LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding van dagen
Vergoeding van dagen
Goedemiddag,
ik heb een week vrij genomen voor de plaatsing van de keuken, op dag 3 bleek er wat mis en dag 4 en 5 kon de monteur dus niets doen en zat ik voor niets thuis.
Ik heb vervolgens 2 weken later weer 2 dagen vrij moeten nemen om de keuken af te laten maken en vervolgens een week later nog een dag voor nalevering van kasten.
Mijn vraag is of ik deze dagen kan laten vergoeden door de keukenleverancier. Ze zeggen zelf niets aan vergoeding te doen.
Ik hoor graag spoedig want ik moet morgen reageren.
Alvast bedankt,
ik heb een week vrij genomen voor de plaatsing van de keuken, op dag 3 bleek er wat mis en dag 4 en 5 kon de monteur dus niets doen en zat ik voor niets thuis.
Ik heb vervolgens 2 weken later weer 2 dagen vrij moeten nemen om de keuken af te laten maken en vervolgens een week later nog een dag voor nalevering van kasten.
Mijn vraag is of ik deze dagen kan laten vergoeden door de keukenleverancier. Ze zeggen zelf niets aan vergoeding te doen.
Ik hoor graag spoedig want ik moet morgen reageren.
Alvast bedankt,
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01
Re: Vergoeding van dagen
Dat er iets mis kan gaan kan overal gebeuren,maar ik snap niet waarom u een week vrij neemt u had ook de sleutel kunnen geven aan de monteur.
Re: Vergoeding van dagen
Er is niemand die u verplicht vrij te nemen, dit is uw eigen keuze, u kunt namelijk ook zorgen dat de sleutel ergens op te halen is.
En dag 4 en 5 had ook u gewoon kunnen werken denk ik ?? Maar dat zal wel aan uw werk liggen of dat makkelijk kan
En dag 4 en 5 had ook u gewoon kunnen werken denk ik ?? Maar dat zal wel aan uw werk liggen of dat makkelijk kan
Re: Vergoeding van dagen
Schandalig vind ik het om gelijk een vergoeding te willen.... bah bah bah
misschien kunt U nog een paar mankementen vinden , dan kunt U misschien uw keuken straks wel gratis eisen..
bah bah bah
misschien kunt U nog een paar mankementen vinden , dan kunt U misschien uw keuken straks wel gratis eisen..
bah bah bah
Re: Vergoeding van dagen
Kan ik wel inkomen.
Mijn klanten krijgen een keiharde garantie.
keuken niet compleet of op de afgesproken dag klaar? Dan € 500,- af trekken van de rekening.
Net als een keukenmonteur geld kost, kost vrij nemen ook geld.
In het geval er zelfs twee keer terug gekomen moet worden zou ik het billijk vinden de klant voor die extra laatste dag te belonen. En wil je dat niet in geld geef dan een aardigheidje weg... etentje bij de chinees of zo.
Voor een paar tientjes superreclame.
Mijn klanten krijgen een keiharde garantie.
keuken niet compleet of op de afgesproken dag klaar? Dan € 500,- af trekken van de rekening.
Beetje domme reactie.Schandalig vind ik het om gelijk een vergoeding te willen.... bah bah bah
Net als een keukenmonteur geld kost, kost vrij nemen ook geld.
In het geval er zelfs twee keer terug gekomen moet worden zou ik het billijk vinden de klant voor die extra laatste dag te belonen. En wil je dat niet in geld geef dan een aardigheidje weg... etentje bij de chinees of zo.
Voor een paar tientjes superreclame.
Re: Vergoeding van dagen
wat een geluk dat mijn klanten nog gewoon normaal kunnen reageren. en ik die " keiharde" garantie niet hoef te geven.
overal kunnen fouten gemaakt worden, het gaat erom hoe het wordt opgelost, ikvind het heel netjes als het binnen 3 weken dan compleet is opgelost, en ik vind het inderdaad schandalig als er dan gelijk een vergoeding tegenover moet staan.
gelukkig leveren wij onze keukens ook bijna altijd compleet en klaar af, maar ook bij ons kan het voorkomen dat er wel eens iets fout gaat, en daar waar we kunnen lossen we het altijd zo snel mogelijk weer netjes op, en door op een normale manier het uit te leggen, hoeft er geen vergoeding tegenover te staan . beetje menselijk blijven aub....
overal kunnen fouten gemaakt worden, het gaat erom hoe het wordt opgelost, ikvind het heel netjes als het binnen 3 weken dan compleet is opgelost, en ik vind het inderdaad schandalig als er dan gelijk een vergoeding tegenover moet staan.
gelukkig leveren wij onze keukens ook bijna altijd compleet en klaar af, maar ook bij ons kan het voorkomen dat er wel eens iets fout gaat, en daar waar we kunnen lossen we het altijd zo snel mogelijk weer netjes op, en door op een normale manier het uit te leggen, hoeft er geen vergoeding tegenover te staan . beetje menselijk blijven aub....
Re: Vergoeding van dagen
Ik vind het helemaal geen gekke vraag.
Lijkt mij normaal. Moeten ze maar beter plannen. Zo niet kost het geld.
Als je grote bouwprojecten bekijkt is er sprake van dwangsom, als iets niet op tijd af is.
Dus waarom niet bij de 'kleine' particulier?
Gewoon na de 1ste keer brief sturen. Dat als het weer voorkomt, de kosten voor rekening verkoper komt.
Lijkt mij normaal. Moeten ze maar beter plannen. Zo niet kost het geld.
Als je grote bouwprojecten bekijkt is er sprake van dwangsom, als iets niet op tijd af is.
Dus waarom niet bij de 'kleine' particulier?
Gewoon na de 1ste keer brief sturen. Dat als het weer voorkomt, de kosten voor rekening verkoper komt.
Re: Vergoeding van dagen
@loesjes
Je hebt het over beetje menselijk blijven.
Ik neem dan dus aan dat je voor 'menselijke' prijzen je spullen voorkomt? Niet komt met absurde brutoprijzen en dat de keuken minstens 3x over kop moet.
Je hebt het over beetje menselijk blijven.
Ik neem dan dus aan dat je voor 'menselijke' prijzen je spullen voorkomt? Niet komt met absurde brutoprijzen en dat de keuken minstens 3x over kop moet.
Re: Vergoeding van dagen
Nee hoor, zoals ik al zei menselijk blijven, dat hoef je neit alleen van een klant te verwachten dat mag je ook van de verkopende partij verwachten.
ik werk ook niet met absurde brutoprijzen waarop ik mega kortingen ga geven.
hoeft ook niet, mijn prijs is gewoon een prijs die netto en netjes is.
Het grotendeel van de klanten die bij ons koopt komt door mond op mond reclame, dat behaal je alleen als je product netjes afgeleverd wordt maar ook de totale omgang met de klant netjes is, incl. de prijs.
Ik zeg altijd het is een wissel werking tussen klant en ons, met een beetje samenwerking en tolerantie naar elkaar toe kunnen we er voor zorgen dat er een prachtig eindproduct staat waar de klant ook zeer tevreden mee is. Wij doen er alles voor om dat te bereiken,
Dat ziet en merkt de klant, dat roept ver.... naar mijn idee veel verder dan een keiharde garantie voor eventuele gebreken.
Ik zal een voorbeeldje geven. als er onverhoopt al iets niet goed is gegaan dan ben ik bereid daarvoor in de auto te stappen en het op te halen bij een fabriek ( hacker bijvoorbeeld) zodat we het allemaal zo snel mogelijk kunnen oplossen. Ik leg dat ook aan de klant uit wat we doen om het op te lossen. en ik hoor eigenlijk altijd dat ze dat geweldig vinden. dan hoef ik dus geen 500 euro garant te stellen. Als een klant weet dat je er alles aan doet om het zo snel mogelijk op te lossen dan is dat eigenlijk al genoeg, dat roept ver.... heel ver..... dat levert een tevreden klant op ook al is het misschien niet in 1 keer goed gegaan, en dat vind ik menselijk....
als ik zou horen dat ik een tegemoetkomingg moet geven omdat de klant ook eventueel een extra dag vrij moet nemen, dan rij ik echt niet meer naar duitsland toe hoor om het zo snel mogelijk op te lossen, ik vind dat namelijk een belachelijk standpunt van de klant en ben dan ook niet meer bereid die klant op zo'n snelle manier tevreden te stellen. immers hij zal altijd blijven praten over hoe slim hij wel niet was om die tegemoetkoming te eisen en de prachtige keuken waar het in wezen om draait is dan nog maar bijzaak.....
ik werk ook niet met absurde brutoprijzen waarop ik mega kortingen ga geven.
hoeft ook niet, mijn prijs is gewoon een prijs die netto en netjes is.
Het grotendeel van de klanten die bij ons koopt komt door mond op mond reclame, dat behaal je alleen als je product netjes afgeleverd wordt maar ook de totale omgang met de klant netjes is, incl. de prijs.
Ik zeg altijd het is een wissel werking tussen klant en ons, met een beetje samenwerking en tolerantie naar elkaar toe kunnen we er voor zorgen dat er een prachtig eindproduct staat waar de klant ook zeer tevreden mee is. Wij doen er alles voor om dat te bereiken,
Dat ziet en merkt de klant, dat roept ver.... naar mijn idee veel verder dan een keiharde garantie voor eventuele gebreken.
Ik zal een voorbeeldje geven. als er onverhoopt al iets niet goed is gegaan dan ben ik bereid daarvoor in de auto te stappen en het op te halen bij een fabriek ( hacker bijvoorbeeld) zodat we het allemaal zo snel mogelijk kunnen oplossen. Ik leg dat ook aan de klant uit wat we doen om het op te lossen. en ik hoor eigenlijk altijd dat ze dat geweldig vinden. dan hoef ik dus geen 500 euro garant te stellen. Als een klant weet dat je er alles aan doet om het zo snel mogelijk op te lossen dan is dat eigenlijk al genoeg, dat roept ver.... heel ver..... dat levert een tevreden klant op ook al is het misschien niet in 1 keer goed gegaan, en dat vind ik menselijk....
als ik zou horen dat ik een tegemoetkomingg moet geven omdat de klant ook eventueel een extra dag vrij moet nemen, dan rij ik echt niet meer naar duitsland toe hoor om het zo snel mogelijk op te lossen, ik vind dat namelijk een belachelijk standpunt van de klant en ben dan ook niet meer bereid die klant op zo'n snelle manier tevreden te stellen. immers hij zal altijd blijven praten over hoe slim hij wel niet was om die tegemoetkoming te eisen en de prachtige keuken waar het in wezen om draait is dan nog maar bijzaak.....
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Vergoeding van dagen
Ik geloof dat ik verliefd begin te worden..
Loesjes, wil je verkering met me..? ah..?
Loesjes, wil je verkering met me..? ah..?
Re: Vergoeding van dagen
biertiem,
Moet niet gekker worden, Daarna gaan we zeker ook een schadeclaim neerleggen bij Gamma wanneer we een produkt moeten ruilen als dit kapot blijkt. Kost immers misschien ook een kwartier vrije tijd.
Verder proficiat voor uw keukenleverancier. Hij heeft laten zien dat een verkeerde levering binnen een heel redelijke termijn is te herstellen.
Moet niet gekker worden, Daarna gaan we zeker ook een schadeclaim neerleggen bij Gamma wanneer we een produkt moeten ruilen als dit kapot blijkt. Kost immers misschien ook een kwartier vrije tijd.
Verder proficiat voor uw keukenleverancier. Hij heeft laten zien dat een verkeerde levering binnen een heel redelijke termijn is te herstellen.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Vergoeding van dagen
In dit specifieke geval ben ik het met Loesjes eens.....niet achteraf lopen zeuren over uw ZELF opgenomen vrije dagen.
Als u garantie wilt over de oplevertermijn, bespreek dit dan vantevoren dan kan er een afspraak vastgelegd worden als bij Rayke; dat is een normale zaak zoals het ook in de aannemerij toe gaat.
Als u garantie wilt over de oplevertermijn, bespreek dit dan vantevoren dan kan er een afspraak vastgelegd worden als bij Rayke; dat is een normale zaak zoals het ook in de aannemerij toe gaat.
Loesjes.......TOPimmers hij zal altijd blijven praten over hoe slim hij wel niet was om die tegemoetkoming te eisen en de prachtige keuken waar het in wezen om draait is dan nog maar bijzaak.....
Re: Vergoeding van dagen
Zoals altijd moet iedereen lekker doen wat hij/zij goed vindt. Rayke heeft andere spelregels dan Loesjes maar ze streven allebei naar hetzelfde. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden.
Leuk om te zien hoe mensen met de dingen omgaan. Ach, heeft niet iedere keukenverkoper hier wel eens een werkblad of onderdeel zelf moeten halen omdat anders de klus vertraging oploopt? Hoort erbij, zou ik zeggen.
Trouwens 5 dagen keukenmontage is wel errrrrrug veel. OF de keukenmonteur is erg langzaam OF de klant rekent de leidingwerkaanpassingen mee.
MVG
Leuk om te zien hoe mensen met de dingen omgaan. Ach, heeft niet iedere keukenverkoper hier wel eens een werkblad of onderdeel zelf moeten halen omdat anders de klus vertraging oploopt? Hoort erbij, zou ik zeggen.
Trouwens 5 dagen keukenmontage is wel errrrrrug veel. OF de keukenmonteur is erg langzaam OF de klant rekent de leidingwerkaanpassingen mee.
MVG
Re: Vergoeding van dagen
Dan is de keukenmonteur erg langzaam. Maar om even op bovenstaande terug te komen:
- de keukenleverancier kwam allereerst aan met een smoes dat er iets fout was gegaan met het productieproces van het blad, later bleek dat ze zelf het blad hadden laten stuiteren en in w-en laten breken
- vervolgens werd een nieuw blad geleverd wat te kort was, ze hadden zelf het inmeten gedaan maar probeerden de meetfout bij ons in de schoenen te schuiven.
- er zijn toen twee hoge piefen van de keukenzaak geweest om nogmaals te meten en die hebben mij verzekerd om iets te gaan doen aan een tegemoetkoming
Nu puntje bij paaltje komt belt de directeur van de keukenzaak om aan te geven dat zijn mensen dat nooit zouden zeggen (en maakt hij ons dus indirect weer voor leugenaars uit).
U moet begrijpen dat wij het onder andere door bovenstaande punten willen proberen op de vrije dagen te gooien.
Ik hoor graag nog serieuze reacties...
- de keukenleverancier kwam allereerst aan met een smoes dat er iets fout was gegaan met het productieproces van het blad, later bleek dat ze zelf het blad hadden laten stuiteren en in w-en laten breken
- vervolgens werd een nieuw blad geleverd wat te kort was, ze hadden zelf het inmeten gedaan maar probeerden de meetfout bij ons in de schoenen te schuiven.
- er zijn toen twee hoge piefen van de keukenzaak geweest om nogmaals te meten en die hebben mij verzekerd om iets te gaan doen aan een tegemoetkoming
Nu puntje bij paaltje komt belt de directeur van de keukenzaak om aan te geven dat zijn mensen dat nooit zouden zeggen (en maakt hij ons dus indirect weer voor leugenaars uit).
U moet begrijpen dat wij het onder andere door bovenstaande punten willen proberen op de vrije dagen te gooien.
Ik hoor graag nog serieuze reacties...
Re: Vergoeding van dagen
Sowieso is een tegemoetkoming voor de slechte levering op zijn plaats.willen proberen op de vrije dagen te gooien
Re: Vergoeding van dagen
Weet niet wat voor beunhaas die keukenmonteur is maar bij ons staat een keuken in 2 dagen aangesloten en al.
Verder lijkt het mij dat de monteur voodat hij begint alles ff checkt of iets mist of beschadigd is dan had je dat op dag 1 geweten en kon je dag 3 weer aan het werk.
Slachtoffers van verkrachting,moord,roof,die behoren een schadevergoeding te krijgen niet als je frontje is beschadigd of at dan ook.
Mvg,
Verder lijkt het mij dat de monteur voodat hij begint alles ff checkt of iets mist of beschadigd is dan had je dat op dag 1 geweten en kon je dag 3 weer aan het werk.
Slachtoffers van verkrachting,moord,roof,die behoren een schadevergoeding te krijgen niet als je frontje is beschadigd of at dan ook.
Mvg,
Re: Vergoeding van dagen
Goh, wij doen er regelmatig een week of 14 dagen overbij ons staat een keuken in 2 dagen aangesloten en al
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35
Re: Vergoeding van dagen
In Amerika staat men dagelijks voor de rechter om exorbitante schadevergoedingen te eisen voor van alles en nog wat, in Nederland doen we GELUKKIG niet aan die onzin mee..Mijn vraag is of ik deze dagen kan laten vergoeden door de keukenleverancier