LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nachtmerrie genaamd TNT

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ellen99

De nachtmerrie genaamd TNT

Ongelezen bericht door ellen99 »

Voor diegene die plannen hebben waardevolle post aangetekend naar de voormalige Oostbloklanden te verzenden raden wij aan dit artikel te lezen. De illusie dat men denkt dat aangetekende post op de plaats van bestemming komt zal bedrogen uitkomen. In tegenstelling met wat de barcode - streepjescode op het verzendbewijs suggereert is het poststuk door zowel de consument als de TNT met betrekking tot de voormalige Oostbloklanden absoluut niet te volgen.

U betaalt dus in principe dus voor een dienst die niet bestaat, niet werkt en lijkt de consument op ordinaire wijze misleid te worden. Met als gevolg financiële schade, de ergernis van timide ongeïnteresseerde medewerkers van de TNT. Daarnaast een grote mate van ongeloof dat het voormalige staats postbedrijf met tot heden een Koninklijk tintje niet in staat is post van a naar b te kunnen brengen.

Zo verzond ik op 10 mei 2008 een aangetekende brief met handtekening retour richting Roemenië. Het betrof bonnetjes voor de Roemeense fiscus en bestemd voor mijn boekhoudster in Roemenië. Ik verzekerde de briefpost bij voor € 500,- extra en er werd mij verzekerd dat ik het poststuk via Internet met de barcode kon volgen. Op 22 mei bleek dat de post bij de geadresseerde niet was aangekomen en bleek ook de door TNT gesuggereerde barcode niet te werken. Let wel, deze methode is de meest exclusieve dienst die door hen wordt aangeboden en zou geschikt moeten zijn om waardevolle poststukken op professionele wijze tegen duur geld te laten vervoeren.

Uit ongeloof nam ik contact op met de TNT en erkenden zij in een later stadium dat inderdaad de barcode niet werkte wat betreft Roemenië en de overige voormalige Oostbloklanden. Met de vraag waarom het balie personeel de consument niet beter kon informeren moest de TNT het antwoord schuldig blijven. De klantgerichtheid beperkte zich tot het stoicijnse en lichtelijk timide gedrag wat het TNT calcentre vertoonde met als enige resultaat het verzenden van een schade meldingsformulier. Maar het kan nog gekker. Wereldwijd is het gebruikelijk om na het zoekraken (diefstal of ontvreemding) eerst aangifte te doen waarna meestal een onderzoek volgt.

Maar dat geldt niet voor de TNT in Nederland. Dit bleek na een telefoontje wat ik pleegde op 22 mei met een jongedame werkend voor de TNT. Na een korte workshop haar uit te leggen dat er waarschijnlijk nog ergens in het gebouw iets van een postale recherche zou bivakkeren bleek deze waarschijnlijke flexwerkster het nog bonter te maken. Zij beaamde dat de postale recherche nog steeds bestond maar aangifte was niet mogelijk.

Aangezien zij glashard waarschijnlijk haar door het callcentre uitgedeelde A4 tje bleef koesteren was ook haar supervisor niet bereid tot enig commentaar. Tja, daar zit je dan als goedgeaarde burger en verdoofd van ongeloof gezien de wanprestatie van onze welkom geprezen Koninklijke TNT.

Naast het klachtenformulier diende ik een schadeclaim in en stelde de TNT aansprakelijk voor alle schade. Ik verzond dit op 22 mei en belde op 27 mei ter controle of mijn correspondentie was aangekomen. Men is natuurlijk gewaarschuwd en men wordt natuurlijk wel wat sceptisch met deze semi staatsamateurs. En ja hoor, zelfs de schadeformulieren lijken niet het Stasi achtige imperium van de TNT te bereiken.

Ja, u leest het goed weer moest men het antwoord schuldig blijven of de logisticaire dienst een 20 gram wegende kraakheldere witte enveloppe de dappere reis aankon van Zwolle naar Leeuwarden. Het zou volgens de TNT medewerkster circa 6 werkdagen duren tot men überhaupt deze enveloppe getraceerd en geopend kon hebben en moest men überhaupt nog het antwoord schuldig blijven of mijn felbegeerde enveloppe wel aangekomen was.

Wauw dat is pas een modern bedrijf, maar om de TNT ter wille te zijn vroeg ik of het niet verstandig zou zijn om het nogmaals via E- mail te verzenden. Nee meneer daar kunnen wij niet aanbeginnen en is niet mogelijk.

Tja, dan ben je toch uitgepraat zou men zeggen. Zelfs bij de groenteboer en de Shoarmakoning om de hoek is contact via E – mail mogelijk maar bij het Nederlands grootste postbedrijf is dit ondenkbaar. Ook via de website van de TNT is het onmogelijk om de juiste afdeling op directe wijze te mailen en als de TNT weer eens een nietszeggend antwoord verzend kan men hier niet op reageren. Voor de mensen die hun zenuwen willen uittesten raad ik u aan dit eens te proberen.

Kortom bezint eer u begint, en lijkt dus het verzenden van aangetekende poststukken naar het voormalige Oostblok letterlijk en figuurlijk op Russische roulette. Tja, welke opties blijven nog over zult u denken.

Welnu, dat is deze, u verzendt een poststuk aangetekend waarbij u nagenoeg zeker weet dat deze natuurlijk niet aankomt. Wel even verzekeren natuurlijk en nadat de verzekering heeft uitbetaald na een niets zeggend onderzoek gewoon met een prijsvechter naar Roemenië vliegen en het daar zelf afgeven. Alleen dan weet u zeker dat men de post ontvangt. Vroeger gebruikte men de postkoets of postduiven en is misschien ook nog niet zo gek.

Polly Parker

Re: De nachtmerrie genaamd TNT

Ongelezen bericht door Polly Parker »

http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven/ ... ngetekend/

kijk even naar de laatste opmerking:
Track & Trace
Uw aangetekende internationale post is met Track & Trace helaas niet te volgen.
Verder kan ik alleen aanraden geduld te hebben.. TNT is een orgaan welke niet binnen 1 week een klacht in behandeling neemt en afhandelt.

Ik werk al jaren met TNT-post en moet bekennen dat ik geen klagen heb. Ik verzend alleen niets naar het (voornmalige) Oostblok.

ellen99

Het is voor mij niet van belang of u wel of niet aangetekende stukken verzend naar het voormalig Oostblok. Dit is ook de casus niet.

De TNT biedt een dienst aan die voor het voormalig Oostblok niet waar gemaakt wordt terwijl de consument daar wel voor betaald en bewust of onbewust misleid lijkt te worden.

Tevens had u uit mijn posting kunnen opmaken dat het balie personeel absoluut geen goede informatie verstrekt en tevens niet inhoudelijk op de hoogte lijkt wat betreft de voorwaarden postvervoer TNT.

Als dan ook nog niemand van de TNT weet waar mijn klacht zich bevind wordt hiermee de puinhoop bij de TNT bevestigd.

Maar gezien uw postingsadres werkt u waarschijnlijk zelf bij de TNT en kan ik natuurlijk ook geen onafhankelijke reactie van u verwachten.

Vanzelfsprekend respecteer ik uw kwetsbare wankele positie.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Track&Trace-codes bij postbedrijven:

Elk land heeft voor aangetekende zendingen een eigen manier van registratie (lees- gebruik van codes).
De code die u hier heeft gekregen is alleen bruikbaar binnen Nederland.
Zodra een aangetekende zending in het land van aflevering aankomt wordt daar een andere (in dat land bruikbare) code aan de zending gegeven. De bedoeling is dat het postbedrijf dat de uiteindelijke bezorging doet een koppeling maakt met het originele code-nummer dat op de zending staat. Hier staat het postbedrijf uit het verzendende land buiten.
Let wel, deze methode is de meest exclusieve dienst die door hen wordt aangeboden en zou geschikt moeten zijn om waardevolle poststukken op professionele wijze tegen duur geld te laten vervoeren.
Klopt niet, u had het ook als TNT-Express stuk kunnen versturen (wel iets duurder dan een aangetekende brief).
Na een korte workshop haar uit te leggen dat er waarschijnlijk nog ergens in het gebouw iets van een postale recherche zou bivakkeren
Helaas, nutteloos als de zending Nederland heeft verlaten.
Ja, u leest het goed weer moest men het antwoord schuldig blijven of de logisticaire dienst een 20 gram wegende kraakheldere witte enveloppe de dappere reis aankon van Zwolle naar Leeuwarden. Het zou volgens de TNT medewerkster circa 6 werkdagen duren tot men überhaupt deze enveloppe getraceerd en geopend kon hebben en moest men überhaupt nog het antwoord schuldig blijven of mijn felbegeerde enveloppe wel aangekomen was.
Noemt u eens een groot bedrijf wat binnen een dag aan kan geven of een niet-geregistreerde zending is aangekomen en behandeld.

ellen99

Het was een express stuk maar ik werk niet zoals u met die fantastische TNT vandaar die verspreking. Maar goed als ik het goed begrijp heb ik weer een Nederlander getroffen die vermissing of diefstal weer eens normaal vindt (??????)

Ook bij mijn onderzoek via de TNT is gebleken dat de express stukken en aangetekend en nog aanwezig in Nederland eveneens niet te traceren zijn. Dit in tegenstelling met wat ook regelmatig beweerd wordt.

De afdeling aangetekend in Arnhem weigerden elke medewerking en waren bijzonder onbeschofd. De ervaring die ik eveneens bij de TNT heb gehad is dat aangetekende stukken soms dagen worden vastgehouden in Arnhem. Er zijn nu eenmaal instanties die alles verdacht vinden, zelfs een klant met de handelsnaam "............ Revolution"

Maar goed succes bij uw werkgever de TNT, die van mij de koude douche krijgt.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Als u het aangetekend heeft verstuurd is het als priority verzonden,
met een gemiddelde overkomstduur van 7-9 dagen.
Niet als express. Dit kan nl. niet naar Roemenië.

TNT-Express is een koeriersdienst, niet te verwarren met TNTPost.

Ik probeer u alleen duidelijk te maken waarom het moeilijk is om een zending te traceren als die naar het buitenland gaat (en door verschillende bedrijven wordt vervoerd).

nb: De aangegeven overkomstduur is een indicatie, niet een garantie.

Polly Parker

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Een korte reactie op de opmerking van Ellen99:
Maar gezien uw postingsadres werkt u waarschijnlijk zelf bij de TNT en kan ik natuurlijk ook geen onafhankelijke reactie van u verwachten.
Ik heb in mijn reactie duidelijk aangegeven al jaren met TNT te werken, niet voor TNT. In het internettijdperk waarin wij leven is informatie makkelijk online terug te vinden en vervolgens als link in een antwoord te vermelden.

Uit ervaring die ik heb in het werken met TNT heb ik ook ook aangegeven dat het in behandeling nemen van een klacht bij TNT tijd in beslag neemt.

Verdere adviezen/antwoorden laat ik achterwege, deze worden duidelijk niet gewaardeerd.

Gesloten