LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het aandelenlease drama in NOVA

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marjo
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2003 19:31

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door marjo »

IEDEREEN KIJKEN MORGEN NEDERLANG 3 TIJD 22.20

BRUNEEL
DHR BOS ADVOCAAT
DHR FRANK P VDA
DHR PIET

EINDELIJK WEER IN HET NIEUWS!

PIET DOE JE BEST ZOALS ALTIJD VOOR ONS. BEDANKT

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door SJZ »

Piet doet verschrikkelijk goed zijn best, dus hij zal het in Nova vast wel goed kunnen brengen.

Overigens: de laaste tijd is Piet flink afgezeken op dit forum. Leuk dat hij nu eens positief benaderd wordt. Voorlopig alleen maar leuke reacties op hem.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste SJZ,

Klein beetje humor op het forum mag volgens mij wel, wil er trouwens geen poll aan besteden maar vond het best kunnen.

Ton

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,of zalm heeft zijn werk gedaan

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door el »

Waarom zit Agnes Kant er vanavond niet bij in Nova, zij is de enige die zich niet laat inpalmen door dat Dexia tuig, de rest (behalve Piet) zit waarschijnlijk kwijlend naar Bruneel te luisteren als hij zijn genereuse
'aanbod' weer eens uit de doeken doet.
Mensen verwacht maar helemaal niets van deze uitzending, het gaat alleen maar over de goede bedoelingen van die *** Belg.

Joop van den Heuvel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2003 12:04

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Joop van den Heuvel »

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Hr Piet.
1000x dank! En nu maar hopen dat de hele boel in een stroomversnelling raakt!
Ikben zeer benieuwd wat er gezegd gaat worden,mn door de Hr Bruneel maar ik heb het idee dat hij zich persoonlijk voelt aangesproken en er een hetse tegen hem gevoerd wordt,ja dan heeft hij gelijk hij moet niet meer rustig kunnen slapen,want dat kunnen velen van ons ook niet!
Succes!!!!!

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door jan2 »

bedankt Piet, goed dat er iemand is die in het openbaar zijn nek uit durft steken.

Bruneel zal wel hetzelfde zeggen als die lui aan de telefoon bij Dexia:
" meneer, u moet niet zo klagen, als u de restschuld echt niet kan betalen schelden wij u alles vrijwillig kwijt, alleen ff tekenen, is toch niet te veel gevraagd bij zoveel tegemoetkoming?".

Piet, laat je niet opnaaien door Bruneel, blijf kalm, zeg maar niet te veel. De beste stuurlui zullen ook morgen aan wal staan.
Het is gewoon moeilijk om in een paar minuten voor de camera niets van de rottigheid van Dexia onvermeld te laten.
De vorige keer bij tv-gelderland deed je het goed.
Nu weer net zo en dan ben je weer bedankt voor je inspanningen en .....vergeet de bestuursperikelen, waar je nu mee bezig bent, daar gaat het om in de vereniging.
jan2.

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door bo39 »

VAN ONZE REDACTEUREN


DEN HAAG - Parlementariërs die oproepen tot terughoudendheid met aandelenleasevorderingen brengen banken in problemen.


Dit meldt voorzitter Dirk Bruneel van Dexia Bank schriftelijk aan alle Tweede-Kamerfracties, zo bevestigt Dexia. 'Ons vragen een tweede keer terughoudend te zijn en zelfs een harde incassostop invoeren zou de bank grote schade toebrengen.'


Dexia stelde zich in 2002 terughoudend op toen het met stichting Leaseverlies vruchteloos een schikking besprak. Ook tijdens het daarna gedane bod van euro 500 mln tegemoetkoming, vertraagde Dexia de incasso-inning.


Na 13 juni, de laatste dag waarop de tegemoetkoming openstond, heeft Dexia de incasso hervat en zijn 250 wanbetalers gemaand. 'Met cliënten die nu of al geruime tijd hun maandtermijnen of restschuld niet betalen, bewandelen wij nu opnieuw de normale weg om onze vorderingen op te eisen. Die cliënten hebben allemaal ruimschoots de gelegenheid gehad een regeling te treffen met de bank.'


Dexia acht een incassostop 'onbespreekbaar'. 'Het innen van vorderingen is een heel gewone activiteit van zowel banken als van andere instellingen. Dexia behoort zorg te dragen voor de continuïteit van de bank en draagt verantwoordelijkheid naar cliënten, personeel, aandeelhouders en diegenen die ons financieren.' 40% van de 700.000 leasecontracten is van andere banken als Aegon en Fortis .


SP, GroenLinks en PvdA willen een incassostop of -vertraging. Bruneel: 'Wat mij zorgen baart, is dat er cliënten zijn die denken dat ze niet (meer) aan hun verplichtingen hoeven te voldoen, omdat een stichting hen misschien te hulp zou komen, er een overleg in de Tweede Kamer is geweest of minister Zalm voornemens is een Commissie Geschillen Aandelenlease in te stellen.' Vanavond bespreekt Bruneel in het televisieprogramma Nova het aandelenleasedossier.


Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad


hier zal het wel over gaan :oops:

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door el »

Beste Piet,

Neem onderstaand verhaal ook mee vanavond.
Heel veel succes, el.


'Aandelenlease
levert niets op'

Marijn Jongsma en René Lukassen AMSTERDAM - Producten waarbij aandelen worden gekocht met geleend geld leveren beleggers in negen van de tien gevallen niets op. Tot die conclusie komt de Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE), die de aanbiedingen van een groot aantal financiële dienstverleners onder de loep heeft genomen.

De STE onderzocht de afgelopen zeven maanden zogenoemde aandelenleaseproducten. Aanbieders daarvan zijn onder meer Bank Labouchere (Legio Lease), Aegon (Spaarbeleg), DSB, Groeivermogen en Ohra Bank. Beleggers sluiten bij dergelijke producten - met namen als Vermogensvliegwiel, Groeiselect en Sprintplan - een lening af, waarover ze rente betalen. Het geleende geld wordt door de aanbieder van het product geïnvesteerd in aandelen.

Enkele tienduizenden Nederlanders nemen deel aan aandelenleaseplannen. De aanbieders ervan beloven beleggers nog altijd gouden bergen, constateert de STE. "Er wordt geschermd met rendementen van tien, twaalf, veertien, zestien en soms wel achttien procent", aldus Paul Koster, bestuurslid van de STE.

Onterecht, meent de toezichthouder op het effectenverkeer.

Over de afgelopen honderd jaar bedroeg het rendement op aandelen gemiddeld niet meer dan acht procent.

Ter vergelijking: als iemand zijn geld op een spaarrekening zet, boekt hij een rendement van ongeveer vier procent. Risico wordt daarbij niet gelopen; bij een aandelenleaseplan is dat wél het geval.

Kosten
Uitgaande van een rendement van acht procent - volgens Koster "helemaal geen slecht rendement" - weegt de opbrengst van een leaseproduct negen van de tien keer niet op tegen de kosten ervan (de over de lening betaalde rente en administratiekosten). Onder het oude belastingregime was de betaalde rente nog fiscaal aftrekbaar, maar sinds begin 2001 is dat niet meer het geval.

Dat heeft er volgens de STE toe geleid dat de aanbieders van aandelenleaseproducten in hun advertenties nóg meer de nadruk leggen op de mogelijke rendementen in plaats van het belastingvoordeel. Het risico dat beleggers met het product lopen, wordt daarbij bovendien in veel gevallen onvoldoende vermeld.

De Consumentenbond waarschuwde eerder dit jaar al voor aandelenlease. Net als de STE constateerde de bond dat beleggers bij een tegenvallende koersontwikkeling met een schuld kunnen blijven zitten. "Als de koerswinst plus dividend op het aandelenpakket tegenvalt, is de kans groot dat beleggers bij moeten leggen", concludeerde de bond destijds.

De Consumentenbond gaf dan ook het advies om aandelenleaseproducten te mijden. De STE sluit zich daar bij aan.







[/b]

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Gvd »

Piet,

Wat ook wel een aardig repliek zal kunnen zijn is dat Dexia zelf mensen een negatieve BKR notering aansmeert en intimideert met incasso maatregelen als hun contract vernietigt is (eegalease situatie), m.a.w. Dexia overtreedt de wet, daar kan die aanwezige adocaat misschien ook wel wat over zeggen. Voor de overige gevallen is misleiding en het verzaken van de zorgplicht (al dan niet verwijzend naar de uitspraak van de hoge Raad hierover) ook wel een aardige opmerking.

Ik wens je alle succes en vind het fantastisch wat je doet

René

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door René »

Beste el,

Waar komt dit stuk vandaan.
Kan je dit even melden dan kan ik het naar een advocaten kantoor
doorsturen.

mvg,

René

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door bo39 »

Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door el »

Het stuk komt uit de Telegraaf van 14 december 2001.

Margriet 1

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Margriet 1 »

Ik heb op internet ook voor onze omgeving een bericht neergezet over de Nova uitzending,mischien kunnen andere zo ook bekendheid geven en MEER AANDACHT VRAGEN in hun gebied. mvg.Margriet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Piet »

Ik ben even weggeweest en zie dat er veel mensen zijn die denken dat er vanavond een discussie is met een aantal mensen.

Dit is niet zo.
Er zijn van te voren interviews gemaakt op diverse locaties met diverse mensen. Bij mij was dit dinsdagmiddag thuis.
Wat er na het monteren overblijft zien we vanavond in een filmpje rondom het gesprek.

De bedoeling was dat bruneel en Frank Heemskerk in de studio hierover gingen praten.
Omdat er in NOVA ook nog een gesprek is met Tineke Netelenbos (PvdA) over Schiphol, is de komst van Frank Heemskerk (ook PvdA) afgelast.
Reden, teveel mensen van de zelfde partij.
Dit hoorde ik vanmorgen tijdens een telefoongesprek met NOVA. Ik heb direct gevraagd aan NOVA om dan Agnes Kant uit te nodigen om in gesprek te gaan met bruneel.
Ik heb gezegd wat mijn bezwaren zijn van alleen een studio gesprek met bruneel.

Het resultaat zien we vanavond.

Iedereen bedankt voor de steun en ik hoop dat de uitzending veel losmaakt in Nederland.

Groeten,
Piet

PS. Degene die mij net een virus e-mail heeft gestuurd bedankt, maar ik heb een goede virusscanner.
Laatst gewijzigd door Piet op 28 aug 2003 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Gast »

Tineke netelebos,Ik krijg spontaan jeuk.toet :(

René

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door René »

Hallo Piet,

Fantastisch, ik waardeer je inzet voor ons allemaal.

mvg,

René

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door el »

Ja ik ook 'gast', kon nog net op tijd de WC bereiken.

frank

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door frank »

Bruneel alleen aan de discussietafel bij Nova, dan valt dan niets meer te winnen of te redden, het is een gladjakker met mediatraining.

Hij zal met een monoloog het geheel met glans doorstaan, en de publieke opinie zal nog denigrerender reageren op de "sukkels"die zomaar in zee zijn gegaan met legiolease en spaarselect vanuit hun hebzucht en geldzucht ,terwijl ze zelf toch in de gatan konden hebben dat het slechter met de conjuctuur ging, ja dat moeten ze nu bezuren.

Alleen als Agnes Kant tegen over hem komt te zitten dan kan het er nog anders uit gaan zien, en het gesprek kan dan nog spannend worden.
Haar mening is dat de mensen echt misleidt zijn en dat ze rotte appels zijn verkocht

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: Het aandelenlease drama in NOVA

Ongelezen bericht door Anmereto »

Dat hangt naturlijk van de presentator af. Als Piet de kans krijgt, kan hij zich verweren.

Bij de Tros stelde Bruneel zijn eisen en werd de heer Blok de mond gesnoerd !!!!!

Anders zou Bruneel niet komen, als dat vanavond weer gebeurt dan kunnen ze die intervieuws maar beter stoppen, lijkt mij.

A.

Gesloten