Ik heb een probleem met Canal Digitaal. Ik heb vorig jaar oktober mijn basisabonnement opgezegd. Hier heb ik van Canal Digitaal per brief een bevestiging van gekregen, maar uit deze brief had ik ook moeten opmaken dat ik na het beeïndigen van mijn basisabonnement € 49,95 per jaar moet gaan betalen voor het Set Top Box pakket wat voorheen gratis was in combinatie met mijn basisabonnement. Dit was echter zo listig verwerkt in de brief dat het mij niet is opgevallen. Het is toch ook absurt dat je voor iets moet gaan betalen dat voorheen gratis was alleen omdat je een abonnement opzegt! PURE MISLEIDING vind ik het. Ik kwam er pas achter toen het geld van mijn rekening was afgeschreven. Ik heb dit geld terug laten storten en contact gezocht met Canal Digitaal, maar helaas zijn ze niet voor rede vatbaar. Het komt erop neer dat ik het maar beter had moeten lezen! Wat zullen ze blij zijn dat er weer iemand is ingetrapt! Canal Digitaal beroept zich op hun (beruchte) algemene voorwaarden en verwijzen naar punt 6 van hun algemene voorwaarden. Maar het bizarre is dat de omschrijving van dat punt 6 in hun brief niet overeenkomt met de tekst zoals deze achter op de brief staat. Toen ik ze daar op had gewezen kreeg ik verdere correspondentie met een aangepast artikel 6 op de achterzijde van hun brieven! Waarschijnlijk komt dit 'misverstand' vaker voor en wil Canal Digitaal zich met het aangepaste artikel indekken.
Na een briefwisseling en zonder dat er echt inhoudelijk op mijn bezwaarbrieven is ingegaan heeft Canal Digitaal nu incassobureau Lindorff ingeschakeld. Hen heb ik ook telefonisch benaderd en zoals afgesproken afschriften verstuurd van alle voorgaande correspondentie. Ik heb nu echter van hen een antwoord gekregen dat de vordering terecht is en dat de incassoprocedure wordt voortgezet. Echt professioneel komt de brief van Lindorff niet over aangezien er met een verkeerde datum gerefereerd wordt aan een brief.
Ik heb een hele nare smaak in mijn mond van Canal Digitaal. Ben een jaar of 8 klant geweest. Altijd netjes (automatisch) betaald. En nu ik heb opgezegd gaan ze zo met je om! Gangsters vind ik het en ik wil dan ook iedereen afraden klant te worden.
Mijn vraag aan jullie is of er meerdere mensen een soortgelijk probleem met Canal Digitaal hebben en hoe jullie dit hebben aangepakt en hoe dat is afgelopen.
Een goede tip is ook welkom!