LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met opzeggen Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mornaa

probleem met opzeggen Canal Digitaal

Ongelezen bericht door mornaa »

Ik heb een probleem met Canal Digitaal. Ik heb vorig jaar oktober mijn basisabonnement opgezegd. Hier heb ik van Canal Digitaal per brief een bevestiging van gekregen, maar uit deze brief had ik ook moeten opmaken dat ik na het beeïndigen van mijn basisabonnement € 49,95 per jaar moet gaan betalen voor het Set Top Box pakket wat voorheen gratis was in combinatie met mijn basisabonnement. Dit was echter zo listig verwerkt in de brief dat het mij niet is opgevallen. Het is toch ook absurt dat je voor iets moet gaan betalen dat voorheen gratis was alleen omdat je een abonnement opzegt! PURE MISLEIDING vind ik het. Ik kwam er pas achter toen het geld van mijn rekening was afgeschreven. Ik heb dit geld terug laten storten en contact gezocht met Canal Digitaal, maar helaas zijn ze niet voor rede vatbaar. Het komt erop neer dat ik het maar beter had moeten lezen! Wat zullen ze blij zijn dat er weer iemand is ingetrapt! Canal Digitaal beroept zich op hun (beruchte) algemene voorwaarden en verwijzen naar punt 6 van hun algemene voorwaarden. Maar het bizarre is dat de omschrijving van dat punt 6 in hun brief niet overeenkomt met de tekst zoals deze achter op de brief staat. Toen ik ze daar op had gewezen kreeg ik verdere correspondentie met een aangepast artikel 6 op de achterzijde van hun brieven! Waarschijnlijk komt dit 'misverstand' vaker voor en wil Canal Digitaal zich met het aangepaste artikel indekken.
Na een briefwisseling en zonder dat er echt inhoudelijk op mijn bezwaarbrieven is ingegaan heeft Canal Digitaal nu incassobureau Lindorff ingeschakeld. Hen heb ik ook telefonisch benaderd en zoals afgesproken afschriften verstuurd van alle voorgaande correspondentie. Ik heb nu echter van hen een antwoord gekregen dat de vordering terecht is en dat de incassoprocedure wordt voortgezet. Echt professioneel komt de brief van Lindorff niet over aangezien er met een verkeerde datum gerefereerd wordt aan een brief.

Ik heb een hele nare smaak in mijn mond van Canal Digitaal. Ben een jaar of 8 klant geweest. Altijd netjes (automatisch) betaald. En nu ik heb opgezegd gaan ze zo met je om! Gangsters vind ik het en ik wil dan ook iedereen afraden klant te worden. :evil:

Mijn vraag aan jullie is of er meerdere mensen een soortgelijk probleem met Canal Digitaal hebben en hoe jullie dit hebben aangepakt en hoe dat is afgelopen.
Een goede tip is ook welkom! :roll:

agro

Re: probleem met opzeggen Canal Digitaal

Ongelezen bericht door agro »

De extra card voor de settopbox was ook in het verleden niet gratis voor je.
Vanaf het basis abonnement kan je 2 extra cards verkrijgen, deze kosten wel € 1,00 per stuk per maand extra.
Als je nu je abonnement naar settopbox het omgezet kan je van de extra cards geen gebruik meer maken.

Wel zijn er andere manieren om op meerdere tv's te kunnen kijken, en wel met hetzelfde programma aanbod als de tv ontvanger waar de smartcard in geplaatst is.
Je hebt wel speciale ontvangers nodig, welke over een netwerkaansluiting beschikken en cardsaharing ondersteunen.

Overingens het is helemaal correct wat je van canaldigitaal te horenhebt gekregen.

mornaa

Beste Agro,
Ik heb helemaal geen extra smart-card.
Het gaat er mij om dat ik het een rare gang van zaken vind dat ik moet gaan betalen voor iets dat voorheen gratis was. En wanneer ze dat nou duidelijk omschrijven, dan kun je er tegenin gaan. Maar wanneer de bevestigingsbrief begint met: 'Wij hebben uw opzegbrief met betrekking tot uw huidige abonnement in goede orde ontvangen. Uiteraard respecteren wij uw besluit om het abonnement te beeindigen en zullen zorgdragen voor een correcte afwikkeling.', en eindigt met:'Wij wensen u de resterende contractperiode nog veel kijkplezier.', dan mag ik er vanuit gaan dat mijn abonnement correct is opgezegd. Dat er tussen de twee geciteerde zinnen nog wat staat over de zenders die ik straks niet meer kan ontvangen en een 2e en/of 3e smartcard, die ik niet heb, lijkt me dan niet meer relevant. Maar dat je tussen de regels door moet gaan betalen voor iets dat voorheen gratis was, terwijl je het abonnement opzegt, gaat er bij mij niet in!

agro

Settopbox abonnement is nooit gratis geweest.
dat ik na het beeïndigen van mijn basisabonnement € 49,95 per jaar moet gaan betalen voor het Set Top Box pakket wat voorheen gratis was in combinatie met mijn basisabonnement.
Als je settopbox abonnement hebt samen met basis abonnement heb je ook een extra card.
Settopbox abonnement in combinatie met basis abonnement is ook niet gratis maar betaal je € 1,00 per maand voor.
Settopbox abonnement als 2de en 3de pakket is uitsluitend te verkrijgen voor € 1,00 per maand VANAF basisabonnement.

Wil je uitsluitend het settopbox abonnement betaal je € 49,95 per jaar voor staat duidelijk op de site van CD.

mornaa

Als je settopbox abonnement hebt samen met basis abonnement heb je ook een extra card.
Nogmaals, ik heb GËËN extra smart-card! Ga dus niet schrijven dat het wel zo is!

Ik heb dit onderwerp geplaatst om erachter te komen of er meerdere personen hetzelfde probleem hebben. Ik zit er dan niet op te wachten dat iemand zoals AGRO mij gaat uitmaken voor leugenaar en de kant van Canal Digitaal kiest.
Heb een zeer sterk vermoeden dar AGRO een Canal Digitaal medewerker is. Zijn mailadres is [email protected]
En dat verklaart zijn reacties dan wel weer...

Graag reactie van iemand die met me mee wil denken en/of hetzelfde probleem heeft.

agro

Je schrijft zelf dat je in combinatie met je basisabonnement een settopbox abonnement hebt!!!
Als je een basisabonnement + een settopbox abonnement heb je 2 smartcards, heb je geen 2 smartcards heb je ook geen 2 abonnementen, bovendien is het settopboxabonnement nooit gratis geweest, minimaal betaal je € 1,00 per maand icm een ander abonnement vanaf het basisabonnement. (de info hierover staat duidelijk op de site van cd)
Blijkbaar was enkele jaren geleden de prijs van het settopbox pakket nog ca € 30,00 per jaar en is enkele jaren telkens met een € 10,00 per jaar verhoogd.
0ok maak je niet uit voor leugenaar, waarom zou ik, je gaat wel ver als het iemand niet met je eens is om deze direct te betichten dat die je voor leugenaar uitmaakt, en dan ook maar meteen stellen dat het wel een medewerker van cd zal zijn.

Dat het settopboxpakket gratis is opgenomen in het basispakket en hoger (wat op de site van cd staat) wil niet zeggen dat het pakket gratis is.

Ik heb nu ruim een jaar satellietontvangst, het eerste jaar met het toppakket, dit abonnement heb ik ruim voor het verstrijken van de contractdatum aangegeven om te willen zetten naar het familie pakket, wat geen enkel probleem heeft opgeleverd.
Middels cardsharing kan ik op 4 tv's onafhankelijk van elkaar met 1 abonnement op elke tv elk willekeurig programma bekijken of opnemen.

Cor802

Ongelezen bericht door Cor802 »

Je hebt dus wel je abonnement opgezegd, en dat is ook gebeurd. Maar je bent toch niet gestopt met tv kijken?

Heb je dat wel goed aangeven?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

wat mij opvalt is dat agro op diverse site's van tv reageerd.Alles wordt door hem de grond ingeboord behalve cd,heeft er volgens mij aandelen van.Maar cd deugd niet,als je opzegt heb je jaren gedonder om er van af te komen.Ik raad iedereen aan als hij cd opzegt,gelijk je bankrekening laten blokkeren voor cd.Ik had alles opgezegd incl gratis pakket ,een hoop gedonder van incasso en deurwaarder en nog .Ik betaal niet.Ik heb de bevestiging van cd,dat alles opgezegt is incl settopbox.Nu wil dat incasso dat ik betaal,heb om onderliggende stukken gevraagd,ze zijn verplicht die te sturen.Geen reactie,diverse aangetekende brieven ,gewone brieven gestuurd geen reactie.Nou een nepbrief gehad van deurwaarder,wat blijkt nou incasso mag tegen vergoeding hun naam gebruiken om mensen bang te maken.Let goed op als je zo,n brief krijgt.Moet een telnr opstaan van de deurwaarder en niet van het incasso,er moet een k.v.k nummer opstaan,en een echte handtekening en geen uitgeprintte zoals bij mij.Ik hoop dat je hier iets aan hebt

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2844

Hier kunt u lezen dat de AV van CD door de rechter naar de prullenbak zijn verwezen zijn. :lol:

http://www.by-satellite.net/canal/
Hier zie ik prijzen achter de diverse Settop pakketten staan.

Misschien kunt u een link plaatsen naar waarop u baseert dat Settop gratis is.

BTW
Agro probeert op grond van zijn slechte ervaringen met UPC u te helpen, zoals ik mensen probeer te helpen na in totaal 7 maanden stalking door Telfort

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

ik heb heel cd opgezegt alles smardcard terug gestuurd.heb bevestiging gekregen dat mijn smardcard gedeactiveerd was ,en dat ik niets meer kon ontvangen,3mnd later een brief omdat ik mijn abonnement opgezegt heb is het settopbox niet meer gratis dus betalen maar.Ja daag dus niet hun hebben mijn smardcard en die hebben ze gedeactiveerd en dan nog betalen ook .denk het dus niet ze hebben geen poot om op te staan,heb alles bewaard laat er maar een rechtzaak van komen,mijn rechtsbijstand lust ze rauw

agro

Als je een bevestiging hebt dat de smartcard gedeactiveerd is en het abonnement beëindigd sta je in ieder geval sterk.
Wel alles goed bewaren, komen ze met een incassoburo stuur dan copieën naar dat incassoburo en je zal er daarna waarschijnlijk nooit iets meer van horen.
Zorg wel dat je de originelen nog een tijd bewaard je weet maar nooit waar nog voor nodig is.

Gesloten