| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van @Home naar Ziggo, let op!
Re: Van @Home naar Ziggo, let op!
Vanmorgen 3 x geprobeerd te bellen, na een aantal minuten het bericht : het is op dit moment zo druk dat we u niet te woord kunnen staan, probeert u het later nog eens!!
Als ik erop staan moet iemand te pakken te krijgen van de technische dienst, zal ik eerst wel iemand moeten kunnen spreken.
Hoewel het nog niet echt lekker loopt heb ik vanmorgen met moeite 3 testemails via outlook kunnen verzenden, wie weet...............is dit het begin van een verbetering?
Als ik erop staan moet iemand te pakken te krijgen van de technische dienst, zal ik eerst wel iemand moeten kunnen spreken.
Hoewel het nog niet echt lekker loopt heb ik vanmorgen met moeite 3 testemails via outlook kunnen verzenden, wie weet...............is dit het begin van een verbetering?
@ oké
Als u nu wel verbinding heeft met internet kunt u ook proberen om een techneut te pakken te krijgen via
http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/
Daar kunt u eerst kijken of er storingen zijn in uw postcode gebied en vervolgens is er de mogelijkheid om een storingsformulier in te vullen ( in de hoop dat dit werkt)
Hopelijk gaat het e-mails verzenden nu wel goed, maar in geval van nood bovenstaand idee.
Ik lees net op het Ziggo gebruikers forum voor u belangrijke info:
GA naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Thread: wanneer eindelijk mijnziggo
Bericht: 2de van Bo op 1ste bldz
Hopelijk vindt u zo de oplossing
Als u nu wel verbinding heeft met internet kunt u ook proberen om een techneut te pakken te krijgen via
http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/
Daar kunt u eerst kijken of er storingen zijn in uw postcode gebied en vervolgens is er de mogelijkheid om een storingsformulier in te vullen ( in de hoop dat dit werkt)
Hopelijk gaat het e-mails verzenden nu wel goed, maar in geval van nood bovenstaand idee.
Ik lees net op het Ziggo gebruikers forum voor u belangrijke info:
GA naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Thread: wanneer eindelijk mijnziggo
Bericht: 2de van Bo op 1ste bldz
Hopelijk vindt u zo de oplossing
-
ijsbrandij
Ik heb dit zelfde probleem, mijn uitgaande mail vertrekt niet, of vertrekt pas laat, ongeveer 1 keer in de 4 uur glippen er wat mails door.
Ik heb gebeld en een klacht ingedient. Mij werd verteld dat het niet binnen de normale 2 dagen opgelost zal zijn.
Ik vind dit zeer lastig.
Ik heb gebeld en een klacht ingedient. Mij werd verteld dat het niet binnen de normale 2 dagen opgelost zal zijn.
Ik vind dit zeer lastig.
Hoera! Ik werd teruggebeld door de klantenservice
Conclusie na wat probeersels: probleem SMTP server ligt echt bij Ziggo, en ze werken er hard aan het op te lossen. De belofte afgelopen vrijdag dat het in 3 dagen klaar zou zijn, lukt dus niet, maar ik vind het fijn dat ik teruggebeld wordt en ook morgenmiddag (dinsdag) belooft men mij terug te bellen over hoe dan de stand van zaken is. Ook wordt bekeken hoe men mij tegemoet kan komen: ik heb veel extra onkosten, terwijl ik al weken niet krijg waar ik recht op heb.
Als men het inderdaad netjes op gaat lossen geeft ik Ziggo nog een kans.
Conclusie na wat probeersels: probleem SMTP server ligt echt bij Ziggo, en ze werken er hard aan het op te lossen. De belofte afgelopen vrijdag dat het in 3 dagen klaar zou zijn, lukt dus niet, maar ik vind het fijn dat ik teruggebeld wordt en ook morgenmiddag (dinsdag) belooft men mij terug te bellen over hoe dan de stand van zaken is. Ook wordt bekeken hoe men mij tegemoet kan komen: ik heb veel extra onkosten, terwijl ik al weken niet krijg waar ik recht op heb.
Als men het inderdaad netjes op gaat lossen geeft ik Ziggo nog een kans.
Ook ik ben inmiddels gebeld door Ziggo, en er wordt nu gewerkt aan het probleem van de telefoon. 
-
ijsbrandij
Kun je mij dan even vertellen wanneer het bij jouw weer helemaal goed zit met die SMTP?
Ik neem aan dat ik dan ook nog reactie krijg op mijn mail over mijn onkosten door het vervallen van uitgaande mail.
Ik neem aan dat ik dan ook nog reactie krijg op mijn mail over mijn onkosten door het vervallen van uitgaande mail.
Te vroeg gejuicht, Gisteren werd mij beloofd dat ik afgelopen middag door de klantendienst teruggebeld zou worden, de hele middag heb ik bij de telefoon gewacht, maar helaas geen klantendienst, het punt dat ik dacht dat ze gisteren gescoord hadden zijn ze weer kwijt en krijgen nu strafpunten.
af en toe helemaal geen internet - stekker modem erin en eruit, dan werkte het weer even, soms een paar testemails via de smtp server verzonden, maar dan even later doet het het weer helemaal niet.
Ook heb ik geen antwoord gekregen op de vraag hoe men mij denkt te compenseren met het waardeloos internet en de vele kosten die ik heb moeten maken naar een helpdesk die het steeds na minuten laat afweten.
Mensen die overwegen naar Ziggo over te stappen of zich aan te melden als abonnee: NIET DOEN!!! Ze moeten de zaakjes eerst maar op orde hebben voor de bestaande abonnees. U steekt zich anders in een wespennest!!
af en toe helemaal geen internet - stekker modem erin en eruit, dan werkte het weer even, soms een paar testemails via de smtp server verzonden, maar dan even later doet het het weer helemaal niet.
Ook heb ik geen antwoord gekregen op de vraag hoe men mij denkt te compenseren met het waardeloos internet en de vele kosten die ik heb moeten maken naar een helpdesk die het steeds na minuten laat afweten.
Mensen die overwegen naar Ziggo over te stappen of zich aan te melden als abonnee: NIET DOEN!!! Ze moeten de zaakjes eerst maar op orde hebben voor de bestaande abonnees. U steekt zich anders in een wespennest!!
Ik heb het ook helemaal gehad met Ziggo,
Zou vorige week dinsdag 20 mei telefonie krijgen (wou dat ik er nooit aan begonnen was), krijg ik van @home/ziggo een telefoonnummer wat door een oude klant is meegenomen naar een andere provider.
Uitraard meteen de 20e met de klantenservice gebelt, daar wordt mij verteld dat het zal worden geregeld en ik morgen zal worden terug gebeld.
De volgende dag had ik niets vernomen dus neem weer contact op met @home/Ziggo (met mobiel) en krijg doodleuk te horen dat mijn klacht nog niet was doorgezet :S.
Nu heb ik meerdere malen de klantenserice gebelt jah met mobiel uitraard.Er wordt elke keer (heb elke dag gebeld) een toezegging gedaan dat er de volgende dag contact met mij wordt opgenomen en dat ik een nieuw nummer zal krijgen.
Nou dat is dus tot op heden nog steeds niet gebeurt. Maar ben wel in het bezit van drie referentienummers,
Nu ben ik in het bezit van drie referentie nummers.
Kortom ik ben het helemaal zat, en daar ben je dan een betalende klant van.
Nou als het probleem eind van deze week nog niet is opgelost zeg ik in iedergeval hier al mijn abonnementen/diensten op, want zo dient een klant niet behandeld te worden.
Zou vorige week dinsdag 20 mei telefonie krijgen (wou dat ik er nooit aan begonnen was), krijg ik van @home/ziggo een telefoonnummer wat door een oude klant is meegenomen naar een andere provider.
Uitraard meteen de 20e met de klantenservice gebelt, daar wordt mij verteld dat het zal worden geregeld en ik morgen zal worden terug gebeld.
De volgende dag had ik niets vernomen dus neem weer contact op met @home/Ziggo (met mobiel) en krijg doodleuk te horen dat mijn klacht nog niet was doorgezet :S.
Nu heb ik meerdere malen de klantenserice gebelt jah met mobiel uitraard.Er wordt elke keer (heb elke dag gebeld) een toezegging gedaan dat er de volgende dag contact met mij wordt opgenomen en dat ik een nieuw nummer zal krijgen.
Nou dat is dus tot op heden nog steeds niet gebeurt. Maar ben wel in het bezit van drie referentienummers,
Kortom ik ben het helemaal zat, en daar ben je dan een betalende klant van.
Nou als het probleem eind van deze week nog niet is opgelost zeg ik in iedergeval hier al mijn abonnementen/diensten op, want zo dient een klant niet behandeld te worden.
Nu de basisdingen van internet weer werken (Uploaden webpagina werkt weer - emailversturen naar hotmail en live account werkt weer, uitgaande smpt server werkt weer, valt mijn internet nog bij de regelmaat van de klok uit. Hiervoor moest ik vanmiddag thuis blijven tussen 13.00 en 17.00 uur, al wat komt geen monteur, 17.00 uur gebeld, als hij om 19.00 uur nog niet geweest is nog maar even bellen, om 19.00 uur weer gebeld, nu werd verteld dat de monteur onderweg de kwaal al had gevonden en dat alles verholpen zou zijn. Geen monteur gezien en omdat het kabelkastje slechts 50 meter van mijn huis zit, waar om dan niet even gemeld dat hij het verholpen had!!
Ik geloof er niks van, vanavond weer een tiental malen het internet eraf; bij buren hetzelfde euvel, oorzaak: de hoge buitentemperatuur in combinatie met de zon op de kabelkast bij de weg, de temperatuur loopt daar gemakkelijk op naar 80 graden, Hoe geven we ZIGGO de koude douche??
Ik geloof er niks van, vanavond weer een tiental malen het internet eraf; bij buren hetzelfde euvel, oorzaak: de hoge buitentemperatuur in combinatie met de zon op de kabelkast bij de weg, de temperatuur loopt daar gemakkelijk op naar 80 graden, Hoe geven we ZIGGO de koude douche??
IMHO leidt iedere keer een ander referentienummer krijgen tot het maken van fouten!Nou dat is dus tot op heden nog steeds niet gebeurt. Maar ben wel in het bezit van drie referentienummers,
Voorbeeld:
Iedere email naar zowel 12move als Telfort kreeg een nieuw referentienummer én werd behandeld door een andere medewerker van de klantenservice.
Pas de laatste twee werden door dezelfde medewerker behandeld.
Tip voor de providers: geef een klant een vast referentie nummer voor een ingediende klacht en sluit deze case + referentie nummer pas af als de klacht is opgelost.
Tip 2 als klant een e-mail krijgt van bv. in mijn geval Telfort waarin staat dat deze e-mail als brief ter bevestiging van opzegging per 10-12-07 gebruikt mag worden ( februari 2008) geef dit dan door aan de betreffende afdeling ( in mijn geval Finance) zodat het slachtoffer niet in mei bedreigd wordt met vordering ter incasso!
Dit ter illustratie. Als u een klacht indient en deze komt binnen de organisatie niet terecht op de juiste plek wordt deze klacht niet of half opgelost en staat u als klant wederom in de kou.
Wat mij overigens wel opviel is dat de automatische bevestigingen op vragen of klachten via de website wel onder mijn Postcode bij ZIGGO geregistreerd staan. En dat is dus beter geregeld als bij b.v. Telfort.
De reden dat de meeste grote bedrijven een klachtencase elke keer sluiten, en u daardoor een nieuw referentienummer krijgt bij een vervolgvraag, is dat de klanten vaak niet aangeven of de klacht hunziens is opgelost.
Als al deze cases open blijven staan is er geen overzicht meer voor deze bedrijven over welke cases behandeld dienen te worden ed. Bedenk wel het zijn bedrijven met miljoenen klanten, als 1% vd klanten 1 keer per 3 maanden een vraag stelt zijn dat al duizenden vragen en dus cases.
Als al deze cases open blijven staan is er geen overzicht meer voor deze bedrijven over welke cases behandeld dienen te worden ed. Bedenk wel het zijn bedrijven met miljoenen klanten, als 1% vd klanten 1 keer per 3 maanden een vraag stelt zijn dat al duizenden vragen en dus cases.
Bedankt voor de uitleg! Ik heb dit verwerkt in mijn stappenplan bij "Telfort maakt fout op fout" en dus geadviseerd om bij iedere communicatie over een probleem via website of e-mail te beginnen met een samenvatting van probleemafhandeling tot op dat moment.De reden dat de meeste grote bedrijven een klachtencase elke keer sluiten, en u daardoor een nieuw referentienummer krijgt bij een vervolgvraag, is dat de klanten vaak niet aangeven of de klacht hunziens is opgelost.