LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderopvangtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Weet iemand hoe dat werkt met de bijdrage werkgever in de kinderopvangtoeslag?
Regelt de belastingdienst dit? Weet iemand dit?

En als ik een proefberekening doe dan komt er een toeslag bedrag uit.
Dit is toch inclusief de werkgeversbijdrage, toch?

Ik heb dit veel te laat geregeld omdat mijn zoon volgende week al in de kinderopvang gaat, terwijl de Toeslag aanvraag pas vorige week de deur is uit gegaan.
Ik ga maandag vragen hoe dat zit met de betaling, want ik ga geen 2 maanden vooruit betalen. ( 580 euro per maand kosten)
Als ze moeilijk doen dan teken ik het contract maar niet en wacht ik 2 maanden voor plaatsing.

gr.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Kicoa »

De werkgeversbijdrage in begrepen in de Toeslag die door de Belastingdienst wordt uitbetaald. Hier hoeft u zelf dus niets voor te doen. Het bedrag van de proefberekening is inclusief werkgeversbijdrage.

Het feit dat u e.e.a. veel te laat heeft geregeld ontslaat u nog niet van uw betalingsverplichting jegens de kinderopvangorganisatie. Zij dienen immers ook hun personeel en andere vaste lasten op tijd te betalen. Het zou een lekker zooitje worden als we allemaal maar steeds anderen opzadelen met onze eigen gebreken.
Als u het contract niet ondertekent is de kans behoorlijk groot dat u over twee maanden geen plek heeft. Als zij verstandig zijn bieden ze namelijk de plek die u niet wilt direct aan een ander kind aan en heeft u het nakijken.
In mijn ogen bent u op dit moment degene die moeilijk doet. In plaats van dreigen een contract niet te onderteken kunt u zich beter cooperatief opstellen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

Het zou een lekker zooitje worden als we allemaal maar steeds anderen opzadelen met onze eigen gebreken.
Interessante opmerking. Ik heb hier toch verhalen gelezen van mensen die maandenlang op de toeslag moeten wachten waar zij recht op hebben, maar die door onduidelijke problemen bij de Belastingdienst maar niet wordt uitbetaald.
Wie zelf z'n zaken te laat regelt moet inderdaad daar de gevolgen van dragen, maar wie draagt de gevolgen van het falen van de afd. Toeslagen van de Belastingdienst?

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Ik denk dat Kicoa iemand van de belastingdienst is.
Aan welke kant staat Kicoa? Je moet toch begrijpen dat ouders geen toeslagen aanvraagt voooooooooooooordat de plaatsing word geaccepteerd!!

De belastingdienst moet de wachttermijn voor kinderopvangtoeslag verlagen naar 1 maand ipv 2 maanden.
Nu zitten ouders met facturen van de kinderopvang die zij niet kunnen ophoesten, terwijl de belastingdienst typgrieten heeft om een notitie te maken. :evil: :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem aan dat je de rekening voor de kinderopvang achteraf krijgt? Dan krijgt je dus waarschijnlijk in de loop van juli de eerste rekening. Wellicht heeft de belastingdienst uw aanvraag dan al wel verwerkt, of zal het rond die tijd geregeld zijn zodat je het bedrag niet erg lang hoeft voor te schieten. Anders eventueel even met de kinderopvang overleggen, want zij zullen wel vaker met zo'n situatie te maken hebben.

Ik zou in elk geval niet zo snel de kinderopvang er indirect voor laten opdraaien door het contract zomaar niet te tekenen en de opvang uit te stellen. Niet alleen is er een kans dat de opvang dan aan een ander wordt vergeven, ook maak je je waarschijnlijk zo niet heel geliefd bij de opvang. En een goed contact met de kinderopvang lijkt mij toch wel belangrijk, ook voor je kind.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,
Anders eventueel even met de kinderopvang overleggen, want zij zullen wel vaker met zo'n situatie te maken hebben.
Ik had gesprek met kinderopvang. Gelijk aggresief beginnen dat andere "ouders" al maanden niet betaald hebben en zij nog rekeningen van +/- 20.000 open hebben staan. Ze dreiggden gelijk om mijn kind van de kinderopvang te halen als ik niet ophoud met de gesprek........... :?

De kinderopvang zei ook dat als zij de toeslag aangevraagd hadden dat ze binnen 2 weken geld krijgen. :shock: :shock:
Hiervan stond ik perplex. Hoe krijgen ze dat nou weer voormekaar.
Wij wachten minimaal 8 weken en de kinderopvang heeft blijkbaar een speciale lijn met toeslagen.

Ze adviseerdden mij om de belastd. te bellen en te vragen naar het "speciale" nummer van toeslagen in Utrecht.
Had ik gedaan maar de BD weet van niks. Alleen dat er een notitie word gemaakt als de 8 weken zijn verstreken.


Heeft iemand nog tips ?

gr. Ouders

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Kicoa »

Ik denk dat Kicoa iemand van de belastingdienst is.
:D Ik zal dat maar opvatten als een compliment.
Aan welke kant staat Kicoa?
Aan geen kant. Ik behartig de belangen van de kinderopvang zelf en maak regelmatig mee dat ouders HUN probleem (niet de volle mep kunnen betalen en nog geen kinderopvangtoeslag) bij het kindercentrum neerleggen alsof het ONS probleem is.
Je moet toch begrijpen dat ouders geen toeslagen aanvraagt voooooooooooooordat de plaatsing word geaccepteerd!!
En u zou eens moeten begrijpen dat ook de werknemers in de kinderopvang graag op tijd HUN salaris ontvangen en hierin niet afhankelijk willen zijn van UW kinderopvangtoeslag.
De belastingdienst moet de wachttermijn voor kinderopvangtoeslag verlagen naar 1 maand ipv 2 maanden.
Nu zitten ouders met facturen van de kinderopvang die zij niet kunnen ophoesten, terwijl de belastingdienst typgrieten heeft om een notitie te maken
Tsja, met dit soort uitspraken maakt u zich niet geliefd, geen wonder dat uw aanvraag steeds onderaan de stapel komt. Een beetje respect voor de mensen die daar ondanks alle negativiteit van mensen als u toch hun werk naar behoren proberen te doen zou u niet misstaan. Wij van de kinderopvang tonen dit respect wel vandaar dat wij het in de regel binnen enkele weken hebben geregeld met Toeslagen.
[/quote]

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Aan geen kant. Ik behartig de belangen van de kinderopvang zelf en maak regelmatig mee dat ouders HUN probleem (niet de volle mep kunnen betalen en nog geen kinderopvangtoeslag) bij het kindercentrum neerleggen alsof het ONS probleem is.
Wilt u aub geen hoofdletters gebruiken? Komt recpectloos over.
Tsja, met dit soort uitspraken maakt u zich niet geliefd,
U maakt wel een deel uit de ketting:
1. Belastingdienst
2. Werkgevers
3. Kinderopvang en
4. Ouders.
Zonder deze 4 kan je niet bestaan, we moeten er samen uit komen en
niet zeggen met dat ouders een probleem hebben.
Ach het is zo makkelijk om ouders de schuld te geven.
Is de belastingdienst te hoog gegrepen voor u?

Wij van de kinderopvang tonen dit respect wel vandaar dat wij het in de regel binnen enkele weken hebben geregeld met Toeslagen.
Hoe komt dat u maar 2 weken moet wachten en de rest 8 weken?
Ik vraag me af of dit wettelijk toegestaan is.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Kicoa »

Is de belastingdienst te hoog gegrepen voor u?
Nee hoor maar voor u blijkbaar wel want u komt er met hen niet uit.
Niettemin, veel succes!

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Hoe komt dat u maar 2 weken moet wachten en de rest 8 weken?
Ik vraag me af of dit wettelijk toegestaan is.
Wilt u vriendelijk zijn om antwoord te geven op bovenstaande vraag?

Heeft u misschien geheimhoudingsplicht?


gr.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb dit veel te laat geregeld omdat mijn zoon volgende week al in de kinderopvang gaat, terwijl de Toeslag aanvraag pas vorige week de deur is uit gegaan.
Ik ga maandag vragen hoe dat zit met de betaling, want ik ga geen 2 maanden vooruit betalen. ( 580 euro per maand kosten)
Als ze moeilijk doen dan teken ik het contract maar niet en wacht ik 2 maanden voor plaatsing.
Door op deze manier te handelen ga je het jezelf onnodig moeilijk maken, en het zal mogelijk een hoop frustraties en stress veroorzaken. Instanties zijn hier namelijk helemaal niet gevoelig voor. Als de toeslag is aangevraagd dan is dat een kwestie van afwachten, en mocht er inderdaad vooruit betaald moeten worden aan de kinderopvang en je kunt niet betalen probeer dan iets te regelen met de kinderopvang.

Hoe komt dat u maar 2 weken moet wachten en de rest 8 weken?
Ik vraag me af of dit wettelijk toegestaan is.
Wilt u vriendelijk zijn om antwoord te geven op bovenstaande vraag?

Heeft u misschien geheimhoudingsplicht?
Voor zo'n aanvraag staat een verwerkingstermijn van maximaal 6 tot 8 weken. Dat het binnen 2 weken verwerkt kan worden is niet waar. Dat haal ik overigens ook niet uit het verhaal van Kicoa. Kicoa heeft het over enkele weken.

Mocht je het niet eens zijn met bepaalde processen of regelgevingen binnen de belastingdienst(toeslagen), dan kun je via het klachtformulier te vinden op onderstaande link een klacht indienen.
http://www.belastingdienst.nl/download/1127.html

Gebruik het formulier niet om frustraties en woede te ventileren, op die manier wordt er niets met een klacht gedaan.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bushalte »

Voor zo'n aanvraag staat een verwerkingstermijn van maximaal 6 tot 8 weken. Dat het binnen 2 weken verwerkt kan worden is niet waar. Dat haal ik overigens ook niet uit het verhaal van Kicoa. Kicoa heeft het over enkele weken.
Neem nou maar van mij aan dat het wel mogelijk is. Ik stond er zelf bij toen de kinderopvang naar de afdeling toeslagen beldde. En het was geen 0800 nummer.
Legt dit maar eens uit.
De kinderopvang heeft een speciale lijn afdeling toeslagen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Neem nou maar van mij aan dat het wel mogelijk is. Ik stond er zelf bij toen de kinderopvang naar de afdeling toeslagen beldde. En het was geen 0800 nummer.
Legt dit maar eens uit.
De kinderopvang heeft een speciale lijn afdeling toeslagen.
Dat wil ik heel graag geloven, er zijn meer instanties en personen die rechtstreeks een contactpersoon bij de belastingdienst kunnen benaderen. Dit bewijst niet dat de kinderopvang binnen 10 werkdagen(2 weken) na een telefoongesprek een beschikking op de mat heeft.

Maar als je van mening bent dat je benadeelt word, dien dan zeker een klacht in via het formulier. Dan kun je er mogelijk wat aan veranderen.

Gesloten