LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Hendrik54
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 16:38

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door Hendrik54 »

Heb met belangstelling de discussie op het forum gelezen tussen oa. Kweenie, harmen50 & vogels.

Het vervallen van de partnertoeslag is mijzelf al sinds januari 1996 bekent. Ik ben zelf op mijn 42e getrouwd met 'n partner die 17.5 jaar jonger is dan ikzelf (deze werkt niet, heeft hier ook de mogelijkheden en opleidingen niet voor (alleen lageronderwijs, wegens dyslexie) en zou dus wat dat betreft alleen huishoudelijk werk kunnen doen, hoe vindt je dit voor 20 tot 30 uur per week zonder opleiding?).Dit dus tot zover over mijn partner.
Eind december 1996 zijn wij getrouwd en in januari 1997 werdt bij mij kanker geconstateerd in stadium 3 en hierdoor in de WAO terecht gekomen (niet dat ik hier over inzit), maar wel het volgende.

Zoals boven gemeldt was ik op de hoogte van het vervallen van de partnertoeslag per 2015, ik heb toendertijd 'n financieel adviseur getoets met de vraag wat het mij zou kosten om het AOW-gat waar ik mee zit te repareren (schrik niet, dat zou mij toen fl. 749,= p.mnd. gaan kosten) nu dus ca. € 335,=), dat was dus bijna 'n 3e van mijn maandinkomen, ik heb dat toen niet gedaan en nu ook niet omdat dit onmogelijkerwijs was en is op te hoesten, we spreken dus over 'n tekort van € 70.000,=.
Ik weet ondertussen uit ervaring dat er meerdere getrouwenden met 'n véél jongere partner zijn die met dit probleem worstelen.

Toendertijd in 1995 en 1996 werdt er in de kranten wel verslag gemaakt van de op handen zijnde vervallen van de partnertoeslag en werden er ook wel berekeningen gemaakt voor situaties als verschillen van 2 t/m 5 jaar met 'n jongere partner (en dat was dus nog wel te overzien), maar als je behoort tot de groep met 'n véél jongere partner (verschil 15 t/m 20 jaar) en die partner is er niet toe in staat om te werken (of redelijk betaald werk te vinden) dan zit je dus met 'n groot probleem.

Ik ben geenzins van plan om te gaan scheiden om dit probleem het hoofd te bieden, maar 'n premie of sparen ad € 335,= p. mnd 17.5 jaar lang is ook geen mogelijkheid.

M.vr.Gr.
Hendrik

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Precies Hendrik, dat is ook het probleem, we hebben te weinig tijd om nog enigsinds dit gat af te dekken. Omdat ik een aantal jaren terug ook geen vertrouwen meer had en heb in de overheid, ook die zogenaamde gereformeerden (Rouvoet, Balkenende) met hun waarden en normen, heb ook ik iets geregeld wat achteraf een woekerpolis blijkt, dus weg geld; ik had het net zo goed in een ouwe sok kunnen stoppen. Nu doet zich het probleem voor dat ik op mijn 58e jaar mijn baan als treinmachinist kwijt raak door diabetes. En nu pas ik ervoor om me de les te laten lezen door kweenie, vogels en dat soort zwetsers die alles bagatelliseren met hun zogenaamde "goede" adviezen, "dan neemt je vrouw toch een baantje"en "je legt iedere maand 50 euro opzij dan heb je in tien jaar 8000 euro bijeen" Ze bedoelen eigenlijk dat je niet moet zeuren, want zij zijn nog zo jong dat ze van alles kunnen regelen. Waarschijnlijk werken hun partners ook bijna volledig, de kinderopvang, waaraan jij en ik ook mee betalen, is nagenoeg gratis. Dit overkomt ons door een overheid die voor zich zelf uitstekende wachtgeldregelingen en pensioenen heeft op gebouwd.

ekrukkert

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door ekrukkert »

Harmen je hebt gelijk, ze zitten goed daar hoor in Den Haag. De kortst werkende in de kamer heeft het er 2uur volgehouden! Maar wel een dikke wachtgeld regeling opstrijken waar ze haar hele leven niet meer voor hoeft te werken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kweenie »

Harmen50, dat voorbeeld van 50 euro in 10 jaar slaat op de concrete situatie van de topicstarter. Dus geen gezwets. Verder heb ik voornamelijk gereageerd op onjuistheden, zoals dit kabinet/balkenende de schuld geven van een regeling die meer dan 10 jaar geleden al is ingevoerd. Ik houd er nl. niet van als er zulk soort onjuistheden worden gespuid alsof het de waarheid zou zijn. Dat heeft niets te maken met een politieke voorkeur.

Maar blijkbaar kun je niet tegen zulk soort reacties, aan jou reacties te zien. Tsja.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Ja, kweenie, zo werkt het in de politiek; ministers worden verantwoordelijk gesteld voor zaken, spitsstrook bijvoorbeeld, die hun voorgangers hebben geregeld. Er zijn zelfs wel eens ministers daarvoor op gestapt. Dus dit kabinet is verantwoordelijk, ook voor dit besluit. Over onjuistheden gesproken . . . .Overigens voor de gehele sociale afbraak staat het CDA en CU garant: ZE STEMMEN ERMEE IN!!!! (Overigens ook de PvdA) Al komt de stelling van die 50 euro per maand van de topicstarter; het is ordinair gezwets. Het zet totaal geen zoden aan de dijk. Dan neem je vrouw maar een baantje, is ook precies zo'n argument. Feit is: veel nederlanders komen door dit besluit vanaf 2015 FORS in de problemen en duiken de armoede in. En dat na vaak minimaal 45 jaar arbeid; men wordt weg gestuurd met een fooi. Het is uitermate onrechtvaardig En dan gaat het niet aan door jouw gebaggatellelliseer en dat van vogels, dit soort problemen even weg te drukken. Dus: ORDINAAIR GEZWETS!!!!! Dit AOW-gat is niet even in een paar jaar te stoppen. Bovendien, en dat heb ik al eerder betoogd, heeft deze generatie enorm bij gedragen aan studiefinanciering in de jaren 90 en volgende. Jouw politieke voorkeur is me nu wel duidelijk.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

mijn vrouw is 54 jaar en vier jaar en vier maanden jonger. Ook zij heeft een arbeidsverleden vanaf 15 jaar met allerlei baantjes die ze maar kon krijgen. Veel opleiding heeft ze niet genoten, daar kan ze niets aan doen, zij heeft zichzelf niet gemaakt. Dus wordt herintreden erg moeilijk. Zij heeft wel jarenlang een huishouden van zes personen gemanaged. Daar had en heeft ze nog bijna een dagtaak aan. Heb ik toch altijd gedacht dat het gezin de hoeksteen van de samenleving was. Tenminste dat zeiden de christelijke politieke vrienden van kweenie. Maar achteraf blijkt dat niet zo te zijn. En jouw voorstel vogels, zwart te gaan werken, neem ik maar niet over, want ze moet toch verzekerd zijn nietwaar? En wat als een ieder dat doet? Het lijkt me beter dat de ouders weer zelf verantwoordelijk worden voor de kinderopvang. Is het gezin weer tegelijk HOEKSTEEN VAN DE SAMENLEVING, en dat beste vogels wilden de CU en het CDA altijd al. Maar ja, daar is het net zo als bij andere partijen: zo de wind waait, waait mijn jasje. Conclusie: totaal ONBETROUWBAAR.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

het lijkt me dat we de discussie maar staken, want je wilt mij niet begrijpen. Want de situatie in de huidige maatschappij is zo dat zij die geboren zijn na 1 januari 1950 (ik op 4-1-50) geen recht meer hebben op ANW, prepensioen, partnertoeslag AOW en meer. Als gevolg hiervan duiken heel veel nederlanders die hun sporen in de maatschappij ruim, maar dan ook ruim hebben verdiend, de armoede in. Feit is nu dat wel, ik zie ook veel collega's, dat zij die geboren zijn voor 1 janauari en soms twee maanden ouder dan ik, nu via een speciale regeling (IPIO) met "pensioen" zijn gegaan en daarnaast volledig een baan hebben en dus twee inkomens. Wanneer ze 65 jaar worden, worden ze nog eens extra beloond met een partnertoeslag. En, inderdaad, hun partner heeft dan nog een zwarte baan erbij.

Ons hele stelsel was gebaseerd op pensioen met daarin gebouwd een franchisebedrag (AOW) Dit stelsel wordt grotendeels uit gehold door de politiek. En daar gaat het mij vooral om. Ik zit niet te wachten op alllerlei "goede?????" adviezen en gezwets van jouw kant. Dus vandaar. Om jou gerust te stellen; Ja wanneer mij wat overkomt, heb ik gedeeltelijk voor zover ik kon voorzien. Ja, we gaan al jaren niet meer op vakantie en sparen dit geld voor onze oude dagsvoorziening. Van de vier kinderen zijn er 3 de deur uit. Voor één heb ik nog een studiefinancieringsverplichting, en die is behoorlijk. Deze week raak ik mijn baan kwijt door ziekte. De zogenaamde deskundigen zijn van mening dat ik niet meer veiligheidsgeschikt zou zijn als treinmachinist. Dus tel uit je winst. Dus bespaar me jouw CDA-gezwets met je waarden en normen, want ik spuug erop. Ik hoop van harte dat jouw hetzelfde overkomt als mij!!!! Laat het me weten, dan zal ik je ook van allerlei "GOEDE" adviezen voorzien!!!!!

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

VVD? nog erger. Of jij zit er financieel erg warmpjes bij, of jij bent gestoord!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: Hopelijk wordt deze partij compleet de eerst volgende verkiezingen af gestraft!!!!!

PS! kun je nagaan, de VVD redeneert op dezelfde trant als het CDA. Het kleine verschil zit hem alleen in de ethische onderwerpen.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Nog erger, het is niet eens een partij. Stemmen en bek dicht houden is hun parool!!!! Als je je stem af geeft aan een politieke beweging waarvan je niet eens lid kunt worden, moet er toch wel wat in je bovenkamer mankeren. TON een politieke beweging (met één lid?, VERDONK?) die vroeger in de uiterst en extreme linkse hoek zat , PSP. Zij heeft niet eens een programma. Wat een democratisch gehalte!!!!! Ze is naar eigen zeggen, niet rechts en niet links. Je kent toch het spreekwoord: ALS DE VOS DE PASSIE PREEKT, BOER PAS OP JE KIPPEN. Rita Verdonk wordt genept, en zij doet niet eens aangifte. Regels zijn regels, was toch haar parool? En daaraan overweeg jij je stem te geven. Tsjonge, tsjonge wat een politiek benul!!!!

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Nee, ik ben geen lid van wat voor partij ook. Als ik stem kijk ik naar de programma's. Hoewel, na de verkiezingen komt er vaak niets van terecht. Maar als ik lid word van een partij, wordt het een echte partij met afdelingen enzovoort. Maar de beweging van Rita belooft niet veel goeds. Ze wordt omringd door figuren (crimineel?)waarbij je allerlei vraagtekens kunt stellen. Daardoor zal het blijken een ééndagsvlieg te zijn, onbetrouwbaar en valt van ruzie uiteen. Het is steeds een terugkerende strijd binnen de beweging om de macht. Het zelfde gebeurde met de Boerenpartij, DS70 en de LPF. Omdat het geen principes kent en daardoor geen programma, komen er allerlei figuren op af die niet zouden misstaan in de Maffia. Hetzelfde geldt voor Rita, van uiterst links naar uiterst rechts, daar komt niets van terecht.
Ze vaart alleen op de spreuk voor politieke onbenullen:

VEEL BELOVEN, WEINIG GEVEN DOET EEN GEK IN VREUGDE LEVEN!!!

Succes met je beweging, ik heb er veel zien komen en gaan!!! HA, ha, ha. Eigenlijk is het triest.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

RE: Dat je als diabetespatiënt geen machinist meer kunt zijn, is begrijpelijk.

Nee, dat is niet begrijpelijk. Het is overduidelijk en wetenschappelijk aan getoond dat diabetes mellitus geen enkel risico is. Kijk maar naar het rapport: D(iabetes) M(ellitus) en rijbewijs. Vorig jaar is er zelfs iemand op gepromoveerd. Maar politiek is bepaald dat je niet meer veilighheidsgeschikt bent. Veel is hierover verschenen en te vinden op het internet. Ik heb alle rapporten hierover bij de desbetreffende instanties laten zien. Ik werk bij Syntus een geprivatiseerde, ook één van de zegeningen van het CDA en de VVD, vervoersonderneming. Geprivatiseerd houdt ook in dat bijna alle werkzaamheden die niet bij de branche horen zijn uit besteed. Een vervangend baantje krijgen bij zo'n onderneming betekent uitstel van executie. Ze creëren gewoon iets. omdat dat goedkoper is dan de WIA. Over hoogstens een jaar vlieg je er bij reorganisatie alsnog uit. Ik heb, na 34 jaar dienst vroeg, laat en nacht, dan niet zoals Rita na een blauwe maandag ministerschap, een riante wachtgeldregeling. Naast de 48000 euro als kamerlid, ik zie haar nooit in de 2e Kamer, heeft ze deze riante regeling. Blijkbaar is het "haagse" pluche waar ze zo op af geeft, toch nog niet zo slecht. Overigens geldt dit ook voor alle andere kamerleden.
Ik voer dit gevecht om de veiligheidsgeschiktheid al jaren, tot nu toe met succes. Maar 28 mei is het hoogst waarschijnlijk afgelopen.
Ik ben cynisch geworden door allerlei, misschien goed bedoelde, maar misplaatste adviezen. Ik vertrouw geen mens meer en zeker geen Rita Verdonk die er alleen, maar dan ook alleen maar zit voor haar eigen ego, carriëre en inkomen.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Lees eerst het rapport eens voordat je oordeelt. Diabetes komt namelijk in allerlei vormen voor. Dus voordat je oordeelt . . . . .En als het dan zo is, zoals jij zegt, wat dan? Ga heen en wordt warm? Ik zou graag zien dat je dan ook reageert op al het voorgaande, of heb je daar geen antwoord op?

Overigens, heb je de nieuwsbrief van RADAR gelezen van 23 mei. Hieruit blijkt overduidelijk dat je pensioen zoals jij en je politieke vrienden van de VVD, TON, PVV en het CDA voor stellen niet aan de vrije markt (OPLICHTERS en ROVERS!!!!!!) kunt over laten.

DE VOS VERLIEST WEL ZIJN PASSIE MAAR NIET ZIJN STREKEN!!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kweenie »

Gezwets? Met 50 euro per maand heb je met een eenvoudige spaarrekening in 10 jaar zo 8000 euro bij elkaar. De situatie van de topic starter was dat hij 55 is en er over 10 jaar een tekort van 8000 zou zijn. Die 50 euro per maand is dus een prima oplossing voor het probleem van de topicstarter en is daarmee alles behalve gezwets of geen zoden aan de dijk zettend.

En natuurlijk is het huidige kabinet politiek verantwoordelijk voor besluiten uit het verleden, maar kritisch01 suggereert dat Balkenende deze maatregel genomen heeft. Dat is onjuist. En dat heeft niets te maken met de politieke verantwoordelijkheid.

Overigens, dat u zo veel hebt bijgedragen aan studiefinanciering geldt natuurlijk niet alleen voor u, maar ook voor vele mensen na u.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Ja, dat is goedkoop, spelen op de man. Dat kan ik ook!!!!! Mijn scherpe discussietoon verwarren met humeur. Ja, als je geen antwoord weet op mijn opmerkingen. Ik heb alleen vast gesteld dat jij (zwets)opmerkingen maakt met zogenaamde goedkope adviezen. Daarnaast heb jij vermeld dat je de VVD aanhangt met een neiging naar TON. Ik heb alleen maar door de luchtballon geprikt van Rita en al die andere profiteurs. Dat kun jij moeilijkverkroppen. Feit is: dat de privatisering, die jij politiek zo ondersteunt, alleen maar ellende heeft gebracht voor veel nederlanders. Rita en haar TON, een a-politieke democratisch partij waarvan de voorzitter? alleen maar financieel incasseert. In de Kamer laat ze zich bijna niet zien. Ze was toch zo trots op die 600000 voorkeurstemmen? Wanneer is ze van plan die te vertegenwoordigen? De VVD had in de 18 jaar regeringverantwoordelijkheid één en ander kunnen regelen ook met betrekking tot toezicht op verzekeringen en pensioenen. Ze heeft het na gelaten. Vandaar de nieuwsbrief van RADAR 23 mei j.l. Net zo met het kwartje van Kok. De VVD en haar trawanten georganiseerd in de Bovag heeft niet nagelaten zich regelmatig negatief, en dat terecht, hier over uit te laten. De VVD heeft 18 jaar de tijd gehad om dit kwartje te doen verdwijnen; ze heeft het niet gedaan. Zo zal Rita, mocht ze minister president worden, de gehate BPM nooit op geven, dat durf ik te wedden!!!

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Ja kweenie, je kunt goed rekenen. Ik heb vier jaar en vijf maanden partnertoeslag AOW nodig, dus reken uit: in ruim veertig jaar heb ik het totaal dan bijeen, dan ben ik 98 jaar.

zwets je nou of niet?????

Beter is het de kinderopvang door de verantwoordelijken zelf te laten op hoesten. Waarom ben ik daar verantwoordelijk voor? Ik heb mijn bijdrage geleverd en inderdaad vele van mijn generatiegenoten ook. Vandaar onze reactie!!!! Nu komt de gezinspartijen CDA en CU er achter dat de bijdrage van ouders in de negentiger jaren toch wel exhorbitant hoog was. Vandaar de gratis schoolboeken en meer gratis, ten koste van onze generatie!!!!
Laatst gewijzigd door harmen50 op 25 mei 2008 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

'opgefokte' discussietoon? Wat heeft mijn vrouw hiermee te maken? Relativeren voor het gezwets van jou? Met opmerkingen "dan neemt je vrouw toch een baantje" die kant noch wal raken?

Mijn hele generatie wordt bestolen waar ze bij staat door jouw politieke vrienden, en ik moet relativeren????

Bekijk het even!!!!!!! :twisted:

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

vogels: daar is Rita zeker geen uitzondering in. Inderdaad geen uitzondering, maar zij peretendeert nogal wat. Ze is toch van die beweging die alles wil veranderen, daar in den Haag? Nu laat ze daarmee beginnen, gewoon haar werk doen en die 600000 vertegenwoordigen die op haar hebben gestemd. En, doe mij een lol stop eens met de opmerkingen: wees blij dat je de dood niet in ogen hebt gezien" Want zo ken ik er nog wel een paar. Je lijkt wel een EO verslaggever die rapporteert over een hongersnood ergens in de wereld: er zijn er altijd wel een paar die het nog slechter hebben als jij!!!

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Je gaat wel anders piepen als je letterlijk de dood in de ogen gezien hebt! Dit doet weinig ter zake. Ik zie weinig verschil met wat jij opmerkte in je vorige bijdrage. Ik had deze zin namelijk gecopieerd in het klembord. Trouwens, je had predikant moeten worden bij de EO daar preken ze net zo. Als ze niet meer weten wat te zeggen, dan preken ze: "wees blij en dankbaar dat de Here je gespaard heeft" Zo omzeil alle andere opmerkingen. Die doe je dan af als het onvermogen tot relativeren. Daarnaast een opmerking over humeur: dat leidt van de aandacht af. Nogmaals ijzeren Rita is net als al die andere zakkenvullers: eigen ego, carriëre en de daarbij behorende inkomens.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

dat je wel gestoord moet zijn om daar je stem aan te geven en dat je van het onderwerp af raakt. We hadden het over partnertoeslag AOW en allerlei andere zaken voor de generatie nederlanders geboren op of na 1 januari 1950. Ik constateer dat met name het CDA en ook de VVD hiervoor verantwoordelijk is. Vervolgens meldt jij dat jij een VVD aanhanger bent met sympathieke neigingen voor TON. Ik constateer dat Rita net zo'n zakkevuller is als de rest van dat zootje. Alleen zij prentendeert één en ander te veranderen in den Haag. Daarom constateer ik dat de politiek of ze nu van links of rechts komt onbetrouwbaar is: lood om oud ijzer. Met name rechts, want die is bijna de hele vorige eeuw aan de macht geweest. Jij en kweenie geven mij vervolgens allerlei "adviezen" en bagatelliseren het probleem voor deze generatie en stelt voor, als een soort predikant, dat ik maar beter moet leren relativeren. Je leidt van het onderwerp af!!!! Maar daar waren rechtse politici altijd meesters in: van het onderwerp af leiden. Eén ding weet ik zeker: het gehele sociale stelsel wordt compleet af gebroken wannneer de VVD, CDA, CU, TON en PVV het voor het zeggen krijgen.

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Jij bezoekt vast de EO jongerendagen en stemt uiterst rechts, dat doen ze namelijk in die kringen. Hun rechtsgevoel houdt op bij ethische zaken zoals abortus, euthanasie en dergelijke. Sociaal? Nooit van gehoord. Daarom leren ze in die kringen hun zegeningen te tellen, dat noemen dan: relativeren. En daar beste vogels, begon jij over. Darnaast meende jij ook nog mijn humeur erbij te moeten halen en beklaagde jij mijn vrouw. Mijn hartelijke dank voor jouw bezorgdheid!!

Het enige wat ik heb gedaan zijn de argumenten: dan neemt jouw vrouw een baantje, en de bijdrage van kweenie om elke maand 50 euro te sparen, typische CDA argumenten te noemen. En beste vogels, constateer jij dat jouw sympatie uit gaat naar de VVD maar waarschijnlijk wordt het TON, tenminste dat overweeg je. Ik heb, net zoals jij adviezen geeft, jou geadviseerd om je bovenkamer na te laten kijken, want de eindconclusie dat Rita net zo'n zakkevuller is als de rest van dat zootje: uit op eigen ego, carriëre en daarbij behorend inkomen. Nooit is ze in de 2e Kamer, terwijl ze toch 600000 voorkeurstemmen had. De PvdA is niet meer die uit de jaren 60. Daarin geef ik je gelijk, volgens mij zijn ze niet eens meer links. Of, geef me dat dan eens aan, waarin. Dat er klaplopers zijn onder de aanhang van deze partij en ook de SP, betwijfel ik ook niet. Maar op rechts wemelt het ervan. Want, wat denk je van de wachtgelden voor: de Heinsbroeken, de Wijnschenks, de Herbens en die dame die 3 maanden voor piet snot in de Kamer zat, van Oudenallen? En hoe met de voormalige bewindslieden van de VVD?

Gesloten