LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mk/ziggo ellende

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ener601

mk/ziggo ellende

Ongelezen bericht door ener601 »

Na lang wikken en wegen besloten om eind maart familybundel aan te vragen bij multikabel. Maar ik wil wel mijn eigen telnr behouden. Bij KPN gevraagd hoe dit werkt. Ik heb nl.geen zin in een nieuw nummer. Ik heb IPB en dat is weer broodje speciaal. MK vraagt nummerportering en na accoord KPN moet jezelf ADSL opzeggen.
Vrij snel na aanvraag word ik gebeld door MK voor installatieafspraak. Aangezien ik nog geen accoord heb van KPN stel ik deze uit. Half april weer eens gebeld met MK en KPN over nummerportering. Niets bekend bij beide. Wachten maar weer. Eind april maar weer eens gebeld. Nog steeds niets bekend . Discussie over wie moet nou wat doen. Inmiddels brief otvangen met gebruikersnaam en activatiecode en mijn huidig telnr meenemen.
Voor mij reden om installatieafspraak te maken: 23mei in middag. Later die week gebeld of deze naar 16mei in de ochtend verplaats kon worden. Geen probleem. Mijn gevoel zei op 15mei zei dat ik maar eens moest bellen voor de check. Helpdesk gebeld: Nou meneer heel vervelend maar uw aanvraag voor de oude familybundel staat op "gesloten" :? We kunnen niets voor uw doen. U moet opnieuw een aanvraag doen. Pardon! Verhaal over ovegang it-systemen en data verloren en bepaalde groepen hebben wel een brief hierover ontvangen en sommige niet bla bla bla. Dus die installatieafspraak van 16mei dan? Nee die gaat niet door. Dus als ik niet gebeld had zou ik voor niks thuis hebben gezeten. Ja meneer heel vervelend maar daar komt het wel op neer.
Ik stuur u een nieuw contract en deze gaan we asap verwerken. Je doet maar, ik vraag niets opnieuw aan. Vrijdag 16mei in de middag. Deurbel: Goedemiddag Multikabel. Ik kom uw moden installeren . Nou doe maar lekker dacht ik zo. Voordat modem online is weer 2 telefoontjes verder naar de TD door de monteur. Modem activeren lukt niet. klopt zegt TD. Kan pas op 23mei. Ok zeg ik doe ik zelf wel. Monteur zegt nog wel dat het inlogscherm veranderd is maar de gegevens uit activatiebrief kunnen "gewoon" gebruikt worden.
Toch maar HD gebeld voor uitleg. Contract gesloten? Nee hoor staat gewoon open en uw telefoonnummer is ook accoord. En hoe zit het met de activatie? Klopt kan pas op 23mei.
En de digitale ontvanger? Wordt of op de activatie dag afgeleverd of uiterlijk 2 weken erna. Kan niet aangegeven hoe dit systeem werkt en waar ik onder val.
23 mei activatie lukt niet Contact de HD staat op de website. Dacht het niet voor € 0.10ct p/m. 24mei zelfde verhaal. 2x Mail gestuurd naar HD. Geen reactie. Toch maar HD gebeld. Na wachttijd van meer dan 30min opgehangen. Tussendoor nog modem gereset ook geen baat. Kom ik er gelijk achter dat de monteur geen telefoonaansluiting heeft gemaakt. Bij Karwei spullen gekocht en zelf geinstalleerd. Inmiddels 31mei en nog steeds niets kunnen activeren. Ik wacht nu wel een reactie af zoniet dan zien we wel waar het schip strand.

Ik ben er in ieder geval klaar mee. Gelukkig heb ik mijn oude vertouwde KPN abbo niet opgezegd. :wink:

Sinds overgang naar Ziggo is de communicatie en berichtgeving gezakt naar nul!

skippy

Re: mk/ziggo ellende

Ongelezen bericht door skippy »

ik zou maar proberen om er vanaf te komen, de tarieven van ziggo zijn niet echt marktconform te noemen. en kabelinternet en telefonie zijn nogal storingsgevoelig. waarom wil je van kpn af?. niet dat ik zeg dat kpn altijd zaligmakend is maar afgezien van de grote storing van en paar weken geleden is adsl wel zeer stabiel.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

@home/ziggo bewijst hier dat kabelinternet/telefonie ook zeer storingsvrij kan zijn. Het afgelopen jaar heeft het internet/telefoon er minder dan een uur uitgelegen. Daar ben ik dus tevreden over.

De tarieven zijn ook nog eens gunstig: Alles in een Ziggo €39.95 tegenover €44,90 bij KPN. Ik geef toe, KPN levert dan wel een iets snellere internetverbinding.

Echter, hoe de overgang naar Ziggo geregeld is..... Om te janken!

pvd

ener601

Ongelezen bericht door ener601 »

Update:

Vandaag 3 juni 6 A4-tjes ontvangen met dd 15mei uit naam van Casema waarin staat dat zij bevestigen tot wijziging abbo bij Casema. (??? ik heb helemaal geen diensten van Casema).
En dat ik mijn factuur/gegevens op mijn Casema.nl kan vinden. (kom je natuurlijk weer op ziggo.nl)
Verder meldt Casema in deze brief dat op 23mei de monteur langs komt (is al op16mei jl geweest) en of ik een machtiging wil tekenen om mijn telefoonummer om te zetten naar het Casema netwerk.

Juridisch gezien klopt dit volgens mij ook van geen kant. Ik heb de aanvraag eind maart bij multikabel ingediend en op 16mei zijn 3 kabelmaatschappijen samengegaan onder de naam Ziggo. Dan moet je de klanten of uit naam van Ziggo diensten aanbieden. Ik heb toch niets met Casema?

Dus 6 A4-tjes retour afzender of niet?

H.Schols

Ongelezen bericht door H.Schols »

Ik heb me eind april bij Casema aangemeld voor internet en telefonie, ik wacht nog steeds op de activatiecode. 10-tallen telefoontjes en e-mails gaven 1 relevante reactie per mail dat er vanwege een fusie problemen zijn met het overzettten van de telefoon maar dat de activatiecode is verstuurd. Die is niet bij aangekomen en ik kan bij Ziggo niemand vinden die zo'n code kan geven. Ik heb dus nog geen internet en telefoon van Casema/Ziggo. Vanavond was de servicelijn te druk en vervolgens niet meer beschikbaar. Volgens mij weet de juiste afdeling Casema/Ziggo nog niet eens dat ik nog geen aansluiting heb en dat ik hulp nodig heb. Intussen voel ik de reclame van Ziggo, die zo goed kan luisteren, geselend op me inwerken. Ik hoop snel het juiste gehoor bij Ziggo te vinden....

Gesloten