat - als u uw wachtwoord vergeten bent of als er een fout is opgetreden tijdens een poging uw wachtwoord te veranderen - u moet wachten tot mijn ziggo werkt.

Of op een rustig moment bellen naar de klantenservice, b.v. als de klantenservice net begint te werken 's-morgens ( ik denk dat dat een rustig moment is maar ik kan me vergissen) proberen of zij u hiermee kunnen helpen.

W.s. werkt de bovenvermelde link alleen vanuit een Casema gebied omdat u er niet in slaagt zo op de site te komen.

Ik hoop dat u een oplossing vindt.

Beau6
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2008 10:49

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Beau6 »

Ik heb vanmorgen al om 10 uur gebeld... dat was het tijdstip waarop de klantenservice op zaterdag en zondag start. Het bandje zei dat de wachttijd ongeveer 5 minuten was maar naar bijna 13 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken! En dat vind ik helemaal niet kunnen.
Vanuit mijn werk kan ik het nummer van de klantenservice al helemaal niet bellen dus ben ik verder aangewezen op een tijd waarop iedereen thuis is.
Ik heb al van meerdere mensen vernomen dat het gewoon heel erg slecht geregeld is op dit moment voor blijkbaar met name de @home klanten.
De kosten voor het bellen met de klantenservice zijn omhoog en zoals ik vanmorgen te woord ben gestaan vind ik ook verre van vriendelijk. Het was onduidelijk voor mij wat ik moest kiezen en kreeg iemand aan de lijn. Ik kort uitgelegd wat er mis is kreeg ik een reactie van oww tja ehhh helaas voor u. En meteen ik verbind u door. En daarna nooit meer iemand aan de lijn gekregen.
Ik ga niet nog een keer 10 tot 15 minuten aan de telefoon hangen à 10 cent per minuut. Ik ga mijn leden maar tijdelijk mailen vanaf mijn eigen hotmail omdat ik het clubmail adres dus ook niet kan gebruiken voor mailen naar leden met een hotmail adres.
Ik zelf heb ook hotmail omdat ik niet iedereen mijn emailadres wil geven en omdat ik hotmail ook makkelijk. Ik ga mijn leden niet verbieden om zich aan te melden met een hotmailadres.

Al met al zijn de eerste dagen van Ziggo bij mij al zwaar tegen gevallen.

En wachten tot Ziggo werkt? Dat kan dus 2 maanden duren volgens hun eigen informatie. Wel alles omzetten maar niet ervoor zorgen dat alles meteen werkt voor alle klanten!

hoofkes
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:51

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door hoofkes »

Van het ene op het andere moment kan ik niet meer mailen naar live, msn en hotmail adressen. Ik ontvang de volgende melding

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com

Dit heeft te maken met de overgang van @home naar Ziggo!!! want voorheen werkte alles prima.

Ook is het belachelijk dat abonnementskosten ipv achteraf ineens vooraf geincasseerd worden (dubbele lasten). Ik heb niet om die fusie gevraagd!!!

hoofkes
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:51

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door hoofkes »

Met geen mogelijkheid is een e-mail adres te vinden. Op geen enkele wijze kan via internet in contact gekomen worden met de klantenservice van @home / Ziggo. Heel erg vreemd voor een bedrijf wat gespecialiseerd is in digitale dienst verlening.

Gelukkig kunnen we hier in Best binnen een half jaar terecht bij Ons BrabantNet dan zijn we van het @home/Ziggo gedoe af.

Matden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 23:13

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Matden »

Ook wij hebben sinds ruim 2 weken problemen met @Home/Ziggo. De internetverbinding is erg traag, zeer instabiel, valt vaak weg enz. Wij hebben Internet Soms, een alles-in-1-pakket.
Ook viel de afgelopen 3 weken de telefoonverbinding steeds weg. Als we gebeld werden, leek het voor de beller alsof we uren in gesprek waren, of we waren uren achtereen niet bereikbaar of de verbinding werd midden in het gesprek afgebroken of de helft van wat we zeiden werd niet verstaan door de beller. Afgelopen week 3x telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice van @Home. Ook genoodzaakt geweest om mobiel te bellen, wat veel extra kosten met zich meebrengt. Er worden alleen wat nummers gevraagd die op het modem staan en verder kunnen de medewerkers niets doen. Je kunt er echt helemaal niets mee helaas. De telefoonverbinding lijkt sinds vrijdag weer hersteld, maar internet blijft traag en heel vaak valt de verbinding enkele seconden weg. Ook geprobeerd om via e-mail dit probleem aan te kaarten, maar het contactformulier van Ziggo is niet bereikbaar voor ons, omdat de produkten nog niet omgezet zijn, de website linkt ons automatisch door naar de klantenservice van @Home, maar ook daar is het contactformulier niet bereikbaar. Je draait daar steeds in een kringetje rond...
Ik heb er begrip voor dat er door de omzetting problemen kunnen onstaan (was ook wel te verwachten bij @home), maar zo lang en dat terwijl je deze maand ook de abonnementskosten dubbel moet betalen, dan mag je toch wat meer service verwachten. Terwijl je door de klantenservice dus min of meer afgescheept wordt (tja, als u nu weer verbinding hebt, kunnen wij verder niets voor u doen).

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit klinkt meer dat er iemand via uw computer spam verstuurt.
Junkmail = spam. Ik zou een volledige scan doen met een goede virusscanner + een volledige scan met ad-aware o.i.d. op malware
Ik weet niet of u met een draadloze verbinding werkt. Er is wel eens gewaarschuwd voor mensen die in een auto de wijk afstropen en dan via niet goed beveiligde computers spam versturen.

Er staat ook dat uw ISP adres geblokkeerd is door Hotmail. Dus u moet ook contact opnemen met de beheerder van Hotmail om dit ongedaan te laten maken. Geen idee hoe u dat moet doen, maar misschien weet een andere lezer dat.

Quote

Geplaatst op 18 Mei 2008 21:37 door Verstuur mail hoofkes
Van het ene op het andere moment kan ik niet meer mailen naar live, msn en hotmail adressen. Ik ontvang de volgende melding

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasonsE-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Ratz »

Nergens geen problemen mee.
Hoop alleen dat ze de kwaliteit en kwantiteit van Multikabel blijven behouden!

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

hoofkes schreef:
Van het ene op het andere moment kan ik niet meer mailen naar live, msn en hotmail adressen. Ik ontvang de volgende melding

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com
Dit komt helaas vaker voor. Het hoeft niet te betekenen, dat U spam aan het versturen bent, zoals gesuggereerd werd. Meestal is de oorzaak (zeer simpel en niet technisch uitgelegd!) de volgende. Iemand heeft via Uw provider (dus @home) spam verstuurd. Deze spam is dus verstuurd via de mail server van de provider. En Hotmail heeft deze mail server geblokkeerd. Helaas gaat Uw mail ook via deze mail server en U kunt deze ook geen mail meer versturen naar Hotmail.
Wat kunt U daar aan doen. Helaas niets. Uw provider moet een verzoek indienen om (het IP adres van) de mail server weer te deblokkeren. En daar kan wel eens wat tijd overheen gaan. Ik heb dit bij Tiscali 2 keer meegemaakt. Daar duurde het gemiddeld 1 dag.
Hoelang dit bij @home (ziggo) duurt weet ik niet, want die hebben in deze overgangs fase veel te doen, helaas.
Dit heeft te maken met de overgang van @home naar Ziggo!!! want voorheen werkte alles prima.
Deze conclusie is geheel voor Uw rekening :(

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address.

De boodschap is: Er is een blokkade gezet op uw IP adres omdat we klachten ontvangen hebben over mail wat van dat IP adres komt.

@ Dirkie
Ik suggereer niet dat de gedupeerde spam verstuurt. Ik suggereer dat iemand misbruik gemaakt kan hebben van zijn IP adres door met de auto in de straat, laptop op schoot op zoek te gaan naar een niet afdoende beveiligde draadloze internet verbinding en op die manier Spam het net op te sturen via zijn IP adres.

Ook kan er malware op zijn computer door een hacker geplaatst zijn die op deze wijze misbruik van zijn IP adres maakt.

Uw reden dat via de provider veel spam verstuurd wordt: dit kan ook. Ik heb dit meegemaakt toen ik nog bij Planet zat.

het lijkt mij verstandig om te beginnen met de computer grondig te controleren op
malware en de beveiliging van de computer te controleren.

Staat er geen malware op en is zijn Firewall afdoende dan is contact met de provider de volgende stap, wat nu inderdaad geen gunstig moment is gezien de recente fusie van providers.

Anjas
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2008 15:03

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Anjas »

Heel veel mensen hebben er last van.
Lees maar eens op het forum van fok.nl.

TdeHond
Mailen naar je eigen hotmailaccount is idd geen probleem, bij mij ook niet.
Ik heb gemaild naar @home (Ziggo): u krijgt binen 24 uu antwoord,
nou, niet dus!!
Ik wordt hier erg pissig van, net voor mezelf begonnen dus krijg elke
dag veel mail.
Nu zie ik ook hoeveel mensen mailen met hotmail, ik kan ze niet antwoorden, lekker hoor.

Wel dubbel geld afschrijven maar oplossen ho maar!!
En dat kan allemaal zomaar.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

TdeHond, zoals in de melding staat, is het IP adres geblokkeerd. Wat alleen niet duidelijk is, welk IP adres.

In mijn geval stond en staat mijn PC achter een router. Het adres van mijn PC is 192.168.1.33 en dat adres kun je niet blokkeren. Het is een zogenaamd private adres.
Dan zou het kunnen gaan om het IP adres, dat ik van mijn provider gekregen heb. Is mogelijk, maar was bij mij niet het geval.
De situatie, zoals ik die beschreef, was wel degelijk juist. Het is namelijk mijn weergave van het antwoord van mijn provider. Het was een van hun mailservers, die geblokked was, omdat iemand via die mailserver spam verstuurd had. En alle gebruikers, die op die mailserver zaten, hadden er last van.
En de provider kan overigens alleen die blok laten verwijderen, als zij kunnen aantonen, dat zij maatregelen genomen hebben. En daar kan wat tijd overheen gaan.

Maar de door jouw beschreven methode is inderdaad ook mogelijk.

Heijntje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2008 15:28

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Heijntje »

Heb vrijdag een contactformulier ingevuld bij @home met een klacht over de startpagina van ziggo.
het lijkt nergens op is onoverzichtelijk en je kan werkelijk niks terug vinden.

kreeg als antwoord dat mijn klacht binnen 24 uur behandeld zou worden, nou mooi niet dus we zijn inmiddels 3 dagen verder en nog steeds geen reactie ontvangen.

kortom ZIGGO is waardeloos afgrijselijk dat is mijn mening.
:evil:

heijntje

Gesloten