Erin getrapt! Vanuit mijn verlangen een mooi design apparaat te kopen, waarmee ik mijn baard kan trimmen, heb ik zaterdag 31 mei 2008 een Braun cruZer4 gekocht. Ik heb alleen nog maar de gebruiksaanwijzing gelezen en heb nu al spijt.
Als je de tv-reclame, de reclameteksten op internet leest, kan je met dit apparaat scheren, trimmen en je lichaamshaar scheren. En dat allemaal in bad of onder de douche.
Trimmen
Maar wat lees je in de gebruiksaanwijzing:
Regelmatig gebruik van de tondeuse zal de snoerloze werkingscapaciteit doen verminderen.
Dus als na een jaar de cruZer het nauwelijks meer doet en je doet een beroep op garantie, dan krijg je zeker te horen, dat je er te vaak mee getrimd hebt. Wat is dit voor een onzin: je koopt een apparaat om je regelmatig mee te trimmen, maar dat kan je beter niet doen?
In bad en onder de douche
In de gebruiksaanwijzing staat het ook nog eens een keer:
Dit apparaat is geschikt voor gebruik in bad of onder douche. Bij gebruik onder de douche raden wij aan een scheerschuim- of gel te gebruiken.
Ik kan het apparaat in bad dus bij wijze van spreken onder water gebruiken?
En onder de douche; heeft de ervaring niet geleerd dat scheerschuim of gel onder de douche zo wegspoelt?
Body
In de gebruiksaanwijzing valt verder niets te lezen over het scheren van je lichaam. Terwijl op de gebruiksaanwijzing en de doos duidelijk staat Braun cruZer4 body&face. Het gaat alleen maar over scheren van je gezicht en trimmen van baard en snor.
Garantie
Op de verpakking is daarover niets te lezen. In de tekst van de gebruiksaanwijzing ook niet. Alleen achterin het meertalige boekje zit een garantiebewijs en registratiekaartje. Die moeten ingevuld worden en afgestempeld door de winkel. Daar kom je pas achter als je thuis de verpakking opent. Kun je weer terug naar de winkel om dat alsnog in orde te maken. En dan, moet je de registratiekaart insturen? En waar naar toe dan?
En tenslotte, hoe lang is de garantietermijn en wat omvat de garantie? Het staat er allemaal niet bij.
Het hele verhaal voorgelegd aan Procter & Gamble, importeur van Braun. Uiterst klantvriendelijk en zorgvuldig te woord gestaan. P&C gaat hier onderzoek naar doen en zal mij laten weten wat hun bevindingen zijn.
Binnen 5 minuten werd ik alweer terug gebeld door P&C en de eerste klacht kon al meteen ontzenuwd worden.
Regelmatig gebruik van de tondeuse zal de snoerloze werkingscapaciteit doen verminderen.
Daar wordt alleen maar mee bedoeld dat de akku wat sneller ontladen raakt bij het gebruik van de tondeuze dan bij het alleen maar scheren. Je moet de cruZer dus wat sneller weer aan de lader zetten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scheren en trimmen met Braun cruZer4 body&face - behelpe
-
Re: Scheren en trimmen met Braun cruZer4 body&face - behelpe
Wat wil je nu met deze post zeggen dan?
Of had je alleen maar last van de warmte en moest je daarom even iets van je af schrijven?
Of had je alleen maar last van de warmte en moest je daarom even iets van je af schrijven?
Re: Scheren en trimmen met Braun cruZer4 body&face - behelpe
Braun Cruzer4 gekocht in aug 2009. Werkt slecht, harde haren gaan er zeer moeizaam af (brandende huid) terwijl de dunne haartjes blijven staan.
Braun gebeld, zit buiten de "geld terug regel" konden niets meer voor mij doen.
Zit dus nu met een "kat in de zak" dus wees gewaarschuwd.
Veel reviews gelezen, hier komen dezelfde klachten naar voren.
Braun gebeld, zit buiten de "geld terug regel" konden niets meer voor mij doen.
Zit dus nu met een "kat in de zak" dus wees gewaarschuwd.
Veel reviews gelezen, hier komen dezelfde klachten naar voren.