LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beste wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Miele is gewoon de beste. De testen van de consumentenbond zijn ook relatief want als een machine doet wat hij moet doen en het ding is goedkoop, dan scoort tie meer punten. Hou het bij een europese machine ( geen hok uit italié, indesit, ariston e.d. ). En laat die koreanen maar tankers bouwen.

Ronald.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door hharteman »

De Koreanen verbeteren hun produkt konstant, net zoals Japan 30 jaar geleden.
Daar is o.a. Toyota groot mee geworden.
De koreaaanse Miele is in ontwikkeling maar heet Samsung of LG.
Kwestie van tijd voor ze de Europeesche waskastjes achter zich laten.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Repley xxxxx

Ik verkoop geen INdeSHIT of EDY, en weiger ze ook te repareren, er zijn enkele winkels die alles met extra garantie proberen te verkopen (helft is voor verkoper) behalve deze merken!
Er staan van deze al vele binnen 5 jaar bij groot vuil, soms na 2 jaren!

De Samsung is al leverbaar type P1253 voor €285,- ex verw bijdragen en bezorgen, maar deze heeft dan wel 24 uurs service, 24 maanden lang, en daarna komen deze door de importeur geschoolde ook langs!
Dus deze werken niet aan alle merken, en weten veel.

Je kunt deze vergelijken met een duurdere van boven de €400,- maar omdat ze de markt moeten veroveren, in Duitsland beter getest dan LG.
Dus soms betaal je meer aan reparatie's dan een nieuwe?

Succes, helaas mag ik geen link naam mijn winkel plaatsen!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door magel725 »

Ten eerste: "de beste" is voor IEDEREEN anders. Iets wat voor mij de beste is kan voor jou de slechtste zijn. Dit soort vragen zorgt er alleen maar voor dat de fan van Miele een Miele aanprijst en een fan van Bosch zegt dat je een Bosch moet nemen. Je schiet er niets mee op en als je wilt weten wat jouw beste wasmachine is dan moet je een lijstje maken met eisen waar die machine aan moet voldoen, met een budget, en dan neem je degene die het meest aan deze lijst voldoet binnen je budget. Dan heb je je beste machine.

Samsung en wasmachines gaan niet samen! Rommel voor lage prijzen, zo willen ze Europa veroveren, dat doe je 1 keer en daarna nooit meer. Geen wonder dat Miele zoveel tevreden klanten hebben die niets anders meer willen. Vraag 10 huisvrouwen naar hun mening en je weet genoeg. Hier op het forum wordt vaak meer naar de prijs gekeken. Gelukkig zitten er ook enkele kenners op het forum!!
Hier even op inhakend: Samsung zet zichzelf op de markt door DURE artikelen nu erg goedkoop op de markt te brengen. Hiermee kopen ze marktaandeel, niet door eenamlig troep aan te prijzen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door testcase »

Er is maar één goed robuust duurzaam merk: ASKO.
Alleen verkrijgbaar bij speciaalzaken.
Ik heb zelf een W6761. Na eerst philips,baukencht en miele.

Er is geen betere .....

Toolboy

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

De beste wasmachine moet nog op de markt komen.
Prijs kwaliteit/levensduur is van belang.
En natuurlijk wat heeft de consument te besteden.
Asko/asea en Miele behoren zeker tot de top.

Maar niet elke beurs heeft genoeg inhoud om zulks een merk aan te schaffen,In vergelijking komen een aantal andere merken er ook niet slecht vanaf,denk bv aan siemens /bosch.
En als een Edy/ariston/lg/samsung met een aanschaf prijs van ongeveer 400 euro 4/5 jaar zonder problemen meegaat is dat ook okay.

groet T

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Toolboy

Edy en zo is geen Samsung, LG is minder in verleden, en iets duurder, maar deze 2 koreanen die made in China, en dus blik, en Koreaanse en Japanse techniek in Chinees blik en plastic, en dus voordelig en goed, net geen Bosch/Siemens, maar benaderen nu deze aardig!

Edy, Indesit en zo is rotzooi, en deze 2 Koreaanse merken zitten eerder tussen het wel redelijke Zanussi uit Italy en hun dochters Zanker, Bauknecht, Marijnen, Electorlux, en helaas nu ook AEG...
Maar die Bosch/Siemens in, dus wat kwaliteit kun je nu proviteren van 2 jaar garantie, en hierna een betrouwbaar en goed repareerbaar produkt!

Het zou mijn niet verbazen als ze over enige jaren zowel beter als duurder zijn dan Bosch, Samsung Nano heeft al een vrij aardige Miele prijskaart, en somige Miele's zijn voordeliger dan deze topmodelllen!

De duurste Samsung Nano heeft bij mijn website 3 miele's onder zich, Asko lever ik helaas niet, en nog 28 modellen van Bosch, 15 x Siemens dus zo goed en duur kunnen ze worden!

Dat 95% van alle gekochte een Samsung onder de €400,- is bepaalde de klanten en niet ik!
Meestal is Zanussi gelijk of duurder, maar alleen de bij ons niet leverbare IndeSHIT is goedkoper leverbaar!

twanbens
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 22:09

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door twanbens »

:D hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Miele 3933.

Groetjes Twan Bens

mieleklant
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2007 20:53

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door mieleklant »

En? bevalt de Miele 3933? Ik heb 'm ook, maakt soms enorme herrie bij het centrifugeren. zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55628 :cry:

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door opa60 »

hoi dirk wij hebben een samsung swf-14 is ongeveer 5 jaar oud doet het nog prima alleen is er ergens een lager slecht want hij begint met het centrefugeren herrie te maken,als ik mijn hand in de trommel doe en hem ronddraai voel ik iets dat niet klopt.is dit nog te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen. mvg opa

Toolboy

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat is het bekende probleem opa60

De trommellagers van deze machine ,Is een vrij dure grap om deze te laten vervangen ook het kuipschild ed moet dan vervangen worden.

Groet T

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door opa60 »

bedankt Toolboy de machine ziet er nog nieuw uit en heeft altijd droog gestaan,met andere woorden hoeveel gaat dat kosten?mvg opa

Toolboy

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hallo daar opa 60.
Hier zult u niet blij van worden ,sorry.
Als de lagers eruit liggen (moet) wordt er vervangen de trommel(ingesleten as) de kuip + het kuipschild.
Dit geintje kost al ongeveer 275 euro aan materiaal.


Groet T

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoi opa 60
Als je voelt dat er iets niet klopt kan er
ook iets tussen de kuip en de trommel zitten.
Als het lager stuk is hoor je dat meteen en voel
je ook bij het draaien met de hand.
En anders zoals Toolboy opmerkt.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door opa60 »

bot321 bedankt ,toolboy heeft gelijk het is zeker een lager van de trommel en 275 euro reparatie is de machine niet meer waard.toch is ons de samsung goed bevallen,zit dus weer aan een nieuwe samsung te denken.enof wat raden jullie ons aan.als het maar een 1400 toeren is en niet meer dan 400euro kost.mvg opa. per 16 nov hebben we een nieuwe zanussi trentino gekocht voor 346 euro bij bcc. groetjes opa

nicoleb
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2007 20:35

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door nicoleb »

vaak word er gezeg dat de miele de beste keuze is want die zou weleens 30 jaar mee kunnen gaan!!

maar realiseer je wel dat een aeg daarintegen wel zeker de helft van de prijs kost en zeker zo goed is,is het dan een probleem dat hij eventueel korter mee zou gaan??wie weet haalt hij de 17 jaar wel dan ben je toch al over de helft!!

Je hebt verschillende klasses die zich scheiden van elkaar door middel van het aantal wasbeurten waarop ze gebouwd zijn.
waar u dus rekeing mee moet houden is de hoeveelheid wasbeurten die u draait gemiddeld per week.

oa zanussi .indesit en andere b-merken en huismerken zijn gebouwd voor +/_1500 wasbeurten,bestaan uit italaliaanse onderdelen en de trommel hangt aan 1 veer.

whirlpool,bouwkneght,lg 2500 wasbeurten zijn al van betere kwaliteit en zeker geschikt voor mensen die een bug=dget hebben tot 400 euro.

siemens ,bosh en 3000 wasbeurten en bestaande volledig uit duitse onderdelen,(buiten de zeer goedkopen aanbiedingen van media markt want die bevatten wel italiaanse onderdelen.

aeg is gebouwd op+/_ 3500 wasbeurten en staat goed aangeschreven,echter nu ze is samen gegaan met zanussi vraag ik me af of de kwaliteit gewaarborgt is gebleven of dat ze uit buiten hun fabriek de onderdelen delen.

miele 4000 wasbeurten oerdegelijke kwaliteit,ik ben in de miele fabriek in duitsland geweest.
die mensen doen echt al jaren elke dag aan de lopende band dezelfde handeling,maar ook een miele kan er na 3 4 jaar mee ophouden ,het blijft een gok hoor want het zijn apparaten

succes

Jerrys
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2008 22:22

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Jerrys »

Ik vind dat je elke 6 tot 12 jaar een nieuwe wasmachine moet kopen omdat er steeds nieuwere (lees: zuinigere snellere stillere schonere) dingen uitkomen en de oude machine steeds meer stroom verbruikt.

Rouke
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2007 01:04

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Rouke »

@Nicole e.a:
Mocht jij óf iemand anders hier nog ten tonelen verschijnen met gelijke kennis willen reageren.

LG maakt inmiddels ook wasmachines van +-€ 1.000,--
Waarom zouden die dingen de +- 3.500 Was cyclussen niet halen dan?
Alleenmaar met verkoopargumenten en reparatie-praatjes kom ik als "wasmachine leek" nog nergens..
Post n's 'n url naar youtube [of vergelijkbare] met uitleg van 'n reparatie oid. :wink:
(daarvoor is dit forum geschikt)

En de tests/review's van de consumentenbond vertrouw ik sowieso voor geen milimeter,
Die beweren zoveel te weten op veelerlei vlakken, en klopt - vaker dan nodig - van geen kanten.. Vanuit software/bruingoed electronica spreek ik uit ervaring :wink:

louiseria
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 18:57

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door louiseria »

Zie het topic "Miele wasmachine" wat ik heb geopend. Mijn dure Miele had na 8 jaar een reparatie nodig, na 9 jaar en is nu na 11 jaar definitief kapot verklaard. Heb in totaal € 410 uitgegeven aan reparatiekosten en monteursbezoek, daar had ik een nieuwe machine voor gehad als ik na die 8 jaar gelijk een nieuwe had gekocht, die het nu hoogstwaarschijnlijk nog zou doen!
Hoezo, Miele er is geen betere?????

Huttenmirjam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 14:43

Re: beste wasmachine

Ongelezen bericht door Huttenmirjam »

Hallo allemaal,

Ik zag deze topic twee weken geleden ook en heb inmiddels de LG 13481 tp aangeschaft.

Ik wil daarom even reageren omdat de LG als beste koop is betiteld en ik erg enthousiast ben over de machine. Deze wasmachinie kost maar 349 euro en betere reacties over zo'n goedkope wasmachine heb ik niet kunnen vinden.

Daar kan volgens mij geen Miele tegenop, ook al zijn die als beste getest, ze zijn wel duurder. Een goede vergelijking heb ik gezien bij www.besteconsumentenkoop.nl waarbij je duidelijk het prijsverschil en beoordelingsverschil ziet tussen de miele wasmachines en de LG.

Als iemand vragen heeft over deze LG dan kun je op deze topic reageren.

Groetjes Mirjam

Gesloten