LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploos zonder greep

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door Pmeij »

Hallo,

Ik heb al eerder een vraag gesteld over een greeploze keuken, maar loop weer een beetje vast.
Ik ben op zoek naar een greeploze keuken (hooglans wit) waarbij de vaatwassen en de hoekkast ook voorziejn zijn van greeploze ladepanelen zodat deze lijn in de hele keuken doorloopt (3 lade panelen).
We hebben voor een dergelijk ontwerp een offerte laten maken bij KVIK, maar ik wil graag een soortgelijke keuken bij een andere zaak/keten laten offreren, zodat ik de prijs kan vergelijken.

De vraag was of er meer merken zijn die deze moeglijkheid bieden. het antwoord was dat het redelijk gebruikelijk is en bijna elk merk dit wel kan.
We zijn bij nog een aantal winkels geweest, maar bijna alle greeploze keukens hebben een alumminium rand die in geval hij bedoeld is om 2 lades te openen erg breed is.

De look die wij graag willen hebben is losse panelen die erg dicht op elkaar zitten. het liefst zonder aluminium lijsten en 3 lades die in de L opstelling doorlopen. de greep moet dus echt IN het deurtje zitten en niet gebruik makend van een alu strip.
Dit is de opstelling die we graag willen hebben:
Afbeelding

Dit is de look die we mooi vinden:
Afbeelding Afbeelding
Dit is de look die we waak tegen komen (vinden we niet mooi door de brede alu lijsten en het feit dat niet alle lijnen doorlopen):
Afbeelding

Kan iemand mij een zaak/keten aanbevelen waar ze ook een keuken die voldoet aan de genoemde specificaties kan leveren?

Alvast bedankt!
Mvgr,
Pmeij

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

Kvik is semigreeploos en totaal niet te vergelijken met keukens waarbij de greeplijst in de romp gefraist is.
Wil je het (prijs)niveau van kvik kijk dan bij Ikea of Superkeukens.
Laatst gewijzigd door rayke op 23 mei 2008 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door Pmeij »

Dank voor je reactie!
De eerste 2 foto's zijn van kvik keukens (kvik mano).

Voor de keuken in de opstelling die ik heb laten zien met kookplaat, oven, afzuiger van siemens en vaatwasser en koelkast van zanussi en een composiet blad moesten we bij kvik 13.000 betalen.

Die prijs lijkt me een ander segment dan bijv de ikea.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

Dat lijkt me ook wel ja.
Hoop geld voor een kvik keuken.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

Denk dat je met een keuken van Superkeukens , Nobilia bijvoorbeeld zo'n 7 tot 7,5 duizend euro kwijt bent met alles siemens.

Welke regio zit je?

Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door Pmeij »

Dank voor jullie reacties!
Flevoland, maar ik ben evt. wel bereid om wat km's af te leggen.

We hebben zo'n 10.000 in gedachten voor een keuken ook al hebben we wel wat speling, maar dat zou dan ten koste gaan van de badkamer, toilet of vloer.
als we een laminaat blad nemen komen we daar ongeveer op uit.
het composiet blad was in totaal nl. 4000 euro (inc spoelbak, maar wel al inc de 25% korting die ze hier nu op geven. leverancier dekker).

we hebben wel gekozen voor een 80 cm keramische kookplaat en een 90 cm afzuiger. die waren net iets duurder dan 'standaard' afmetingen.
ik zal eens vragen welke andere vaatwassers ze kunnen leveren.
De kvik keukens zijn net even iets hoger, dus ik moet volgens mij wel een maxiline hebben.

ik heb de apparatuur vergeleken op inbouw.nl en alleen daarop kan ik ook al 1000 besparen.

in de offerte die ik nu heb ben ik bijna 4000 kwijt voor de apparatuur.
ruim 4000 voor composiet blad inc. spoelbak.
de kasten zijn in totaal net even boven de 2000 (2x 80 cm met 3 lades+1 m. brede hoekkast+vaatwasserpaneel+50 cm gootsteenkast+60 cd 3 kast met 3 lades + 1 hoge kast voor koel/vries+ 1 hoge kast voor oven).
De montage was ook iets van 2000. het restant voor kraan, plintjes en passstukken e.d.

is dit echt veel te veel voor een kvik keuken?
het design van de kvik mano vinden we erg mooi en ik ben dit nog nergens anders tegen gekomen, vandaar mijn vraag hier.
als iemand me kan vertellen waar ik een keuken aan kan schaffen met een soortgelijk design ga ik meteen langs.

Gr,
Pmeij

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

Zoals ik al zei "teveel voor een kvik" en dan ook nog de montage veel te hoog.
Probeer inderdaad eens een superkeukensfiliaal. Zit er eentje in Elburg en Almere. Met de Nobilia Primo in wit hoogglans heb je dezelfde uitstraling maar wel beter.
En ik denk dat je voordeliger uit bent.

Montage mag niet meer dan rond de 12/1300 euro kosten.

Succes.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

En waar de F#ck zijn al m'n klanten vanavond....?
Ben blij dat ik geen koopavonden ken :-)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door kkstong »

Wij gaan ook voor een KVIK keuken.

Het design is gewoon net iets anders dan de andere keuken zaken vinden wij, erg mooi en strak.
Ik heb een beetje lopen lezen hier op dit forum en vind dat de "verkopers" een beetje minder over KVIK spreken.

Mijn Noorse en Finse vrienden hebben mij verteld dat het een top zaak is in Noorwegen en ook in Finland, goed spul dus.
Zou niet weten waarom het hier dan minder zou zijn.......

Wij willen dit:

U-keuken met 2 hoge kasten aan 1 zijde, lade kasten van 120cm, greeploos van KVIK en ook door hun laten plaatsen.

Het blad willen wij van OKITE, +\- 6 strekkende meter, 10cm opgedikt, dit kopen wij in Belgie......dit is inclusief verzekering, inmeten thuis(na plaatsing keuken), vervoer en plaatsen veel goedkoper dan in Nederland en met echtheids certificaat.......geen chinees composiet, maar echt OKITE.

De apparatuur nemen wij alles van SMEG types 2008......losse jaren '50 koelkast, behalve de afzuigkap. Die willen wij van Elica,.....de Star of de Cube.

Achterwand van Pimpyourkitchen.......visual moeten we nog uitzoeken.

Wat dit moet kosten?
Apparatuur via Internet: €5000
Blad: €3000
Achterwand: €500
Keuken: geen idee......

Denk dat wij tussen de €10000 en €12000 uitkomen

Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door Pmeij »

De L opstelling is 305 bij 230 cm. voor deze afmeting hebben ze het blad op de offerte staan.
De spoelbak is een Franke Nova CNX260 die ruim 900 moet kosten.

Ik heb even op internet gezocht naar de nobilia Primo, maar dit is dus juist wat we niet willen. de primo lijkt erg veel op de laatste afbeelding in mijn eerste post.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door h999 »

Ik zou eens bij Leicht proberen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik heb even op internet gezocht naar de nobilia Primo, maar dit is dus juist wat we niet willen. de primo lijkt erg veel op de laatste afbeelding in mijn eerste post.
Klopt, volgend jaar komt Nobilia pas met greeploos.

Een voordelige (standaard) keuken in het bedoelde model is lastig te vinden. KH heeft deze in het programma en wat zelfstandige meubelmakers. Maar deze zijn niet onder de noemer voordlige keukens te plaatsen.

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door kkstong »

€900 voor de spoelbak?

Sorry hoor maar dat vind ik echt duur.......

Hier:
http://www.veiligkopen.nu/veiligkopen/t ... 3895805203

Kijk dat je wat moet verdienen dat snap ik, maar 2 keer zo duur is te gek.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door rayke »

Dan zijn de greeplijsten van Leicht ook te breed.

Ik denk bck dan beter kan kiezen voor een keuken zonder grepen met een kliksysteem op de deuren en laden od servo drive.
Alleen voor de vaatwasser en koelkast dan nog een oplossing zoeken
Prijs zal dan ook wel iets anders worden :-)

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door ice1982 »

Dan koop jij je spoelbak toch op internet, en frees je hem zelf in je blad...

Weet je meteen waar die prijs vandaan komt...

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: Greeploos zonder greep

Ongelezen bericht door kkstong »

Zelf infrezen hoeft niet, dat laat ik doen.....

Het frezen kost mij €110 voor de spoelbak/kookplaat............samen nog net geen €500.

Dus ja, ik weet wel waar die prijs vandaan komt.........het is jouw winst.... 8)

Gesloten