LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Ik heb mij ook (stom??) laten verleiden tot een overstap naar Energie:Direct. Dit pas sinds vorige week. Maar EDMedewerker, er wordt mij beloofd minder te gaan betalen, dus hier kan ik dus vanuit gaan? Moet erbij zeggen dat ik de volledige naam heb van de "calldame". En als ik enigzins het gevoel heb genept wordt en niet mijn vragen beantwoord krijg, ik toch echt bij degene uitkom die mij mooie verhaaltjes heeft verkocht.
Overigens EDmedewerker is het verstandiger niet over zogenaamde "stijlfouten" te praten aangezien er "EDmedewerkers" zijn die de nederlandse taal ook niet geheel machtig zijn! Beetje simpel ben je
Overigens EDmedewerker is het verstandiger niet over zogenaamde "stijlfouten" te praten aangezien er "EDmedewerkers" zijn die de nederlandse taal ook niet geheel machtig zijn! Beetje simpel ben je
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
nee je bent niet goedkoper uit ik was zelfs duurder uit omdat ik de nuon ook moest betalen het heten ...recht heb dit aan E.D gevraagd hoe dit zat ja dat weten ze niet maar leuk dat je de volledige naam heb gooi maar weg die krijg je nooit meer aan de lijn( heb ik ook gehad) en dat over die stijlfouten tja leer een vak hoef je daar niet meer te werken. is niet aardig maar dat krijg je op den duur wel als je het over E.D heb gaan hier de haren al omhoog maar ga bij E.D weg zo snel als je kan je heb 8 dagen bedenk tijd vergeet dit niet
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
ik ben helaas al over deze 8 dagen heen, dus er zit voor mij niet meer in dan afwachten. Heb overigens het huistel. nummer van deze mevrouw al gevonden. Zij bellen mij thuis , dan mag ik dat toch ook?!
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Allen,
Misschien ligt het aan mij (kan!) echter ik mis uitdagingen op dit forum. Ik zie geen goede en nuttige discussie op gang komen en ik zie nog geen deelnemers een echte serieuze klacht,...
Deelt iemand mijn mening?
Graag jullie reacties.
Groeten,
RayWhisperer
Misschien ligt het aan mij (kan!) echter ik mis uitdagingen op dit forum. Ik zie geen goede en nuttige discussie op gang komen en ik zie nog geen deelnemers een echte serieuze klacht,...
Deelt iemand mijn mening?
Graag jullie reacties.
Groeten,
RayWhisperer
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:11
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Schiet erg veel op om iemand van het callcenter terug te gaan bellen. Deze mensen werken niet eens voor energie:direct!
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
[mensen ga niet in zee met Energiedirect[/b], het is een grote oplichtersbende.
Lees en huiver.
Boeven zijn het.
Uit fatsoen heb ik u gebeld maar de ingevoerde code is niet meer geldig.
Daarna verbreekt u de verbinding, lange wachttijden en herhaaldelijk herhalen van cijfers.
Hierbij deel ik u mede dat u kunt opzeggen vanaf 01-07-2008.
De € 75,00 krijgt u van ons vanwege het vroegtijdig beëindigen.
Want denk nu niet dat geld ons iets zegt, maar kennelijk u wel.
In een eerder stadium heeft u fouten niet herkent.
Wij zijn er klaar mee, graag vandaag nog het geld storten op interim justitia + de 25,00 die vanmiddag is overgemaakt.
Deze staat ook op 21-05-2008
Dan is dit ingelost zoals u zelf eerder hebt aangedragen.
Helaas kan ik geen geld storten op intrum justitia omdat het rekeningnummer niet handmatig te gebruiken is.
Eigen heb ik anderhalf jaar met een oplichtersbende te maken gehad en ga aangifte tegen u doen.
Ik voel mij door u behoorlijk verneukt.
Een iets goedkopere prijs blijkt toch nadelen te kennen, maar wat u ermee bereikt?
Dit is werkelijk het einde.
U een klant kwijt door u eigen toedoen, veel negatieve reclame daar kunt u op rekenen, een aangifte etc.
Helaas is het tij niet meer te keren, waarschijnlijk interesseert u zich daar niet voor.
Debetreffende callcenter dame kunt u het beste een schop onder de kont geven waarmee niets af te spreken is.
Ik weet dat u intrum justitia bent en zo geld doorsluist, geniet ervan maar ik doe liever eerlijk zaken dan mensen bedonderen.
Met een noordeling valt niet te spoten.
De brief van beëindiging zie ik graag verschijnen.
Geachte heer, mevrouw,
In overleg met onze raadsman zijn we snel klaar:
Hierbij zeggen wij onze energieleveringen bij EnergieDirect per 01-07-2008 op.
Helaas dienen wij het driejarig contract niet uit en betalen GEEN boete ivm. eerder beëindigen van het contract.
Het vertrouwen in u is helemaal op.
U heeft duidelijke ons het gevoel te geven klanten weinig te respecteren en dus iedereen over dezelfde kam te scheren.
Het inlevingsvermogen is zeer laag.
Het is niet anders zou ik zeggen.
Helaas moeten wij constateren dat EnergieDirect hun afspraken allemaal niet zo nauw neemt en de consument maar
wat op de mouw speldt.
Wij maken hiervan melding aan de “Energie waakhond“ en de diverse media.
Dit kan en mag niet!
Een betaal afspraak met een collega wordt zonder pardon uit handen gegeven aan Intrum Justitia.
Zonder verder mij gecontacteerd te hebben worden wij door EnergieDirect aangemerkt als wanbetaler, helaas treft u aan de verkeerde.
Misschien lukt het bij anderen wel maar het is erg treurig gesteld.
Afspraken met u collega veegt u af aan de spreekwoordelijke kont.
Omdat het mij niet om die luizige € 30.00 gaat of wat dan ook als kosten voor Intrum Justitia maar om het nakomen van afspraken.
Wij wijzen elke vorm van verdere contractbinding af.
Immers in een relatie moet het van beide kanten komen en niet van één kant.
Omdat wij zo snel mogelijk deze zaak willen afhandelen zonder rompslomp rest ons niets anders.
Wij verzoeken u kennis te nemen hiervan, het geld 348.28 wat gestort is over te boeken op Intrium Justitia zodat ik vanavond het rest gedeelte voldoe.
De praktijken die u bezigt rieken bijna aan oplichting, maar niet over onze rug.
Eind deze maand kunt u € 109.00 afschrijven, per 1 juli kunt u voor het restbedrag een acceptgiro sturen. Dit kost ook al een paar euro extra maar het is zo.
Per 1 juli zijn automatische niet meer toegestaan.
Mocht er toch een boete zijn van € 25.00 of € 50.00 dan is het ook niet anders.
Wij zijn u beter kwijt dan rijk.
---- "Energie:direct" <[email protected]> schrijft:
Geachte heer
Bedankt voor uw bericht.
In uw e-mail geeft u aan het niet eens te zijn met de overdracht naar
Intrum Justitia. Om deze reden hebben wij uw gegevens gecontroleerd in
onze administratie.
Hieruit blijkt dat het overgedragen bedrag van 348.28 euro uw periodieke
nota (jaarnota) is. Deze periodieke nota gaat over de periode 1 maart
2007 - 20 maart 2008. Energie:direct heeft in de maand maart het bedrag
geprobeerd te incasseren. Echter zonder resultaat, uw bank geeft aan dat
uw rekeningnummer is geblokkeerd. U dient hierover contact op te nemen
met uw bank.
Energie:direct heeft u hierover een herinnering gestuurd met het verzoek
het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. Doordat u het
bedrag niet handmatig heeft overgemaakt is het bedrag op 16 mei 2008
overgedragen naar Intrum Justitia. Na deze overdracht heeft u het bedrag
van 348.28 euro handmatig overgemaakt op 19 mei 2008. U heeft het bedrag
overgemaakt naar energie:direct. Het openstaande bedrag plus incasso
kosten diende betaalt te worden aan Intrum Justitia.
Energie:direct kan het bedrag van 348.28 euro verrekenen met de hoofdsom
bij Intrum Justitia. U dient dan alleen de incasso kosten nog te betalen
aan Intrum Justitia. Voor de hoogte van de incasso kosten kunt u bellen
naar het telefoonnummer, 070-4528855. Als u akkoord gaat met de
verrekening vernemen wij dit graag van u middels een reply op deze
e-mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het
referentienummer
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Klantadvies
www.energiedirect.nl
U schreef ons:
==================================================
Geachte heer xxx,
Klacht:
Het houdt ons toch even bezig en voelen ons ondanks de afspraak op een
niet al te nette manier behandeld door EnergieDirect.
Wij begrijpen dat u de debiteuren uiteraard/helaas moet manen, maar van
3 berichten die we vanmiddag bij thuiskomst lazen moet ik toch wel
even slikken.
Dit alsof we de grootste wanbetalers zijn die u kunt bedenken.
Ik ga er alsnog van uit dat u onderstaande als een vergissing beschouwd
en gaan dan ook niet akkoord met de inhoud daarvan.
Trouwens het betaald bedrag heeft betrekking op de factuur waarop 348,28
gespecificeerd is en niet op andere bedragen.
ook is het niet juist wat u voorstelt om het met de nieuwe nota te
verrekenen maar vooralsnog ga ik ervan uit dat EnergieDirect het gezonde
verstand laat zegevieren.
Trouwens met Intrum Justitia heb ik niets te maken, een deurwaarder kan
pas stappen ondernemen.
Een incassobureau probeert alleen nog meer mensen onder dwang bang te
maken en extra kosten op te strijken.
En omdat ik met Energiedirect een afspraak heb lijkt mij het poeha en
verdere dreigementen behoorlijk van de hoge toren geblazen.
Ik doe met u zaken en als u de afspraken niet archiveert of iedere
consument maar predikaar wanbetaler opspeldt zijn we snel uitgesproken.
Verder nog even het volgende omdat ik mij diep beledig voel door u
organisatie ben ik eens gaan grasduinen.
Uiteraard wil ik niet direct in de media uw vuile was buiten hangen,
maar mocht het zo zijn dat u niet wilt wijken van standpunt het
regelrecht het internet opgaat.
Verder begrijp ik niet veel van de jaarafrekening maar t.o.v. vorige
jaren verschilt het allemaal niet zoveel.
Geld interesseert mij niet Dhr. xxx en vind u dat Intrum Justitia ook
maar een paar euro tientjes moet hebben, moet u het niet nalaten.
Enkel dan stort u € 348,28 terug en gaat u niet verrekeken, maar dat
heb ik u al uitgelegd.
U mag wel weten pislink te zijn omdat ons/mij hier onrecht aangedaan
word waar wij niet van houden.
Op 16 mei 2008, om 16:08 heeft Afd. Klantenadvies energie:direct het
volgende geschreven:
Openstaande vordering
Datum: 16 mei 2008
Uw klantnummer:
Geachte heer/mevrouw,
Volgens onze administratie hebben wij, ondanks onze voorgaande>
herinnering, van u nog geen (volledige) betaling ontvangen voor de>
recente factuur ad € 348,28.
Hierdoor zijn wij genoodzaakt het thans openstaande achterstallige>
bedrag conform onze algemene voorwaarden over te dragen aan Intrum>
Justitia. Zij nemen binnen enkele dagen contact met u op over de>
verdere afwikkeling.
Wij wijzen u er met nadruk op dat betaling van dit overgedragen>
achterstallig bedrag alleen nog kan geschieden via Intrum Justitia.
Eventueel alsnog rechtstreeks van u ontvangen betalingen zullen wij
verrekenen met onze eerstvolgende nieuwe factuur.
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Manager Klantenadvies
Let op: Deze e-mail is automatisch door ons systeem verstuurd. U> kunt
hier niet op antwoorden.
==================================================
Lees en huiver.
Boeven zijn het.
Uit fatsoen heb ik u gebeld maar de ingevoerde code is niet meer geldig.
Daarna verbreekt u de verbinding, lange wachttijden en herhaaldelijk herhalen van cijfers.
Hierbij deel ik u mede dat u kunt opzeggen vanaf 01-07-2008.
De € 75,00 krijgt u van ons vanwege het vroegtijdig beëindigen.
Want denk nu niet dat geld ons iets zegt, maar kennelijk u wel.
In een eerder stadium heeft u fouten niet herkent.
Wij zijn er klaar mee, graag vandaag nog het geld storten op interim justitia + de 25,00 die vanmiddag is overgemaakt.
Deze staat ook op 21-05-2008
Dan is dit ingelost zoals u zelf eerder hebt aangedragen.
Helaas kan ik geen geld storten op intrum justitia omdat het rekeningnummer niet handmatig te gebruiken is.
Eigen heb ik anderhalf jaar met een oplichtersbende te maken gehad en ga aangifte tegen u doen.
Ik voel mij door u behoorlijk verneukt.
Een iets goedkopere prijs blijkt toch nadelen te kennen, maar wat u ermee bereikt?
Dit is werkelijk het einde.
U een klant kwijt door u eigen toedoen, veel negatieve reclame daar kunt u op rekenen, een aangifte etc.
Helaas is het tij niet meer te keren, waarschijnlijk interesseert u zich daar niet voor.
Debetreffende callcenter dame kunt u het beste een schop onder de kont geven waarmee niets af te spreken is.
Ik weet dat u intrum justitia bent en zo geld doorsluist, geniet ervan maar ik doe liever eerlijk zaken dan mensen bedonderen.
Met een noordeling valt niet te spoten.
De brief van beëindiging zie ik graag verschijnen.
Geachte heer, mevrouw,
In overleg met onze raadsman zijn we snel klaar:
Hierbij zeggen wij onze energieleveringen bij EnergieDirect per 01-07-2008 op.
Helaas dienen wij het driejarig contract niet uit en betalen GEEN boete ivm. eerder beëindigen van het contract.
Het vertrouwen in u is helemaal op.
U heeft duidelijke ons het gevoel te geven klanten weinig te respecteren en dus iedereen over dezelfde kam te scheren.
Het inlevingsvermogen is zeer laag.
Het is niet anders zou ik zeggen.
Helaas moeten wij constateren dat EnergieDirect hun afspraken allemaal niet zo nauw neemt en de consument maar
wat op de mouw speldt.
Wij maken hiervan melding aan de “Energie waakhond“ en de diverse media.
Dit kan en mag niet!
Een betaal afspraak met een collega wordt zonder pardon uit handen gegeven aan Intrum Justitia.
Zonder verder mij gecontacteerd te hebben worden wij door EnergieDirect aangemerkt als wanbetaler, helaas treft u aan de verkeerde.
Misschien lukt het bij anderen wel maar het is erg treurig gesteld.
Afspraken met u collega veegt u af aan de spreekwoordelijke kont.
Omdat het mij niet om die luizige € 30.00 gaat of wat dan ook als kosten voor Intrum Justitia maar om het nakomen van afspraken.
Wij wijzen elke vorm van verdere contractbinding af.
Immers in een relatie moet het van beide kanten komen en niet van één kant.
Omdat wij zo snel mogelijk deze zaak willen afhandelen zonder rompslomp rest ons niets anders.
Wij verzoeken u kennis te nemen hiervan, het geld 348.28 wat gestort is over te boeken op Intrium Justitia zodat ik vanavond het rest gedeelte voldoe.
De praktijken die u bezigt rieken bijna aan oplichting, maar niet over onze rug.
Eind deze maand kunt u € 109.00 afschrijven, per 1 juli kunt u voor het restbedrag een acceptgiro sturen. Dit kost ook al een paar euro extra maar het is zo.
Per 1 juli zijn automatische niet meer toegestaan.
Mocht er toch een boete zijn van € 25.00 of € 50.00 dan is het ook niet anders.
Wij zijn u beter kwijt dan rijk.
---- "Energie:direct" <[email protected]> schrijft:
Geachte heer
Bedankt voor uw bericht.
In uw e-mail geeft u aan het niet eens te zijn met de overdracht naar
Intrum Justitia. Om deze reden hebben wij uw gegevens gecontroleerd in
onze administratie.
Hieruit blijkt dat het overgedragen bedrag van 348.28 euro uw periodieke
nota (jaarnota) is. Deze periodieke nota gaat over de periode 1 maart
2007 - 20 maart 2008. Energie:direct heeft in de maand maart het bedrag
geprobeerd te incasseren. Echter zonder resultaat, uw bank geeft aan dat
uw rekeningnummer is geblokkeerd. U dient hierover contact op te nemen
met uw bank.
Energie:direct heeft u hierover een herinnering gestuurd met het verzoek
het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. Doordat u het
bedrag niet handmatig heeft overgemaakt is het bedrag op 16 mei 2008
overgedragen naar Intrum Justitia. Na deze overdracht heeft u het bedrag
van 348.28 euro handmatig overgemaakt op 19 mei 2008. U heeft het bedrag
overgemaakt naar energie:direct. Het openstaande bedrag plus incasso
kosten diende betaalt te worden aan Intrum Justitia.
Energie:direct kan het bedrag van 348.28 euro verrekenen met de hoofdsom
bij Intrum Justitia. U dient dan alleen de incasso kosten nog te betalen
aan Intrum Justitia. Voor de hoogte van de incasso kosten kunt u bellen
naar het telefoonnummer, 070-4528855. Als u akkoord gaat met de
verrekening vernemen wij dit graag van u middels een reply op deze
e-mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het
referentienummer
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Klantadvies
www.energiedirect.nl
U schreef ons:
==================================================
Geachte heer xxx,
Klacht:
Het houdt ons toch even bezig en voelen ons ondanks de afspraak op een
niet al te nette manier behandeld door EnergieDirect.
Wij begrijpen dat u de debiteuren uiteraard/helaas moet manen, maar van
3 berichten die we vanmiddag bij thuiskomst lazen moet ik toch wel
even slikken.
Dit alsof we de grootste wanbetalers zijn die u kunt bedenken.
Ik ga er alsnog van uit dat u onderstaande als een vergissing beschouwd
en gaan dan ook niet akkoord met de inhoud daarvan.
Trouwens het betaald bedrag heeft betrekking op de factuur waarop 348,28
gespecificeerd is en niet op andere bedragen.
ook is het niet juist wat u voorstelt om het met de nieuwe nota te
verrekenen maar vooralsnog ga ik ervan uit dat EnergieDirect het gezonde
verstand laat zegevieren.
Trouwens met Intrum Justitia heb ik niets te maken, een deurwaarder kan
pas stappen ondernemen.
Een incassobureau probeert alleen nog meer mensen onder dwang bang te
maken en extra kosten op te strijken.
En omdat ik met Energiedirect een afspraak heb lijkt mij het poeha en
verdere dreigementen behoorlijk van de hoge toren geblazen.
Ik doe met u zaken en als u de afspraken niet archiveert of iedere
consument maar predikaar wanbetaler opspeldt zijn we snel uitgesproken.
Verder nog even het volgende omdat ik mij diep beledig voel door u
organisatie ben ik eens gaan grasduinen.
Uiteraard wil ik niet direct in de media uw vuile was buiten hangen,
maar mocht het zo zijn dat u niet wilt wijken van standpunt het
regelrecht het internet opgaat.
Verder begrijp ik niet veel van de jaarafrekening maar t.o.v. vorige
jaren verschilt het allemaal niet zoveel.
Geld interesseert mij niet Dhr. xxx en vind u dat Intrum Justitia ook
maar een paar euro tientjes moet hebben, moet u het niet nalaten.
Enkel dan stort u € 348,28 terug en gaat u niet verrekeken, maar dat
heb ik u al uitgelegd.
U mag wel weten pislink te zijn omdat ons/mij hier onrecht aangedaan
word waar wij niet van houden.
Op 16 mei 2008, om 16:08 heeft Afd. Klantenadvies energie:direct het
volgende geschreven:
Openstaande vordering
Datum: 16 mei 2008
Uw klantnummer:
Geachte heer/mevrouw,
Volgens onze administratie hebben wij, ondanks onze voorgaande>
herinnering, van u nog geen (volledige) betaling ontvangen voor de>
recente factuur ad € 348,28.
Hierdoor zijn wij genoodzaakt het thans openstaande achterstallige>
bedrag conform onze algemene voorwaarden over te dragen aan Intrum>
Justitia. Zij nemen binnen enkele dagen contact met u op over de>
verdere afwikkeling.
Wij wijzen u er met nadruk op dat betaling van dit overgedragen>
achterstallig bedrag alleen nog kan geschieden via Intrum Justitia.
Eventueel alsnog rechtstreeks van u ontvangen betalingen zullen wij
verrekenen met onze eerstvolgende nieuwe factuur.
Met vriendelijke groet,
Energie:direct
xxx
Manager Klantenadvies
Let op: Deze e-mail is automatisch door ons systeem verstuurd. U> kunt
hier niet op antwoorden.
==================================================
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Hoe kunnen we deze bedriegers aanpakken.
Kijk wij kunnen het wel betalen maar er zijn genoeg die de eindjes aan elkaar moeten knoppen en die worden door EnergieDirect ook gelyncht.
Het kan toch niet zo zijn dat het allemaal mag.
Je maakt met xxx van klantenservice EnergieDirect de afspraak dat de betaling op 16 mei verricht word. Dat doe je en vervolgens heb je een half uur later een mail dat de betaling dient plaats te vinden aan Intrum Justitia en dat alles uit handen is gegeven.
Het zijn rovers en persoonlijk ben ik ervoor om ze aan te pakken.
Kijk wij kunnen het wel betalen maar er zijn genoeg die de eindjes aan elkaar moeten knoppen en die worden door EnergieDirect ook gelyncht.
Het kan toch niet zo zijn dat het allemaal mag.
Je maakt met xxx van klantenservice EnergieDirect de afspraak dat de betaling op 16 mei verricht word. Dat doe je en vervolgens heb je een half uur later een mail dat de betaling dient plaats te vinden aan Intrum Justitia en dat alles uit handen is gegeven.
Het zijn rovers en persoonlijk ben ik ervoor om ze aan te pakken.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Die EDmedewerker in het forum is ook een oplichter maar ik denk een fake.
Mensen stop massaal bij EnergieDirect
Mensen stop massaal bij EnergieDirect
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:11
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Haal in godsnaam die namen van dit forum af, zouden jullie het oke vinden als alles van jullie erop komt te staan. Richt je gewoon aan ED en niet op de persoon!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:11
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Je weet helemaal niet hoe dit er intern aan toe gaat. Deze mensen handelen namens hun werkgever en zullen zich daar ook aan de procedures moeten houden. Als er dus problemen zijn dat is dit erg vervelend maar dit dient wel geregeld te worden via de afdeling klachten van ED, de geschillencommissie energie en water, de Dte of de rechtzaal. Het openbaar maken van persoonsgegevens is dan ook conform de richtlijnen van dit forum verboden
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
FrutFratsen, Energiedirect zijn boeven en de mensen die daar werken voeren die boevestreken uit.
Ze hebben ons bedonderd en wij hebben opgezegd per 1 juli 2008. Kost 75,00 maar prima, geld vinden wij niet belangrijk.
EnergieDirect neemt ook geen contact op en wij dachten dat het ons nooit zou overkomen.
Kortom EnergieDirect lijkt leuk maar iedereen komt eens aan de beurt.
Tussen 17.00 uur en 19.00 uur vier berichten gestuurd.
De referentie nummer vermelden in die tijd meer dan 270 mailtjes.
Boeven zijn het en afspraken die medewerkers afspreken worden door automatisch systemen overrulet en dan hang je.
Maar FrutFratsen, laat je door mij niet gek maken.
Ik weet waarover ik praat en RAAD niemand aan bij EnergieDirect te gaan.
Het is een asociale organisatie.
Als je zo makkelijk abonnee kunt worden en ook zo makkelijk weer weg interesseert EnergieDirect zich nergens voor, enkel voor jou en mijn portemonnaie.
Ze hebben ons bedonderd en wij hebben opgezegd per 1 juli 2008. Kost 75,00 maar prima, geld vinden wij niet belangrijk.
EnergieDirect neemt ook geen contact op en wij dachten dat het ons nooit zou overkomen.
Kortom EnergieDirect lijkt leuk maar iedereen komt eens aan de beurt.
Tussen 17.00 uur en 19.00 uur vier berichten gestuurd.
De referentie nummer vermelden in die tijd meer dan 270 mailtjes.
Boeven zijn het en afspraken die medewerkers afspreken worden door automatisch systemen overrulet en dan hang je.
Maar FrutFratsen, laat je door mij niet gek maken.
Ik weet waarover ik praat en RAAD niemand aan bij EnergieDirect te gaan.
Het is een asociale organisatie.
Als je zo makkelijk abonnee kunt worden en ook zo makkelijk weer weg interesseert EnergieDirect zich nergens voor, enkel voor jou en mijn portemonnaie.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
@ Ollie
U trekt fors van leer tegen ED (c'est le ton qui fait la musique), maar mij is nog niet duidelijk geworden waarom u die jaarnota 2007-2008 betwist (want daar gaat het blijkbaar om.) Misschien kunt u dat aangeven?
Waarom maakt u overigens niet gewoon de gang naar de SGC? Die is er immers voor dit soort geschillen, en kan vervelende en/of onterechte incassoprocedures voorkomen. Hoeft u zich ook niet zo boos te maken, als u zeker weet dat u in uw recht staat.
U trekt fors van leer tegen ED (c'est le ton qui fait la musique), maar mij is nog niet duidelijk geworden waarom u die jaarnota 2007-2008 betwist (want daar gaat het blijkbaar om.) Misschien kunt u dat aangeven?
Waarom maakt u overigens niet gewoon de gang naar de SGC? Die is er immers voor dit soort geschillen, en kan vervelende en/of onterechte incassoprocedures voorkomen. Hoeft u zich ook niet zo boos te maken, als u zeker weet dat u in uw recht staat.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
jsp, bedankt voor de verduidelijking.
Heel kort, met xxx van ED hadden we de afspraak dat de jaarrekening op 16 mei betaald zou zijn. Dat is ook gebeurt dus duidelijke zaak. Maar omdat ED geagendeerd heeft de 16de richting intrum justitia waren wij opgezadeld met 25,00 kosten.
We hebben die dinsdag j.l. direct betaald en klaar.
Vandaag opgezegd en klaar. Inmiddels al de bevestiging binnen dat per 01-07-2008 onze wegen scheiden.
Zo simpel is het jsp.
Ik laat mij niet bedonderen en als xxx mij iets toezegt lijkt mij het duidelijk.
Maar uiteindelijk blijkt dit misselijk bedrijf gewoon mailtjes sturen of reageren niet, bellen doen ze al helemaal niet met hun gewaardeerde klanten.
Boos, ach het is de toon die de muziek maakt maar nogmaals we hebben vanaf 2 februari 2007 altijd automatisch betaald, nu waren we met vakantie en gebeurd er iets en je wordt direct als wanbetaler aangemerkt. Maar ook voor leugenaar, het geld stond de 19de op de rekening en de 16de bij ons afgeschreven.
Het zijn boevestreken. Lees gewoon eens objectief alle reactie's, maar iedereen komt een keer bekaaid met ED eraf.
Ik zal de media berichten, diverse fora etc. Ik heb aangegeven dat men kon bellen maar ze laten je stikken.
Zelf gebeld op dinsdag maar de verbinding werd verbroken.
Zo heerlijk slapen en morgen weer gezond op
Oh ja mensen ga a.u.b. niet in zee met deze mooie praatjes verkopers.
Heel kort, met xxx van ED hadden we de afspraak dat de jaarrekening op 16 mei betaald zou zijn. Dat is ook gebeurt dus duidelijke zaak. Maar omdat ED geagendeerd heeft de 16de richting intrum justitia waren wij opgezadeld met 25,00 kosten.
We hebben die dinsdag j.l. direct betaald en klaar.
Vandaag opgezegd en klaar. Inmiddels al de bevestiging binnen dat per 01-07-2008 onze wegen scheiden.
Zo simpel is het jsp.
Ik laat mij niet bedonderen en als xxx mij iets toezegt lijkt mij het duidelijk.
Maar uiteindelijk blijkt dit misselijk bedrijf gewoon mailtjes sturen of reageren niet, bellen doen ze al helemaal niet met hun gewaardeerde klanten.
Boos, ach het is de toon die de muziek maakt maar nogmaals we hebben vanaf 2 februari 2007 altijd automatisch betaald, nu waren we met vakantie en gebeurd er iets en je wordt direct als wanbetaler aangemerkt. Maar ook voor leugenaar, het geld stond de 19de op de rekening en de 16de bij ons afgeschreven.
Het zijn boevestreken. Lees gewoon eens objectief alle reactie's, maar iedereen komt een keer bekaaid met ED eraf.
Ik zal de media berichten, diverse fora etc. Ik heb aangegeven dat men kon bellen maar ze laten je stikken.
Zelf gebeld op dinsdag maar de verbinding werd verbroken.
Zo heerlijk slapen en morgen weer gezond op
Oh ja mensen ga a.u.b. niet in zee met deze mooie praatjes verkopers.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Het is mij nu wel duidelijk.
U heeft de jaarnota te laat betaald en nu heeft u moeite met de consequenties daarvan. Dat wimpelt u vervolgens af op individuele medewerkers die u met naam en toenaam noemt.
U heeft de jaarnota te laat betaald en nu heeft u moeite met de consequenties daarvan. Dat wimpelt u vervolgens af op individuele medewerkers die u met naam en toenaam noemt.
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Onzin, jaarnota op tijd betaald binnen de afspraak. Te voorbarige conclusies. Maar met u ga ik niet verder in discussie. Oplichters zijn het bij EnergieDirect en inmiddels per 010708 opzegging binnen. Vertel mij maar wie hier het laatst lacht. Uit commercieel oogpunt lijkt mij het duidelijk.
Maar eigenlijk zijn er geen winnaars.
Gegroet
Maar eigenlijk zijn er geen winnaars.
Gegroet
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Lees dit ook jsp van een andere gedupeerde.:
Hallo
Ik heb een gigantisch probleem met energiedirect
ik ben november 2006 lid bij hun geworden en het jaar verliep rustig en normaal , tot de eindafrekening toen kwamen er grote problemen want die klopte voor geen cent
Heb hier 100 tal mailtjes voor verstuurdin december werd mijn Voorschot verhoogd naar 121 euro p.m . Zelf vond ik dit nogal gortig en belde of die 121 niet naar 2 maanden verdeeld kon worden dus 60 euro p.m en dan de transportkosten van nuon van 35 euro per maand
Aangezien wij alleen stroom hebben vind ik zelf 95 euro incl transport wel genoeg
Nou na dat verzoek werd mij verteld dat ik dan december en januari had betaald maar de eindafrekening moest ik gewoon betalen in hun voordeel met een verschil van 579 kw/h die te hoog waren aangeslagen
Februari heb ik gewoon netjes betaald de 60 euro en had verzocht dat ze eerst moesten uitzoeken hoe het met de rekening zat
Maart en April werd de voorschot en rekening van mijn banknummer afgehaald zonder enige correctie etc
heb dit dus logischerwijs terug laten storneren en heb beide voorschotten wel overgemaakt
Begin april werd ik er zo ziek van dat ik op woensdag belde naar e.d en er werd door een collega verteld dat ik vrijdags terug gebeld zou worden
Nu 6 weken later is zijn beltegoed nog niet opgewaardeerd want hij moet nog bellen
5 Mei kreeg ik een mail met de rekening hoe het er nu voorstond
Wat staat er tot mijn verbazing in Januari stond open ä 121 euro plus de afrekening die nu wel klopte ..(het ene gat met het andere vullen dus)
op 5 mei gelijk terug gemaild dat het niet de afspraak was dat januari weer zo betaald zou worden
15 mei weer gemaild met het verzoek of ze eens dachten aan terug mailen en een kenmerkje gevraagd voor het geld van de afrekening te betalen
16 mei krijg ik een mail dat de vordering bij intrum justitia ligt en hun de handen er af trekken
wat kan ik nu doen ??
heb wel de ontvangstbevestigingen bewaard dat ik hun gemaild heb
wie oh wie kan mij helpen want wordt er gek van
Gelukkig stap ik op 20 mei over naar ENECO
MAAR DE LAAGSTE PRIJS GARANTIE KLOPT VOLGENS MIJ OOK NIET WANT IK MOET 0,1745 CENT PER KW/H BETALEN
Hallo
Ik heb een gigantisch probleem met energiedirect
ik ben november 2006 lid bij hun geworden en het jaar verliep rustig en normaal , tot de eindafrekening toen kwamen er grote problemen want die klopte voor geen cent
Heb hier 100 tal mailtjes voor verstuurdin december werd mijn Voorschot verhoogd naar 121 euro p.m . Zelf vond ik dit nogal gortig en belde of die 121 niet naar 2 maanden verdeeld kon worden dus 60 euro p.m en dan de transportkosten van nuon van 35 euro per maand
Aangezien wij alleen stroom hebben vind ik zelf 95 euro incl transport wel genoeg
Nou na dat verzoek werd mij verteld dat ik dan december en januari had betaald maar de eindafrekening moest ik gewoon betalen in hun voordeel met een verschil van 579 kw/h die te hoog waren aangeslagen
Februari heb ik gewoon netjes betaald de 60 euro en had verzocht dat ze eerst moesten uitzoeken hoe het met de rekening zat
Maart en April werd de voorschot en rekening van mijn banknummer afgehaald zonder enige correctie etc
heb dit dus logischerwijs terug laten storneren en heb beide voorschotten wel overgemaakt
Begin april werd ik er zo ziek van dat ik op woensdag belde naar e.d en er werd door een collega verteld dat ik vrijdags terug gebeld zou worden
Nu 6 weken later is zijn beltegoed nog niet opgewaardeerd want hij moet nog bellen
5 Mei kreeg ik een mail met de rekening hoe het er nu voorstond
Wat staat er tot mijn verbazing in Januari stond open ä 121 euro plus de afrekening die nu wel klopte ..(het ene gat met het andere vullen dus)
op 5 mei gelijk terug gemaild dat het niet de afspraak was dat januari weer zo betaald zou worden
15 mei weer gemaild met het verzoek of ze eens dachten aan terug mailen en een kenmerkje gevraagd voor het geld van de afrekening te betalen
16 mei krijg ik een mail dat de vordering bij intrum justitia ligt en hun de handen er af trekken
wat kan ik nu doen ??
heb wel de ontvangstbevestigingen bewaard dat ik hun gemaild heb
wie oh wie kan mij helpen want wordt er gek van
Gelukkig stap ik op 20 mei over naar ENECO
MAAR DE LAAGSTE PRIJS GARANTIE KLOPT VOLGENS MIJ OOK NIET WANT IK MOET 0,1745 CENT PER KW/H BETALEN
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Ook voor mij heel herkenbaar, zie onderstaande emailverkeer...
Let ook op het detail van de herinneringstermijn, is een bedrijf niet verplicht een termijn te hanteren? Anders kunnen ze 1 dag na faktuurdatum herinnering 1 sturen, en de volgende dag herinnering 2 met 4,50 kosten en dag drie intrum justitia met 25 euro administratiekosten en minimaal 37 euro incassokosten... Dan zouden ze dus kunnen doen waar ze zin in hebben en rijk worden over onze rug... het is een lang verhaal, maar wel duidelijk dat ze aan het prutsen zijn.
mijn eerste mail:
Graag wil ik van u weten wat de tremijn is voor de 1e herinnering en wat de termijn is voor de 2e herinnering en wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn vanaf de datum van de 2e herinnering.Alvast bedankt.
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:U dient de volledige openstaande vordering voldaan te hebben binnen 5 werkdagen na dagtekening van de verzonden 2e herinnering, welke op 09-05-2008 is verzonden. Dit houdt in dat uiterlijk morgen de vordering bij energie:direct op de rekening dient te staan.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het referentienummer 556164Met vriendelijke groet,Energie:directTeun Aerts
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang.vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang.vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus.onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.Alvast bedankt.
hun antwoord:
0200Geachte heer/mevrouw S.A. Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:de vervaldatum van onze facturen is normaal gesproken de 25e van de maand waarop de factuur betrekking heeft , dit is dan dus ook de datum waarop uw betaling op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Indien het betreffende bedrag op deze dag niet op onze bankrekening staat is er dus sprake van een betalingsachterstand en bent u wettelijk gezien al in gebreken gebleven en zijn wij gerechtigd om een incasso maatregelen te nemen. Zie hiervoor het aan u toegezonden tarievenblad (via email en post bij aanmelding aan u verzonden), de betreffende informatie treft u ook aan op uw persoonlijke pagina.Deze regels gelden voor al onze klanten dus ook voor u. De hierbij gehanteerde tarieven zijn conform het in overleg met onder andere de rechtbanken tot stand gekomen rapport tarief voorwerk 2Wij hanteren in onze incasso procedure dan ook strikt het principe dat de afnemer van een extra dienst (in deze dus de incasso activiteit) dient te betalen voor de extra handling die dit vraagt, Hiermee voorkomen wij dat de kosten verbonden aan te late/wanbetaling moeten gaan doorbereken aan onze wel tijdig betalende klanten waardoor ook hun energie prijs zou stijgen dit is namelijk voor hen juist terecht onacceptabel.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang.vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang.vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus.onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.Alvast bedankt
hun antwoord:
0200Geachte heer/mevrouw Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:De herinneringen zijn verzonden op 02-05-2008 (1e) en 09-05-2008 (2e). Op de herinnering staat de betreffende betalingstermijn vermeld. Wanneer de vordering wordt overgedragen aan Intrum Justitia krijgt u hier ook een email van.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.
Dit is trouwens de 3e keer dat ik dezelfde vraag moet stellen, maar ik krijg steeds antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld en gaan antwoord op de vragen die ik wel heb gesteld. Hebben jullie iets te verbergen ofzo?
Ik ben nieuwsgierig wat u nu weer verzint en of het dit keer wel iets met mijn vragen te maken heeft. Mijn hartelijke dank.
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw Dekkers,
Bedankt voor uw bericht.
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
Naar aanleiding van uw schrijven wil ik u verwijzen naar het toegezonden bericht met referentienummer 556946.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagen na de 2e herinnering dus. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.
Dit is trouwens de 4e keer dat ik dezelfde vraag moet stellen, maar ik krijg steeds antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld en geen antwoord op de vragen die ik wel heb gesteld. Hebben jullie iets te verbergen ofzo?
Ik ben nieuwsgierig wat u nu weer verzint en of het dit keer wel iets met mijn vragen te maken heeft.
Mijn hartelijke dank
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw S.A. Dekkers,
Bedankt voor uw bericht.
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
ad 1
wij hanteren geen "vaste" datum voor onze herinneringen teneinde te voorkomen dat klanten met hun betalingen gaan slepen (betalingen vertragen) waar de welwillende klanten uiteindelijk de dupe van zouden worden aangezien wij uiteindelijk dan genoodzaakt zijn om de kosten verbonden aan slechte/wanbetalers te gaan verdisconteren in de prijs van onze energie levering hetgeen de welwillende klanten terecht onacceptabel vinden
Wij hanteren ook in deze duidelijk het principe dat wij de kosten verbonden aan een extra dienst (onder andere herinneringen en incasso) doorbelasten aan de betreffende gebruiker
Gegeven is dat de verval datum van onze facturen altijd de 25e van de maand is en dit is dan ook de datum waarop uw betaling op onze bankrekening moet zijn bijgeschreven, hierna bent u wettelijk gezien al in gebreke gebleven
ad 2
zie bovenstaande
ad 3
Zie bovenstaande tevens is het zo dat de verval datum van onze facturen altijd de 25e van de betreffende maand is, dit is dan ook de datum waarop uw betaling op onze bankrekening moet zijn bijgeschreven, hierna bent u wettelijk gezien al in gebreke gebleven.
In de vervolgens door ons verzonden herinnering(en) geven wij duidelijk aan dat uw betaling binnen 5 werkdagen na verzending van de betreffende mail in ons bezit moet zijn.
Ik heb dus nu een soort van antwoord, waarop ik moet aanmerken dat ze maar herinneringen sturen wanneer zij dat willen en de factuurdatum tevens al de vervaldatum van de factuur is... is dat wel wettelijk toegestaan allemaal? Is het de bedoeling dat bedrijven op die manier rijk worden over onze rug? Elk normaal mens moet toch wel eens een rekeningetje een maandje uit kunnen stellen omdat er iets is tussengekomen, zonder daarvoor meteen afgestraft te hoeven worden? Het feit dat je je factuur een maandje later moet betalen is vaak al vervelend genoeg op zich en zij slaan er nog even snel een slaatje uit....
Walgelijk!!!
Ik hoop dat we iets concreets en collectiefs kunnen doen tegen dit bedrijf en zijn duistere werkzije...
Let ook op het detail van de herinneringstermijn, is een bedrijf niet verplicht een termijn te hanteren? Anders kunnen ze 1 dag na faktuurdatum herinnering 1 sturen, en de volgende dag herinnering 2 met 4,50 kosten en dag drie intrum justitia met 25 euro administratiekosten en minimaal 37 euro incassokosten... Dan zouden ze dus kunnen doen waar ze zin in hebben en rijk worden over onze rug... het is een lang verhaal, maar wel duidelijk dat ze aan het prutsen zijn.
mijn eerste mail:
Graag wil ik van u weten wat de tremijn is voor de 1e herinnering en wat de termijn is voor de 2e herinnering en wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn vanaf de datum van de 2e herinnering.Alvast bedankt.
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:U dient de volledige openstaande vordering voldaan te hebben binnen 5 werkdagen na dagtekening van de verzonden 2e herinnering, welke op 09-05-2008 is verzonden. Dit houdt in dat uiterlijk morgen de vordering bij energie:direct op de rekening dient te staan.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.Bij vervolgcontact over dit bericht kunt u verwijzen naar het referentienummer 556164Met vriendelijke groet,Energie:directTeun Aerts
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang.vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang.vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus.onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.Alvast bedankt.
hun antwoord:
0200Geachte heer/mevrouw S.A. Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:de vervaldatum van onze facturen is normaal gesproken de 25e van de maand waarop de factuur betrekking heeft , dit is dan dus ook de datum waarop uw betaling op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Indien het betreffende bedrag op deze dag niet op onze bankrekening staat is er dus sprake van een betalingsachterstand en bent u wettelijk gezien al in gebreken gebleven en zijn wij gerechtigd om een incasso maatregelen te nemen. Zie hiervoor het aan u toegezonden tarievenblad (via email en post bij aanmelding aan u verzonden), de betreffende informatie treft u ook aan op uw persoonlijke pagina.Deze regels gelden voor al onze klanten dus ook voor u. De hierbij gehanteerde tarieven zijn conform het in overleg met onder andere de rechtbanken tot stand gekomen rapport tarief voorwerk 2Wij hanteren in onze incasso procedure dan ook strikt het principe dat de afnemer van een extra dienst (in deze dus de incasso activiteit) dient te betalen voor de extra handling die dit vraagt, Hiermee voorkomen wij dat de kosten verbonden aan te late/wanbetaling moeten gaan doorbereken aan onze wel tijdig betalende klanten waardoor ook hun energie prijs zou stijgen dit is namelijk voor hen juist terecht onacceptabel.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang.vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang.vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus.onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.Alvast bedankt
hun antwoord:
0200Geachte heer/mevrouw Dekkers,Bedankt voor uw bericht.In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:De herinneringen zijn verzonden op 02-05-2008 (1e) en 09-05-2008 (2e). Op de herinnering staat de betreffende betalingstermijn vermeld. Wanneer de vordering wordt overgedragen aan Intrum Justitia krijgt u hier ook een email van.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagan na de 2e herinnering dus. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.
Dit is trouwens de 3e keer dat ik dezelfde vraag moet stellen, maar ik krijg steeds antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld en gaan antwoord op de vragen die ik wel heb gesteld. Hebben jullie iets te verbergen ofzo?
Ik ben nieuwsgierig wat u nu weer verzint en of het dit keer wel iets met mijn vragen te maken heeft. Mijn hartelijke dank.
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw Dekkers,
Bedankt voor uw bericht.
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
Naar aanleiding van uw schrijven wil ik u verwijzen naar het toegezonden bericht met referentienummer 556946.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
mijn reactie:
vraag 1. Graag wil ik van u weten wat de termijn is voor de 1e herinnering, het aantal dagen na factuurdatum dus, waarop ik de eerste herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
vraag 2. wat de termijn is voor de 2e herinnering, het aantal dagen na de 1e herinnering dus, waarop ik de 2e herinnering van u ontvang. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
vraag 3. wat dan de termijn is waarbinnen betaald moet zijn, het aantal dagen na de 2e herinnering dus. (en geen data waarop u in het verleden herinneringen heeft gestuurd, maar gewoon het standaard aantal dagen!!!)
onderstaande antwoord is geen antwoord op mijn vragen. Graag een correct en afdoende antwoord. Ieder bedrijf houdt termijnen aan, dus jullie ook.
Dit is trouwens de 4e keer dat ik dezelfde vraag moet stellen, maar ik krijg steeds antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld en geen antwoord op de vragen die ik wel heb gesteld. Hebben jullie iets te verbergen ofzo?
Ik ben nieuwsgierig wat u nu weer verzint en of het dit keer wel iets met mijn vragen te maken heeft.
Mijn hartelijke dank
hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw S.A. Dekkers,
Bedankt voor uw bericht.
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
ad 1
wij hanteren geen "vaste" datum voor onze herinneringen teneinde te voorkomen dat klanten met hun betalingen gaan slepen (betalingen vertragen) waar de welwillende klanten uiteindelijk de dupe van zouden worden aangezien wij uiteindelijk dan genoodzaakt zijn om de kosten verbonden aan slechte/wanbetalers te gaan verdisconteren in de prijs van onze energie levering hetgeen de welwillende klanten terecht onacceptabel vinden
Wij hanteren ook in deze duidelijk het principe dat wij de kosten verbonden aan een extra dienst (onder andere herinneringen en incasso) doorbelasten aan de betreffende gebruiker
Gegeven is dat de verval datum van onze facturen altijd de 25e van de maand is en dit is dan ook de datum waarop uw betaling op onze bankrekening moet zijn bijgeschreven, hierna bent u wettelijk gezien al in gebreke gebleven
ad 2
zie bovenstaande
ad 3
Zie bovenstaande tevens is het zo dat de verval datum van onze facturen altijd de 25e van de betreffende maand is, dit is dan ook de datum waarop uw betaling op onze bankrekening moet zijn bijgeschreven, hierna bent u wettelijk gezien al in gebreke gebleven.
In de vervolgens door ons verzonden herinnering(en) geven wij duidelijk aan dat uw betaling binnen 5 werkdagen na verzending van de betreffende mail in ons bezit moet zijn.
Ik heb dus nu een soort van antwoord, waarop ik moet aanmerken dat ze maar herinneringen sturen wanneer zij dat willen en de factuurdatum tevens al de vervaldatum van de factuur is... is dat wel wettelijk toegestaan allemaal? Is het de bedoeling dat bedrijven op die manier rijk worden over onze rug? Elk normaal mens moet toch wel eens een rekeningetje een maandje uit kunnen stellen omdat er iets is tussengekomen, zonder daarvoor meteen afgestraft te hoeven worden? Het feit dat je je factuur een maandje later moet betalen is vaak al vervelend genoeg op zich en zij slaan er nog even snel een slaatje uit....
Walgelijk!!!
Ik hoop dat we iets concreets en collectiefs kunnen doen tegen dit bedrijf en zijn duistere werkzije...
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Sabrina, bij jou ook dezelfde treurnis. Wat een bedrijf maar inmiddels gaan wij per 010708 weg. De opzeggingen zijn binnen.
Dat heeft het ze opgeleverd, een klant minder en wij gaan terug naar Essent.
Hiervan is ED een onderdeel maar een lagere prijs heeft een keerzijde.
Iedereen is een keer aan de beurt bij ED en ze calculeren gewoon in dat mensen weggaan. Er zijn ooit wel weer mensen die erin trappen, net als wij bijna anderhalf jaar geleden.
Het zijn echte boeven, ik had een persoonlijke afspraak met xxx maar het ED systeem overtreft persoonlijke afspreken. Maar een grotere wijsneus als xxx moet er nog geboren worden.
Ik begrijp echt niet dat er niet zoveel aan gedaan word tegen die soort dwaze Energie leveranciers.
We komen van goede huize, nooit problemen en betalingen altijd netjes geïncasseerd. Totdat we even tussenuit waren en de betaling (jaarafrekening) geen aftrek kon vinden. Vanaf vakantieadres mail opgesteld met daarin per 16-05-2008 staat het op u rekening bijgeschreven. Dit was akkoord. Blijken die mispunten het uitbesteed te hebben aan Intrum.
Ik had het geld al gestort op de rekening van ED, krijg ik een mail dat de vordering enkel op intrum gestort kan worden en dat de eerst volgende nota met het gestort bedrag verrekent word.
Het teveel gestorte stort men dan op intrum waardoor hier nog een klein gedeelte open blijft staan.
Belachelijk want wettelijk moet je de desbetreffende rekening tegen elkaar wegstrepen omdat het betaalkenmerk maar met 1 opdracht match.
Boeven en bovengenoemde situatie is ook niet akkoord.
Maar je zit er mooi mee.
Maar maak me verder niet meer druk alles is betaald en ze kunnen voor mij aan het gas.
En zeker xxx die ook gewoon mee werkt aan deze praktijken.
Denk dat ik toch eens bij de politie binnenwandel om dit te laten onderzoeken.
Sterkte en succes en je niet gek laten maken ook al mailen ze niet terug
Dat heeft het ze opgeleverd, een klant minder en wij gaan terug naar Essent.
Hiervan is ED een onderdeel maar een lagere prijs heeft een keerzijde.
Iedereen is een keer aan de beurt bij ED en ze calculeren gewoon in dat mensen weggaan. Er zijn ooit wel weer mensen die erin trappen, net als wij bijna anderhalf jaar geleden.
Het zijn echte boeven, ik had een persoonlijke afspraak met xxx maar het ED systeem overtreft persoonlijke afspreken. Maar een grotere wijsneus als xxx moet er nog geboren worden.
Ik begrijp echt niet dat er niet zoveel aan gedaan word tegen die soort dwaze Energie leveranciers.
We komen van goede huize, nooit problemen en betalingen altijd netjes geïncasseerd. Totdat we even tussenuit waren en de betaling (jaarafrekening) geen aftrek kon vinden. Vanaf vakantieadres mail opgesteld met daarin per 16-05-2008 staat het op u rekening bijgeschreven. Dit was akkoord. Blijken die mispunten het uitbesteed te hebben aan Intrum.
Ik had het geld al gestort op de rekening van ED, krijg ik een mail dat de vordering enkel op intrum gestort kan worden en dat de eerst volgende nota met het gestort bedrag verrekent word.
Het teveel gestorte stort men dan op intrum waardoor hier nog een klein gedeelte open blijft staan.
Belachelijk want wettelijk moet je de desbetreffende rekening tegen elkaar wegstrepen omdat het betaalkenmerk maar met 1 opdracht match.
Boeven en bovengenoemde situatie is ook niet akkoord.
Maar je zit er mooi mee.
Maar maak me verder niet meer druk alles is betaald en ze kunnen voor mij aan het gas.
En zeker xxx die ook gewoon mee werkt aan deze praktijken.
Denk dat ik toch eens bij de politie binnenwandel om dit te laten onderzoeken.
Sterkte en succes en je niet gek laten maken ook al mailen ze niet terug
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Bedankt voor je reactie.
Politie kan waarschijnlijk weinig doen, rechtswinkel weet waarschijnlijk beter wat wel en niet kan. Heb er al over gedacht daar zelf eens langs te gaan met mijn emailverkeer uitgeprint onder mijn arm... Dus wie wete komt daar nog een vervolg op.
Ik weet wel dat wanneer mijn contract eind augustus afloopt, ik ga rennen voor mijn leven daarvandaan... Ik ga zelf terug naar Nuon, ook niet ideaal, maar ze zijn altijd wel schappelijk geweest met betaaltermijnen, tenminste, in mijn geval dan. Heb met hun weer andere problemen gehad, maar heb daarvan geleerd, dus weet nu hoe ik die kan voorkomen.
Heel veel succes verder bij je nieuwe leverancier. Ik hoop dat ED snel aangepakt gaat worden, ik ga er in ieder geval voor, en dan snel ervandoor, rennen voor je leven, hahaha
groetjes!
Politie kan waarschijnlijk weinig doen, rechtswinkel weet waarschijnlijk beter wat wel en niet kan. Heb er al over gedacht daar zelf eens langs te gaan met mijn emailverkeer uitgeprint onder mijn arm... Dus wie wete komt daar nog een vervolg op.
Ik weet wel dat wanneer mijn contract eind augustus afloopt, ik ga rennen voor mijn leven daarvandaan... Ik ga zelf terug naar Nuon, ook niet ideaal, maar ze zijn altijd wel schappelijk geweest met betaaltermijnen, tenminste, in mijn geval dan. Heb met hun weer andere problemen gehad, maar heb daarvan geleerd, dus weet nu hoe ik die kan voorkomen.
Heel veel succes verder bij je nieuwe leverancier. Ik hoop dat ED snel aangepakt gaat worden, ik ga er in ieder geval voor, en dan snel ervandoor, rennen voor je leven, hahaha
groetjes!
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos
het zijn gewoon een stel criminelen daar bij E.D.
wij zitten al vanaf begin 2007 bij E.D en hebben altijd netjes op tijd betaald, nooit een probleem geweest.
nu krijg ik ineens een mail van I.J waarin ik moet betalen een achterstand van 1 maand á €110,- plus € 25,- administratie kosten.
ok er is bij ons iets fout gegaan waardoor er nu achterstand is van 1 maand. maar dan stuur je als bedrijf toch een herinnering? dat doet ieder ander fatsoenlijk bedrijf in ieder geval wel.
hierop heb ik gebeld met E.D, krijg ik van 1 of andere ***** te horen dat ze geen herinnering gestuurd hebben omdat er iets in hun systeem niet synchroon loopt. tja dat is hun probleem waar ik nu dus mee opgezadeld wordt. dus ik geef dat bij hem aan. nou meneer had geen zin om met mij daar over in discussie te gaan omdat het al bij I.J ligt.
ik laat mij dus echt niet afschepen en ga de discussie wel aanbrengen want het is gewoon onterecht wat ze daar doen. IK BEN GEEN WANBETALER. zegt die ***** ik wil niet met u in discussie meneer het ligt al bij I.J. maar ik blijf om opheldering vragen. gooit die, -domme eikel zonder diploma's anders werk je niet bij zo'n bedrijf-, de hoorn er op. nou dan ben je dus aan het verkeerde adres bij mij. dus bel weer op en krijg natuurlijk een ander aan de lijn. heeft ook geen diploma's volgens mij want die kan net zo weinig vertellen en is net zo onbeschoft als zijn collega. maar geeft wel toe dat wij nooit een herinnering van ze hebben ontvangen.
goed ben dus best wel pissed off, maar laat me niet afschepen en bel naar I.J, nou volgens mij hebben ze daar hetzelfde ras mensen in dienst van dezelfde opleiding zonder diploma's. situatie uitgelegd aan diegene en gevraagd, wat gaan we hier aan doen? ik wil die €110,- best betalen maar niet de € 25,- die verhalen ze maar op E.D. dat kon dus niet en er werd mij duidelijk gemaakt dat een herinnering wettelijk niet verplicht is. dit is @$#%$^# toch niet te geloven.
ok zeg ik, ik betaal die €135,- maar kan dat niet in 1 keer. dus vraag heel netjes of dat in 2 termijnen mag. zegt die ( laat maar weet er geen woorden meer voor ) dat het wel kan maar dan betaal ik wel €37,- incassokosten er overheen omdat de betalingstermijn van 25-5 dan overschreden is. toen ontplofte ik dus. ik bel ruim van te voren op en dan kun je ook nog een die kosten gaan betalen????
ik heb hem voor alles uitgemaakt maar zal dat niet herhalen.
maar reken er op E.D en I.J jullie zijn van mij nog niet af.
is er nog iemand die mij een goed advies kan geven behalve weggaan bij E.D. want dat doe ik natuurlijk al.
wij zitten al vanaf begin 2007 bij E.D en hebben altijd netjes op tijd betaald, nooit een probleem geweest.
nu krijg ik ineens een mail van I.J waarin ik moet betalen een achterstand van 1 maand á €110,- plus € 25,- administratie kosten.
ok er is bij ons iets fout gegaan waardoor er nu achterstand is van 1 maand. maar dan stuur je als bedrijf toch een herinnering? dat doet ieder ander fatsoenlijk bedrijf in ieder geval wel.
hierop heb ik gebeld met E.D, krijg ik van 1 of andere ***** te horen dat ze geen herinnering gestuurd hebben omdat er iets in hun systeem niet synchroon loopt. tja dat is hun probleem waar ik nu dus mee opgezadeld wordt. dus ik geef dat bij hem aan. nou meneer had geen zin om met mij daar over in discussie te gaan omdat het al bij I.J ligt.
ik laat mij dus echt niet afschepen en ga de discussie wel aanbrengen want het is gewoon onterecht wat ze daar doen. IK BEN GEEN WANBETALER. zegt die ***** ik wil niet met u in discussie meneer het ligt al bij I.J. maar ik blijf om opheldering vragen. gooit die, -domme eikel zonder diploma's anders werk je niet bij zo'n bedrijf-, de hoorn er op. nou dan ben je dus aan het verkeerde adres bij mij. dus bel weer op en krijg natuurlijk een ander aan de lijn. heeft ook geen diploma's volgens mij want die kan net zo weinig vertellen en is net zo onbeschoft als zijn collega. maar geeft wel toe dat wij nooit een herinnering van ze hebben ontvangen.
goed ben dus best wel pissed off, maar laat me niet afschepen en bel naar I.J, nou volgens mij hebben ze daar hetzelfde ras mensen in dienst van dezelfde opleiding zonder diploma's. situatie uitgelegd aan diegene en gevraagd, wat gaan we hier aan doen? ik wil die €110,- best betalen maar niet de € 25,- die verhalen ze maar op E.D. dat kon dus niet en er werd mij duidelijk gemaakt dat een herinnering wettelijk niet verplicht is. dit is @$#%$^# toch niet te geloven.
ok zeg ik, ik betaal die €135,- maar kan dat niet in 1 keer. dus vraag heel netjes of dat in 2 termijnen mag. zegt die ( laat maar weet er geen woorden meer voor ) dat het wel kan maar dan betaal ik wel €37,- incassokosten er overheen omdat de betalingstermijn van 25-5 dan overschreden is. toen ontplofte ik dus. ik bel ruim van te voren op en dan kun je ook nog een die kosten gaan betalen????
ik heb hem voor alles uitgemaakt maar zal dat niet herhalen.
maar reken er op E.D en I.J jullie zijn van mij nog niet af.
is er nog iemand die mij een goed advies kan geven behalve weggaan bij E.D. want dat doe ik natuurlijk al.