LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phönix reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hhaasje
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:01

Phönix reizen

Ongelezen bericht door Hhaasje »

Wie is bekent met deze reis organisator .
Ik heb geprobeerd , via internet op naam en postbus nummer van dit bedrijf te zoeken , maar krijg hele andere soorten bedrijven te zien. De kamer van koophandel geeft ook geen uitsluitsel .
Ik ben erg benieuwd naar reacties , vooral omdat dit volgens mij weer een of ander bedrijf is die onder het mom van een gewonnen prijsvraag bij de wat oudere onder ons geld uit de zakken gaat of al heeft gedaan te kloppen.

Phönix reizen
Postbus 289
7570 AG Oldenzaal

Sorry mensen vind net via deze link het volgende ( Link werkt niet meer sinds enige tijd)
http://www.deondernemer.nl/artikel/7515 ... oop_reizen
Laatst gewijzigd door Hhaasje op 28 mei 2008 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

vrossie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:28

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door vrossie »

Mijn ouders hebben hier ook een reis "gewonnen" voor 1 persoon, en hebben de 2e persoon bijgeboekt voor het bedrag van 249 euro. In de folder die zij destijds ontvingen staat een leuk programma vermeld, uit de bevestiging die zij 10 dagen voor vertrek ontvingen blijkt dat de extra's zoals vermeld op de brochure niet zijn inbegrepen, maar daar tegen betaling van 150 euro per persoon kunnen worden gereserveerd.

Het vermelde telefoonnummer geeft een antwoordapparaat waar geen bericht op kan worden achtergelaten. Ik kan ook geen informatie vinden over de wijze waarop er kan worden geannuleerd, wel de kosten die hiervoor in rekening worden gebracht. Extra vervelend, omdat mijn moeder gezondheidsproblemen heeft en hierdoor niet in staat is om deze lange rit in de bus en mogelijke lange wandelingen etc. te kunnen volbrengen.

makker2802
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2008 12:26

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door makker2802 »

Mijn moeder heeft deze reis reeds betaald en heeft onlangs ook de brief ontvangen dat extra trip(s) euro 150 extra kost.
Er worden in de brief 4 trips vermeld. Is het dan 150 per trip of voor alle 4 ? De brief is niet duidelijk en wij kunnen ook geen contact krijgen met de organisatie...
Wij weten even niet of we de trip uberhaupt wel voor mijn moeder moeten laten doorgaan!!! Graag reacties.

Hhaasje
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:01

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Hhaasje »

Beste vrossie en makker 2802.

Ik weet niet wat er fout gaat maar ik gisteren al geprobeerd om een reactie te geven , hier probeer ik het voor de derde keer.
Het enigste wat ik kan melden is , dat mijn vrouw voor wie zij als thuishulp werkt ,heeft gebeld met het telefoon nummer wat op de brief staat.
Hier kreeg zij dus te horen dat er een aangetekende brief moest sturen naar het adres , rechts boven aan de brief om te annuleren .

Sterkte ps wij hebben er maar voor gekozen om het maar zo te laten.
in dit geval ging het maar om 49 euro .
Wat ik nog vergeet te zeggen is dat er voor de excursies en alle maaltijden ook nog bij betaald moet worden( behalve het ontbijt )
volgens de mevrouw aan de telefoon .

bornbaby
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2008 16:14

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door bornbaby »

Ook mijn moeder heeft zon reisje gewonne en kreeg een paar dagen geleden een brief van phonix over de excursies van 150 euro.
dus weg gratis reisje en de persoon die met me moeder meegaat moet boven op de prijs vd reis ook nog ns 150 euro betalen !?
want je kan nergens vinde of je alle excursies mee moet ( Zal wel) of dat je kan kiezen wat jij leuk vind?
zo wordt een goedkoop reisje wel erg duur , en ze zijn idd niet te bereiken bij mn moede4r werdt zelfs het gesprek afgebroken met de mededeling we zijn niet bereikbaar was nog een duits tel nr ook .

ik vind het heel sneu voor mn moeder maar hoop via radar sctie te kune ondernemen.

Brachel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:15

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Brachel »

Mijn moeder had ook een reis gewonnen en wilde samen met haar vriend (beide in de tachtig!) een 5 daagse reis maken naar Bohemen / Tsjechie. Op 15 maart j.l. zouden ze vertrekken en zouden om 7:45 opgehaald worden van het busstation in Diemen. Een zoon van de vriend bracht hen en ze stonden keurig op tijd te wachten bij het busstation, maar er kwam geen bus!
Na moeizaam bellen met Duitsland bleek dat de opstapplats veranderd was: om kwart voor zes op het centraalstation in Amsterdam! Dit zou middels een brief bekend gemaakt zijn. Deze brief is nooit bij hen aangekomen!
Zwaar teleurgesteld zijn ze weer naar huis gereden, en hebben nogmaals gebeld. Ze werden onhebbelijk te woord gestaan en kregen de schuld van het niet aankomen van de wijzigingsbrief.
Geen reisje dus, en het betaalde geld moet je nog maar terug zien te krijgen.
Ik heb het vermoeden dat er te wijnig deelnemers waren en dat ze er op deze manier er onder uit proberen te komen. En dat ze het vooruit betaalde geld in hun zak steken.

mariekekunnekes
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:31

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door mariekekunnekes »

ik ben benieuwd ,morgen vertrek ik met mijn zus voor een 6 daagse reis naar italie die zij gewonnen heeft,en ik maar zeggen iets klopt er niet ,dus morgenvroeg om 5 uur weten we of de bus komt,ik zie het somber in,ik laat wel weten op deze site of het door gaat, zo ja hebben we geluk,zo nee dan volgt het proces van de eeuw want dit pik ik dan niet en niet ik alleen maar ook voor alle mensen die zo zijn gedupeerd daar kom ik dan voor op,een schadevergoeding oa voor op te nemen vakantie dagen ,gemaakte kosten die de mensen hebben moeten maken,en ook het leed wat er van komt, dus ik ben benieuwd,morgen horen jullie meer,en is het niet morgen mocht de reis toch doorgaan dan as zondag nu de groetjes van marieke die toch probeert positief te denken dat de mens toch wel te vertrouwen is,of niet ???????

petmira
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 22:43

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door petmira »

Mijn opa had een 6 daagse reis naar Italië gewonnen en we zijn samen vertrokken op 21 april. We kregen vantevoren een brief aan waarin vermeld stond dat de excursies 150 euro gingen kosten. Bij onze brief stond duidelijk vermeld dat dit per persoon was voor alle trips, maar dat je ook iedere trip apart kon boeken. In ons hotel aangekomen werd alles nog eens duidelijk uitgelegd. Het avondeten kon in het hotel gegeten worden, dit kostte 10 euro per dag per persoon. (Het hotel was wel een andere dan vermeld stond in de brief, prima overigens). Wij hebben totaal geen klachten over onze reis met Phönix reizen naar Italië, alles wat in de brief werd beloofd hebben we ook gehad! En niemand is verplicht om overal aan deel te nemen, dat is de keus van de reiziger zelf.

mariekekunnekes
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:31

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door mariekekunnekes »

ja ja de bus stond er en we gingen op weg naar italie,in duitsland stapte de tweede chauffeur in en sávonds rond 20.30 kwamen we aan in het hotel.het was niet 1 van de 3 hotels die op de lijst stonden want omdat we met teveel mensen waren68 stuks konden we niet in het hotel wat ons beloofd was,voor het hotel geen complimenten,het negatieve was hele kleine douches,kon er met moeite in,moest echt wringen om erin te komen,dus gezettte mensen hadden niet kunnen douchen,handoeken die we na gebruik op de grond legde werden door het personeel weer te drogen over de stang gehangen dus 5 dagen dezelfde handoeken,de eerste dag het eten bah bah een bord met macaronie met wat stukjes vet vlees in rode saus en dat voor 10 euro die we moesten betalen,de volgende dag het verkooppraatje van bonnen kopen voor 4dagen voor het eten en dat hebben wij met nog een paar andere niet gedaan en toen konden wij ineens ala cart eten wat we een dag hebben gedaan ,en voor de rest zijn we heerlijk in levico gaan eten waar we voor 7 euro een overheerlijke pizza hadden.de 159 euro die we betaalde voor de exursies ja dat was de moeite waar en de reisleidster edith,mijn complimenten een vette 10 waard en ook de chauffeurs een vette 10.toen ik na de reis tegen de chauffeur zei ,de handoeken verschonen ze niet,en bij een mijnheer als die de toilet doortrok liep het water er net zo hard weer onderuit,en de douchkop lag eraf en hij had dat gemeld maar er werd niets aan gedaan toen zei de chauffeur ja de firma waar jullie de reis van hebben huurt de bus af en als jullie maar zo weinig betalen voor het hotel kun je ook niets anders verwachten want de gewonnen reis is dus echt nep want die phonix betaald dus echt niets voor de mensen die gewonnen hebben ,dus degen die mee gaat betaalt voor 2.ook het kado van 59 euro ja ja ???????????????????niet gekregen dus er zit een adder onder het gras maar al met al we hadden een gezellige bus,hebben veel gezien dankzij de reasleidster en we zijn veilig weer thuis gebracht groetje van marieke

vrossie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:28

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door vrossie »

Mijn ouders hebben de reis geannuleerd op medische indicatie. Er is een aangetekende brief verzonden aan Phönix, naar 2 verschillende adressen die op hun correspondentie vermeld stond.

Omdat ze een doorlopende reis/annuleringsverzekering hebben en ze graag deze kosten willen claimen, hebben ze een bevestiging nodig van Phönix. Ondertussen al 3x gebeld. De eerste keer een aardige dame aan de lijn, zou nog 2 weken duren. Later een duitse man, zat in de auto, geen tijd en erg sjagerijnig. Vandaag nogmaals gebeld. Weer de zeer sjagerijnige duitser aan de lijn, we moesten hem niet lastig vallen met dat gezeur, ze blijven maar zeuren, het is veel te druk, dat kost hem allemaal tijd. Ging compleet uit zijn dak dat we het durfden te bellen hiervoor.

Ik ben bang dat we die bevestiging nooit gaan krijgen.

mariekekunnekes
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2008 22:31

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door mariekekunnekes »

halli ik wil even mededelen dat ik ja ja weer een brief heb gehad en weer gewonnen heb en dat ik op 04-06-2008 uitgenodigd ben in gasterij de harmonie hoogstraat 310 eindhoven en dan krijg ik eerst een demonstratie,dan een diner,voor gratis en voor niks en voor iedere persoon die ik mee neem krijg ik 20 eur contant?ja ja er zullen weer veel mensen intrappen in die praktijken dus wie opgelicht is door die organisatie kom op 4 juni hier naar toe telefoonnummer op de brief is 0657-273142 en als radar dit leest hoop ik dat ze aktie gaan ondernemen want ik vind het te gek dat mensen zo opgelicht worden en eventueel wil ik wel lokvogeltje spelen groetje van mariekeps volgens hun heb ik een prijs van 199 euro gewonnen?????????????????????

vrossie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:28

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door vrossie »

Ja, Ja, hij is er! Eindelijk dus toch de bevestiging van de annulering ontvangen. Helaas was het teveel moeite erin te vermelden dat het bedrag niet retour betaald ging worden oid, maar dit is al boven verwachting!

Hoera voor Phönix, hulde voor de geweldige dienstverlening! :twisted:

Overigens hadden we 2 brieven gezonden voor de annulering, we hadden verschillende adressen. De ene kwam deze week onbezorgbaar retour afzender.

Grappig genoeg :shock: bleken kennissen van mijn ouders ook een reisje gewonnen en zouden vertrekken naar Italië. Zij stonden bij het station, de bus kwam, maar er werd gemeld dat ze de volgende bus moesten hebben, want deze had een andere bestemming.

Na lang wachten (3 uur ofzo) zijn ze maar weer naar huis gegaan.

Ik weet eigenlijk niet hoe dit is afgelopen, maar dat hoor ik zeker binnenkort wel.

Kimberleyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2008 13:31

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Kimberleyy »

Hoi.

Mijn oma heeft ook zo reisje gewonnen!
En nu moet ze ineens wat betalen.
Laaste herinnering staat erbij
Maar nu denken we persoonlijk dat ze dat beter niet kan betalen.
Denken jullie ook dat dat het beste is.!
Want straks gaat ze betalen en dan is het niet eenseen reisje ofsow.
Mjaa..
Hoor het wel.

Groetjes, Kimberley

Hhaasje
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:01

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Hhaasje »

hoi kimberly

Wat je oma betreft weet ik natuurlijk niet of ze ooit iets getekend heeft of iets dergelijks .
Als dat niet zo is zou ik me er niet zoveel van aan trekken .
En anders moet je proberen te annuleren( zie eventueel vorige reactie 's boven).
Ieder geval sterkte toegewenst [/quote]

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

--
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.

masls
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2008 21:44

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door masls »

3 oudere dames uit IJsselmuiden reageren in juli 2008 op een door hen gewonnen reis van 4 dagen Rijn/ Moezel ter waarde van 249,-- euro (incl halfpension) of naar keuze 4 dagen naar het "Zwartewout/Titisee" (neen, geen typefout, letterlijk uit de brief van Phönix reizen, Kantoor NL, overgenomen) ter waarde van 269,--€ (incl halfpension). Bij de aanmelding voor de gewonnen reis geven zij, gezamenlijk, hun namen op, op één aanmeldformulier. Ze hopen hiermee samen te kunnen reizen en samen in één hotel te verblijven. Op 4 aug 2008 volgt de rekening. Reserverings en administratiekosten € 30,-- en een boeking voor 3 pers (-/- 1 winnaar) € 538,--, totaal € 568,--. Een dochter van een der dames belt met Phönix op 8-8-08, dat alle dames een reis gewonnen hebben en waarom zij met een aanmeldformulier hebben ingeschreven. Geeft daarbij aan dat een der dames niet mee kan vanwege familieomstandigheden maar dat de andere 2 dames graag gebruik wilen maken van de door hen gewonnen reis. Phönix geeft aan dat het lastig zal worden om de dames in dezelfde bus en hetzelfde hotel onder te brengen. Maar zij zullen hun best doen. Enkele dagen later wordt teruggebeld; helaas, de dames zitten niet in dezelfde bus en niet in hetzelfde hotel én een van hen zal de reissom volledig moeten betalen, mogelijk niet tijdig gereageerd.... Waarop de dochter meteen de reis voor de beide dames afzegd. Wetend dat zij dit tripje alleen willen maken omdat het nagenoeg gratis is en zij persé samen willen reizen. Daarmee lijkt voor een ieder de zaak geregeld. ECHTER op 18 sept 2008 valt de rekening van Phönix-Reizen op de mat .... VÓÓR 1 okt 2008 moet € 137,60 betaald worden vanwege ANNULERING zijnde 20% van de reissom voor 2 personen - € 107,60 en € 30,-- boekingskosten ..... voor een GEWONNENREIS ??? die tijdig werd afgezegd....... uitermate vreemde gang van zaken. Namens de dame die de rekning heeft ontvangen schrijf ik dit bericht aan radar. Wie helpt ons verder?

shinto
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:23

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door shinto »

ik heb op de site van de kvk gezocht en er is niks van te vinden tevens wil ik iedereen waarschuwen voor dit soort bedrijven ik heb het ondervonden met een bedrijf onder een andere naam maar ik vermoed dat het de zelfde is
ik ben bezig met de politie uit die regio waar dit bedrijf zou moeten zitten ik kan alleen zeggen tegen iedereen die hier mee te maken heeft en vermoed dat er fraude gepleegt wordt doe AANGIFTE en laat je niet wegsturen en neem anders eerst contact op met een politie buro in je eigen buurt
waarschijnlijk heeft een ieder die dit heeft ooit eens een zogenaamde promotie dag gehad en daar een briefje inmoeten vullen om mee te doen aan een loterij voor een gratis korte vakantie
ik kan alleen zeggen trap er niet in
ik zal de eventuele vorderingen hier bekand maken.groetjes en sterkte

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. Probeer eens onder drei kronen deutschland te kijken. Want er staat een kvk nummer vermeld op de brief.

shinto
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2008 14:23

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door shinto »

hoi
de brief die ik heb gehad staat geen enkel nummer op behalve een zogezegd boekings nummer.
zij hebben mij een formuliertje terug gestuurd wat ik in februari heb ingevuld onder het mom van win ook een gratis reis
dit was via nord-west touristik gegaan die ook een demonstratiedag hielden. ik was op uitnodiging van mijn buren meegegaan,
en nu krijg ik me eigen formuliertje terug maar dan via phonix reizen die ergens anders zitten als nord-west touristik(die zitten in denekamp)
groetjes shinto

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik weet zeker dat het met drei kronen deutsland te maken heeft. Heb dit jaar een reis met ze gedaan. En op de bevestigingsbrief stond de kvk nummer van hun vermeld. Maar het bankrekeningnummer was van hun. Eerst zaten ze in oldenzaal en daarna in denekamp. En ik krijg een vermoeden van dat ik ze ook onder een andere naam ken. En dan kan ik er nog een paar namen van ze opnoemen, zoals Ann-Travel.

Gesloten