LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van @Home naar Ziggo, let op!
Van @Home naar Ziggo, let op!
Tja, iedereen weet het onderhand wel, @ home wordt Ziggo.
Ik had van @home basisbellen + internet soms, pakketje van 29,95 per maand.
Het basispakket van ziggo kost echter 39,95 per maand!
En...dat is nog niet alles. Het basispakket van @Home had een internetsnelheid van 1600/256 mb/s , maar het basispakket van Ziggo is 800/125 mb/s !!
Oftewel: men mag een tientje meer betalen, en de snelheid wordt de helft minder...ik dacht het niet, Ziggo!
(20 mei toegevoegd) Ik heb over het hoofd gezien dat in de paketten van Ziggo de telviesie al inbegrepen is, waarvoor we nu omgerekend per maand ca. 16 euro betalen. Dan is Ziggo dus niet duurder, maar goedkoper, zelfs als je een sneller-internet- pakket neemt. Hartelijk dank, pvd voor uw opmerkzaamheid)
En de laatste maand vallen er tijdens een telefoongesprek geregeld stiltes op de lijn, waarbij je niemand kunt horen. OOk niet bepaald een vooruitgang helaas.
Kan iemand mij een leuk pakket aanraden van een andere aanbieder? IK dacht zelf aan tele2, maar helaas is digitenne (voor de tv, ook de tv is van ziggo) niet verkrijgbaar in ons gebied, en ik heb geen KPN-lijn, dus hoe kom ik dan aan adsl? De website van tele2 geeft soms aan dat ik hun pakket NIET kan afnemen, maar bij de "opties die wel beschikbaar zijn' staat dan hetzelfde pakket wél af te nemen.
Ik had van @home basisbellen + internet soms, pakketje van 29,95 per maand.
En...dat is nog niet alles. Het basispakket van @Home had een internetsnelheid van 1600/256 mb/s , maar het basispakket van Ziggo is 800/125 mb/s !!
Oftewel: men mag een tientje meer betalen, en de snelheid wordt de helft minder...ik dacht het niet, Ziggo!
(20 mei toegevoegd) Ik heb over het hoofd gezien dat in de paketten van Ziggo de telviesie al inbegrepen is, waarvoor we nu omgerekend per maand ca. 16 euro betalen. Dan is Ziggo dus niet duurder, maar goedkoper, zelfs als je een sneller-internet- pakket neemt. Hartelijk dank, pvd voor uw opmerkzaamheid)
En de laatste maand vallen er tijdens een telefoongesprek geregeld stiltes op de lijn, waarbij je niemand kunt horen. OOk niet bepaald een vooruitgang helaas.
Kan iemand mij een leuk pakket aanraden van een andere aanbieder? IK dacht zelf aan tele2, maar helaas is digitenne (voor de tv, ook de tv is van ziggo) niet verkrijgbaar in ons gebied, en ik heb geen KPN-lijn, dus hoe kom ik dan aan adsl? De website van tele2 geeft soms aan dat ik hun pakket NIET kan afnemen, maar bij de "opties die wel beschikbaar zijn' staat dan hetzelfde pakket wél af te nemen.
Laatst gewijzigd door riekje1 op 20 mei 2008 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Van @Home naar Ziggo, let op!
Voor tele2 is een telefoon lijn nodig. Volgens mij werkt Tele2 niet via de kabel.
Internet via de kabel is kabel internet.
Internet via een telefoonlijn is ADSL
En dat zijn beide verschillende technieken via verschillende kabels.
TS schrijft
In het eerste geval is het inderdaad niet mogelijk om een ADSL aansluiting te nemen, want dan moet er eerst een aansluitpunt in de woning (een zogenaamd ISRA punt) gemaakt worden.
In het tweede geval is ADSL wel mogelijk.
Internet via een telefoonlijn is ADSL
En dat zijn beide verschillende technieken via verschillende kabels.
TS schrijft
Betekent dit, dat er helemaal geen telefoon aansluiting is of dat die er wel is, maar niet gebruikt wordt.ik heb geen KPN-lijn
In het eerste geval is het inderdaad niet mogelijk om een ADSL aansluiting te nemen, want dan moet er eerst een aansluitpunt in de woning (een zogenaamd ISRA punt) gemaakt worden.
In het tweede geval is ADSL wel mogelijk.
Hallo, Dirkie, bedankt alvast voor de reactie.
er is technisch natuurlijk wel een telefoonlijn, maar omdat wij alles via de kabel hebben (Telefoon, internet, tv), is de 'telefoon'lijn niet in gebruik, en hebben wij geen connecties met KPN.
Ik begrijp dat adsl via de telefoonlijn gaat, maar hoe kan het dan dat adsl niet overal beschikbaar is? (Als de telefoonlijn wel aanwezig is?)
Tenminste,... dat begrijp ik uit de melding van tele2 als ik de postcodecheck doe - het is voor mij niet mogelijk om adsl te krijgen van tele2. Aan de andere kant bieden ze dan wél tele2 compleet aan, inclusief (adsl?) internet...dus het is voor mij nogal verwarrend.
er is technisch natuurlijk wel een telefoonlijn, maar omdat wij alles via de kabel hebben (Telefoon, internet, tv), is de 'telefoon'lijn niet in gebruik, en hebben wij geen connecties met KPN.
Ik begrijp dat adsl via de telefoonlijn gaat, maar hoe kan het dan dat adsl niet overal beschikbaar is? (Als de telefoonlijn wel aanwezig is?)
Tenminste,... dat begrijp ik uit de melding van tele2 als ik de postcodecheck doe - het is voor mij niet mogelijk om adsl te krijgen van tele2. Aan de andere kant bieden ze dan wél tele2 compleet aan, inclusief (adsl?) internet...dus het is voor mij nogal verwarrend.
riekje1, Tele2 kan voor jouw de (kosten van de KPN) kabel overnemen. Waarschijnlijk zijn er namelijk 2 mogelijkheden, een abonnement met een KPN lijn en één zonder.
De postcodecheck zal nu aangeven, dat het niet te leveren is, simpelweg omdat de KPN-lijn op dit moment niet aangesloten is. En juist dat kan Tele2 voor je verzorgen.
De postcodecheck zal nu aangeven, dat het niet te leveren is, simpelweg omdat de KPN-lijn op dit moment niet aangesloten is. En juist dat kan Tele2 voor je verzorgen.
Het door u beschreven basispakket bestaat uit televisie (los 15,90), telefoon (los 9,95) en een langzame internetverbinding (los niet verkrijgbaar maar zal dus 14,- kosten... )Ik had van @home basisbellen + internet soms, pakketje van 29,95 per maand.
U heeft nu @home basisbellen, @home internet soms en @home televisie, wat u €45.85 kost. Met het alles-in-1 pakket bent u dus helemaal niet duurder uit!!!!!
pvd
pvd - ik moet zeggen dat ik dat NIET had gezien...heel erg bedankt. Dan valt het dus nog enigszins mee. Ik mijn eerste posting dan ook even aangepast, ik wil niemand op het verkeerde been zetten.
Als ik het goed begrijp krijgen we dan niet meer eens in de drie maanden een rekening voor de kabeltv? (Zoals we nu krijgen van @ home)
Hmm, misschien blijf ik dan toch nog maar even hangen bij Ziggo...
Als ik het goed begrijp krijgen we dan niet meer eens in de drie maanden een rekening voor de kabeltv? (Zoals we nu krijgen van @ home)
Hmm, misschien blijf ik dan toch nog maar even hangen bij Ziggo...
Nou, Ziggo heeft me eindelijk teruggebeld (ik had nog wat vragen) en ik heb een alles-in-éen-plus pakket besteld. Het meisje aan de telefoon wist helaas van niks, maar aan de hand van de website van Ziggo heb ik haar toch duidelijk kunnen maken wat ik wilde.
Wel vreemd dat je een nieuwe decoder krijgt, ik heb al een decoder van @home... en ook vreemd dat ze alle gegevens opnieuw moesten hebben - @HOME is toch al Ziggo, ik stap toch niet over naar een ANDERE aanbieder, maar naar een ander pakket...
Maar goed, ik wacht het even af; Wie weet gaat het allemaal wel goed!
Wel vreemd dat je een nieuwe decoder krijgt, ik heb al een decoder van @home... en ook vreemd dat ze alle gegevens opnieuw moesten hebben - @HOME is toch al Ziggo, ik stap toch niet over naar een ANDERE aanbieder, maar naar een ander pakket...
Maar goed, ik wacht het even af; Wie weet gaat het allemaal wel goed!

Ze bellen met een verborgen nummer, weet je wel heel zeker dat je echt door Ziggo bent gebeld. Inderdaad, al je gegevens zijn via @home bij ziggo bekent, om aan een volkomen vreemde, die je zelf nog moet voorzeggen wat de mogelijkheden zijn, al je prive gegevens inclusief bankrekening te geven lijkt mij niet echt koosjer. Bij mij was dit ook niet nodig, mijn gesprekspartner van Ziggo vertelde mij dat mijn gegevens bij Ziggo bekent zijn.e. en ook vreemd dat ze alle gegevens opnieuw moesten hebben - @HOME is toch al Ziggo, ik stap toch niet over naar een ANDERE aanbieder, maar naar een ander pakket...
Tevreden was ik met @ home, waardeloos is Ziggo, sinds een paar weken gaat er van alles mis!! En ik ben nieet de enige!!
Eerst ging het uploaden van mijn website niet, gaf een foutmelding, kon ook niet op mijn webpagina's komen.
Vervolgens kan ik niet mailen van @ home naar hotmail en @live.nl emailadresen.
En nu kan ik al dagen niet emailen omdat de smtp server eruit ligt.
Het enige waar men wel goed in is is het incasseren van 2 maanden abonnementsgeld vooruit!! Dit terwijl ze nog niets anders dan ellende geboden hebben. De helpdesk is steeds onbereikbaar maar is ook van het lokale tarief bij @ home naar 10 cent per minuut gegaan.
Is het mogelijk geld terug te krijgen, want dit is een regelrechte wanprestatie!!
Eerst ging het uploaden van mijn website niet, gaf een foutmelding, kon ook niet op mijn webpagina's komen.
Vervolgens kan ik niet mailen van @ home naar hotmail en @live.nl emailadresen.
En nu kan ik al dagen niet emailen omdat de smtp server eruit ligt.
Het enige waar men wel goed in is is het incasseren van 2 maanden abonnementsgeld vooruit!! Dit terwijl ze nog niets anders dan ellende geboden hebben. De helpdesk is steeds onbereikbaar maar is ook van het lokale tarief bij @ home naar 10 cent per minuut gegaan.
Is het mogelijk geld terug te krijgen, want dit is een regelrechte wanprestatie!!
-
@ oke
Wij vinden het erg vervelend dat u geen optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Wij willen u graag verder helpen met uw storing. U kunt ons een e-mail sturen met uw klantgevens naar support@home.nl met als onderwerp "webcare".
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam
Wij vinden het erg vervelend dat u geen optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Wij willen u graag verder helpen met uw storing. U kunt ons een e-mail sturen met uw klantgevens naar support@home.nl met als onderwerp "webcare".
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam
@ Webcontact
Ook ik heb de laatste maand (zoals in eerste post genoemd) geregeld last van wegvallen van telefooncontact. Is dit tijdelijk door de overstap naar Ziggo, of moet ik me zorgen maken en dit gaan melden?
met vr gr.
Ook ik heb de laatste maand (zoals in eerste post genoemd) geregeld last van wegvallen van telefooncontact. Is dit tijdelijk door de overstap naar Ziggo, of moet ik me zorgen maken en dit gaan melden?
met vr gr.
-
@ riekje1
Wij vinden het erg vervelend dat uw telefoonverbinding wegvalt. Wij willen u graag verder helpen met uw telefoonstoring. U kunt ons een e-mail sturen met uw klantgevens naar support@home.nl met als onderwerp "webcare". Dan nemen wij uw storing in behandeling. Dit heeft niets te maken met de overgang van @Home naar Ziggo.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam
Wij vinden het erg vervelend dat uw telefoonverbinding wegvalt. Wij willen u graag verder helpen met uw telefoonstoring. U kunt ons een e-mail sturen met uw klantgevens naar support@home.nl met als onderwerp "webcare". Dan nemen wij uw storing in behandeling. Dit heeft niets te maken met de overgang van @Home naar Ziggo.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam
Hartelijk dank, ik heb een e-mail gestuurd.
Nog steeds werkt de smtp server niet, ik kan nu al een week niet meer mailen via mijn @ home emailadres via outlook, dus ben nog steeds op webmail aangewezen.
Zoals geadviseerd op het forum het ik een emailtje gestuurd naar Support@home o.v.v. webcare, maar omdat ik geen leesbevestiging kan vragen, vraag ik me zelfs af of deze emails verzonden via mijn hotmailaccount wel aankomen.
Verder valt het mij op dat het uploaden van video naar b.v. youtube of foto's naar een website minstens 10 x zo lang duurt dan eerder.
Heeft men ongevraagd ook de internetsnelheid gewijzigd (lees teruggebracht) die ik had bij @ home??, maar wel hetzelfde laten betalen??
Ik ga steeds meer te neigen om maar een andere internetprovider te gaan zoeken.
Zoals geadviseerd op het forum het ik een emailtje gestuurd naar Support@home o.v.v. webcare, maar omdat ik geen leesbevestiging kan vragen, vraag ik me zelfs af of deze emails verzonden via mijn hotmailaccount wel aankomen.
Verder valt het mij op dat het uploaden van video naar b.v. youtube of foto's naar een website minstens 10 x zo lang duurt dan eerder.
Heeft men ongevraagd ook de internetsnelheid gewijzigd (lees teruggebracht) die ik had bij @ home??, maar wel hetzelfde laten betalen??
Ik ga steeds meer te neigen om maar een andere internetprovider te gaan zoeken.
Heb deze vraag inderdaad al gesteld op het gebruikersforum, en heb ook inderdaad al via een bepaald commando via C:\ ingegeven of er verbinding is met de smtp server, maar na een tijd wachten krijg ik steeds de melding dat er een time out opgetreden is met de smtp server. Het ligt bij Ziggo en nergens anders. Ook de telefonische belofte dat het binnen 3 dagen verholpen zou zijn is men niet nagekomen, want ook vandaag kan ik weer geen email via outlook vanaf mijn @home account verzenden. Dus weer een dag voorbij.
Er ligt me bij dat je thuis op de computer de time out tijd kunt verlengen of in IE of in Outlook.
Misshien kan een computer goeroe daar beter advies in geven.
Misshien kan een computer goeroe daar beter advies in geven.
het heeft geen zin de time out te verlengen als de computer helemaal geen contact kan maken met de smtp server van Ziggo
Anders toch klantenservice bellen en erop staan dat men u door verbindt met de afdeling die deze storingen verhelpt want bij u begint het erg vervelende vormen aan te nemen.
Er moet daar toch iemand zijn die de problemen rond smpt server kan verhelpen.
Er moet daar toch iemand zijn die de problemen rond smpt server kan verhelpen.