LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugbetaling van Wazo uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Canello1994
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 19:26

Terugbetaling van Wazo uitkering

Ongelezen bericht door Canello1994 »

Ik heb het volgende probleem, ik heb van het UWV een brief gehad waarin staat dat zij mij teveel Wazo uitkering hebben betaald tijdens mijn zwangerschapsverlof. De terugvordering gaat over de periode 2 januari tot 12 februari 2006 a 3000 euro.
Ik ben bevallen op 22-1-2006. Mijn zwangerschapsverlof liep van 19-12-2005 tot half april 2006. Het UWV heeft de uitkering aan mijn ex-werkgever overgemaakt en zij betaalden mijn salaris uit. Op de loonstrook staat duidelijk ziekengeld werkgever. In de brief staat dat het UWV de werkgever heeft benaderd om het geld terug te krijgen en zij hebben dit geweigerd. Er staat letterlijk in de brief: "U moet nu 3000 euro zelf betalen".

Kan dit zomaar, dat ik moet terug betalen terwijl het UWV het geld aan de werkgever heeft overgemaakt en vervolgens bij mij aanklopt als er niet terug betaald wordt.

Gr, Angela

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Terugbetaling van Wazo uitkering

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Ik adviseer jou om hiermee niet lang te wachten en per direct een bezwaarschrift in te dienen.
Je zal wel hier en daar adviezen krijgen maar toch...
Anders heb je een probleem erbij ivm termijn bezwaarschrift indienen.

Succes.

Gesloten