Dat buschauffeurs meer salaris willen hebben kan voor komen.
Dat men het middel van staken daarvoor gebruikt kan, maar niet op kosten van de gemeenschap.
Nu kost het mensen die afhankelijk zijn van busvervoer handen met geld om toch aan hun verpligtingen te doen.
Met staken zou het beter zijn om bijvoorbeeld zondagsdienst te draaien of 1 rit wel rijden en de volgen de niet ( om en om)
Nu is het zo dat een bus die op het eindpunt komt en men staakt vanaf 9 uur weer terug rijd naar de remise. De afstand eindpunt remise is soms mee als 30 km.
Deze kosten zouden verhaald moeten worden op de chauffeurs zij rijden immers of blijf op het bereikte eindpunt staan.
Op openbaar vervoer zit veel subsidie deze kosten zou het rijk terug moeten vorderen voor de uren dat er gestaakt wordt.
Het openbaar vervoer moet gewoon doorgaan hoe dan ook. Het rijk kan ook andere middellen in zetten zoals bijv inzetten van het leger of anderen bussen in huren en deze kosten verhalen op de chauffeurs
Dechauffeurs willen meer salaris dus laat die ook voor de kosten opkomen zij willen meer salaris en niet de mensen die er van afhankelijk zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Buschauffeurs staken op kosten van de gemeenschap
Re: Buschauffeurs staken op kosten van de gemeenschap
Net als andere werknemers hebben buschauffeurs stakingsrecht.
Staken is uiteraard een laatste drukmiddel en moet niet klakkeloos worden toegepast. Of deze staking terecht is laat ik dan ook onbeantwoord.
Feit is wel , dat stakingen altijd geld kosten en voor overlast zorgen. Daar kun je niet omheen.
Je kunt wel zeggen dat het openbaar vervoer altijd moet rijden , maar sinds het rijk zo "verstandig" is geweest het openbaar vervoer te privatiseren , zijn busondernemingen gewoon bedrijven als elke andere commerciële onderneming.
Dat zij dan ook personeel hebben dat gebruik maakt van hun stakingsrecht is een risico wat er vanaf het begin inzat.
En dan kunnen wij als passagiers hoog springen of laag springen , zo werkt het nu eenmaal.
Alleen de rechter kan tussenbeide komen , net als bij elke andere staking.
Staken is uiteraard een laatste drukmiddel en moet niet klakkeloos worden toegepast. Of deze staking terecht is laat ik dan ook onbeantwoord.
Feit is wel , dat stakingen altijd geld kosten en voor overlast zorgen. Daar kun je niet omheen.
Je kunt wel zeggen dat het openbaar vervoer altijd moet rijden , maar sinds het rijk zo "verstandig" is geweest het openbaar vervoer te privatiseren , zijn busondernemingen gewoon bedrijven als elke andere commerciële onderneming.
Dat zij dan ook personeel hebben dat gebruik maakt van hun stakingsrecht is een risico wat er vanaf het begin inzat.
En dan kunnen wij als passagiers hoog springen of laag springen , zo werkt het nu eenmaal.
Alleen de rechter kan tussenbeide komen , net als bij elke andere staking.