LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort abonnement

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
panday
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2008 15:46

Telfort abonnement

Ongelezen bericht door panday »

Mijn dochter werd in maart 2007 18 jaar en sloot (zonder toestemming
ouders, ze was immers meerderjarig!) een Telfort abonnement af. Zelf
had ze naast een basisbeurs van IBG geen ander inkomen. Binnen no-time had ze een rekening van € 600,- , tel. geblokkerd en geen geld om te betalen. Direct daarop volgt een incassobrief van Linddorff uit Zwolle met een totale rekening van € 1800,-. Omdat mijn dochter bij mij inwoont en ik bang was dat er beslag gelegd werd op mijn spullen heb ik een regeling getroffen en de schuld betaald. Herhaaldelijk verzoek om een specificatie van de kosten en de rekening zijn uitgebleven. Lindorff verwijst naar Telfort en omgekeerd. Ik snap nog steeds niet hoe het bedrag van € 600,- verdrievoudigd is en dat iemand
die nog schoolgaand is en geen baan heeft zomaar een abonnement kan sluiten. Wat kan ik hieraan doen?

S.Resist
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2008 19:13

Re: Telfort abonnement

Ongelezen bericht door S.Resist »

Aangezien ze meerderjarig was toen ze het contract afsloot is er volgens mij weinig tot niets aan te doen. Dat u ineens zo'n hoge rekening/heffing krijgt lijkt mij niet normaal en dus zou ik dit uitzoeken, dit ligt overigens wel aan de datum van de eerste rekening en het al dan niet betalen ervan. Volgens mij moet u daarvoor bij Telfort en het incasso bureau zijn, Telfort voor de gespecificeerde rekening (als het nummer niet meer geblokt is kunt u dit volgens mij ook gratis onder 'Mijn Telfort' inzien, anders bellen of een aangetekende brief sturen met verzoek), en contact opnemen met het betreffende incassobureau voor de reden en uitleg tot verhoging van de kosten, daar heeft u recht op.

whitemask
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:05

Re: Telfort abonnement

Ongelezen bericht door whitemask »

Ik heb het net zo gehad heb toen naar den haag geschreven na de pvda dit was het andwoord erop :Voor een goed antwoord op deze vragen zou ik de Kredietbank Rotterdam bellen
Zij hebben eenspeciaal jongerenteam oa mevrouw Slingerland

U hoeft volgens mij niet te betalen. Ik zou proberen een terugbetalingsregeling te treffen en mocht zij meer schulden hebben een afspraak maken

Meer info:

tel 010 498 4111
dus heb het gedaan en ik betaal niks noppes :D :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Panday

Volgens hun site kunt u de factuur online bekijken bij mijn Telfort.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een factuur verdriedubbeld kan worden door een incassobureau.
IMHO moet een incassobureau inzicht geven in de z.g. incassokosten die bij een gevorderde factuur komen.

Zie: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_ ... ber=633456

Gesloten