LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glazen werkblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
leonieg

Glazen werkblad

Ongelezen bericht door leonieg »

Hoi,

Wij hebben voor ons nieuwe huis een greeploze witte hooglans keuken uitgekozen en willen hier graag een glazen werkblad op. Nu heb ik de irritante eigenschap dat ik altijd wil dat iets heel mooi en als nieuw blijft, is dit dan wel aan te raden? Met googlen kom ik er niet uit, de ene site zegt dat er een speciale keramische laag overheen zit en daardoor krasvast is, bij informatieve sites staat juist weer dat het krasgevoelig is.

Bestaat er een glazen werkblad dat net zo makkelijk en mooi blijft als composiet?

Ik wil graag iets anders dan anders....zag ook al Silestone in een felle kleur, maar ben bang dat dat op den duur verveelt!

Wie kan me adviseren zodat ik weer rustig kan slapen ipv piekeren over een keukenblad?

Thanks!

Groet,
Leonie

zelfstandigste

Re: Glazen werkblad

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een glazen werkblad is "gehard", het proces zal ik u in geschrift besparen, maar een gehard blad heeft verschillende trek- en druklagen. Deze krachten blijven IN het glas waardoor er aan de randen een mindere hardheid ontstaat.

En dat is dan gelijk het enige nadeel van een glazen werkblad; als u iets scherps- of met veel kracht- tegen de rand stoot gaat deze stuk..

Kijk ook eens naar een keramisch blad, hitte-, kras- en zuurbestendig

http://www.nuovaeleganza.nl/main/index. ... &Itemid=49

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Maar wel heel erg mooi hoor ( Arte bv, k***te firma , maar wel mooie bladen als ze in 1 x goed gaan )

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

En opletten dat het goed gemonteerd wordt.
Glazen bladen hebben aan de onderzijde een coating.
Zo'n blad kun je alleen maar op de keuken LEGGEN en niet SCHUIVEN.
Het moet dus in één keer goed neergelegd worden anders komen er beschadigingen in de coating aan de onderzijde en dat zie je door het glas heen.

Wij leveren het regelmatig. Supermooi gewoon.
1x een schadegevalletje gehad dat een klant een splinter van de rand had gestoten. Maar ook daar is een oplossing voor.

leonieg

Hi,

Bedankt voor de reacties....maar is het krasgevoelig? Die coating zit dus aan de onderkant, maar komt er aan de bovenkant ook wat?

Mooi is het zeker, maar het moet dus ook mooi blijven....anders word ik gek!

Keramische bladen had ik ook gezien op internet...

Waar je al niet over kunt piekeren.....

Groet,
Leonie

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Arte bv, k***te firma , maar wel mooie bladen als ze in 1 x goed gaan
Ja Puf maar ze lossen alles toch snel op :lol: :shock: Breek me de bek niet open.

Beste leonieg,

Als je niet tegen krassen kunt, loop dan met een boog om glas en RVS heen. Je gaat er zeker spijt van krijgen als ik jouw berichten lees. Cera Nuovo of Ceragrill is verkrijgbaar in een 30tal keluren waarvan er door de meeste werkbladleverancier maar circa 10 wordt aangeboden.

Zeer rustig en mooi materiaal. Krasbestendig en eenvoudig in onderhoud. Weinig keuze in randafwerking, facet of metaal.

MVG

rayke

glas kan wel tegen een stootje en is ook te polijsten :-)
Pas een keuken geplaatst met 15cm brede stollen voorzien zachtblauwe led-verlichting.... tis wel heel mooi :-)

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Wij zijn de mogelijkheden van epoxy-werkbladen aan het bekijken. Het mooie van epoxy is dat een kras niet lichter opkleurt maar "transparant" blijft. Dus de kras is er wel maar nagenoeg niet te zien.

Wat die stollen betreft zijn er erg mooie dingen te krijgen. Doorzichtig laminaat. Kijk ook eens op www.ravier.com daar zie je een combinatie van hout en acrylglas. Prachtig materiaal!

MVG

N.b. lekker rustig zo! :lol:

zelfstandigste

Structuran en Decoran glas is een prachtig product, te verwerken als steen maar het is glas met een kleurpigment.
Er zijn weinig collega´s die dit kennen maar het is een prachtig onderhoudsvrij- kras- en hittebestendig werkblad

best prijzig maar dat mag voor dit unieke materiaal wel.....

even een lezing van de website:

Waar is Structuran® en Decoran® Glass Ceramics voor te gebruiken ?
Vanwege de unieke en gunstige technische eigenschappen waarmee Structuran® en Decoran® Glass Ceramics zich kenmerkt, zijn de toepassingsmogelijkheden eigenlijk onuitputtend. Het product is met name geschikt voor trappen, vloeren, keukenbladen, zwembaden, tafelbladen, haardschouwen, deurachitraven, keukenachterwanden, vensterbanken, gevelbekleding, baliebladen, wastafelplateaus, grafmonumenten, chemisch bestendige bekleding, wandbekleding, et cetera. Daarnaast is het mogelijk om tijdens het productieproces logo’s of motieven toe te voegen, zodat er een homogeen uniek eindproduct ontstaat.

Voordelen
Wat zijn de voordelen van Structuran® en Decoran® Glass Ceramics ?
Zeer hoge hardheidsgraad
Krasbestendig
Kleurvast
Translucent (lichtdoorlatend)
Bestand tegen zuren, benzine en hydroxiden
Verkrijgbaar in vrijwel alle kleuren
Makkelijk te verwerken in combinatie met ander glas of natuursteen
Mogelijkheid tot verwerking van logo’s of motieven
Bestand tegen temperaturen tussen -50 en +200 graden Celsius
Topproduct van hoogwaardig glas
Kortom: Structuran® en Decoran® Glass Ceramics zijn unieke producten die u gezien moet hebben........

leonieg

Heb jullie tips bekeken, ik twijfel nog steeds....ik denk dat ik het advies van Maxx opvolg en afstap van glas, alhoewel ik dat erg moeilijk vind. Vind glas echt het allermooist en leuk omdat nog niet iedereen het heeft, maar krassen zou ik echt super jammer vinden....

Dat Decoran...op de foto's lijkt het niet echt op glas, meer soort keramisch blad. Heb je het in het echt gezien? Als je white neemt ofzo, dan lijkt het wel meer op glas?

Heel erg bedankt voor al jullie tips, heb er veel aan!

Gr. Leonie

rayke

als je alle bladenfabrikanten wilt bekijken spiek dan even op www.keukenfabrikant.nl in de rubriek werkbladen. Heb je ze allemaal in één keer.

zelfstandigste

Hoi Leonieg,

Ja ik heb het gezien en ook al enkele malen geplaatst.

Mijn eigen volgende keuken ligt zo´n blad op!

Het is een gesintert glas, je moet het echt gezien hebben, dan ga je er voor!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

En hoe prijzig is het dan ongeveer...?

zelfstandigste

Prijs zo'n beetje te vergelijken met een Star Galaxy granieten blad + 10%

rayke

prijs maakt toch niet zo heel veel uit bij iets waar je 15 tot 20 jaar mee wilt doen :-)

kweenie

Dat is wat sommige keukenverkopers vinden, ja. En dan vooral weinig informatie geven over of de diverse onderdelen/opties duur of goedkoop zijn. Ik denk dan, bij alle andere producten is het normaal dat je een indicatie hebt van wat iets kost. Als ik een autu koop (waar ik ook jaren mee doe), dan denk ik ook niet dat de prijs er niet weinig toe doet en dat ik een lada met een lexus ga vergelijken.

zelfstandigste

Oke......@ kweenie

Belgisch Hardsteen = Lada

Structuran / Decoran = Maybach

rayke

En dan vooral weinig informatie geven
sja, dan moet je een goeie verkoper opzoeken.

kweenie

Hmm, lada-maybach is wel een groot verschil... (Groter kan volgens mij haast niet.) Dan denk ik dat ik er zelf toch ergens tussenin kom te zitten, omdat het anders misschien een maybach-blad bij een daewoo keuken wordt, met dacia apparatuur.... Bedankt voor de indicatie!

Gesloten