LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door el »

Dit artikel staat in het FD, is er iemand die de volledige tekst op het forum kan plaatsen.
Waarschijnlijk gaat het vanavond in Nova ook grotendeels hier over denk ik, ik vrees dan ook het ergste.


Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Parlementariërs die oproepen tot terughoudendheid met aandelenleasevorderingen brengen banken in problemen. Dit meldt voorzitter Dirk Bruneel van Dexia Bank schriftelijk...

evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door evt »

Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank
Publicatiedatum: 28/8/2003

VAN ONZE REDACTEUREN


DEN HAAG - Parlementariërs die oproepen tot terughoudendheid met aandelenleasevorderingen brengen banken in problemen.


Dit meldt voorzitter Dirk Bruneel van Dexia Bank schriftelijk aan alle Tweede-Kamerfracties, zo bevestigt Dexia. 'Ons vragen een tweede keer terughoudend te zijn en zelfs een harde incassostop invoeren zou de bank grote schade toebrengen.'


Dexia stelde zich in 2002 terughoudend op toen het met stichting Leaseverlies vruchteloos een schikking besprak. Ook tijdens het daarna gedane bod van euro 500 mln tegemoetkoming, vertraagde Dexia de incasso-inning.


Na 13 juni, de laatste dag waarop de tegemoetkoming openstond, heeft Dexia de incasso hervat en zijn 250 wanbetalers gemaand. 'Met cliënten die nu of al geruime tijd hun maandtermijnen of restschuld niet betalen, bewandelen wij nu opnieuw de normale weg om onze vorderingen op te eisen. Die cliënten hebben allemaal ruimschoots de gelegenheid gehad een regeling te treffen met de bank.'


Dexia acht een incassostop 'onbespreekbaar'. 'Het innen van vorderingen is een heel gewone activiteit van zowel banken als van andere instellingen. Dexia behoort zorg te dragen voor de continuïteit van de bank en draagt verantwoordelijkheid naar cliënten, personeel, aandeelhouders en diegenen die ons financieren.' 40% van de 700.000 leasecontracten is van andere banken als Aegon en Fortis .


SP, GroenLinks en PvdA willen een incassostop of -vertraging. Bruneel: 'Wat mij zorgen baart, is dat er cliënten zijn die denken dat ze niet (meer) aan hun verplichtingen hoeven te voldoen, omdat een stichting hen misschien te hulp zou komen, er een overleg in de Tweede Kamer is geweest of minister Zalm voornemens is een Commissie Geschillen Aandelenlease in te stellen.' Vanavond bespreekt Bruneel in het televisieprogramma Nova het aandelenleasedossier.


Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door jan2 »

Dexia moet niet zo zielig doen.

Als ze zich beschadigd gaan voelen hebben wij al 1 van onze doelen bereikt.

En als ze dat niet willen moeten ze een regeling per persoon willen treffen buiten het aanbod om..!!!!

De huichelaars, alsof wij een acceptabele regeling hebben afgeslagen...
en of iedereen zijn maandtermijn of restschuld wel kan maar niet wil betalen.
Allemaal pressie om ons te latene tekenen van jur. stappen af te zien.
Dexia wordt bang....

elisabeth

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door elisabeth »

Vanavond bespreekt Piet wat het allemaal voor gevolgen heeft voor de burger, dat de bank zo keurig "de normale weg" wil bewandelen en dat het ons zorgen baart dat, ondanks de inmenging van opgerichtte stichtingen en politiek de bank gewoon zijn eigen weg gaat, wat voor schade er ook aan mensen berokkend wordt. Banken zijn kennelijk kostbaarder dan mensen? Of is hij bang voor zijn eigen portomonnee?
Zo.
Het is belangrijk dat we met zijn allen van te voren niet gaan denken, o jee, dat wordt niets. We kunnen meehelpen van te voren, Piet te vertrouwen dat hij dit aankan. Laat het maar gebeuren, laat het maar open en bloot op de t.v. komen. En als het Piet niet lukt, want het is natuurlijk wel moeilijk, dan vinden we wel weer een andere mogelijkheid. Laat Bruneel zijn onmenselijkheid maar zien op de t.v.
dat geeft ons weer kaarten in de hand!!

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door jan2 »

Ik denk dat Piet niet te veel moet klagen over ons finaciele verlies en de ongunstige omstandigheden waarin velen zijn terecht gekomen.
daar heeft het grote publiek maling aan, eigen schuld....
En de tijd zal ontbreken dat allemaal uit te leggen.
En Bruneel zal dan wel zeggen dat hij voor die groep een coulanceregeling in het leven heeft geroepen.........

Waar het om gaat is de gemene vuile rotte handelswijze van Dexia
(v/h La bouchere) om onschuldige burgers een klotecontract te laten tekenen.
Dat MOET ongedaan gemaakt worden.
Aan kleine tegemoetkomingen van Bruneel hebben we niets !!
Geen pleisters op de wonden, Dexia is schuldig, niet wij..
Het gaat om het principe.
Bruneel heeft ons 5 jaar geleden een poot uitgetrokken.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Maar hier is het makkeljker te zeggen als op TV, sterkte Piet.
Alles wat je zegt is meegenomen.

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door el »

Elisabeth, ik heb het volste vertrouwen in Piet alleen ben ik bang dat, net zoals in de laatste Radar uitzending, Bruneel weer met z' n standaard verhaaltje komt opdraven.
De enige reden dat Bruneel op de televisie verschijnt is dat hij het imago van Dexia wil oppoetsen, niet omdat hij zo begaan is met alle gedupeerden want dat interesseerd hem helemaal niets.
Ik hoop dan ook van harte dat er in deze uitzending eens gesproken gaat worden over de rampzalige situatie van duizenden mensen wiens leven wordt verwoest door de wanprodukten van Dexia.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door Piet »

E-MAIL ACTIE STOPZETTING INCASSO EN BKR MELDING.

Het werkt dus wel !

Ga naar www.pay-back.nl en doe mee.

Naast de advocaten die we nodig hebben moeten we zelf ook iets doen.

Wordt actief, doe mee met de e-mail actie, maar laat ook je stem horen.
Laat Nederland weten hoe wij massaal misleid zijn door de aanbieders.

Doorbreek het taboe van schaamte en denken dat je dom bent.

Wij zijn belazerd door slimme zakenmensen, deze lieden moeten gestraft worden.


Het gaat om JOUW toekomst en de toekomst van onze kinderen.

Miljarden euros ( ONS geld!) verdwijnen in de zakken van de banken.

Pik het niet en kom in actie !

Groeten,
Piet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zo is dat Piet, that's the spirit,
denk hieraan vanavond, denk aan de mensen die vierkant achter je staan, jij als een van de weinige, je kan dit aan, zeker met jouw ervaringen in deze onfrisse zaak, Piet. Succes, bedenk je bent niet alleen, samen staan we sterk, ik ben zo trots op je.

Ton

elisabeth

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door elisabeth »

El, waardoor komt het nu op Nova? Is dat niet dank zij Piet en Luc?
Of heb ik het verkeerd?
Natuurlijk komt Bruneel de Dexiabank oppoetsen. Maar waar het mij omgaat is dat het handiger is dat wij nu van te voren , (dus iedereen kan meedoen!!! Hoe meer hoe beter) in plaats van onze angst aan Bruneel te geven....ons vertrouwen aan Piet geven.
Waar Bruneel voor staat, dat weten we , anders zaten we nu niet zo in de penarie. Maar misschien kan er vanavond een stapje gemaakt worden. Net als met Zalm. Niet dat het hele probleem in een klap opgelost wordt, maar laten leiden door de lichtpuntjes. Met Zalm zijn we nog niet echt opgeschoten, maar er is wel iets gebeurd. Bruneel voelt zich, als gevolg van het debat in de tweede kamer nu wel bedreigd, en daar gaat het ook om, dat hij wakker wordt!!
Jammer dat Bruneel geen Willem heet van zijn voornaam, konden we een mooi lied zingen!!!!

hoi

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door hoi »

Heel Nederland vanavond aan de buis voor de wedstrijd

Bruneel-Piet

Piet zet hem op, wij staan achter jou,
en als je verlies, geen probleem hoor, het gaat om de sport (=inzet).
maar je kunt het, je gaat winnen van die .........

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door ingeloe »

Mag bruneel een vuilniszak over zijn hoofd ik wordt altijd onpasselijk als ik hem zie.Bedankt toet :shock:

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door el »

Misschien kunnen ze een zwarte balk over z'n gezicht plaatsen, ik ben bang dat ik mijzelf anders niet meer in de hand kan houden en mijn televisie het raam uit gooi.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door jan2 »

Kunnen we niet met zijn allen samen ergens in een cafe gaan kijken?
Kunnen we de kater van Bruneel gelijk wegdrinken voor het slapen gaan.......

Of mischien heeft iemand een grote kamer met een wandscherm ????

kun je Bruneel goed zien, :-)

frank

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door frank »

Bruneel alleen met de intervieuwer aan de dicussietafel?

Hij is getraint in om wat recht is krom te praten.

+ volgend jaar wil hij dat de zaak rond is.
+ wil volgend jaar als crisismanager weer gewoon met een mooie premie terug naar Belgie.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door jan2 »

Als hij volgend jaar alles rond wil hebben zitten we goed.

De rechstzaak kan nog jaren gaan duren.

Blijft er maar 1 ding over:

Bruneel scheldt ons alles kwijt als hij weggaat.

Bruneel is lief.

andre33

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door andre33 »

kom op piet pak ze aan
nu kan het

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Jan2,

Ik snap je niet. Je schrijft:
Bruneel heeft ons 5 jaar geleden een poot uitgetrokken.
Maar vijf jaar geleden was Legio toch nog helemaal geen onderdeel van Dexia, en had Bruneel er toch niets mee te maken? Het viel toen onder Aegon.

Hoe kan Bruneel jou dan 5 jaar geleden een poot hebben uitgetrokken?

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Plan politici 'beschadigt' Dexia Bank

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste SJZ/Sjoerd

Ik kan mij niet geheel aan de indruk ontrekken dat jij hier op het forum geen enkele constructieve bijdrage hebt gedaan.
Ik kom je tegen bij verschillende topics en je reacties zijn helaas
bot, niet van onderbouwing voorzien en niet ter zake doende.
Sta eens open voor de ellende waarin een heleboel van deze forumgangers in verkeren en onthoud je van kinderachtig commentaar.
Voor een heleboel formumgangers is elke suggsestie en elke ervaring welke hier wordt uitgewisseld een laatste strohalm.
Denk hier eens aan als je je commentaren aan het intypen bent.
Ik wens je een fijne dag/avond
groet Robert jan

Gesloten