LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topmatrassen Boxsprings

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.

Deukt jouw topmatras ook?

Peiling eindigde op 18 jun 2008 23:38

ja
1
50%
nee
1
50%
 
Totaal aantal stemmen: 2

josz
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 23:22

Topmatrassen Boxsprings

Ongelezen bericht door josz »

November vorig jaar een Auping Dublin Maximus boxspring gekocht.
2x 1persoons, met topmatrassen.
Die topmatrassen gingen echter al snel "pletten". Ik had het gevoel in een kuil te liggen.
We hebben na 3 maanden andere toppers bedongen.
Heb toen niet meer de "superieur" genomen maar "De Luxe".
Maar opnieuw na 3 maanden gebruik lijk ik in een geultje te liggen. Leg je een lat over het matras, dan deukt de matras in het midden bijna 4cm!
En dat voel je ook!

Mijn leverancier "slaapkenner" stelt dat dit normaal is; "contourvorming"... "een Hästens doet het ook". De toepassing van Paardenhaar bij Hästens en de wol bij Auping veroorzaken dit.

Is dat zo? Na 3 maanden 4 cm deuk... wat wordt dat over een jaar?
Ik vind het beslist niet lekker liggen.
Deugt het concept van topmatrassen wel?
Ik heb een oordeel van Auping gevraagd.... mijn "slaapkenner" geeft op mijn klachten een "niet thuis".

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Topmatrassen Boxsprings

Ongelezen bericht door Woma »

Natuurlijke materialen zoals, paardehaar, wol enz. worden door het lichaam geplet, waardoor er kuilvorming optreed.

Latex heeft ook deze eigenschap (zowel matrassen als toppers) deze zetten zich naar het lichaam, (zoals goede schoenen zich aanpassen aan de voet)

Uit wat voor materiaal bestaat de topper precies?
Want een kuil van 4 cm. is toch wel erg veel. Uitgaande dat de gem. topper maar 7 cm dik is.

Heb je toevallig een topper met een afneembare hoes, dan zou je de hoes er af kunnen ritsen en kijken of er ook een deuk in de kern zit.

Gesloten